Nieuw hoekje voor Angel4

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Angel4

19 okt 2011, 11:26

Goedemorgen lieve allemaal,

Lieve Magrit, ik denk dat dit (met mijn broer) toch niets wordt hoor.
Ik denk dat hij in een opwelling (welke reden dan ook) zijn familie is gaan zoeken want ook mijn neef (zoon van mijn zus) heeft hij aangeklampt maar zowel mijn neef al ik hebben daarna niets meer van hem vernomen.
En weet je, eerst was ik even helemaal uit mijn doen en ik dacht dat ik blij was maar later drong het tot me door hoe het vroeger was met hem, hij mishandelde mij en mijn zus en later ook zijn vrouw.
Hij is was erg dominant en iedereen moest doen wat hij zei want anders kon je in elkaar geslagen worden en dat was niet gering want bij mij kwam het bloed uit mijn mond, neus, ogen en oren en ik was er bijna niet meer als de onder buurman de deur niet had ingebeukt en me had gered.
De aanleiding ....... ik vroeg alleen maar of hij koffie wilde (waarschijnlijk had hij aan boord of zo ruzie met een ander en botvierde dat weer eens op mij).
Later, toen ik een kindje had gekregen wilde hij de wetten uitmaken hoe ik wel of niet met mijn kindje om mocht gaan want anders ............
(je raad het al he).
Toen wij nog kinderen waren en bij onze ouders woonde zaten er zeer regelmatig gaten in de deuren want zijn driftbuien logen er niet om.
Destijds is hij (27 jaar geleden) met een doodsbedreiging mijn kant op (hij had weer eens ruzie met zijn vrouw toen en uitte dat tegen mij door te zeggen dat hij me nooit meer wilde zien) geeindigd en ik weet nog dat ik zweeg en hoopte dat hij zijn woorden van toen (op de doodsbedreiging na) na zou komen en inderdaad hebben wij elkaar toen ook nooit meer gezien.
Hij is varensgezel, zoals heel de familie eigenlijk (op mij na) en dat is wel goed voor hem en voor degene die deel uitmaken van zijn leven ..... dan zien ze elkaar niet zo vaak en kan hij hun ook niet zo vaak mishandelen.
Ik zag n.l. zijn profiel op Hyves en zag daar dat hij nog steeds dezelfde harde uitspraken hanteerd als toen dus ik voel me veiliger als ik niets meer van me laat horen want ik heb er geen behoefte aan en zeker niet na 27 jaar.
Misschien is het vreemd dat ik eerst blij reageerde en nu afwijzend maar ik ben eenzaam, had geen familie meer dus was in een korte opwelling blij met hem (dacht ik).
Nu ik de tijd heb genomen alles op een rijtje te zetten denk ik dat het beter is zoals het de afgelopen 27 jaar was.
Maar ik ben blij dat het bij jullie anders (beter) gelopen is en hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.

Ghyra, er is hier in Lelystad maar één wijkcentrum en die is niet vaak open of er is niemand aanwezig, er wordt gewoon niet aan de eenzaamheid van mensen gedacht hier in Lelystad heb ik jaren geleden al gehoord.
Wat ik verschrikkelijk jammer vindt is dat ze hier geen kinderboerderij hebben ook want verdikkeme, dat zou voor heel veel mensen een uitkomst wezen want het aaien of alleen kijken al is zo goed voor de mens.
Geen idee waarom niet maar ze bouwen hier wel aan de lopende band enorme kantoorgebouwen die jarenlang leegstaan, het gemeentehuis wordt bijna ieder jaar verbouwd enz.
Er zijn enorme bedragen mee bemoeid en niemand heeft er iets aan.

