Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

liapia

16 aug 2009, 22:07

Dag, lieverds allemaal,

Ik zet juist mijn pc-ke op, ik ben nl. van deze namiddag terug thuis van de zee en heb al eerst en vooral heel de boel uitgepakt.

Ik zie dat ik ondertussen toch nog enkele berichtjes heb gekregen van jou lieve Riekske, Plekje en ook van Seniortopper ... een nieuwe naam, bedankt voor je lieve woorden !

Ik dank jullie heel erg voor al jullie steun, ik heb hem echt heel erg nodig.
De laatste dagen ging het wel weer een klein beetje omdat de dochter en de kleinkindjes nog een weekje bij mij aan zee zijn geweest, maar nu het terug thuiskomen is weer enorm moeilijk. Weer terug die vertrouwde plekken in huis, Cors zetel, de plaats waar hij stierf .... enorm zwaar. Ik zal het weer allemaal moeten verwerken de komende dagen en dan weer terug gewoon worden van moedermens alleen te zitten.
Ik weet echt niet hoe ik het verder ga moeten doen, elke dag stapje voor stapje zeker... maar ik zie het weer helemaal niet zitten op dit ogenblik. Ik hoop dat het binnen enkele tijd toch weer een beetje beter zal gaan.

Ik ben er precies nog niet helemaal in, mijn hoofd staat op ontploffen van de hoofdpijn en ik kan mijn gedachten nog niet goed ordenen.... ik moet nog zoveel doen op het moment : post, rekeningen, was, enz.... Morgen kom ik zeker terug op sennet en ik hoop dat ik dan al een beetje rustiger zal zijn, want nu gaat het toch helemaal niet zo vlot.

Voor iedereen een zachte nacht en tot binnenkort.

Dikke knuffel van mij voor jullie allemaal.

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

16 aug 2009, 22:16

Afbeelding
WELKOM TERUG THUIS LIEVE SCHAT
ZO TE LEZEN VALT ALLES OP JE AF LIEVERD
IK KAN JE GELOVEN
JE MOET WEER AAN ALLES WENNEN
IN DE BUITENLUCHT WAS HET TOCH FF ANDERS HE LIEVERD
MAATJE IK WIL JOU TOCH VEEL STERKTE WENSEN
EN PROBEER TOCH VERDER TE GAAN LIEVERD
IK LEEF ERG MET JOU MEE MAATJE
EN VOEL ZEKER JOU PIJN
ZIT HIER OOK MET EEN TRAAN LIEVERD
STERKTE LIEVE LIA
IK DENK AAN JOU
LIEFS RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

liapia

16 aug 2009, 23:09

Bedankt voor je antwoordje, Riekske.

Ik doe mijn best hoor, maar je zal wel begrijpen dat het me weer enorm zwaar valt hé.

Ik heb zopas nog een telefoontje gekregen van ons liefste Reline. Die heeft me ook weer een hart onder de riem gestoken..... Ik zou echt niet weten wat ik zonder jullie allemaal zou moeten doen. Aan mijn pc vind ik tenminste toch nog een beetje gehoor en troost en dat doet zo goed, daar ben ik jullie allemaal enorm dankbaar voor.

Morgen kom ik wel terug op sennet ... nu ga ik er tussenuit, want ik moet nog een aantal rekeningen betalen en dat doe ik liefst ineens, want anders gaat er misschien een of ander verloren.

Slaap zacht, lieve Riekske !
Slaap zacht, allemaal en tot morgen !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

17 aug 2009, 09:09

Afbeelding
GOEDE MORGEN MAATJE
WENS JE STERKTE LIEVEKE
JA IK KON DIE NACHT NIET SLAPEN
EN DACHT GA FF NAAR LIA GLUREN
WENS JE GOEDE DAG VANDAAG LIEVEKE

Afbeelding
en hele dikke traan

RIEKSKE

18 aug 2009, 09:33

GOEDE MORGEN LIEVE LIA
KOM JOU FF GOEDE DAG WENSEN

LAAT DE BOEL LIGGEN EN PROBEER TE GENIETEN VAN HET ZONNEKE
MAATJE DAT WERK KOMT LATER WEL LIEVEKE
HEB JE BETER GESLAPEN ALS IK ????
BIJ MIJ WAS HOPELOOS
WENS JE STERKTE LIEVE SCHAT
BEETJE BIJ BEETJE
WEET IK DENK AAN JOU DAG LIEVE LIA
KNUFFIE RIEKSKE

Afbeelding
en hele dikke traan

liapia

18 aug 2009, 20:12

Dag, lieve Riekske,

Blij weer zo'n lief berichtje van jou te krijgen.

Heb je niet goed geslapen ? Heb je nog veel pijn, Riekske, want eigenlijk weet ik niet goed hoe het verder met jou geëvolueerd is na je operatie met zo lang weg te zijn. Ik hoop echt dat het nu toch stilaan betert hoor !
En hoe stelt Gerhard het ? Moet die nu ook nog geopereerd worden en wanneer ? Ik wens jullie beiden toch heel veel moed toe !

Wat mij betreft heb ik vannacht wel geslapen, maar ik had wel medicatie ingenomen omdat ik verschrikkelijk veel rugpijn had met uitstralende pijn naar mijn been. Ik moet er binnenkort nu toch echt terug mee naar de dokter, want ik heb alles op de lange baan geschoven met heel die toestand met Cor. Ik heb al eens een MRI laten nemen begin van dit jaar (na een aantal reeksen kinesitherapie) en ze hebben gezien dat ik een sacrale wortelcyste heb (wat dat ook moge zijn) en daardoor signaalverlies in het been. Maar ja, dan is Cor plots heengegaan en is er van verder doktersbezoek voor mij niets in huis gekomen en nu zit ik natuurlijk met de gebakken peren hé. Ik heb momenten dat ik praktisch niet meer kan stappen. Ik weet nu niet of er een operatie of infiltraties ofzo van zullen komen, maar ik heb er wel schrik voor. Vooral als ik zou moeten geopereerd worden heb ik schrik voor de revalidatieperiode achteraf. Moest Cor nog leven dan zou ik op hem kunnen terugvallen, maar nu zo helemaal alleen dat zie ik echt niet zitten. Als het aan mij ligt, blijven ze eraf, maar wat zal het dan worden op lange termijn natuurlijk hé. Ik zie wel.

Voor de rest voel ik me eigenlijk helemaal niet goed, ik doe niets dan wenen de ganse dag, ik raak niet aan de toestand gewoon. Ik heb nog altijd dat gevoel dat Cor elk moment van de dag kan thuiskomen, ik zou dat zo graag willen, Riekske, ik mis hem zo verschrikkelijk hard. Mijn leven heeft geen enkele zin meer zonder hem, ik weet echt niet hoe ik verder moet. Men zegt altijd wel dat ik moet blijven voor de kinderen, en ik mag die inderdaad niet achterlaten, maar die eenzaamheid is soms zo ondraaglijk. Niemand die nog iets antwoordt als ik iets zeg of vraag, altijd die doodse stilte en dat gemis, ik ben zo radeloos....

Ik zie wel wat de toekomst brengt, ik weet het echt niet meer ....

Ik hoop dat Frank vanavond nog eens naar huis komt, want die heb ik ook bijna nog niet gezien ...

Ik wens je voor straks toch een goede nachtrust toe, hou je taai en nogmaals bedankt voor al je lieve steunende woorden, dat doet echt deugd !

Dikke knuffel van mij voor jullie allebei,

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

18 aug 2009, 21:29

LIEVE LIA
MEISJE TOCH IK ZIT WEERAL MET TRANEN
WAT JE RUG BETREFT
wortelcyste
HEEFT WAAR IK WERK OOK
LIEVERD EEN CYSTE IS EEN BLAASJE GEVULD MET VOCHT
IK HEB ER OOIT VOOR AMPUTATI EEN IN DE BORST GEHAD
DAT TROKKEN ZE ER TOEN UIT MET EEN SPUIT
DAT IS EEN CYSTE
EN DAT HEBBEN ZE NU BIJ HAAR WAAR IK WERK OOK GEDAAN

MAAR IK WEET NIET HOE ZE HET IN BELGIE DOEN
LIEVERD IK KAN JE ZO ERG GOED GELOVEN DAT JE DE WERELD
NIET AAN KAN
IK BEGRIJP JE ALS GEEN ANDER
JA JE MOET VERDER MAAR DAT IS MAKKELIJK GEZEGD ALS GEDAAN
JA LIEVEKE HOE MOET HET VERDER?????
PROBEER EEN BEETJE VAN MIJ TE NEMEN
EEN BEETJE KRACHT EN DOORZETTINGSVERMOGEN
ALS IK DAT NIET ZOU GEHAD HEBBEN
WAS IK ER NIET MEER GEWEEST MAATJE
IK WIL HET JOU GRAAG GEVEN
MAAR IK WEET ALS GEEN ANDER HOE ERG ZWAAR JIJ HET HEBT
EN DAT ZIJN DE OMSTANDIGHEDEN :cry: :cry:
ANDERS ZOU HET OOK ZWAAR ZIJN MAAR DIT IS VEEL ERGER
LIEVEKE IK WEET NIET HOE IK JOU KAN HELPEN
IK VOEL MIJ ZO MACHTELOOS
KON IK JOU MAAR KRACHTEN GEVEN
MAAR WEET IK DENK AAN JOU
EN WIL ER VOOR JE ZIJN
IK HEB LUISTEREND OOR
IK WENS JE VEEL STERKTE LIEVEKE
EN WEET MORGEN BEN IK ER WEER VOOR JOU
IK MAAK EEN PLEKJE VRIJ
DIKKE NACHTZOEN VAN MIJ
HOU JE TAAI MAATJE
LIEFS

Afbeelding
en hele dikke traan

liapia

18 aug 2009, 22:50

Lieve Riekske,

Ik wens je een goede nacht en hopelijk is het niet te warm om te slapen.

Onze Frank is nog eventjes binnengesprongen en wij hebben nog een beetje gebabbeld.

Wat die cyste betreft, ik hoor wel wat de dokter zegt als ik er naartoe ga ... nu gaat het weer met de pijnstillers. Morgen is weer een andere dag en dan zien we wel weer, meer kan ik toch niet doen dan van dag tot dag proberen verder te gaan hé.

Ik bewonder jou echt, Riekske, hoe jij er de moed kan inhouden is mij een raadsel. Jij moet toch echt wel een sterk karakter hebben, want mij lukt het echt niet goed.

Tot morgen dan maar weer en slaap lekker !

Dikke zoen,

Lia
Eenzaam hart

SDW

19 aug 2009, 04:54

STERKTE

En kom op tijd maar eens op het VROLIJK BABBELHOEKJE voor een

PRAATJE en mogelijk ons eens opzoeken???
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

liapia

19 aug 2009, 09:40

Hallo, Sylvain,

Ik doe mijn best, maar 't is niet makkelijk hoor.

Zo nu en dan kom ik wel eens op het babbelhoekje, maar eigenlijk heb ik niet veel prettigs te vertellen.

Ik vind het wel spijtig dat ik de ontmoetingsdag op 14 augustus in de Zoo gemist heb, maar ja er zal wel eens een volgende keer komen zeker.

Geniet van de dag en het zonneke vandaag, ik probeer het ook. Vandaag ga ik naar ons Reline, dan heb ik toch iemand om eens iets tegen te zeggen hé en da's zo'n schat !

Lieve groetjes,

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

19 aug 2009, 09:48

Onze Frank is nog eventjes binnengesprongen en wij hebben nog een beetje gebabbeld

LIEVE LIA
WENS JE GOEDE DAG BIJ RELINE
KAN JE WAT BABBELEN LIEVERD
MEISJE HOU JE STERK ,IK DENK AAN JOU
JA IK HEB GELUKKIG DEZE NACHT GESLAPEN ZAT
ER HELEMAAL DOORHEEN
GEEF RELINE KNUFFIE VAN MIJ
STERKTE LIEVE LIA

PROBEER VERDER TE GAAN LIEVEKE
HET IS NIET ANDERS :cry:
Afbeelding
en hele dikke traan

liapia

19 aug 2009, 09:50

Voor jou ook een mooie en zonnige dag, Riekske.

Blij dat je weer terug een beetje bijgeslapen bent.

Ik geef Reline zeker een dikke zoen van jou !

Dikke knuffel,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

19 aug 2009, 21:17

LIEVE LIA
KOM JOU FF GOEDE NACHT WENSEN
HOPELIJK HEB JE FIJNE DAG GEHAD MET RELINE
KON JE WEER JE GEDACHTEN VERZETTEN
WENS JE GOEDE NACHT LIEVERD
IK BEN OP VAN DE WARMTE
KNUFFIE RIEKSKE
DAG LIA
en hele dikke traan

falcon1

19 aug 2009, 22:03

Lieve Lia,

sorry dat ik wat laat reageer, maar ik heb het de laatste tijd wat druk gehad om op internet te komen.

Ik hoor dat het weer wat minder gaat nu je thuis gekomen bent. Een beetje normaal denk ik, al die herinneringen die terug boven komen. Je zal nu weer even een aanpassingsperiode nodig hebben. Anderzijds kan je nu wel regelmatig langs komen hier om je hartje te luchten! We zullen dan wel proberen om je wat op te monteren.
Ik lees hier al dat Riekske jou veel steun gegeven heeft.

Vandaag ben je naar Reline geweest. Dat is echt wel een fantastische vrouw. We hebben het geluk gehad haar tweemaal te mogen ontmoeten.
Ik ben er zeker van dat het je deugd gedaan heeft!

Dus lieve Lia, niet wanhopen, als er wat is laat het dan weten, iedereen zal klaar staan om je verder te helpen. Het is inderdaad zoals Riekske zegt, zo'n verdriet is soms héél moeilijk om te dragen, de leegte, overal alleen voor staan, en niemand hebben waar je alles mee kan delen. Maar probeer er toch de moed in te houden, je leven gaat verder al wil je dat soms zelf niet... iedereen heeft je nodig!!!

Ik wens je nog een rustige dag en tot morgen...

Liefs,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

liapia

20 aug 2009, 00:45

Ik wil jullie toch allemaal nog even een heel zachte nacht toewensen.

Ik ben de ganse dag bij Reline en Frans geweest, het was echt hééééél aangenaam. En dat het aangenaam was : ik ben pas thuis en het is nu middernacht, dus .... Ik had mijn "trein" niet gemist, want ik had een hele lieve chauffeur om mij terug thuis te brengen !

Ja, Falcon, ik heb het inderdaad de laatste dagen weer enorm moeilijk gehad, ik verlies er echt de moed door. Het gaat maar niet beter, integendeel, het gemis begint hoe langer hoe meer door te wegen en soms weet ik echt niet welke richting ik moet uitgaan.
Morgen komen de kleinkindjes nog eens voor een dagje, dus ik hoop dat dat ook wel wat afleiding kan brengen.

Seffens weer zo'n lange eenzame nacht en morgenvroeg nog erger, weer zo'n berg om over te klimmen, en zo gaat dat elke dag maar verder....

Riekske ik hoop dat je vannacht even goed zal slapen als de vorige, en dat allemaal ondanks de warmte !

Voor jullie allemaal nog een hele dikke nachtknuffel van mij en misschien tot morgen !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart