Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

20 nov 2011, 06:48

Hallo Helena Eerst en vooral wil ik u feliciteren met uw verjaardag sorry dat het een beetje laat is maar ik ben verleden week niet voor honderd procent goed geweest en heb dus niet veel gelezen.
Maar wensen zijn elke dag geldig hé :lol:
Ik zat hier ook te wenen toen ik las dat ge weende bij het verplanten in uw tuin en natuurlijk aan uw man moest denken.
Bij mij waren het een van zijn zorgen dat ik de tuin niet zal kunnen onderhouden en hij zei mij dat ik iemand moest laten komen om de tuin te onderhouden. Ik moest mij enorm sterk houden . Ik dacht dat hij besefte dat hij ging overlijden.
Maar gij trekt wel uw plan in de tuin hé, maar ik moet nu ook lachen met mezelf als ik daar bezig ben , het gaat ook goed . Ik die altijd een hekel had aan tuinwerk kon mij hier onlangs goed bezig houden met de rozen te snoeien in het lekker zonnetje.
Groetjes Gerarda

Oma-C

20 nov 2011, 10:35

Dag lieve forumvrienden, :)
Afbeelding
Veel warmte geeft ze niet meer
maar 't is toch aangenamer dan de grijze mist :wink:
Voor alle mensen hier een fijne zondag gewenst.
En niet teveel verdriet vandaag :?

Groetjes en een warme 'hug'.
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

20 nov 2011, 18:05

[gerarda/] en [cyberoma/] de ene voor de wensen en de andere voor het zonnetje.
[Veertje/] eerst je priemen boven halen voor je met de poppen kan gaan spelen, het zijn wel de modelletjes op papier hé!
Wat betreft kledij heeft mijn dochter momenteel het doopkleedje van de familie helemaal met de hand gemaakt in voile en geborduurd wit op wit.
Mijn grootmoeder maakte het voor haar vierde kindje, dat nooit geboren werd.Tengevolge van die miskraam is ze zelf ook overleden. Het kleedje dateert van 1927. Mijn eerste geborduurde slab heb ik ook gerecupereerd.

Verrassing! Vandaag stond de hele bende voor de deur met al de ingrediënten voor een geslaagde zondagse brunch! Voor mijn verjaardag: een grote bos van mijn lievelingsrozen, een plantje roosjes om later buiten te planten, een bon goed voor een gelaatsverzorging bij de allerliefste visagist ooit!

Zo zien jullie maar. Ik ben wel bekaf, want zo twee dagen achteren naar ons moeder en dan een huis vol is even genoeg nu. Het is gezond moe en blij moe!

dewill

20 nov 2011, 20:40

Dag Forumvrienden ,

Ik denk dat jullie ook met bewondering gelezen hebben hoe Helena door haar familie opgevangen werd naar aanleiding van haar verjaardag .

Helena , het is jou van harte gegund en ik hoop dat het voor jou ook een stimulans mag zijn om keihard door te gaan .

Ik probeer hier ook nog een bloemetje te plaatsen voor jou .

Afbeelding

Oeps , is nog gelukt ook :oops: :oops: :oops:

Met warme knuffel aan Alle Forumvrienden ,

dewill

Oma-C

21 nov 2011, 13:53

Hi helena, :wink:
Al uitgerust van de drukke dagen daar bij jou :roll:
Plezant als de kinderen je zo komen verrassen hé :)
Nooit twijfelen aan hun bedoelingen, ook zij hebben verdriet
en mssn is het niet makkelijk om er samen over te praten :oops:
Maar nu ze weten hoe jij je voelt met momenten zullen ze er
wel rekening mee houden :wink:
Ik stuur je nog een fijne knuffel en hoop dat je er nu
een beetje anders tegenaan kijkt.
(Wat niet wil zeggen dat alle dagen even vrolijk zijn,)
Maar 't geeft een beter gevoel.
Amuseer je vandaag, je zal nog wel weten wat te doen zeker :)
Mooie herinneringen komen boven bij het opruimen van oma's huisje.

