mijn man verloren
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Ja Hugie ook niet in bedje zie ik. Ik ben ook opgestaan omdat ik niet meer kon slapen , heb wel goed geslapen tot nu maar dat doe ik altijd opstaan een spelletje kaarten eens naar het seniorennet komen en dan weer een goeie dut doen tot 6 uur om dan mijn krant te lezen die in de brievenbus zit.
Hugie ik heb nu gekookt voor de kinderen voor Nieuwjaar maar graag koken doe ik niet hoor.Ik heb inderdaad geluk gehad dat Marc heel graag kookte zodat hij dat altijd deed als we volk hadden en dat hadden we dikwijls , wij hebben graag mensen op bezoek. Maar ik hielp hem wel hoor als hij kookte. De werkjes voor de commie hé. Aardappelen schillen en schotels wassen enz....
Maar die scampi's eet iedereen graag denk ik.
Wij hebben vroeger altijd met onze naaste buren aan beide kanten eenmaal per jaar bij elkaar gekomen voor een etentje dat was altijd plezant en andere vrienden ook en we woonden alleen en mochten eens de muziek laten gaan en een dansje plaatsen.En om naar huis te gaan hadden we geen bob nodig .
Er zijn er al twee van overleden, mijn man en een buurvrouw.
ja mooie tijden waren dat.
hugie slaapwel en tot morgen
Gerarda
Hugie ik heb nu gekookt voor de kinderen voor Nieuwjaar maar graag koken doe ik niet hoor.Ik heb inderdaad geluk gehad dat Marc heel graag kookte zodat hij dat altijd deed als we volk hadden en dat hadden we dikwijls , wij hebben graag mensen op bezoek. Maar ik hielp hem wel hoor als hij kookte. De werkjes voor de commie hé. Aardappelen schillen en schotels wassen enz....
Maar die scampi's eet iedereen graag denk ik.
Wij hebben vroeger altijd met onze naaste buren aan beide kanten eenmaal per jaar bij elkaar gekomen voor een etentje dat was altijd plezant en andere vrienden ook en we woonden alleen en mochten eens de muziek laten gaan en een dansje plaatsen.En om naar huis te gaan hadden we geen bob nodig .
Er zijn er al twee van overleden, mijn man en een buurvrouw.
ja mooie tijden waren dat.
hugie slaapwel en tot morgen
Gerarda
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
oh ik zie dat ik hier deze nacht had kunnen komen meebabbelen 
-
Leuk hé Helena. Maar ik heb nadien nog goed geslapen. Het heeft geen zin om te blijven liggen ik geraak toch niet in slaap en als ik eens opgeweest ben gaat het beterHelena van Troje schreef:oh ik zie dat ik hier deze nacht had kunnen komen meebabbelen
Groetjes Gerarda
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Goeie avond iedereen,
ik zie dat er deze nacht heel wat nachtuiltjes geweest zijn...
Iedereen terug wat in de plooi mag ik hopen?
Maar ik moet niet te veel zeggen hoor... ik begin ook pas 's avonds te leven... nogal moeilijk als Veertje vroeg moet gan werken, of ikzelf...
We wensen jullie allemaal nog een fijne avond en een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
ik zie dat er deze nacht heel wat nachtuiltjes geweest zijn...
Iedereen terug wat in de plooi mag ik hopen?
Maar ik moet niet te veel zeggen hoor... ik begin ook pas 's avonds te leven... nogal moeilijk als Veertje vroeg moet gan werken, of ikzelf...
We wensen jullie allemaal nog een fijne avond en een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Hallo Rudy de kookles is niet doorgegaan, de kleinzoon had geen goesting, het was computertjes dag vandaag, waarschijnlijk dat verschrikkelijk weer. Zijn moeder heeft hem bij mij moeten brengen omdat het niet mogelijk was met de fiets en ik heb hem dan deze namiddag naar huis gedaan. maar het kon geen kwaad die wind en die regen werkt toch een beetje op een mens hé en misschien moet ik ook nog wat bekomen van mijn nieuwjaarsavontuur.falcon1 schreef: Lieve Gerarda,
sorry ben wat laat... super druk![]()
Gelukkig is de weegschaal hier stabiel gebleven![]()
Maar misschien wordt lekker koken nog een leuke hobby...
Kerstavond hebben we ook zelf onze ijscréme gedraaid... eigenlijk gemakkelijk en lekker!
