mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

23 jan 2013, 21:29

Hallo Rudy,Ik vind het zo lief van u dat ge mij een schouderklopje heeft.
Ik ben niet iemand die mezelf graag in de belangstelling zet. Maar ik ben toch blij dat ik tot nu toe al goed mijn plan heb kunnen trekken. Maar dit is wel dank zij Marc dat ik dat allemaal kan. Hij zelf kon bijna overal zijn plan mee trekken als er iets mis was bij ons. Niet dat we gierig waren om een hersteller te vragen . Het was al moeilijk om iemand te vinden en als dat toch mogelijk was kon het dan lang duren.
Maar als de kachel niet werkt of de electriciteit of ge hebt geen water om u te wassen weet ge wel wat ge mist en als Marc het dan kon oplossen waren we weer gelukkig dat het snel gedaan was. Soms was het dan voorlopig en dat hij zei we gaan dat toestel best vernieuwen.
Ja als ik zo iets opgelost heb zeg ik dan tegen mijn zoon. je pa zal daarboven weer zitten lachen met mij.
Zijn laatste woorden waren toen hij hier naar het ziekenhuis vertrok besefte hij wel dat het slecht was met hem en hij zei . Ik zit wel met u in hoor meisje.

Ik heb toch wel het geluk dat ik nog altijd mijn zoon heb als het niet gaat.
En een goede loodgieter heb ik ook al gevonden , dus op waterproblemen moet ik niet meer denken er is hulp.
Rudy hartelijk dank , het doet mij goed die steun en troost van jullie is heel belangrijk.

Veel liefs voor u en veertje

gerarda

gerarda

23 jan 2013, 21:36

Hallo

Ook voor Hugie reline en oma-c en Carein en nog andere vrienden
veel liefs en een goede nacht.
Ik heb niets te vertellen voor het ogenblik

bey bey Gerarda

reline

23 jan 2013, 23:49

Gerarda, ik wens je een rustige nacht toe....

Groetjes voor jou en voor alle topic-vrienden...

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Oma-C

24 jan 2013, 07:21

Hallo gerarda, en de vrienden :)
Een fijne donderdag gewenst.. hou het warm want het is koud
voor iedereen een warme hug.... :wink: en veel moed :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

reline

24 jan 2013, 08:05

Goeiemorgen allemaal,

Gerarda....lukte het slapen?...Hopelijk weer een beetje beter...moe zijn hoort er nog wel bij door de medicijnen...

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe...waarschijnlijk rustig binnenshuis....

Groetjes voor alle vrienden.

Reline

gerarda

25 jan 2013, 08:41

reline schreef:Goeiemorgen allemaal,

Gerarda....lukte het slapen?...Hopelijk weer een beetje beter...moe zijn hoort er nog wel bij door de medicijnen...

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe...waarschijnlijk rustig binnenshuis....

Groetjes voor alle vrienden.

Reline
Hallo reline,

ja hoor ik slaap hel goed eergisternacht niet omdat ik zo dom was om s'avondslaat nog een pintje bier te drinken en een zakje chips te eten niet slim hé maar ik had honger en dorst :D

Deze nacht heb ik mijn schade ingehaald.
Verder verveel ik mij omdat het nog niet ideaal is om buiten te gaan.

Groetjes en knuffel van mij

Gerarda

reline

25 jan 2013, 10:22

Goeiemorgen Gerarda,

Fijn dat je vannacht weer goed geslapen hebt!!

Ik durf 's avonds wel eens een portootje of een borreltje Heibitter çkruidenjenever) te drinken, maar heel zelden maar.

Normaal slaap ik al maanden weer als een blok, vannacht ook, maar minder lang...ik was gisterenavond bij het lezen van een boek in slaap gevallen en dan bekoop je dat hé!

Nog efkes geduld....de dooi zou er aankomen....voor onze omgeving geeft men na vannacht alleen nog maar positieve temperaturen...dag en nacht....maar best toch "hout vasthouden"...

Hallo Carlein...

Jullie zijn boven water.....Oma-C zag ik ook.....

Ik hoop dat het met de anderen hier goed gaat.....mis Hugie en falcon....
Groetjes aan jullie allemaal!!
Hou jullie lekker warm en als het kan...even naar buiten...goed aangekleed en neus en mond en hoofd beschermen....

Liefs, Reline

falcon1

25 jan 2013, 14:56

Lieve Gerarda,

geen dank hoor! Je hebt alles aan jezelf te danken!!!
Maar wat ik wel heel fijn vind is dat je regelmatig wat over je Marc vertelt. Zo leren we hem ook wat beter kennen. En hij lijkt me echt wel iemand speciaal!
Daarom kan ik me ook héél goed voorstellen dat je hem enorm mist als je wat voor hebt.

