mijn man verloren
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
reline worstenbrood en appelbol nog nooit van gehoord.
Ik ken wel appels opvullen met suiker en in de oven opwarmen heerlijk maar wat die appelbol is weet ik niet en worstenbrood nog minder; deze periode hebben we geen specialiteiten.
Ik heb gisteren berlijnse bollen gebakken . Ik heb er zelf een tweetal gegeten en ik ga dit vandaag ook doen en de rest draag ik deze namiddag naar de kinderen. Die zullen wel snel verdwijnen.
Groetjes gerarda
Ik ken wel appels opvullen met suiker en in de oven opwarmen heerlijk maar wat die appelbol is weet ik niet en worstenbrood nog minder; deze periode hebben we geen specialiteiten.
Ik heb gisteren berlijnse bollen gebakken . Ik heb er zelf een tweetal gegeten en ik ga dit vandaag ook doen en de rest draag ik deze namiddag naar de kinderen. Die zullen wel snel verdwijnen.
Groetjes gerarda
-
Oma -c ik vrees dat we u ook zullen mogen troosten als ge een nieuwe pc moet hebben en zeker als ge de gouden xp nog hebt. Voor mij was het ook de beste maar ja natuurlijk zijn de nieuwe wel interssanter voor andere mensen , die nog niet hele dagen in hun luie zetel zitten zoals ik hahahaha
Maar serieus ge zult zweten hoor. Ik heb nu al eens geprobeert om een foto te bewerken op pp geen probleem en dan wil ik hem versturen per e-mail maar vergeet het maar het gaat niet. En met de xp heb ik er veel verstuurd dus ik ga nu ook al zweten ? ik zal mijn vuur wat lager kunnen zetten
Ge hoort wel nog van mij (misschien
)
groetjes gerarda
Maar serieus ge zult zweten hoor. Ik heb nu al eens geprobeert om een foto te bewerken op pp geen probleem en dan wil ik hem versturen per e-mail maar vergeet het maar het gaat niet. En met de xp heb ik er veel verstuurd dus ik ga nu ook al zweten ? ik zal mijn vuur wat lager kunnen zetten
Ge hoort wel nog van mij (misschien
groetjes gerarda
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Hallo gerarda, hier en beetje uitleg wat het worstenbrood betreft:

worstenbrood is gemaakt met bladerdeeg met 1 of 2 worrsten
en in de appelbol zit een appel natuurlijk
Een kleinstukje (van Wikipedia-- als je meer wil lezen
typ je gewoon 'verloren maandag' in bij google)
Het eten van écht worstenbrood, zoals wij dat nu kennen,
wordt voor het eerst vermeld in 1913 in het
boek van Edward Poffé; "Plezante mannen
in een plezante stad”.
Het gebruik zou volgens hem pas opgekomen zijn na 1880.
Pas na de Tweede Wereldoorlog zorgde het worstenbrood bij
de bakker voor een grote toeloop op "Verloren Maandag".
Tot op heden wordt deze lekkere traditie gehandhaafd
en worden in sommige, traditionele Antwerpse horecazaken
de klanten vergast op worstenbrood en/of appelbollen.
Voor zover ik weet is het een Antwerpse traditie

