Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

dewill

17 dec 2011, 11:35

Dag Reline ,

Ik kan heel kort antwoorden op jou vraag : ik vind het helemaanl niet erg dat je hier komt en ik zou je heel erg missen als je hier niet meer zou komen .
Een empatische lieve Dame zoals jij is overal welkom mijn gedacht .

Warme groet , dewill

reline

17 dec 2011, 12:52

Hallo Dewill,

Ik kwam toevallig efkes kijken en zag dat je er was geweest.
Ben blij met dit antwoord...nu ben ik gerust....ik wil me echt niet opdringen....

Een warme groet terug!

Hoe doet jou voet het? Een beetje beter?
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Helena van Troje

17 dec 2011, 13:56

Allicht Reline als jij je hier bij ons goed voelt, ben je welkom en blijf je welkom. Blij voor jou dat je je hier evengoed gesteund voelt.

Vandaag ga ik alles mogen en niks moeten want morgen is het nog een keertje "oma-huisdag" en dan doe ik altijd veel meer dan ik aankan....

Al wat nu niet weg is is voor de container, het spit, de kringloopwinkel...

We zijn het een beetje beu aan het worden.

Oma-C

17 dec 2011, 15:43

Goeie namiddag lieve forumvrienden, :wink:

Hier een licht zonnetje, en het voelt direct veel beter dan de regen
van gisteren, maar ja, 't is bijna kerst :roll:

Dag Dewill, héél onrechtvaardig wat jou overkwam,
ik had er ergens tussen de lijntjes iets van gelezen :? :oops:
Als het gerecht erbij te pas moet komen met verzekeringen
en advokaten, dan ben je nog niet van de ellende verlost :(
Bij hen gaat het alleen om geld, het menselijk aspect is dan ver zoek!
Dan sta je erbij en kan niks anders dan je mond open
laten vallen en de handen diep in de zakken te steken :roll: :oops:
Want op sommige momenten begrijp ik mensen die dan
'domme' dingen doen of zeggen.Of het recht in eigen handen nemen,
het mag niet, OK ! Maar ik begrijp het wel :oops:
Ik wens je heel veel sterkte en kom gerust de woede
van je afschrijven; wij weten dat het niet op ons is dat je boos bent :wink:
Een sterkteknuffelke en een grote doos moed zoals Helena zegt.

Hi Helena, nog even bij oma-oma opruimen en dan
kan je thuis beginnen :roll:
Jouw 'antiekhoekje' wordt nog een gezellig 'meditatiehoekje' :)
Waar je rustig even kan nadenken, en met de 'oud-eigenaars'
van de spulletjes een kapke kan doen :wink: waarom niet?
Het straalt zeker iets uit, dat kan ik me voorstellen.

En ja...wij kennen iemand die héééééle epistels kan schrijven :lol: :lol:
Maar daarvan lees je zoveel als je wil hé, mensen moeten
hun hart kunnen luchten en schrijven wat ze kwijt willen :?
Daar dient zo'n forum voor, je weet dat er mensen
lezen wat je hier (of elders) neerpent en dan komt er af en toe
een reactie die deugd doet :wink:
Iedereen heeft al eens een moment dat een steuntje nodig is
en luister-lezende ogen en oren helpen wel degelijk.
We hebben er allemaal wel eens behoefte aan :roll:

reline, zoals Helena en Dewill zeggen, welkom hier,
placeer je verzuchtingen maar, bij iedereen is er wel iets
waar we mee zitten en het hoeft niet allemaal hetzelfde te zijn,
elk verdriet is verdriet, eender over wat het gaat...
Ieder voelt het zijne hé :oops: gooi het er maar uit als je zin hebt.
Echt helpen kan niet, maar een virtuele welgemeende
knuffel doet evengoed voor iedereen. :wink:

gerarda, ook voor jou geldt dit, je hebt je eigen topic
ook nog, en ik probeer er ook af en toe iets te schrijven :)
Je ziet dat het helpt die 'tettermensen' ondereen :)
we zijn blij voor elkaar als we eens kunnen lachen, maar evengoed
komen we kijken als het een droeve dag was.

falcon en Veertje, nu is dit ook weer een heel epistel :oops:
maar eens ik begin wil ik duidelijk iedereen een
hart onder de riem steken, en we zijn met een mooi clubke hé :)
Ik hoop dat ik niemand vergeten ben? sorry dan
't is niet zo bedoeld maar ja.
Mijn broodje roept,
ik moet het uit de oven halen, ruiken jullie het niet.. :lol:

Allen een dikke warme hug, en tot later
Groetjes, Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

17 dec 2011, 16:30

hoi oma-c ja, ik ben er precies goed in om mensen te verzamelen rond hetzelfde punt :oops: :lol: :lol: :lol:

dewill

17 dec 2011, 19:02

Helena van Troje schreef:hoi oma-c ja, ik ben er precies goed in om mensen te verzamelen rond hetzelfde punt :oops: :lol: :lol: :lol:
Kan ik best geloven , Helena ik had het tot op vandaag niet opgemerkt maar 10286 keer werd jou hoekje reeds gelezen, niet te geloven hé ?

Voor alle Forumvrienden ,

Ik heb hier meerdere mooie presentaties met als onderwerp Kerstfeest . Indien gewenst wil ik deze aan jullie doorsturen .
Persoonlijk berichtje met vermelding van e-mail adres en ik verstuur die , niemand hoeft zich echter verplicht te voelen , ( geheimhouding van jullie e-mail adres is natuurlijk vanzelfsprekend ) .

Met een dikke warme knuffel voor jullie allen , dewill

falcon1

17 dec 2011, 21:38

Voila, Veertje is terug thuis van het werk en ik kook (alweer) deze avond... Kippeworstenbroodje in de microgolf :lol:

Tja, dit forum blijkt wel aantrekkingskracht te krijgen! Ik voel me dan altijd wel een beetje schuldig tegenover Gerarda, meer jij begrijpt dat wel hé? Gerarda?

Helena, ik heb je lijstje (dat is nu het tweede) ook genoteerd en houdt u maar aan het punt... moe is moe... Al dat werk dat je ondertussen al verzet hebt in het huis van je moeder... Er mag stilaan een eind aan komen! Er is hier al gezegd dat je er een mooi hoekje in je huisje aan overhoudt... het krijgt al wat Bokrijk-allures (zou je ooit eens moeten bezoeken...) Maar geniet jij nu ook maar van je engelse les... is zeker zo belangriijk...
Nu ik dit schrijf bedenk ik opeens... ga je nog steeds naar je psycho?

Dewill, mag ik nu eens eerlijk iets zeggen? Jij bent ook te goed voor deze wereld hé. Ik vind het zo spijtig dat jij altijd het kind van de rekening moet zijn! Voor mensen zoals jij zou men toch wat meer begrip moeten hebben... of is dan de wereld toch zo hard? Maar ik zou je wat willen vragen... Als dat probleem van die rechtszaak niet opgelost geraakt om dat hier even te laten weten? Het gaat hem niet om die verzekering, maar om het feit dat recht geschied!!!!!!!

Gerarda, ik kan het eigenlijk niet laten, maar heb op jou topic nog wat geschreven... Volgens mij ben je stilaan aan een herstelperiode bezig... Terug af en toe de touwtjes in eigen handen nemen... Hopelijk heb je wat aan de puntjes van Helena...
Hopelijk krijg je hier af en toe nog een steuntje in de rug als het toch wat moeilijk wordt... want dat zal zeker nog wel eens gebeuren....

Oma C... ik weet dat je niet graag opgehemeld wordt en mensen steunen als heel normaal beschouwd, maar na alles wat je hebt meegemaakt moet ik je toch bewonderen dat je steeds op zo'n tedere wijze mensen moed kan inspreken. soms vin ik het zelfs erg dat je je steeds wegcijfert want je verdient echt wel beter!!!

Reline, ik ken je al wat langer dan de rest hier, en ik weet dat je het wat moeilijk hebt met het feit dat je je geen zielsgenoot vindt met de anderen hier... Maar om iemand te steunen en te troosten hoeft dat echt niet! IEDEREEN kan hier terecht om mensen die het moeilijk hebben een duwtje in de rug te geven om verder te gaan in het leven.
Ik weet ook dat je momenteel opzoek bent naar jezelf, maar ik ben er ook zeker van dat wat je hier leest jezelf ook tot steun kan zijn. Er moet zeker geen vergelijk zijn tussen al de mensen hier wie het meeste nood heeft aan ondersteuning... Dat is het begin van de psychologie... "ELK MENS IS UNIEK, MAAR NIEMAND IS ONBELANGRIJK"!!!!

Pfff... weer zo'n epistel... en dan heb ik mij nog serieus ingehouden... :lol:
Ga het dus kort houden :oops:
We wensen iedereen nog een fijne avond... en tracht deze nacht toch wat rust te vinden...

Liefs,

Veertje & Rudy

Nog even een sfeerbeeld van de markt hier beneden....

Afbeelding
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

17 dec 2011, 21:42

Goeienavond Helena,
Wij vinden elkaar zowat hier en daar, 't ja, als magneten mssn? :wink:
Maar je kan het goed verwoorden en dan leest het vlot,
mensen voelen met je mee (zelfs door miserie :( )
en zo krijg je een kringetje hé.
Zolang we kunnen steun geven ...(of krijgen)
Vooral als het een beetje beter gaat, trekken mensen
zich daaraan op :wink: en voorbeelden strekken zegt men :roll:
Ik ben blij dat het je wat beter gaat!

falcon, Veertje, mooi daar die kerstsfeer op het plein,
zoveel lichtjes, en de muziek denk ik erbij :wink:

Aan alle forumvrienden nog een fijne nacht gewenst,
blijf gezond als het kan, en tot morgen :wink: slaap lekker

Oma-C :wink:

Helena van Troje

17 dec 2011, 22:47

dat had ik nog niet in het snuitje dat er zoveel meegelezen wordt.Hopelijk hebben de mensen er wat aan.

dewill

18 dec 2011, 14:04

Helena van Troje schreef:dat had ik nog niet in het snuitje dat er zoveel meegelezen wordt.Hopelijk hebben de mensen er wat aan.
Dag Helena ,

Ik vermoed en hoop dat jou snuitje ook al af en toe wat vrolijk staat en opnieuw blijheid kan uitstralen .

Dat jou hoekje veel gelezen wordt is ook niet verwonderlijk , deze bonte bende Forumvrienden herbergt volgens mijn bescheiden mening een heuse rits getalenteerde mensen die hun woord van troost deskundig en foutloos kunnen neerpennen .
Vermoedelijk zijn of waren meerdere van de Forumvrienden in de sociale sector werkzaam ( verpleister , opvoerder , leerkrachtige en diergelijken ) , die kunnen het allemaal wel goed verwoorden hé .

Helena , ik wens jou samen met alle forumvrienden nog een fijne zondag , hopelijk met wat zon en met een dikke knuffel van mij ,

dewill

Oma-C

18 dec 2011, 15:51

Goeie zondagnamiddag lieve mensen :wink:

Ik hoop dat het zonnetje (eventueel vanachter het raam)
toch het humeur een beetje opkrikt :roll:
Beter dan het natte grijs van in de week,
nog even en de dagen beginnen terug te lengen :P
We gaan er nog niet veel van merken want de échte winter
moet nog komen. :oops:
Het gedacht is ook al goed 'de dagen lengen' :lol:

Dag Dewill,bedankt voor de mail, :) ik hoop dat jij
je vandaag ook een beetje rustig en 'goed' voelt. :roll:

Wat die 'sociale sector' betreft :wink:
Ik ben een simpele gewone huisvrouw, ik heb tot ik getrouwd ben
en (2)kindjes kreeg in een materniteit gewerkt, (baby's verzorgd)
en nadien was ik mama; als de kinderen groter werden
+/- 13-14j heb ik poetswerk gedaan tot ik moest stoppen
voor de gezondheid(rugprobs)
maar ik was altijd thuis als de kinderen thuiskwamen van school :lol:
Later heb ik m'n zieke man verzorgd en sedert hij heenging
doe ik nog alleen m'n huishouden, ik lees veel maak allerlei
3D kaartjes en amuseer me op de PC veel wandelen
en als het weer het toelaat trek ik erop uit met m'n cabrio op 2 wielen :lol:

Voor wie nog passeert vandaag allemaal een fijne zondag .
ik kom vanavond nog wel eens langs

Groetjes,

gerarda

18 dec 2011, 15:52

falcon1 schreef: Voila, Veertje is terug thuis van het werk en ik kook (alweer) deze avond... Kippeworstenbroodje in de microgolf :lol:

Tja, dit forum blijkt wel aantrekkingskracht te krijgen! Ik voel me dan altijd wel een beetje schuldig tegenover Gerarda, meer jij begrijpt dat wel hé? Gerarda?

[color=red]Ja Hoor Rudy ik bergijp het heel goed. Keukenprins

Groetjes Gerarda
Helena, ik heb je lijstje (dat is nu het tweede) ook genoteerd en houdt u maar aan het punt... moe is moe... Al dat werk dat je ondertussen al verzet hebt in het huis van je moeder... Er mag stilaan een eind aan komen! Er is hier al gezegd dat je er een mooi hoekje in je huisje aan overhoudt... het krijgt al wat Bokrijk-allures (zou je ooit eens moeten bezoeken...) Maar geniet jij nu ook maar van je engelse les... is zeker zo belangriijk...
Nu ik dit schrijf bedenk ik opeens... ga je nog steeds naar je psycho?

Dewill, mag ik nu eens eerlijk iets zeggen? Jij bent ook te goed voor deze wereld hé. Ik vind het zo spijtig dat jij altijd het kind van de rekening moet zijn! Voor mensen zoals jij zou men toch wat meer begrip moeten hebben... of is dan de wereld toch zo hard? Maar ik zou je wat willen vragen... Als dat probleem van die rechtszaak niet opgelost geraakt om dat hier even te laten weten? Het gaat hem niet om die verzekering, maar om het feit dat recht geschied!!!!!!!

Gerarda, ik kan het eigenlijk niet laten, maar heb op jou topic nog wat geschreven... Volgens mij ben je stilaan aan een herstelperiode bezig... Terug af en toe de touwtjes in eigen handen nemen... Hopelijk heb je wat aan de puntjes van Helena...
Hopelijk krijg je hier af en toe nog een steuntje in de rug als het toch wat moeilijk wordt... want dat zal zeker nog wel eens gebeuren....

Oma C... ik weet dat je niet graag opgehemeld wordt en mensen steunen als heel normaal beschouwd, maar na alles wat je hebt meegemaakt moet ik je toch bewonderen dat je steeds op zo'n tedere wijze mensen moed kan inspreken. soms vin ik het zelfs erg dat je je steeds wegcijfert want je verdient echt wel beter!!!

Reline, ik ken je al wat langer dan de rest hier, en ik weet dat je het wat moeilijk hebt met het feit dat je je geen zielsgenoot vindt met de anderen hier... Maar om iemand te steunen en te troosten hoeft dat echt niet! IEDEREEN kan hier terecht om mensen die het moeilijk hebben een duwtje in de rug te geven om verder te gaan in het leven.
Ik weet ook dat je momenteel opzoek bent naar jezelf, maar ik ben er ook zeker van dat wat je hier leest jezelf ook tot steun kan zijn. Er moet zeker geen vergelijk zijn tussen al de mensen hier wie het meeste nood heeft aan ondersteuning... Dat is het begin van de psychologie... "ELK MENS IS UNIEK, MAAR NIEMAND IS ONBELANGRIJK"!!!!

Pfff... weer zo'n epistel... en dan heb ik mij nog serieus ingehouden... :lol:
Ga het dus kort houden :oops:
We wensen iedereen nog een fijne avond... en tracht deze nacht toch wat rust te vinden...

Liefs,

Veertje & Rudy

Nog even een sfeerbeeld van de markt hier beneden....

Afbeelding[/color]

dewill

18 dec 2011, 17:57

Oma-C schreef:
Wat die 'sociale sector' betreft :wink:
Ik ben een simpele gewone huisvrouw, ik heb tot ik getrouwd ben
en (2)kindjes kreeg in een materniteit gewerkt, (baby's verzorgd)
en nadien was ik mama; als de kinderen groter werden
+/- 13-14j heb ik poetswerk gedaan tot ik moest stoppen
voor de gezondheid(rugprobs)
maar ik was altijd thuis als de kinderen thuiskwamen van school :lol:
Later heb ik m'n zieke man verzorgd en sedert hij heenging
doe ik nog alleen m'n huishouden,
Dag Oma-C

Een simpele gewone huisvrouw die bestaat in mijn ogen niet !!!

Vervang het begrip simpele gewone huisvrouw maar door “ vakbekwame gezinsmanager – huisvrouw of man “ en die horen volgens mij bij uitstek thuis in de sociale sector al heeft niet iedereen dit reeds begrepen .
Ook een botte inspecteur van DVV die mij bij mij thuis kwam vertellen dat de vergoeding voor mijn overleden echtgenote gezien deze status gering of onbestaande zou zijn had dit nog niet begrepen … tot ik hem op staande voet de deur gewezen heb met de boodschap dat zijn baas DVV zijn denigrerende houding tegenover huisvrouwen maar eens aan de rechtbank moest duidelijk maken .

Lieve Oma-C , nu ik sinds een jaar tegen heug en meug gezinsmanager geworden ben ( bij lange nog niet vakbekwaam ) besef ik pas ten volle welke aartsmoeilijke job dit is . Ik verwijt mezelf vaak dat ik mijn waardering voor haar job nog niet veel méér tegen mijn vrouwke heb uitgesproken .

Zo beste Forumvrienden , Oma-C zette mij even op mijn paard , hopelijk neemt ze mij mijn reactie niet kwalijk en aanvaardt ze samen met jullie mijn warme avondgroeten .

dewill

Oma-C

18 dec 2011, 19:48

Goeienavond lieve mensen :wink:

Oei Dewill, wat en mooie titel: 'gezinsmanager' :lol:
Dat moet ik onthouden. De titel die ik mezelf toedeelde
was helemaal niet denigrerend bedoeld hoor.
Ik weet wat een energie een gezin vraagt. Zeker weten
en hoe ouder ik wordt hoe zwaarder het wordt :oops:
En ik bewonder mannen die het moeten overnemen als er
iets met hun echtgenote is. (Wij zijn er in opgegroeid, mannen niet )

Mijn buurman(77) is 5jaar wdwnr en die man wist z'n eigen
kleren niet liggen, bij manier van spreken.
Ik heb hem op weg geholpen en na een groot jaar kon hij het
alleen redden. Nu doet hij het allemaal zelf, wassen, strijken, enzz..

Ik bedoelde alleen: ik heb "geen carriëre buitenhuis" gemaakt.
(en de pensioendienst heeft dat goed gezien :roll: )
Maar ik ben heel tevreden met het leven dat ik tot hiertoe heb :wink:
Ik ben 'relatief' gezond (genoeg voor wt ik moet doen), en
na de 2 operatie's laatste zomer heb ik ook (bijna)geen pijn meer.
Ik ben een tevreden vrouw :) en eigenlijk ben ik gelukkig ook.
(al had dat nog beter geweest als m'n man was blijven leven
Maar ja.... de vreselijke 'K' heeft daar anders over beslist) :?

Dank je voor de terechtwijzijng :lol: ik heb het begrepen :wink:

Aan alle forumvrienden een aangename avond en een goeie nacht,
Slaap goed allemaal en tot later.....
Groetjes,
Oma-C :?

Helena van Troje

18 dec 2011, 20:25

Ik zal dan ook maar eens mijn parolleke placeren. Kom natuurlijk uit de sociale sector... Ik ben een deel van mijn leven werkzaam geweest als vroedvrouw en een ander deel als gezinsmanager... Voor dat laatste deel krijg ik ook geen pensioen uitbetaald, maar ik heb geen spijt van de tijd die ik voor mijn kinderen vrijmaakte. Ik pluk daar nu de vruchten van.

Bon, vandaag weer van half elf tot zeven uur in het oma-huis geruimd.

Weeral een garage vol gerief staan. Morgen heb ik ook mijn opdrachten gekregen. En nu heb ik een koffieserviesje bij voor Bokrijk:P Het is bijna honderd jaar oud. 1919-1920. De rommelmarktkamer is weer aangevuld.

Het oud ijzer is ook weg, voor het grootste deel. Wat een geluk dat mijn dochter zo van wanten weet!!! Het ging weer vooruit hor! Gooi maar weg, gooi maar weg, doe maar voor de rommelmarkt, leg maar bij mijn doos, steek maar in die doos... glascontainer, confituurpotten van het jaar stillekes leeggemaakt en dan ben ik moe en dan beginnen de huilsessies...

Ben ik ook nog een keertje een stukje sleutelhanger kwijt van de autosleutels, heb het hangertje uit Muranoglas, van mijn dochter gekregen, laten stuk vallen, mijn kerstboom kapseisde gisteren, nog iets?

Keep on smiling!!!!!!

Mensen allemaal, morgen ander en beter hoop ik.