Dag Dewill, met jou alles min of meer oké :roll:
De moeilijke dagen weer even verwerkt?
Voor jou ook en sterkteknufke,
fijn dat je ook prentjes kan 'plakken' :lol:

Alle forumvrienden voor jullie ook een lieve 'hug'en tot later,
ik ga nog wat taken verrichten. 't Is werkweek hé :wink:

Groetjes,
oma-C

falcon1

21 nov 2011, 14:59

Het lijkt nu net ofdat ik Oma C altijd achtervolg, maar dat is puur toeval... :lol:

Lieve Helena,

een verrassing schuilt altijd om het hoekje hé. Toch prachtig dat de kinderen voor een brunch gezorgd hebben gisteren! Waarschijnlijk ook niet gemakkelijk voor hen om te weten hoe ze nu met jou en je verdriet moeten omgaan... Dat trouwens voor de meeste mensen zo in je omgeving...

En een doopkleedje van 1927! De is wel een prachtig en uniek erfstuk! Hopelijk wordt het in ere gehouden en worden er nog vele kindjes in gedoopt... (als er zolang ook maar priesters blijven bestaan...)
En nog een slabbertje van jou... ik begin nu wel te begrijpen dat je moeder wel heel goed kon verzamelen!

Hopelijk heb je vandaag ook nog je bezigheden en kom je de dag goed door...

We wensen jou en al onze cybervrienden hier nog een fijne dag.

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

21 nov 2011, 16:00

:lol: :lol: Dag falcon, :lol: :lol:

Ja, de ene keer achtervolg ik jou, en nu achtervolg jij mij :lol:
da's puur toeval natuurlijk, :roll: (bijna zoals Tom en Jerry)
't Is maar wanneer je aan de pc komt hé.
Gaat 'het project' een beetje naar je zin??
Geniet aan 't zeetje met Veertje,
en een goeie werkweek gewenst :wink:

Groetjes,
Oma-C

falcon1

21 nov 2011, 18:25

Inderdaad Oma C...
Maar dat project is echt wel nen héle zure appel! Maar ja, eens als je er in gebeten hebt moet je hem opeten hé... :?

Wens alle vrienden hier nog een fijne avond.

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

21 nov 2011, 19:35

Helena ik vond het wel goed dat ge eens overrompelt geweest ben met familie. het is zeker vermoeiend maar toch plezant. Op die momenten vergeet ge wel de overledenen niet maar verzet ge toch uw zinnen hé.
Inderdaad misschien bedoelden ze het goed als ze niet veel komen omdat ze denken dat gij liever alleen bent ofwel is het voor hen ook lastig en dat er meer kans is dat het een groepsweenpartij zou worden.En dat trachten de kinderen waarschijnlijk te vermijden.

veel liefs en een knuffel Gerarda

dewill

22 nov 2011, 19:44

Dag Forumvrienden ,

Ik denk dat Helena nog aan het nagenieten is van haar wondermooie verjaardag . Ik denk dat jullie het met mij eens zijn dat zij dat echt wel verdiende na haar zware tegenslagen en verdriet.
Hopelijk kan zij hier moed uit putten om door te gaan .

Wat mezelf betreft ben ik niet zo goed bezig . Met het mistige koude weer kan ik niet buiten en besteed ik veel tijd aan het bekijken van foto's van vroeger .
Nostalgie en melancholie troef natuurlijk en daar wordt ik niet echt vrolijk van .

Donderdag word ik verwacht op een grootouder feest in de school van twee van mijn kleinkinderen waar ik vroeger samen met mijn echtgenote naartoe ging en waar ik nu voor het eerst alleen naartoe moet . Wordt moeilijk ...

Ik ga mijn bericht maar afsluiten met een dikke knuffel en een mooi bloemetje voor jullie allen .
(een prentje plakken zou ons aller lieve Oma C zeggen , ze bedoelt waarschijnlijk dat ik een beetje kinds aan het worden ben maar dat vergeef ik haar uit de grond van mijn hart ).
Afbeelding

Groeten , dewill

Oma-C

22 nov 2011, 20:35

Goeienavond forumvrienden :wink:

Dag Dewill, ik bedoel helemaal niet dat je
zus of zo zou worden (of zijn) :roll: :oops:
Ik zeg dat altijd "een prentje plakken" als het gaat over een
boeketje of een foto, dat werd me zo geleerd in de pc cursus
(voor 65plussers ja) Ik hoop dat ik je niet beledigd heb :?