worstenbrood is gemaakt met bladerdeeg met 1 of 2 worrsten
en in de appelbol zit een appel natuurlijk
Een kleinstukje (van Wikipedia-- als je meer wil lezen
typ je gewoon 'verloren maandag' in bij google)
Het eten van écht worstenbrood, zoals wij dat nu kennen,
wordt voor het eerst vermeld in 1913 in het
boek van Edward Poffé; "Plezante mannen
in een plezante stad”.
Het gebruik zou volgens hem pas opgekomen zijn na 1880.
Pas na de Tweede Wereldoorlog zorgde het worstenbrood bij
de bakker voor een grote toeloop op "Verloren Maandag".
Tot op heden wordt deze lekkere traditie gehandhaafd
en worden in sommige, traditionele Antwerpse horecazaken
de klanten vergast op worstenbrood en/of appelbollen.
Voor zover ik weet is het een Antwerpse traditie
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Gerarda,
groetjes vanuit Limburg... even nat en koud als bij jou hoor!
En inderdaad, hier zijn die appelbollen en worstebroodjes zijn hier ook niet bekend... net zo min als een verloren maandag
Hugie, veel succes met je nieuwe PC... het zal nog zo plezant zijn als hij werkt!
OmaC, bedankt voor de uitleg. Ik wou het ook even gaan opzoeken maar jij hebt het werk al voor mij gedaan!!!
Reline, die verkoudheid sleept nu wel lang aan! Ik zit hier al constant met de vrees dat het mij zou overkomen...
En we hopen echt met jullie mee dat alles goed mag komen met Noor en dat jullie de schrik al een beetje verwerkt hebben!
Sorry, maar hier nog effe druk. Dat project hé. Ik heb vrijdag een vergadering waar ik me serieus zal moeten weren en zondag een nieuwe waar ik alles zal moeten verantwoorden aan de blokeigenaars van onze blok want ik ben er voorzitter van. En in maart, hopelijk de grote doorbraak... ik ben nu al mij buskruid aan het klaarmaken
Efin, ik wens jullei allemaal nog een hele rustige nacht.
Liefs
Veertje & Rudy
groetjes vanuit Limburg... even nat en koud als bij jou hoor!
En inderdaad, hier zijn die appelbollen en worstebroodjes zijn hier ook niet bekend... net zo min als een verloren maandag
Hugie, veel succes met je nieuwe PC... het zal nog zo plezant zijn als hij werkt!
OmaC, bedankt voor de uitleg. Ik wou het ook even gaan opzoeken maar jij hebt het werk al voor mij gedaan!!!
Reline, die verkoudheid sleept nu wel lang aan! Ik zit hier al constant met de vrees dat het mij zou overkomen...
En we hopen echt met jullie mee dat alles goed mag komen met Noor en dat jullie de schrik al een beetje verwerkt hebben!
Sorry, maar hier nog effe druk. Dat project hé. Ik heb vrijdag een vergadering waar ik me serieus zal moeten weren en zondag een nieuwe waar ik alles zal moeten verantwoorden aan de blokeigenaars van onze blok want ik ben er voorzitter van. En in maart, hopelijk de grote doorbraak... ik ben nu al mij buskruid aan het klaarmaken
Efin, ik wens jullei allemaal nog een hele rustige nacht.
Liefs
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Goeiemorgen lieve forumvrienden....
Gerarda.....hier heeft het worstenbrood lekker gesmaakt....we hadden ook een appelbol mee, maar dat was een beetje teveel van het goed en die hebben we vanmorgen opgesmuld samen met de koffie...
Ik maakte enkele foto's...

In de helft doorgesneden...

Dit was maar een gewoon worstenbrood, wel met een dubbele worst....maar je kan ook grote worstenbroden kopen, die zijn meer dan dubbel zo groot als die op de foto...
En in de appelbol zit een ganse appel...enkel het klokuis werd er uitgestoken.....is voor de zoetebekken!!
Ze zijn van bladerdeeg...dus vol caloriën en zeker niet goed voor de cholesterol!
Gerarda....heb net gekeken in mijn kookboek naar Berlijnse bollen....lijkt me eenvoudig te maken...ik zeg wel lijken, of het echt zo is...zal zelf eens moeten proberen...met wat vul je ze?
Falcon....volop weer aan het werk met je project...belangrij weekend op komst...hopelijk loopt alles goed zodat tegen de lente eraan komt de grote doorbraak verwezenlijkt kan worden!!
Wel fijn dat je nu rustig in het groen zit...helemaal geen drukte...
Oma-c.....voor jou zeker een speciaal woordje....
Het is een hele speciale dag voor jou....
Je bent jarig!!
Dat wordt genieten vandaag van alle wensen en bloemen....
Wel een drukke dag, maar het wordt vast een onvergetelijke!!
Van harte gefeliciteerd en geniet ervan samen met de kinderen en kleinkinderen...al je vrienden en vandaag ook zeker de buren!!!

Gerarda.....hier heeft het worstenbrood lekker gesmaakt....we hadden ook een appelbol mee, maar dat was een beetje teveel van het goed en die hebben we vanmorgen opgesmuld samen met de koffie...
Ik maakte enkele foto's...
In de helft doorgesneden...
Dit was maar een gewoon worstenbrood, wel met een dubbele worst....maar je kan ook grote worstenbroden kopen, die zijn meer dan dubbel zo groot als die op de foto...
En in de appelbol zit een ganse appel...enkel het klokuis werd er uitgestoken.....is voor de zoetebekken!!
Ze zijn van bladerdeeg...dus vol caloriën en zeker niet goed voor de cholesterol!
Gerarda....heb net gekeken in mijn kookboek naar Berlijnse bollen....lijkt me eenvoudig te maken...ik zeg wel lijken, of het echt zo is...zal zelf eens moeten proberen...met wat vul je ze?
Falcon....volop weer aan het werk met je project...belangrij weekend op komst...hopelijk loopt alles goed zodat tegen de lente eraan komt de grote doorbraak verwezenlijkt kan worden!!
Wel fijn dat je nu rustig in het groen zit...helemaal geen drukte...
Oma-c.....voor jou zeker een speciaal woordje....
Het is een hele speciale dag voor jou....
Je bent jarig!!
Dat wordt genieten vandaag van alle wensen en bloemen....
Wel een drukke dag, maar het wordt vast een onvergetelijke!!
Van harte gefeliciteerd en geniet ervan samen met de kinderen en kleinkinderen...al je vrienden en vandaag ook zeker de buren!!!

Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-

Voor iedereen die op eender welke manier z'n gelukwensen zond
Van ganser harte bedankt.. 't is een fijne varrassing
alles staat hier vol kaarten en bloemen DANK aan ALLEN!!
-
Reline en oma-c bedankt voor jullie uitleg over de worstenbroodjes.
zal wel lekker zijn en kaloriebommen ook hahahaha ;Moet kunnen voor éénmaal hé.
Reline mijn berlijnse bollen waren goedgekeurd bij de Kinderen. Inderdaad niet moeilijk om te maken . Ik heb ze nu gewoon open gesneden en confituur tussen gedaan. maar ik heb ze nog liever met banketbakkersroom en dan wat bloemsuiker op strooien.Maar ik moet nu wel een beetje voorzichtig zijn nà mijn halve kilo truffels zal ik nu een beetje sober leven .
Binnenkort ga ik eens appelbeignets maken voor de kinderen.
het is lang geleden dat ik het nog gedaan heb.
Rudy ik lees dat uw bloed weer begint te stromen en uw hersens weer op volle toeren draaien zo kennen we u laat maar weten hoe het verloopt
Hé. Ik hoor dat graag.
Bent ge al eens bij de jongens geweest in de Limburg of ziet ge dat niet meer zitten ??? Misschien dat dit vervreemd als ge daar weg bent ?
Dat is niet zoals met vrienden hé. Ik heb hier een vriendin al 25 jaar en ene 66 jaar. En we weten nog altijd wat vertellen als we samen zijn hahaha.
Hugiel hopelijk komt het goed met die pc en horen we u binnenkort weer op het forum.
Groetjes gerarda
Voor iedereen een goede nacht en morgen gezond weer op

zal wel lekker zijn en kaloriebommen ook hahahaha ;Moet kunnen voor éénmaal hé.
Reline mijn berlijnse bollen waren goedgekeurd bij de Kinderen. Inderdaad niet moeilijk om te maken . Ik heb ze nu gewoon open gesneden en confituur tussen gedaan. maar ik heb ze nog liever met banketbakkersroom en dan wat bloemsuiker op strooien.Maar ik moet nu wel een beetje voorzichtig zijn nà mijn halve kilo truffels zal ik nu een beetje sober leven .
Binnenkort ga ik eens appelbeignets maken voor de kinderen.
het is lang geleden dat ik het nog gedaan heb.
Rudy ik lees dat uw bloed weer begint te stromen en uw hersens weer op volle toeren draaien zo kennen we u laat maar weten hoe het verloopt
Hé. Ik hoor dat graag.
Bent ge al eens bij de jongens geweest in de Limburg of ziet ge dat niet meer zitten ??? Misschien dat dit vervreemd als ge daar weg bent ?
Dat is niet zoals met vrienden hé. Ik heb hier een vriendin al 25 jaar en ene 66 jaar. En we weten nog altijd wat vertellen als we samen zijn hahaha.
Hugiel hopelijk komt het goed met die pc en horen we u binnenkort weer op het forum.
Groetjes gerarda
Voor iedereen een goede nacht en morgen gezond weer op

-
Lieve Gerarda,
ik kan wel geloven dat je Berlijnse bollen lekker zijn! Het doet me aan de zomer denken op het strand... Dan lopen daar ook jongens rond roepend: Boulle de Berlin!
En die worstenbroodjes Reline, die kreeg ik af en toe op het werk Ik vond ze wel lekker maar meestal kergen we ze na buiten geravot te hebben...
Gerarda, ik heb nog wel regelmatig contact met de jongens van de leefgroep hoor. Maar hen bezoeken is soms wat moeilijk omdat ze steeds activiteiten hebben waar je best niet kan storen. Maar ik denk toch een afspraakje te maken de volgende dagen want we kijken er allemaal naar uit.
Wat het project betreft, ik ben hier voorzitter van een woonblok op het vakantie domein. Ik moet zorgen dat alles goed verloopt, zowel praktisch dingen als het financiële. Zo heb zaterdag een vergadering met de voorzitters van het domein want het boekjaar wordt afgesloten en zondag heb ik een vergadering georganiseerd voor al de bewoners van onze blok.
Anderzijds zijn er nog wat problemen tussen de eigenaar van het domein en de eigenaars van de appartementen en daar probeer ik ook een oplossing voor te vinden... Alles samen een bijna voltijdse job...
OmaC, ik ben misschien wat laat maar toch onze welgemeende felicitaties voor je verjaardag!!! Hopelijk heb je er vandaag een beetje van genoten!

