mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

falcon1

17 dec 2011, 22:11

Ik zal wel laten weten of het in orde zal geweest zijn.
Gerarda... das lief van u se :wink:
Maar we zijn wel blij dat het beter gaat met jou... Ik denk dat Marc stilaan vertrouwen krijgt in jou en voelt dat hij jou na zekere tijd kan "loslaten"... Dat zal het moment zijn dat hijzelf eindelijk rust vindt. Klinkt misschien wat zwaar maar na alles wat we hebben meegemaakt geloven we daar wel in en hebben dat zelf ervaren...

Hopelijk gaan de feestdagen toch een uitdaging voor jou worden...

Nog een fijne avond en een rustige nacht...

Dikke nachtknuff,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Helena van Troje

17 dec 2011, 22:50

Falcon maar dan heb ik goesting om nog lang niet alleen te kunnen hoor!
Ik wil niet dat hij al weg gaat. Alhoewel ik vannacht een rare droom had. Hugo was er om iets te doen, ik weet niet wat, maar telkens ik hem wou vastpakken was hij weg of stond hij met zijn rug naar mij....

gerarda

18 dec 2011, 08:21

Helena van Troje schreef:Falcon maar dan heb ik goesting om nog lang niet alleen te kunnen hoor!
Ik wil niet dat hij al weg gaat. Alhoewel ik vannacht een rare droom had. Hugo was er om iets te doen, ik weet niet wat, maar telkens ik hem wou vastpakken was hij weg of stond hij met zijn rug naar mij....
Helena ik geloof u wel dat is ook hetgene dat ik zou willen , maar ik begrijp Falcon ook hoor , het word stilaan gemakkelijker om te aanvaarden.
Maar ik heb ook ondervonden met de situatie thuis te houden alsof hij er nog is. Door bepaalde dingen van hem op hun plaats te laten en dat heeft mij wel geholpen.Maar ik zal hem zeker nooit loslaten.

Maar die droom van u moet wel niet plezant geweest zijn denk ik
Ik heb vroeger als marc nog leefde soms zo een droom gehad en was zo blij als ik wakker werd dat hij naast mij lag.

Groetjes en een welgemeende knuffel
Gerarda

falcon1

18 dec 2011, 20:58

Lieve Gerarda en Helena,

natuurlijk gaan jullie geliefden je niet in steek laten! Maar je hebt nu al een lange en moeilijke weg afgelegd en daarin willen ze je steunen...
Misschien jullie naar hier te sturen, wie weet?
Misschien dat jullie het zò moeilijk hadden ze wat extra moesten ondernemen...
En dan bedoel ik met loslaten je wat minder hulp nodig hebt... ze zullen zelf rustiger worden en dat dragen ze op jullie over...

Helena, je eerste punt was dat je rouwen niet uit een boekje kan leren... en dat is inderdaad zo, het is iets persoonlijk. Maar toch had ik een boekje dat me enorm geholpen heeft omdat ik beter kon begrijpen wat rouwen allemaal inhoudt. Voor mij was het op dat moment de bijbel.

Maar ondanks alles vind ik dat jullie het heel goed doen!

Nog een dikke nachtknuff...

Liefs,

Veertje & Rudy

P.s.: Gerada, in de keuken ben ik nog gene prins zenne... Laat ons zeggen ne lakei... Misschien dat ik ooit ne prins word... van Dingemans...

gerarda

19 dec 2011, 10:19

O.K Rudy we wachten tot ge prins bent en u ons dan kunt uitnodigen voor een etentje.

GRAPJE HOOR) :wink: :wink:

Groetjes Gerarda

falcon1

19 dec 2011, 11:24

Gerarda, pas op.... wie weet....
Ik zal goed blijven oefenen!!! :lol: :wink:

Oma-C

19 dec 2011, 20:08

Goeie avond gerarda, :wink:
Ik vind het fijn dat ik hier veel lachende smiley's zie :lol:
Dat is een goed teken.
gerarda, ben je aan de voorbereidingen voor 't weekend bezig?
Er komt veel bij kijken hé, maar 't zal aangenaam en gezellig zijn :)

falcon aan oefenen om prins te worden?
val niet van je paard hé :lol:
O, 't is een Dingemanse-prins; met mosseltjes, hhmmm :wink:

Dag vrienden, tot de volgende en hou jullie goed :)
Oma-C.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

19 dec 2011, 22:43

Lieve mensen jullie spreken mij over de voorbereidingen voor het einde van de week , maar deze week word ik uitgenodigd bij de kinderen dus om het in de kerstsfeer en de woorden van Falcon te zeggen ik zal mij gewoon kunnen aanschuiven aan de tafel zoals een prinses. :roll: :wink:

De grote werken zijn voor oudjaarsavond en ook de cadeautjes zijn bij mij onder de kerstboom.

Groetjes en een knuffel voor iedereen. Echt plezant om hier te komen iedereen is een beetje in de feestsfeer.
Tot volgende babbel
Gerarda

Oma-C

20 dec 2011, 22:07

Dag gerarda, :wink:
Natuurlijk ik sla alles dooreen met die dagen,
geniet ervan om je voetjes onder tafel te schuiven,
Met nieuwjaar is het dan jouw beurt :wink:
en dat zal ook lukken zeker weten :wink:
Nog een fijne avondgroet en slaapwel,
ik ga ook naar mijn kofferke, tot later
Oma-C :)

gerarda

22 dec 2011, 05:53

Sorry hoor maar ik moet in die heerlijke tijd van kerst en nieuwjaar waar we allemaal blij moeten zijn toch zeggen dat ik in de put zit. Ik voelde het aankomen , heb me ertegen verzet maar het gaat niet.
Ik zal eens uitleggen waarom. Marc was iemand die echt hield van de sfeer van de kerst. Bij ons thuis als we nog heel jong waren zelfs zorgde mij ma dat er een kerstsfeer was.
Bij Marc thuis als we verkeerden kon er nog geen klein kerstboompje vanaf maar moeder de vrouw stond wel aan zijn werk de dag dat hij zijn jaarlijkse premie kreeg om die premie te gebruiken voor een schilderij voor haar.
Dus het eerste jaar dat we getrouwd waren heb ik wel gezorgd dat er een kertsboomje stond , dat hij dan met hart en ziel versierde.En elk jaar hadden we een kerstboom tot verleden jaar dus. En nu zie ik het niet zitten om hem te plaatsen. Hoewel ik altijd genoten heb dat de kleinkinderen hun pakjes konden nemen onder de boom.Ik stelde het altijd uit tot ik vandaag dacht nu ga ik eens de boom zetten ( ik heb wel een kunstboompje omdat het te moeilijk is om een mooie echte te plaatsen zoals vroeger)en ineens waren daar de waterlanders en ik dacht als ik die kerstbollen moet ophangen zal ik meer goesting hebben om ze tegen de muur te gooien.Niet dat er hier al eens gegooid werd maar nu maak ik me kwaad als ik denk welk leven hij met zijn moeder gehad heeft en dat hij toch nog vriendelijk was met haar.

De kinderen zullen het maar moeten begrijpen ik kan hier niet gans de dag op die kerstboom kijken.De pakjes zullen wel een plekje krijgen.

Stoor u niet aan mij geniet jullie allemaal maar van het kerstfeest en kom mij maar gerust vertellen hoe plezant het geweest is hoor.
Ik had het liever niet verteld maar ik moest het aan iemand kwijt en jullie zullen mij wel het best begrijpen.

Ik wens jullie allemaal een heerlijk kerstfeest.

Groetjes en veel knuffels Gerarda

falcon1

22 dec 2011, 12:23

Lieve Gerarda,

sorry dat ik er even niet was, maar ben pas middernacht terug thuis van Limburg...

Wat lees ik nu meisje, lukt het even niet?
Ik kan best begrijpen dat je boos bent over vroeger want je wou het allerbeste voor je lieve Marc en nu komen die wrange gevoelens tegenover je schoonmoeder terug naar boven natuurlijk.

Wat je gevoelens zijn rond kerst is niet abnormaal hoor. Je weet dat tijdens de feestdagen iedereen spreekt van genieten, gezellig samen zijn... en dat zit er voor jou niet in natuurlijk... Hoe kan je nu genieten als Marc er niet bij is...
Ook de weekends zullen je wel moeilijker vallen omdat het ook dagen zijn dat iedereen "samen" wat doet en dat kan voor jou ook niet.

Ik zou zeggen, probeer die dagen rustig door te komen... als de feestdagen je niet interesseren, awel dat zijn ze er dit jaar niet...
Om eerlijk te zijn, als je aan veel mensen zou vragen wat ze van die feestdagen vinden, zeggen de meesten, dat ze zo snel mogelijk voorbij mogen zijn!

Bij ons komen de dochter en schoonzoon en kleinkind eten, maar verder is er ook niks speciaal hoor!

Gerarda, probeer je moed terug een beetje samen te rapen (is beter dan kerstballen) en als het niet lukt moet je dat zeker hier van je afschrijven!!!

We hopen dat je vandaag toch een betere dag gaat hebben...

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

22 dec 2011, 13:27

Dag gerarda :wink:

Ik vind het een hele normale reactie :roll:
de eerste keer alleen met die dagen, dan komt alles weer boven,
de boosheid en het verdriet, het zal niet alleen bij jou zijn dat het zo is.
Je weet toch dat niks "moet" :? alleen doen waar jij je goed bij voelt.
Er is niks gebeurd als jij geen kerst wil vieren, het is al jaren een opgeklopt gedoe waar mensen bijna aan moeten meedoen
om normaal te zijn. Ik vier al jaren geen 'eindejaarsfeesten' meer,
gewoon gezellig samenzitten met de kinderen, een hapje en
een drankje erbij, maar dat doe je op een gewone bezoekdag ook hé. Niks echt speciaals, en de pakjes die mag je er gewoon bijnemen
'omdat het kerst is en je 't gewend bent'

Een dikke troostknuffel, en je moet je niet verontschuldigen,
we gaan nog meer zo'n reacties lezen bij de mensen
die een lieve persoon verloren zijn in de loop van de laatste tijd(jaren)
Kom gerust je hartje luchten, een lach of een traan,
we delen de smart en de vreugde :wink: en zeker niet wegblijven ...
Lieve Groetjes,
Oma-C

gerarda

22 dec 2011, 15:16

Hallo Oma-C en Rudy. Lief van jullie om mij er bovenop te helpen.Ik zal het zeker doen zoals ge zegt Oma-C en naar de kinderen zal ik gaan maar als het mij zaterdag niet goed gaat blijf ik thuis.
Maar de reden van mijn probleem is zoals ik op de topic van Bout geschreven heb.
Bij ons mijn man en zoon en ik als er problemen waren praten wij daarover . maar met mijn schoomoeder kon men niet praten.
Zij was een echte dictator haar woord en gij zwijgen of buiten. Er was dus inderdaad maar één mogelijkheid weg gaan dat ge ze niet meer ziet.
Maar dat is nu juist wat ik niet kan. Ge spreekt vriendelijk met de mensen als er een probleem is en gaat dat eens een toontje hoger aan bijde kanten geen probleem.
Ik ga er nu verder over zwijgen ik zal eens een boek schrijven misschien zal mij dat helpen. het zou een trilher zijn hoor :twisted: :evil: :D

Ik wens jullie ook nog een gezellig kerstfeest goed eten en drinken (niet teveel)

Een hele grote knuffel van mij voor Oma-C Veertje en Rudy ook voor Helena En De will en ook voor Reline

Groetjes Gerarda

falcon1

22 dec 2011, 19:03

Een dikke troostknuffel, en je moet je niet verontschuldigen,
we gaan nog meer zo'n reacties lezen bij de mensen
die een lieve persoon verloren zijn in de loop van de laatste tijd(jaren)
Kom gerust je hartje luchten, een lach of een traan,
we delen de smart en de vreugde en zeker niet wegblijven ...
Lieve Gerarda,

het is zoals OmaC hierboven schrijft en ik denk dat dat gevoel ons allemaal wel eens overvalt... zeker op moeilijke momenten, net als jezelf schrijft...
Maar je hoeft niet direct een boek te schrijven hoor... Als het je te hoog zit kom het dan hier maar vertellen!
Marc moet echt wel een lieve man geweest zijn als hij steeds voor de lieve vrede zijn gevoelens aan de kant kon zetten. Maar hij zal ongetwijfeld ook enorm veel steun gehad hebben aan jou!!!

Wat de feestdagen betreft... laat die rustig op je afkomen... Je kan nu moeilijk voorspellen hoe je je dan gaat voelen. Het zou ook best eens kunnen meevallen. Het is opnieuw een moment dat in je rouwverwerkingsproces thuishoort en dat je moet doormaken... Er is geen andere weg. Maar ze zullen je zeker wel begrijpen als het even niet lukt voor jou! Dus toch maar doen zou ik zeggen... Ik weet zeker al wat Marc zou zeggen als je hem vroeg wat je zou moeten doen...

We wensen je nog een fijne avond en geven je ook een dikke nachtknuff.

Liefs,

Veertje & Rudy

Oma-C

23 dec 2011, 19:17

Speciaal voor jou gerarda, een aangename kerstdagen
Afbeelding
Tot later :?
Laatst gewijzigd door Oma-C op 23 dec 2011, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.