Sorry dat ik de laatste tijd wat stilletje ben maar dat heeft natuurlijk zijn reden... héél druk bezig... maar...
Het zal vandaag 6 jaar geleden zijn dat ik moest beslissen dat al de behandelingen met mijn vrouw moesten stoppen en ze naar palliatieve ging.
Deze beelden spoken weer terug door mijn hoofd alsof het gisteren was.
Maandag is het dan ook 6 jaar geleden dat ze is heengegaan...
En als ik dan zie welke impact dat heeft gehad op mijn verdere leven... eigenlijk kan ik het zelf nog allemaal niet geloven.
Gelukkig hebben onze echtgenoten hierboven alles goed voor ons geregeld...

Daarom vind ik het ook belangrijk dat jij zo goed mogelijk wordt opgevangen door iedereen hier en je je zegje kan doen als je er nood aan hebt.
Nog een beetje geduld en je kan weer naar buiten... dat zal je gemoad weer terug wat verzachten...

We wensen jou en alle forumvrienden nog een fijne dag.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

25 jan 2013, 16:31

Rudy, ik moest een rijtje traantjes wegpinken bij uw verhaal. Ik kan me voorstellen wat ge meegemaakt hebt. Niet gemakkelijk maar zeker correct zoals het een echtgenoot of echtgenote toegelaten is. Maar het blijft nog altijd triestig zijn. Over een vijftal jaren na een maagperforatie gaven de dokters Marc ook op en ik ging er elke dag tweemaal bij en zat leuke dingen te vertellen en komiek te doen alsof er niets aan de hand was.En juist voor ik weg ging haalde ik diep adem en wreef eens over zijn arm met het idee ik neem maar alvast afscheid.Maar gelukkig keerden de kansen en heb ik hem toch nog vier jaar thuis gehad. Toen ik hem dit vertelde begreep hij dat dit wel erg lastig moet geweest zijn voor mij.

Rudy ik kan genieten van jullie samen zijn inderdaad dat hebben jullie beiden verdient. Jullie echtgenoten zullen daar zeker ook blij om zijn.Jullie zijn veel jonger dan ik en kunnen nog veel geluk gebruiken.
Wat moet het leuk zijn voor de kleinkinderen van Veertje dat ze nog zo een lieve opa hebben.
Ik weet dat dit belangrijk is want ik heb dit inderdaad gemist.
Ik begrijp dat ge het druk hebt , dat is misschien wel goed voor als ge u maar niet opjaagd en te druk bezig bent, zodat ge u oververmoeid ,maar Veertje zal wel aan de alarmbel trekken denk ik.

Ik wens jullie nog een gezellig weekend samen maar liefst nog even binnen blijven.

groetjes en veel liefs voor u en Veertje

Gerarda

gerarda

25 jan 2013, 16:43

Reline ik neem geen medicatie meer. En normaal slaap ik ook goed. maar kort na de dood van Marc heb ik ook wijn gedronken om te kunnen slapen maar nà een tijdje ben ik ermee gestopt. In het begin sliep ik goed maar later
sliep ik er niet meer van.
Vandaag ben ik druk bezig geweest met veel bolognaise saus te maken. Vroeger aten we toch bijna elke week eens spaghetti bolognaise en nu had ik niet altijd gerief in huis en werd het uitgesteld. Ik heb me nu voorzien. gemakkelijk als ge klaargemaakte dingen in de vriezer hebt hé.

Het word inderdaad tijd dat ik buiten kan. Ik eet goed maar een grote wandeling in de namiddag zou mij deugd doen om mijn eten te laten verteren ik begin weer te verdikken en ik wil vrienden blijven met mijn weegschaal hoor. :oops: :wink:

reline ik wens u ook een gezellig weekend en daarna weer de baan op.

Een dikke knuffel van mij

gerarda

Ook voor Oma-c Carlien en Hugie nog een rustig weekendje thuis en dan
weer winkelpret.

Liefs voor jullie ook

gerarda

Oma-C

25 jan 2013, 19:54

Afbeelding
Voor iedereen een veilig en warm weekend.. nog even en we kunnen
terug buiten zonder bang te zijn dat we armen of benen breken..
hopelijk komt er dan ook af en toe een zonnetje bij.. :)
want dat hebben we hard nodig...
Veel sterkte in moeilijke momenten.... die gaan op en af en
we moeten verder...aan allen een knuff.. :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

reline

25 jan 2013, 23:07

Lieve Gerarda....

