mijn man verloren
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Gerarda,
ik weet niet hoe je dag verlopen is, maar moesten er rampen gebeurd zijn zou je het wel verteld hebben denk ik...
We wensen je alvast een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
ik weet niet hoe je dag verlopen is, maar moesten er rampen gebeurd zijn zou je het wel verteld hebben denk ik...
We wensen je alvast een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Iedereen bedankt voor de kerstwensen en de mooie beelden erbij.
Gisteren was het een dag van veel nadenken, ik was uitgenodigd bij de kinderen , maar twijfelde toch nog of ik zou gaan. Ik vreesde dat ik hun avond zou bederven door te beginnen wenen of dat ik het niet zou aankunnen met de kinderen te zien spelen.
Maar ik heb besloten om geen spelbreker te zijn en ik heb het niet beklaagd.
Ze wilden mij komen halen en thuisbengen zodat ik niet zou moeten met de auto rijden , maar dat heb ik geweigerd lachende zeggen jaja als ik kan uitgaan moet ik met de auto kunnen rijden
Het was zeker een aangename avond we hebben veel gelachen het eten was heerlijk en ik heb een tweetal glaasjes wijn gedronken en daarna plat water (omat ik niet plat zou gaan tegen de grond)
Nu nog een duwtje volgende week hier bij mij en als dit goed afloopt (dat mijn kookkunst niet mislukt) zal ik zeker tevreden zijn.
Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal aangenaam geweest is.
het is soms beter om onder de mensen te zijn dan op uw eentje daar te zitten nadenken en zitten wenen. We krijgen er onze geliefde personen toch niet mee terug.
Ik zal vandaag op mijn eente wel weer enkele liters afdrogen met mijn zakdoek.
Groetjes en een knuffel voor iedereen. Gerarda
Gisteren was het een dag van veel nadenken, ik was uitgenodigd bij de kinderen , maar twijfelde toch nog of ik zou gaan. Ik vreesde dat ik hun avond zou bederven door te beginnen wenen of dat ik het niet zou aankunnen met de kinderen te zien spelen.
Maar ik heb besloten om geen spelbreker te zijn en ik heb het niet beklaagd.
Ze wilden mij komen halen en thuisbengen zodat ik niet zou moeten met de auto rijden , maar dat heb ik geweigerd lachende zeggen jaja als ik kan uitgaan moet ik met de auto kunnen rijden
Het was zeker een aangename avond we hebben veel gelachen het eten was heerlijk en ik heb een tweetal glaasjes wijn gedronken en daarna plat water (omat ik niet plat zou gaan tegen de grond)
Nu nog een duwtje volgende week hier bij mij en als dit goed afloopt (dat mijn kookkunst niet mislukt) zal ik zeker tevreden zijn.
Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal aangenaam geweest is.
het is soms beter om onder de mensen te zijn dan op uw eentje daar te zitten nadenken en zitten wenen. We krijgen er onze geliefde personen toch niet mee terug.
Ik zal vandaag op mijn eente wel weer enkele liters afdrogen met mijn zakdoek.
Groetjes en een knuffel voor iedereen. Gerarda
-
Lieve Gerarda,
fijn dat het je gisteravond goed is bevallen!
Je zal die nieuwe situatie stilaan moeten gewoon worden. En gisteren was zeker weer een stap in de goede richting!
En misschien dat vandaag ook nog wel zal meevallen. Eigenlijk is het ook maar een dag als al de anderen. Hopelijk zal die ook nog wel meevallen.
Hier zijn de dochter schoonzoon en kleinkind op bezoek geweest. Het kleinkindje Amber (2 j) is blijven slapen. Straks komen de ouders terug.
Was ook heel gezellig, maar ik ben ook liefst thuis tijdens de feestdagen...
Gerarda, probeer je op een aangenamen manier bezig te houden, dat is de beste manier op niet te veel te piekeren.
En als het echt niet lukt kom je dat hier maar schrijven.
Dikke kerstknuff,
Veertje & Rudy
fijn dat het je gisteravond goed is bevallen!
Je zal die nieuwe situatie stilaan moeten gewoon worden. En gisteren was zeker weer een stap in de goede richting!
En misschien dat vandaag ook nog wel zal meevallen. Eigenlijk is het ook maar een dag als al de anderen. Hopelijk zal die ook nog wel meevallen.
Hier zijn de dochter schoonzoon en kleinkind op bezoek geweest. Het kleinkindje Amber (2 j) is blijven slapen. Straks komen de ouders terug.
Was ook heel gezellig, maar ik ben ook liefst thuis tijdens de feestdagen...
Gerarda, probeer je op een aangenamen manier bezig te houden, dat is de beste manier op niet te veel te piekeren.
En als het echt niet lukt kom je dat hier maar schrijven.
Dikke kerstknuff,
Veertje & Rudy
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeie Kerst-zondag-middag
Gerarda, voor zover ik zie goed door de kerstavond gekomen.
Fijn dat het aangenaam was en meeviel;
De gedachten zullen wel eens weggedwaald zijn maar toch;...
Vandaag een rustige dag met of zonder familie of vrienden,
het lukt wel. De repititie voor volgende week is geslaagd
en jullie mogen fier zijn.
Ik heb met de kinderen een rustige avond gehad,
een knabbeltje en een drankje, we hebben de reisfoto's bekeken
Van hun New ZL-reis in november.'t Was de moeite waard
Dat is één van de "zware dagen die voorbij is, op naar oudjaar!
Mijn beste kerstwensen en tot later....
Oma-C.

Gerarda, voor zover ik zie goed door de kerstavond gekomen.
Fijn dat het aangenaam was en meeviel;
De gedachten zullen wel eens weggedwaald zijn maar toch;...
Vandaag een rustige dag met of zonder familie of vrienden,
het lukt wel. De repititie voor volgende week is geslaagd
en jullie mogen fier zijn.
Ik heb met de kinderen een rustige avond gehad,
een knabbeltje en een drankje, we hebben de reisfoto's bekeken
Van hun New ZL-reis in november.'t Was de moeite waard
Dat is één van de "zware dagen die voorbij is, op naar oudjaar!
Mijn beste kerstwensen en tot later....
Oma-C.

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Oma-C het deed me deugt te horen dat u ook een gezellige kerstavond gehad hebt.Ik vind dat dit is wat de kerstavond moet zijn , samen met de familie rustig herinneringen ophalen en nog eens de foto's bekijken zo is er zeker altijd gesprekstof.
Ik hoop dat ge met nieuwjaar ook weer wat zult kunnen feesten.
Ik ben wel een beetje bang omdat het feitelijk de eerst keer zal zijn dat ik daar de leiding zal hebben over het eten maar ik wil het niet laten.
ik laat jullie wel weten als het een top of een flop zal geweest zijn.
groetjes en een knuffel van mij
Gerarda
Ik hoop dat ge met nieuwjaar ook weer wat zult kunnen feesten.
Ik ben wel een beetje bang omdat het feitelijk de eerst keer zal zijn dat ik daar de leiding zal hebben over het eten maar ik wil het niet laten.
ik laat jullie wel weten als het een top of een flop zal geweest zijn.
groetjes en een knuffel van mij
Gerarda

-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Piep gerarda, dat gat best meevallen met Nieuwjaar, het is mij zeker geen kook wonder ook gelukt met kerst in mijn eentje met een beetje hulp van mijn twee jongens, dus...voor 12 man
Ook mijn beste wensen.
Ook mijn beste wensen.
-
Lieve Gerada, OmaC en Helena,
ik ben echt blij voor jullie dat de kerstdagen goed en rustig verlopen zijn.
Het is vooral het gevoel vooraf denk dat het meest afschrikt.
Voor velen is kersttijd feesten, vieren en genieten, maar voor jullie is het even stilstaan bij een leven dat geweest is en een nieuw leven dat begint.
Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar ergens moet je je toch verzoenen met dit nieuwe leven.
En daar wensen we jullie veel sterkte in!
Dus... nu op naar de laatste feestdag van het jaar...
Dikke knuff,
Veertje & Rudy
Voor velen is kersttijd feesten, vieren en genieten, maar voor jullie is het even stilstaan bij een leven dat geweest is en een nieuw leven dat begint.
Ik weet dat het niet gemakkelijk is, maar ergens moet je je toch verzoenen met dit nieuwe leven.
Dikke knuff,
Veertje & Rudy
-
Bedankt Helena , ge heeft mij wat moed. maar de ene dag zit ik met plezier naar recepten te zoeken en de andere dag denk ik ja dat zal niet gaan. maar ik ben inderdaad wel een vechter, en wil hen tonen dat het nog gaat.Helena van Troje schreef:Piep gerarda, dat gat best meevallen met Nieuwjaar, het is mij zeker geen kook wonder ook gelukt met kerst in mijn eentje met een beetje hulp van mijn twee jongens, dus...voor 12 man![]()
Ook mijn beste wensen.
ik ben blij te horen dat het u gelukt is.
Groetjes Gerarda
-
Rudy ik moet u bewonderen dat gij altijd de woorden vind om ons weer wat moed te geven. Maar voor het ogenblik gaat het nog altijd niet zo goed met mij, omdat ik feitelijk nergens naartoe kan . het komt door de tijd van het jaar hoor.falcon1 schreef: Lieve Gerada, OmaC en Helena,
Dikke knuff,
Veertje & Rudy
ik heb veel vriendinnen zowel hier in de omtrek maar ook veraf maar ik wil niet in de donker rijden, wat ik vroeger wel deed , maar mijn vriendinnen hebben ook dat probleem dat ze niet meer zo stout zijn om te rijden met lichten en ook de kans als ge s'morgens veertrekt dat het weer in de namiddag kan omslaan, en daardoor leef ik hier wat eenzaam. Nog een maandje of twee geduld en dan zal het wel beteren.
Groetjes Gerarda
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag Gerarda,
Je mag niet aan jezelf twijfelen, zoek een niet te moeilijke menu
en het lukt je wel.
Het moet niet extravagant zijn om lekker te zijn hé
(zoveel vragen ze zeker niet)
En als het met liefde klaargemaakt is, smaakt het altijd.
Helena is het ook gelukt
Dat is al een ferme opsteker vind ik
Geniet van het samenzijn met de familie, da's het allerblangrijkste.
Fijne dagen verder :wink
Groetjes,
Oma-C
en het lukt je wel.
Het moet niet extravagant zijn om lekker te zijn hé
Helena is het ook gelukt
Groetjes,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Voor het hoofdgerecht zit ik er niet mee in, dat zal osso bucco zijn maar voor de hapjes vooral en voor de dessert. Normaal zou ik een buche kopen , maar de kinderen zullen daar niet van eten. Ik zou me er toch moeten op voorzien en als ze er dan niet van eten is dit wel een beetje teveel voor mij ( ik zou er wel drie dagen van eten ).Oma-C schreef:Dag Gerarda,
en het lukt je wel.
Het moet niet extravagant zijn om lekker te zijn hé![]()
Helena is het ook gelukt![]()
![]()
Groetjes,
Oma-C
Ik denk dat ikzelf iets ga bakken dat kan ook de dag voordien en dan moet ik de dag zelf niet naar de bakker om daar één uur te staan in de rij.
Ik heb gisteren een chocolade cake gemaakt en de kinderen kwamen hier onverwachts in en uit hoor maar de kleinzoon vroeg of ik iets te eten had en ja hoor mijn chocolade cake was direct een groot stuk minder. Dat heb ik graag .
Groetjes Gerarda
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Och Gerarda, ons mannen waren content met het duet van ijs van het ijsboerke en we hebben hartelijk gelachen met alle chocoladen kerstboompjes met ijs gevuld, die langs alle kanten van de borden vlogen, omdat de chocola nogal hard was in verhouding tot het ijs.
Ik had gewoon als voorafjes iedereen zijn lievelingsknabbeltje gemaakt of gekocht: chips(springles paprika en gewoon), kaasjes met druifjes, ananas, mosterd of niets, de lievelingssaucijsjes van kleinzoon, met of zonder mosterd, naches met philadelphiakaas om in te dippen en kerstomaatjes met mozarellabolletjes op geprikt en een blaadje basilicum, simpel toch? De kaasjes waren ook al voorgesneden, wie weet dat?
Lettertjessoep met balletjes, op voorhand gemaakt, kroketten met varkenshaasje met sauce Veronique, voorgerecht meloen met zwarte woudham, die de beenhouwerin al voorgesneden had in heel dunne schijfjes.
Je maakt het jezelf toch maar zo moeilijk als je zelf wil?
Dat lukt best, goed op tijd beginnen.
Ik had gewoon als voorafjes iedereen zijn lievelingsknabbeltje gemaakt of gekocht: chips(springles paprika en gewoon), kaasjes met druifjes, ananas, mosterd of niets, de lievelingssaucijsjes van kleinzoon, met of zonder mosterd, naches met philadelphiakaas om in te dippen en kerstomaatjes met mozarellabolletjes op geprikt en een blaadje basilicum, simpel toch? De kaasjes waren ook al voorgesneden, wie weet dat?
Lettertjessoep met balletjes, op voorhand gemaakt, kroketten met varkenshaasje met sauce Veronique, voorgerecht meloen met zwarte woudham, die de beenhouwerin al voorgesneden had in heel dunne schijfjes.
Je maakt het jezelf toch maar zo moeilijk als je zelf wil?
Dat lukt best, goed op tijd beginnen.
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Gerarda,
Ik wens je alvast een zalige Kerstmis....is wel één dag te laat!
Het is lang geleden hé.....maar laatst vertelde ik je dat ik een tijd de PC moest laten.....heb een hele moeilijke tijd achter de rug, ik vertelde erover bij Helena.
Maar nu alles terug oké en heb steeds meer het gevoel veel sterker te zijn geworden.
Door dat feit dat alles hier terug oké is hadden we een hele fijne kerst....is maar amper enkele weken geleden denk ik, mijn geheugen laat me in de steek, dat ik Kerst helemaal niet zag zitten, en dan weten dat de kinderen en kleinkinderen komen maakte het er niet beter op.
Vandaag hier een rustige dag, een dag dat alles kan en niks moet....
En deze namiddag ben ik gans jou topic gaan lezen...had ik vroeger al beloofd dat ik dat zou doen.
Ik heb dus kennisgemaakt met Marc en ook met jou kinderen en kleinkinderen en zag hier verschillenden vrienden van bij Helena en enkele anderen.
Ik las ook dat je het de laatste maanden nog steeds af en toe moeilijk hebt, maar het gaat je nu veel beter...
Dat je bepaald moment opgebeld werd om je kleinzoon met hoofpijn van school te halen en dat je toen meteen uit een dipje kwam in het besef van "ik ben nodig"!!!
Ik moet je bewonderen dat je op je aan windows begonnen bent.
Ik las dat je veel breidde en naaide....ik heb pas een trui gebreid, maar moet nu nog een hoge kraag eraan vast naaien.
En hoe gaat het met je heup?
Ik zit er al mee sinds mei....RX en Echo wezen uit dat het om het bekken ging, niet de heup.....allemaal ontstoken pezen....nu nog een bepaalde spier, maar kan iets van hele lange duur zijn.
Hopelijk herstel jij makkelijker...de oorzaak was je rug!
Ik las net op de 17e dit.....
Ik vind het fijn dat je je eergisteren hebt laten overhalen en dat je naar de kinderen geweest bent...dat moet voor hen heel fijn geweest zijn!!
En nu zorgen om het menu volgende week.
Je moest eens weten met wat voor een berg ik zit elk jaar met Kerst en dan is het enkel maar voor het menu voor eigen gezin.
Ik ben eruit hoe het komt.....het is een dag dat er iet moet oké zijn in mijn ogen.
Afgelopen kerstdagen had ik dat probleem niet, maar ik heb het me dan wel erg makkelijk gemaakt.....
Op voorhand warme hapjes gemaakt, kriekjes en fricadellen.
De dag zelf samen met enkele kinderen en kleinkinderen toastjes gemaakt en er van hen veel bijgeleerd en konijn had ik klaargemaakt besteld en als dessert werd het ijs.
Ik heb ook problemen om mensen te ontvangen...is daar weer die berg...heb het eigenlijk nog nooit moeten doen, telkens was het hier onverwacht en dat heb ik het allerliefst, dan "moet" er niks perfekt te zijn.
Lieve Gerarda....ik ben blij je weer te horen en ik keek net...ik lijk wel op een praatstoel te zitten.
Ik wens je ook een rustige 2e kerstdag toe!
Ik wens je alvast een zalige Kerstmis....is wel één dag te laat!
Het is lang geleden hé.....maar laatst vertelde ik je dat ik een tijd de PC moest laten.....heb een hele moeilijke tijd achter de rug, ik vertelde erover bij Helena.
Maar nu alles terug oké en heb steeds meer het gevoel veel sterker te zijn geworden.
Door dat feit dat alles hier terug oké is hadden we een hele fijne kerst....is maar amper enkele weken geleden denk ik, mijn geheugen laat me in de steek, dat ik Kerst helemaal niet zag zitten, en dan weten dat de kinderen en kleinkinderen komen maakte het er niet beter op.
Vandaag hier een rustige dag, een dag dat alles kan en niks moet....
En deze namiddag ben ik gans jou topic gaan lezen...had ik vroeger al beloofd dat ik dat zou doen.
Ik heb dus kennisgemaakt met Marc en ook met jou kinderen en kleinkinderen en zag hier verschillenden vrienden van bij Helena en enkele anderen.
Ik las ook dat je het de laatste maanden nog steeds af en toe moeilijk hebt, maar het gaat je nu veel beter...
Dat je bepaald moment opgebeld werd om je kleinzoon met hoofpijn van school te halen en dat je toen meteen uit een dipje kwam in het besef van "ik ben nodig"!!!
Ik moet je bewonderen dat je op je aan windows begonnen bent.
Ik las dat je veel breidde en naaide....ik heb pas een trui gebreid, maar moet nu nog een hoge kraag eraan vast naaien.
En hoe gaat het met je heup?
Ik zit er al mee sinds mei....RX en Echo wezen uit dat het om het bekken ging, niet de heup.....allemaal ontstoken pezen....nu nog een bepaalde spier, maar kan iets van hele lange duur zijn.
Hopelijk herstel jij makkelijker...de oorzaak was je rug!
Ik las net op de 17e dit.....
Had het dus niet gelezen......en dat dipje is er nu niet echt hé!...Reline bedankt voor uw berichtje op de topic van helena; ik ben blij u eens te horen. ja we hebben een gezellig groepje die elkaar goed verstaan. Voor mij mag het nog lang duren binnenkort kom ik misschien weer eens met mijn dipje met die feestdagen misschien Maar ik denk dat het goed is dat ik moet bezig zijn met het eten dat ik wil maken met nieuwjaar.
Ik hoop dag gij het ook goed stelt met de feestdagen vermits gij wat lichamelijke problemen hebt is dat niet te onderschatten.
Ik vind het fijn dat je je eergisteren hebt laten overhalen en dat je naar de kinderen geweest bent...dat moet voor hen heel fijn geweest zijn!!
En nu zorgen om het menu volgende week.
Je moest eens weten met wat voor een berg ik zit elk jaar met Kerst en dan is het enkel maar voor het menu voor eigen gezin.
Ik ben eruit hoe het komt.....het is een dag dat er iet moet oké zijn in mijn ogen.
Afgelopen kerstdagen had ik dat probleem niet, maar ik heb het me dan wel erg makkelijk gemaakt.....
Op voorhand warme hapjes gemaakt, kriekjes en fricadellen.
De dag zelf samen met enkele kinderen en kleinkinderen toastjes gemaakt en er van hen veel bijgeleerd en konijn had ik klaargemaakt besteld en als dessert werd het ijs.
Ik heb ook problemen om mensen te ontvangen...is daar weer die berg...heb het eigenlijk nog nooit moeten doen, telkens was het hier onverwacht en dat heb ik het allerliefst, dan "moet" er niks perfekt te zijn.
Lieve Gerarda....ik ben blij je weer te horen en ik keek net...ik lijk wel op een praatstoel te zitten.
Ik wens je ook een rustige 2e kerstdag toe!
Laatst gewijzigd door reline op 26 dec 2011, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Lieve Gerarda,Maar voor het ogenblik gaat het nog altijd niet zo goed met mij, omdat ik feitelijk nergens naartoe kan . het komt door de tijd van het jaar hoor.
dat is inderdaad zo... Ik lees en hoor hier overal dat mensen zich de laatste dagen wat minder goed voelen in hun vel... Als het zomer is denk ik dat hey toch weer een gezellige tijd moet zijn rond kerst... En nu... dat het maar snel lente is... de dagen langer worden, warmer, de natuur die herleeft... Maar nog even geduld. En, na Nieuwjaar gaat dat snel...
Ik lees dat men hier de kerstmenu's aan het voorschotelen zijn en dat het niet altijd zo simpel is... OmaC, het moet inderdaad niet extravagant zijn... Helena, geeft voor iedereen wat wils (maar er waren daar toch wel hele lekkere dingen bij hoor!!!).
Hier dan ons aandeel... kerstavond (kinderen hadden nog moeten werken)... chipskes en toastje (toastje met daarop een beetje myonaise, een schijfje hard gekookt ei en schijfje zalm). Voorgerecht, Coquilles St. Jacques. Als hoofdgerecht varkenshaasje met gestoofde porei in curriesaus en nagerecht, zelf gemaakte ijscréme.
Op kerstdag, gewoon kip met stokbrood en als nagerecht zelfgemaakte chocomousse. En daar waren ze ook héél content van, zeker zo content als van het menu van kerstavond!
En vandaag... dieetdag...
Ik denk dat je zelf een beetje moet bepalen hoeveel werk je er wil insteken... er zijn eenvoudige en lekkere dingen te maken hoor.
We wensen jullie allemaal nog een fijne avond...
Liefs,
Veertje & Rudy