En een quiche is ook lekker en echt niet zo moeilijk... je kan er alle kanten mee uit! Je kan er veel dingen in doen: zalm... erwtjes of andere groentjes... en bestrooien met pijnboompitjes... heel lekker!
Ik maak het nogal eens vooraf als we 's avonds weing tijd hebben om eten klaar te maken... Je kan het opwarmen maar koud ook lekker!
Scampi's (op veel verschillende manieren klaar te maken) staan hier ook regelmatig op het menu net als vis... maar we zitten dan ook bij de bron hé.
Oeps, we gingen het niet meer over eten hebben
Ik hoop dat je kleinzoon morgen veel gaat leren van de kookkunst van oma![]()
Liefs,
Veertje & Rudy
I ben hier weer in mijn zetel in slaap gevallen en sta al klaar om te vertekken naar mijn bedje.
Ik kreeg vandaag nog een kaartje van iemand voor nieuwjaar en terzelfder tijd medeleven voor het overlijden van Marc omdat ze het van iemand gehoord hadden.
Ja op zulke momenten zijn er altijd mensen die ge bewust of onbewust niet op de hoogte brengt hé.Ge wilt ze soms niet zich verplicht voelen om naar de begrafenis te komen en als het mensen zijn die ver wonen tracht ge hen de verre afstand te besparen. de crematie is maar op beperkte plaatsen hé.
Rudy en veertje slaapwel ;
Ik moet zeggen de laatste dagen zijn er geen zakdoekjes meer.
Maar ik denk wel veel aan hem hoor.
Groetjes Gerarda
-
Lieve Gerarda,Ik moet zeggen de laatste dagen zijn er geen zakdoekjes meer.
Maar ik denk wel veel aan hem hoor.
dat eerste is een stap in de goede richting...
Het tweede... dat zal je voor eeuwig meedragen! En hoe langer hoe meer ga je nog meer bewondering krijgen voor Marc i.p.v. verdriet... Maar dat is voor later...
Nu vlug je bedje in, want het was deze nacht ook laat hé...
Slaapwel... en morgen... gezond weer op...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Hugie12 - Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
Gerarda,ben er nog eens he,doet me goed dat je de eerste stap gezet hebt om uw verdriet te boven gekomen .Natuurlijk doet het nog pijn als je aan je man Marc denkt ! Maar hier zijn er veel vrienden en vriendinnen die je helpen de dagen door te komen en sommigen de nachten
Vandaag ga ik het niet zo laat maken,ben doodop ,eerst kine en dan dat weer.....met een zakdoek voor mijn mond kreeg ik nog geen lucht!!!Zo waaien,alle parken rond Leuven en Brussel zijn gesloten ;de wegen liggen vol takken en kleine bomen! Duck moet hem vasthouden of hij vliegt weg
Allee ga je laten en een dikke kus van mij
Vandaag ga ik het niet zo laat maken,ben doodop ,eerst kine en dan dat weer.....met een zakdoek voor mijn mond kreeg ik nog geen lucht!!!Zo waaien,alle parken rond Leuven en Brussel zijn gesloten ;de wegen liggen vol takken en kleine bomen! Duck moet hem vasthouden of hij vliegt weg
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen
-
Beste Hugie,
het is anders wel behoorlijk laat hé
Ik zal eens aan je denken als ik volgende week Leuven passer... ben dan bijna op mijn bestemming..
Hopelijk nu wat beter... en toch nog een rustige nacht gewenst...
het is anders wel behoorlijk laat hé
Ziet er ook niet zo best uit....Vandaag ga ik het niet zo laat maken,ben doodop ,eerst kine en dan dat weer.....met een zakdoek voor mijn mond kreeg ik nog geen lucht!!!
Ik zal eens aan je denken als ik volgende week Leuven passer... ben dan bijna op mijn bestemming..
Hopelijk nu wat beter... en toch nog een rustige nacht gewenst...