Volop aan het kokkerellen geweest....bolognaisesaus....was spaghetti bolognaise jullie lievelingsmenu?
En lusten de kindern en kleinkinderen dat ook graag?...meteen een voorraad saus klaar....
In alles wat je doet is marc dicht bij jou hé...
Fijn dat je geen medicatie meer moet nemen...je bent vlug weer in orde hoor...net op tijd om volgende week er weer in te vliegen en zeker naar buiten voor een fikse wandeling....
Ik bleef elke dag buitenkomen...het kon wegens die pinnen onder mijn scoenen, anders was ik ook binnen gebleven...geen risico nemen voor vallen....de binnenwegen zijn hier één dikke laag ijs!!

Falcon.....heel druk, maar ook weer de periode met zoveel herbeleven van 6 jaar geleden.....en wat er die zes jaar allemaal gebeurde....is niet te vatten.....hele moeilijk momenten, maar ook een heel dankbaar terug kijken.....
Ik wens je veel sterkte toe voor jullie!

Oma-C...jij kijkt ook uit naar dat lentegevoel dat we volgende dagen gaan krijgen hé!! die voorspelde 10° C gaan echt warm aanvoelen in het begin.....
Dat wordt genieten van weer kunnen inademen van heerlijke lucht!!

Dag Carlein...ook een fijne avond voor jou!!

Hallo Hugie....lukt het een beetje met jou?

Ik wens alle vrienden een fijne nacht toe....en voor morgenvroeg...wie weet weer een extra laagje sneeuw, maar die zal vlug verdwijnen en dan....oef...weg vriezeman...
Maar eerst en vooral......hou het veilig.....het kan nog even heel glad worden!!

Liefs, Reline

gerarda

26 jan 2013, 14:56

reline schreef:Lieve Gerarda....

Volop aan het kokkerellen geweest....bolognaisesaus....was spaghetti bolognaise jullie lievelingsmenu?
En lusten de kindern en kleinkinderen dat ook graag?...meteen een voorraad saus klaar....
In alles wat je doet is marc dicht bij jou hé...
Fijn dat je geen medicatie meer moet nemen...je bent vlug weer in orde hoor...net op tijd om volgende week er weer in te vliegen en zeker naar buiten voor een fikse wandeling....
Ik bleef elke dag buitenkomen...het kon wegens die pinnen onder mijn scoenen, anders was ik ook binnen gebleven...geen risico nemen voor vallen....de binnenwegen zijn hier één dikke laag ijs!!

Falcon.....heel druk, maar ook weer de periode met zoveel herbeleven van 6 jaar geleden.....en wat er die zes jaar allemaal gebeurde....is niet te vatten.....hele moeilijk momenten, maar ook een heel dankbaar terug kijken.....
Ik wens je veel sterkte toe voor jullie!

Oma-C...jij kijkt ook uit naar dat lentegevoel dat we volgende dagen gaan krijgen hé!! die voorspelde 10° C gaan echt warm aanvoelen in het begin.....
Dat wordt genieten van weer kunnen inademen van heerlijke lucht!!

Dag Carlein...ook een fijne avond voor jou!!

Hallo Hugie....lukt het een beetje met jou?

Ik wens alle vrienden een fijne nacht toe....en voor morgenvroeg...wie weet weer een extra laagje sneeuw, maar die zal vlug verdwijnen en dan....oef...weg vriezeman...
Maar eerst en vooral......hou het veilig.....het kan nog even heel glad worden!!

Liefs, Reline
Ja hoor Reline. In de wintermaanden aten we bijna elke week spaghetti bolognèse ofwel spaghetti met scapmp's. zo eet ik ze ook graag.

Groetjes Gerarda.

falcon1

26 jan 2013, 15:43

Lieve Gerarda,

uwe voorraad bolognaisesaus ingedaan? Lekker hé.
Maar die spaghetti met scampi's... ook héél lekker.
Je doet er mij aan denken om dat ook nog eens op het menu te zetten.
Enkele dagen geleden had Veertje hutsepot gemaakt op West-Vlaamse wijze. Zo kennen we dat in Limburg niet, maar ook heel lekker!

Vanmorgen heeft het hier nog gesneeuwd maar nu schijnt de zon en is alles wel heel snel aan het dooien. Hopelijk is de ellende snel voorbij.

Ik ga nu wat verder poetsen want Veertje is werken...

Wens iedereen nog een fijne zaterdag.

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

26 jan 2013, 17:38

Wij eten nog al wat af hé :lol: Hier heeft het ook nog gesneeuwd en ge voelde direct dat het minder koud was. Het is nog altijd donker maar de sneeuw begint te smelten. Nog een tweetal vuile dagen en we kunnen weer de baan op.
Veertje en Rudy
Ik wens jullie nog een gezellig weekend
Gerarda

Afbeelding