Liefs,
Veertje & Rudy
ik kan wel geloven dat je Berlijnse bollen lekker zijn! Het doet me aan de zomer denken op het strand... Dan lopen daar ook jongens rond roepend: Boulle de Berlin!
En die worstenbroodjes Reline, die kreeg ik af en toe op het werk Ik vond ze wel lekker maar meestal kergen we ze na buiten geravot te hebben...
Gerarda, ik heb nog wel regelmatig contact met de jongens van de leefgroep hoor. Maar hen bezoeken is soms wat moeilijk omdat ze steeds activiteiten hebben waar je best niet kan storen. Maar ik denk toch een afspraakje te maken de volgende dagen want we kijken er allemaal naar uit.
Wat het project betreft, ik ben hier voorzitter van een woonblok op het vakantie domein. Ik moet zorgen dat alles goed verloopt, zowel praktisch dingen als het financiële. Zo heb zaterdag een vergadering met de voorzitters van het domein want het boekjaar wordt afgesloten en zondag heb ik een vergadering georganiseerd voor al de bewoners van onze blok.
Anderzijds zijn er nog wat problemen tussen de eigenaar van het domein en de eigenaars van de appartementen en daar probeer ik ook een oplossing voor te vinden... Alles samen een bijna voltijdse job...
OmaC, ik ben misschien wat laat maar toch onze welgemeende felicitaties voor je verjaardag!!! Hopelijk heb je er vandaag een beetje van genoten!

Liefs,
Veertje & Rudy
-
Mijn echte dank aan gerarda en de vrienden..
jullie hebben gisteren mijn dag goedgemaakt met de
echte en de virtuele kaarten en de vele bloemen
waarvoor mijn oprechte dank het is fijn te weten dat er
lieve mensen zijndie meeleven met alle omstandigheden...
goed en minder goed
Allemaal een dikke merci!,
gerarda, Hugie, falcon, Veertje, dewill, en wie vergeet ik nog??:)
de kaarten staan te blinken op de kast
..en dat van Hugie letterlijk allemaal heel mooi en lief
Ik ga vandaag de 'kerst' terug naar zolder verhuizen,
veel werk dus...
Voor allen een "dank-knuffel" lieve groetjes en tot...
jullie hebben gisteren mijn dag goedgemaakt met de
echte en de virtuele kaarten en de vele bloemen
waarvoor mijn oprechte dank het is fijn te weten dat er
lieve mensen zijndie meeleven met alle omstandigheden...
goed en minder goed
Allemaal een dikke merci!,
gerarda, Hugie, falcon, Veertje, dewill, en wie vergeet ik nog??:)
de kaarten staan te blinken op de kast
..en dat van Hugie letterlijk allemaal heel mooi en lief
Ik ga vandaag de 'kerst' terug naar zolder verhuizen,
veel werk dus...
Voor allen een "dank-knuffel" lieve groetjes en tot...
-
Lieve Gerarda,
we komen je nog een rustige nacht wensen!
OmaC... als je dat alles krijgt betekent dat gewoon omdat jij iemand speciaal bent... en dat zeg ik ook niet zomaar!
Ik weet dat je het niet graag hoort, maar het is nu eenmaal zo en daar ga jij weinig aan kunnen veranderen denk ik
Ook aan al de forumvrienden hier, geniet no van je avond en hopelijk een rustige nacht.
Liefs,
Veertje & Rudy
we komen je nog een rustige nacht wensen!
OmaC... als je dat alles krijgt betekent dat gewoon omdat jij iemand speciaal bent... en dat zeg ik ook niet zomaar!
Ik weet dat je het niet graag hoort, maar het is nu eenmaal zo en daar ga jij weinig aan kunnen veranderen denk ik
Ook aan al de forumvrienden hier, geniet no van je avond en hopelijk een rustige nacht.
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Rudy wat dit project betrefd in uw woonblok, vind ik dit wel interessant om met iets bezig te zijn als ge vele vrije tijd hebt en ik denk dat het voor de bewoners ook plezant is als iemand zo voor hen zorgd voor die belangrijke dingen en waarschijnlijk ook voor de recreatie?
Dat is hetgene dat veel ouderen missen ,iets voor mee bezig te zijn, met de geest. Maar ge moet natuurlijk bekwaam zijn. het is zeker niet te onderschatten . Maar ik begrijp u omdat Marc ook zo iemand was.
Groetjes Gerarda
Dat is hetgene dat veel ouderen missen ,iets voor mee bezig te zijn, met de geest. Maar ge moet natuurlijk bekwaam zijn. het is zeker niet te onderschatten . Maar ik begrijp u omdat Marc ook zo iemand was.
Groetjes Gerarda