-
Hugie bedankt voor uw mailtje en uw lieve woorden. Ik ben inderdaad blij dat ik al die mensen hier heb leren kennen , dat heeft mij er door geholpen Alleen kunt ge dat niet en tegen de kinderen wilt ge daar ook niet over babbelen, ik heb al wel gewaar geweest dat mijn zoon ook veel verdriet heeft voor zijn vader, maar hij is een beetje zoals zijn vader, niets zeggen .Hugie12 schreef:Gerarda,ben er nog eens he,doet me goed dat je de eerste stap gezet hebt om uw verdriet te boven gekomen .Natuurlijk doet het nog pijn als je aan je man Marc denkt ! Maar hier zijn er veel vrienden en vriendinnen die je helpen de dagen door te komen en sommigen de nachten![]()
Vandaag ga ik het niet zo laat maken,ben doodop ,eerst kine en dan dat weer.....met een zakdoek voor mijn mond kreeg ik nog geen lucht!!!Zo waaien,alle parken rond Leuven en Brussel zijn gesloten ;de wegen liggen vol takken en kleine bomen! Duck moet hem vasthouden of hij vliegt wegAllee ga je laten en een dikke kus van mij
hugie het was toch gevaarlijk voor u gisteren om op straat te komen hoor.Ikzelf kom niet buiten te voet omdat ik altijd denk er kunnen pannen van de daken vallen en toen ik op de buiten woonde ging ik ook niet buiten , misschien vallen er takken van de bomen. Ja en plezant is het ook niet. maar ja als ge soms iets nodig hebt moet ge wel hé. Maar ik moet u toch bewonderen hoor als ik hoor welk probleem gij hebt u bent een moedige vrouw.
mooie foto's van Duck met uw kleindochter ik moest lachen hoor.Zo een lieveke zoals hij er uit ziet. maar ja ik weet dat het moeilijk is als iedereen in het gezin niet op dezelfde wijze met hen omgaat en het is zeker een hondje waar pit in zit.
lieve hugie een kus terug van mij en een knuffel.
groetjes gerarda
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Hallo Gerarda....
Ik ben hier weer even komen kijken en je kreeg heel wat bezoek, zelfs midden in de nacht!!
Hoe ging het vandaag met je kleinzoon?
Ik heb er ook ene die volgende week 12 wordt en zijn broer is 14.
Het liefste wat ze doen is...je raad het al....computer.
Ik denk dat jou kleinzoon het heel fijn bij jou moet gevonden hebben....eens naar hartelust spellekes spelen.
De onze mogen maar een beperkte tijd op de PC of aan tv..anders zouden ze er den hele dag aanhangen...maar als ze bij ons zijn , mag er een beetje meer....mag dan ook van hun papa en mama hoor....
Nog een fijne avond en een hopelijk rustige nacht....die storm zou ons wel eens wakker kunnen houden!
Liefs, Reline
Ik ben hier weer even komen kijken en je kreeg heel wat bezoek, zelfs midden in de nacht!!
Hoe ging het vandaag met je kleinzoon?
Ik heb er ook ene die volgende week 12 wordt en zijn broer is 14.
Het liefste wat ze doen is...je raad het al....computer.
Ik denk dat jou kleinzoon het heel fijn bij jou moet gevonden hebben....eens naar hartelust spellekes spelen.
De onze mogen maar een beperkte tijd op de PC of aan tv..anders zouden ze er den hele dag aanhangen...maar als ze bij ons zijn , mag er een beetje meer....mag dan ook van hun papa en mama hoor....
Nog een fijne avond en een hopelijk rustige nacht....die storm zou ons wel eens wakker kunnen houden!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Hallo Reline.
ja het is hier s'nachts ook soms gezellig
Als ge toch niet slaapt beter eens opstaan hé en ge ziet ik doe het niet alleen.
Met mijn kleinzoon hier nu met die verlofdagen is wel plezant. Vooral met de oudste kan ik al wat serieus babbelen en eten koken voor twee is ook gezelliger hé. Hij zit inderdaad heel veel op de pc. Hij moet wel wat oefenen voor de school maar ik laat hem op de pc bezig, thuis heeft hij al zijn gerief en hier heeft hij feitelijk niet anders dan die pc .moest hij bij mij wonen zou ik dat ook niet altijd toestaan maar dat is maar nu en dan.
Maar ik word het toch gewaar dat ik meer moe ben hoor. Vrijdag zullen ze hier alletwee zijn dat doe ik nu om hen te helpen maar voor één dag zal dat wel gaan.
Ik denk er toch soms aan dat het binnen twee jaar wel zal gedaan zijn bij bomma. Ik weet dat nog van een buurvrouw. Eens die leeftijd kunnen ze alleen thuis blijven en dan doen ze aan sport of misschien een muziekgroepje want hij speelt gitaar en dan hebben ze geen tijd meer hé voor ons.Maar ik begrijp dit hoor. Ik weet dat ze later nog veel over mij zullen praten.
Reline ik ga maar stoppen want mijn oogjes vallen dicht.
Slaapwel en tot later Gerarda
ja het is hier s'nachts ook soms gezellig
Met mijn kleinzoon hier nu met die verlofdagen is wel plezant. Vooral met de oudste kan ik al wat serieus babbelen en eten koken voor twee is ook gezelliger hé. Hij zit inderdaad heel veel op de pc. Hij moet wel wat oefenen voor de school maar ik laat hem op de pc bezig, thuis heeft hij al zijn gerief en hier heeft hij feitelijk niet anders dan die pc .moest hij bij mij wonen zou ik dat ook niet altijd toestaan maar dat is maar nu en dan.
Maar ik word het toch gewaar dat ik meer moe ben hoor. Vrijdag zullen ze hier alletwee zijn dat doe ik nu om hen te helpen maar voor één dag zal dat wel gaan.
Ik denk er toch soms aan dat het binnen twee jaar wel zal gedaan zijn bij bomma. Ik weet dat nog van een buurvrouw. Eens die leeftijd kunnen ze alleen thuis blijven en dan doen ze aan sport of misschien een muziekgroepje want hij speelt gitaar en dan hebben ze geen tijd meer hé voor ons.Maar ik begrijp dit hoor. Ik weet dat ze later nog veel over mij zullen praten.
Reline ik ga maar stoppen want mijn oogjes vallen dicht.
Slaapwel en tot later Gerarda
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Dag Gerarda,
En goed geslapen?
Ik ben wel heel zeker dat ze het bij jou fijn vinden!!
Dat ze zich heerlijk amuseerden!
Is hier ook zo!
En al wordt het misschien met de jaren zwaarder om hen op te vangen...is dan ook niet meer nodig toch zal je hen af en toe plots zien verschijnen met de woorden...."dag bomma"!
Fijn dat ze niet ver uit de buurt wonen.
Den ene of andere keer zie je me hier ook eens verschijnen, maar de laatste twee dagen krijg ik plots Klaas Vaak op bezoek net voor den tienen....dan meteen bed in en doorgeslapen tot de ochtend....wat een luxe!
Heb vannacht door de storm doorgeslapen, terwijl het venster wagewijd openstond( aan de veilige oostkant).
Vandaag wordt het een handwerk uitzoeken...heb heel veel handwerkboeken....zou graag een tafelloper maken voor Pasen en later voor Kerst....ben er nu zeker op tijd bij!
Lieve groetjes, Reline
En goed geslapen?
Is hier ook zo!
En al wordt het misschien met de jaren zwaarder om hen op te vangen...is dan ook niet meer nodig toch zal je hen af en toe plots zien verschijnen met de woorden...."dag bomma"!
Den ene of andere keer zie je me hier ook eens verschijnen, maar de laatste twee dagen krijg ik plots Klaas Vaak op bezoek net voor den tienen....dan meteen bed in en doorgeslapen tot de ochtend....wat een luxe!
Heb vannacht door de storm doorgeslapen, terwijl het venster wagewijd openstond( aan de veilige oostkant).
Vandaag wordt het een handwerk uitzoeken...heb heel veel handwerkboeken....zou graag een tafelloper maken voor Pasen en later voor Kerst....ben er nu zeker op tijd bij!
Lieve groetjes, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
-
Reline ge hebt geluk gehad dat de venster open stond aan de veilige kant anders kwam ge misschien wakker op het grasplein of het voetpadreline schreef:Dag Gerarda,
En goed geslapen?
Is hier ook zo!
Lieve groetjes, Reline
Ja ik ben jaloers dat ge u met handwerk kunt bezighouden. ik kon alleen maar naaien en breien maar dat fijn borduren en haken ging niet. Mujn vriendinnen van de hobbyclub hebben mij laten verleiden om het te doen maar het trok op niets. Ik heb nooit goed delikate werkjes kunnen doen.
Breien moet ik nu ook niet meer doen Als ge in de stad woont zijn die warme pull's niet meer nodig en ik heb vroeger nog voor de kinderen ook gebreid maar de ma van mijn schoondochter doet dat veel en ze hebben ook genoeg zo.
Maar die zelfgemaakte handwerjes vind ik altijd mooi, waarschijnlijk omdat ik het niet kan dat ik er zoveel bewondering voor heb.
Ik ga nu voorzichtig aan eens aan mijn eten beginnen
Groetjes Gerarda