Ik heb wel een buurvrouw (2 deuren verderop) die met me om wil gaan als haar vriendin even niet kan :?
Zo gek ben ik nou ook niet hoor ..... als reserve op het bankje te gaan zitten :lol:
Daarnaast heeft ze hele ouderwetse ideeen, je hoort persé om 12.00 uur warm eten te eten, met je kleding en haren in de plooi op bank met je handen en benen over elkaar voor je uit te zitten kijken en dit bezorgd mij dan weer lachkriebels waarop zij dan weer beledigd is en tja, dan pas je niet echt bij elkaar he :)

Och jee ..... als ik mezelf zo lees is het leven een feest hoor :lol:

Ik wens iedereen een hele fijne dag toe en tot later.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

ghyra

19 okt 2011, 14:23

hallo Angel ...pfff....wat een verhaal.....jekindje toch niets aangedaan??
hoop ik.....je dochter???
ik snap je wel hoor.....eerst ben je toch blij!!!!!
en dan het besef................pfffff.....
en van die buurvrouw.......moest ook ff lachen hoor......sorry....
zag het helemaal voor me,jij in de plooi samen in een stoel....
zo stijfjes mogelijk :lol: ja zou ook op mijn lachspieren werken :lol:
is zeker jammer dat er bij jullie niets te doen is.....
geen kinderboerderij!!!!ja is toch ook belangrijk,
voor mens en dier.......
hier heb je de goffert,kronenburgpark,neerbosch.....lopen dieren.
van hertjes tot konijnen.....
en hier dichtbij,zelfs in tuinen,bokjes...en ook hertjes.....
ga weer ff verder....fijne middag....hier nu de zon......
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

ghyra

19 okt 2011, 18:40

Afbeelding

voetjes worden gedaan.......fijne avond..laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
een goede nacht....... :wink:
groetjes GHYRA

Angel4

20 okt 2011, 10:24

He he ..... daar ben ik dan weer, pc weer kapot en nu moet ik alles in het engels doe :-)

Nee Ghyra, mijn broer heeft mijn kindje (destijds) nooit iets aangedaan want ik denk dat ik hem dan wel wat had aangedaan.
Dat is gek bij moeders, je laat jezelf wel helemaal afrossen/slaan en zo maar zodra er gevaar dreigde wat je kind betreft zie je geen gevaar voor jezelf meer maar denkt maar aan één ding en dat is je kind beschermen, koste wat het kost.

Gisteren heb ik het gemeentehuis hier gebeld en het schijnt dat ze een dierenweide hebben die een paar uurtjes per week open is.
Het woord "Kinderboerderij" vond ze vreemd en had er nog nooit van gehoord en dan denk ik "waar heb jij al die tijd gezeten" :-)

Ik ga er een keer naar zoeken en hoop dat ik dan niet weer een blauwtje loop.

Snap je nu waarom ik zo graag wil verhuizen?
Het is hier echt een stad waar je heen gaat als je overspannen bent en geen mens meer wilt zien ...... ze noemen het niet voor niets "de slaapstad".

Maar oké, ik ga wat doen hier in huis en wens iedereen een hele fijne dag toe en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

20 okt 2011, 13:32

Lieve Angel en Ed,

eigenlijk ben ik niet geschrokken van het feit dat je toch geen contact meer wil met je broer. Toen je het schreef herinnerde ik mij nog het verhaal dat je rond hem vertelde en nu opnieuw deed. Ik heb er dan ook heel neutraal (niet al te enthousiast op gereageerd... Maar ja mensen kunnen veranderen... niet dus...

Wat je vertelde van je buurvrouw klonk wel grappig... Maar je weet het... als je vrienden wil moet het "klikken"... en dat zal hier niet zijn denk ik :)

Kinderboerderijen zijn hier bij ons in overvloed. Zelfs in de instelling waar ik werk hebben we er eentje! En we kunnen daar enorm van genieten. Er lopen twee mooie ezels en eentje is mijn beste maatje geworden (hoe zou dat komen???)
Ik hoop dat je de kinderboerderij snel vindt, maar ik begrijp ook niet goed waarom er in Lelystad die dingen niet meer gepromoot worden. Bij ons kan je peter en meter worden van die dieren (kwestie van wat extra geld in het laatje te krijgen denk...)

Ik ga hier ook nog wat verder doen, want heb vandaag een vrije dag... helemaal voor mij alleen (Veertje is werken en niet babysitten).
Denk dat ik nog eens ga strandjutten of een fietstochtje...

Nog een fijne dag voor jullie beiden...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

ghyra

20 okt 2011, 13:41

Afbeelding

hallo Angel.....toch op zoek naar de dieren :wink:
mss mag je daar helpen of zo.....vrijwilligers werk.....
wat raar dat ze er nooit over gehoord hadden....kinderboerderij
is toch heel hollands :lol: :wink:
ben benieuwd of je hem vind,,,,veel succes////
fijne middag :wink:
groetjes GHYRA

magrit

20 okt 2011, 17:52

Liefste Angel4,
bij ons was het 25 jaar geleden gewoon een misverstand IVM het overlijden van mijn schoonvader en dat is uitgelopen tot een breuk van 25 jaar!
Ik vind het nog altijd zeer erg dat het gebeurd is maar we proberen de verloren tijd goed te maken.
Bij jou is het wel een ander geval,
ik wens je veel sterkte.
Groetjes Magrit :wink: Afbeelding

ghyra

20 okt 2011, 21:36

Afbeelding

fijne avond nog Angel.....
was met zoon naar de makro.....pffffff,
en nog door de stad gesjeesd :lol:
nu rust.......laterrrrrrrrrrr
een goede nacht :wink:
groetjes GHYRA

ghyra

21 okt 2011, 08:56

Afbeelding

goede morgen Angel een mooie zonnige vrijdag :wink:
groetjes GHYRA

Angel4

21 okt 2011, 09:57

Wat een leuk plaatje Ghyra, zo echt lijkt het.

Je hebt gelijk wat mijn broer betreft Rudy maar nu zit ik met een dilemma want hij blijft vragen (via hyves) of ik contact met hem wil.

Ik zie wel hoe ik dat tactisch op kan lossen.

Gisteren heerlijk een uurtje banen wezen zwemmen, dat doet een mens goed.
Ik ga zo kijken hoelang het vandaag kan want het is vakantie dus is het zwembad voor de kinderen.

Wens iedereen een hele fijne dag toe en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

ghyra

21 okt 2011, 22:02

Afbeelding

hallo Angel,ja mooi plaatje hè...heb het gepikt ergens :lol:
lekker gezwommen,ja heerlijk toch.....
ga morgen tot woensdag naar de camping
weet niet of ik nog internet heb,weet niet de datum meer :roll: :lol:
probeer het wel......anders een fijn weekend....
geniet van de zon.......
ja je broer,dat is voor jou een beslissing,die mss toch
moeilijk is....of anders alleen voorlopig schrijven .....
sterkte ermee......laterrrrrrrrrrrrrrrr
een goede nacht........doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

falcon1

22 okt 2011, 11:02

Lieve Angel en Ed,

wat je broer betreft zou ik de raad van Ghyra opvolgen. Voorlopig enkel schrijven..

Nu je dat schrijft van baantjes zwemmen... lang geleden dat ik dat gedaan heb, maar weet dat het zalig is, en vooral gezond!
Gewoon trachten vaste momenten te nemen dat lukt het beste.

Momenteel hier wat drukjes. Hebben twee kleinkindjes op bezoek, Amber en Justine. Het laatste blijft hier 3 dagen. Momenteel zijn ze nog op verkenningstocht...

We wensen jullie nog een fijne zonnige zaterdag.

Liefs,

Veertje & Falcon

Angel4

22 okt 2011, 12:09

Goedemiddag lieve allemaal,

Ghyra zolang naar de camping?
In die kou?
Ach, lekker kacheltje aan en genieten van de wandelingen enz.
Gelijk heb je.

Ed is net uit z'n bed en de wasmachine draaid hier alweer volop.
Jammer van het mooie weer, we zouden ook naar de camping gaan (voor een dagje) maar Ed is een beetje ziek, verkouden, keelpijn enz.
Beter dat hij z'n rust dan neemt en wie weet krijgen we deze winter wat vaker zulke mooie zonnige (al zijn ze koud) dagen.

Falcon en Veertje druk druk druk :-)
Je hebt in ieder geval wat om handen zo.

Wens iedereen een hele fijne zonnige zaterdag toe en tot later.

.
Groetjes,
Angel4

ghyra

22 okt 2011, 17:18

Afbeelding

hoi Angel...niet koud met kacheltje hoor :wink:
heerlijk wandel weer,
wat in tuin gewerkt.......
fijn weekend.......doeiiiiiiiiiiiiii
groetjes GHYRA

falcon1

22 okt 2011, 22:48

Lieve Angel en Ed,

we komen jullie nog een fijne avond en rustige nacht wensen.
Hopelijk is Ed snel terug beter... wens hem veel sterkte...

Hier is de rust ook teruggekeerd...

Liefs,

Veertje & Falcon