Ik wil je een emmerke moed sturen, het is moeilijk in
deze periode, 't is donker en grijs weer en vroeg donker
en dan al die alle herinneringen die boven komen.
Het zal natuurlijk niet gemakkeijk zijn zo'n grootouderdag
ls je alleen moet gaan, er komt zoveel op je af dan :oops:

Ik kan alleen een warme virtuele knuffel geven en hopen
dat de kindjes je veel vreugde geven zodat het
verdriet een beetje op de achtergrond komt :?
Ik brand en kaars en hoop dat het een beetje helpt.

Groetjes en sterkte
Oma-C
Laatst gewijzigd door Oma-C op 23 nov 2011, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

dewill

22 nov 2011, 21:08

Goede avond Forumvrienden ,

Ik hoop dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat ik even "een varkentje wil wassen " met een door mij hoog gewaardeerde Forumvriendin .

Lieve Oma-C

Ik voel mij helemaal niet beledigd door jou hoor .
Ik vond jou uitdrukking " een prentje plakken " gewoon erg grappig , het herinnerde mij aan mijn kindertijd mij de nonnekens .

Ik wil je ook feliciteren om je grondige kennis van het forum en voor je gedegen computerkennis , dat moet jou toch serieus wat moeite gekost hebben waarvoor mijn oprechte bewondering .

Ook mijn oprechte dank voor het kaarsje en vooral voor jou steun.

Lieve groet , dewill

Helena van Troje

22 nov 2011, 22:23

Hallo,

Ik heb het heel druk gehad in nagenieting van mijn verjaardag, de ene makelaar na de andere om te komen schatten bij ons moeder en ja, mijn zus is niet te temmen telkens als ze daar komt begint ze heel eventjes, maar een heel klein beetje, verder te ruimen en zo zijn we dan weer vertrokken voor een uur of een, twee, drie...
Ik ben zo blij met mijn klok in huis, nooit gedacht dat die jeugdherinnering zoveel rust zou brengen.
Ik ga proberen "een prentje te plakken" van de klok:P
Afbeelding
dit is via photobucket nogal mini

Helena van Troje

22 nov 2011, 22:27

nog een keertje proberen via seniorennet Afbeelding

Helena van Troje

22 nov 2011, 22:27

gelukt! dat trekt er al een beetje beter op.
Ik heb die klok altijd geweten bij mijn grootmoeder, later bij mijn moeder en nu bij mij. Mijn kinderen denken dat ik ga wakker liggen van de klank maar dat is niet want ik hoor ze nu soms al niet echt meer als ik er niet op let.

De boodschap is aangekomen van het alleen zijn. Vanavond kwam oudste even helpen bij een paar onnozeliteiten op IT waar ik weer niet snugger genoeg voor ben.

Het voelt rustiger van binnen, al een paar dagen.
En mijn stuurmanskunsten gaan er op vooruit, maar echt graag auto rijden neen hoor.

Gisteren in de mist twee keer naar R. gereden.

Dewill man de moed niet laten zakken. Geniet van de foto's, al de mooie herinneringen. Jahaaa, dat grootoudersfeest, ik was er al bang voor. Maar, net nu heeft de school het grootoudersfeest in de lagere afgeschaft. Alleen nog in de kleuterschool. Daar hebben we geen voorraad kinderen meer.
Ja, klein ventje zal nog wel optreden, maar dat is voor binnen twee jaar dus dat is nog ver.
Ben vanmorgen nog eens naar therapie geweest. Dokter vond dat ik er goed uitzag. Dat is wel prettig te horen, maar ik ben een braaf en gehoorzaam meisje, als het in mijn kraam past, en huisarts had gezegd: je mag je niet laten gaan.... :roll: :?

Morgen ook al weer iets om naar uit te kijken: ontmoeting met schoolvriendin. Zaterdag feestje bij schoonzus die 60 wordt, er is zelfs een bed voorzien voor mij...Allez ik ga naar een feest met mijn pyjama in mijn rugzak...
Zo, we gaan eens naar bed op tijd :roll: