Gisteren overleden

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

02 aug 2011, 21:06

Afbeelding

Veel sterkte voor morgen ik denk aan je :(
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

02 aug 2011, 21:44

Fabieke,

ik hoop dat je vandaag op een serene wijze afscheid hebt kunnen nemen van je lieve man... Alhoewel, echt afscheid is het niet... Ergens zal hij wel blijven verder leven voor jou en dat zul je nog wel merken.
Nu volgt er een tijd om alles te verwerken van de voorbije tijd. Misschien dat voor je lieve man er een zekere verlossing gekomen uit zijn lijden... Maar dat zul jij nu ook zo moeten gaan inzien... Voor u zal het eerder een verlies zijn van iemand die je dierbaar was en er altijd was als je hem nodig had.

We zullen dan ook proberen om er te zijn als je moeilijke momenten hebt...
Sterkte nog...

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

nieuwe bever
Lid geworden op: 26 apr 2005, 15:00
Locatie: Puurs

03 aug 2011, 09:58

Goede morgen Fabieke hoe gaat het met jou? Gisteren zal wel een zware en vermoeide dag geweest zijn. Maak het je binnen een beetje gezellig nu het weer buiten niet echt meewerkt. Op moeilijke momenten moet je jezelf een beetje verwennen met kleine dingen. Ik heb zelf reeds vaak ondervonden dat het wel helpt.
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

03 aug 2011, 10:34

Fabieke een goeie morgen,

is het gisteren wat gelukt? Heb je kunnen afscheid nemen?
Eigenlijk niet écht afscheid natuurlijk.
Nu begint er een moeilijke periode... aanvaarden...
Aanvaarden dat je lieve man er niet meer is... alles lijkt zo oneerlijk...
Het zal je wel lukken hoor,met vallen en opstaan... al ga je er soms niet meer in geloven.
Als het je allemaal boven het hoofd groeit kom dan vertellen over je verdriet...

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

fabieke
Lid geworden op: 03 jan 2006, 10:30
Locatie: antwerpen

03 aug 2011, 13:06

Dag mijn lieve steuners,
Gisterenavond was ik doodmoe maar zeer voldaan, het was een zeer mooie uitvaart. De mis had ik zeer persoonlijk gemaakt met enkele zelfgeschreven teksten (schrijf graag) en de liedjes die mijn man nog zelf gekozen heeft en die hij heel graag hoorde. Op de koffie was er 60 man, collega's, vrienden en familie. Ik heb dus zelf geen familie maar ben zeer close met de familie van mijn man en heb van iedereen te horen gekregen dat de band moet blijven. En dat wil ik zeker zo houden. Volgende week donderdag (dat is mijn laatste week vakantie) is er al een gezellige bijeenkomst bij een koppel en ik ga daar zeker heen. Alles verwerken daar ben ik nu nog niet echt aan toe, voel me heel moe en ik heb deze week nog enorm veel te belopen. Volgende week heb ik minder verplichtingen en het is dan dat ik al rustend alles kan overdenken. Ik heb in ieder geval een zeer goed geval over de dag van gisteren.
Lieve groeten,
Fabieke
als iedereen een ander een beetje helpt dan wordt de wereld mooi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

03 aug 2011, 14:34

Tijd heelt geen wonden
Tijd leert je leven met verdriet.
En wachten, zeer geduldig
tot je weer schoonheid ziet
en tot de tederste herinneringen
zo diep vertakt zijn in je ziel
dat ze die zere plekken
kunnen overgroeien.

Kris Gelaude

fabieke,
Heel veel sterkte nu de drukte een beetje voorbij is
zal je meer tijd krijgen om te denken
Ontou de mooie herinneringen ik wens je veel moed. :?
groetjes Oma-C
Afbeelding "Hoe minder je denkt aan wat een ander van je denkt, hoe gemakkelijker het leven wordt".

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

03 aug 2011, 17:53

Fabieke,

zo te horen moet het een mooie uitvaartdienst geweest zijn. Het is goed dat het je een gevoel van voldoening geeft tegenover Jaak en jezelf.

Gelukkig dat je toch nog mensen hebt waar terecht kan de komende dagen. Je zal nu alles rustig in je kunnen opnemen en gaan verwerken.

Nog veel sterkte de komende dagen...

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

04 aug 2011, 12:10

Fabieke,

ik hoop dat je vandaag toch een rustige dag hebt... en even tot rust kan komen.

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

sien585
Lid geworden op: 17 okt 2010, 12:43

04 aug 2011, 20:08


fabieke, Afbeelding



van een lotgenote sien.
fabieke,tik eens op google:marcel weemaes :indien ik je dragen kon
heel mooi,en heeft me goed geholpen.
en ook de tekst van de steen van bram vermeulen

fabieke
Lid geworden op: 03 jan 2006, 10:30
Locatie: antwerpen

07 aug 2011, 14:55

Dag Sien, erg mooi, heb de tekst van allebei gelezen. Het blijft zwaar. Ik probeer de draad terug op te pikken, gezond eten, uitstapje naar museumnacht in Antwerpen, tripkes plannen voor de toekomst maar vanbinnen zit nog een berg verdriet die regelmatig naar boven komt.
Mag ik vragen waarom u een lotgenote bent ? Wie is er in uw familie overleden ?
Groetjes,
Fabieke
als iedereen een ander een beetje helpt dan wordt de wereld mooi

nieuwe bever
Lid geworden op: 26 apr 2005, 15:00
Locatie: Puurs

07 aug 2011, 15:12

Hoe gaat het met jou Fabieke? Lukt het een beetje. Met een dag seffens en proberen te genieten van de kleine dingen. Virtuele knuffel van beverke.
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein

fabieke
Lid geworden op: 03 jan 2006, 10:30
Locatie: antwerpen

07 aug 2011, 15:23

Hello Bever, Lukt nog niet zelle. Gisteren en eergisteren weggeweest en soms begin ik te wenen op straat als ik al die koppeltjes hand in hand zie lopen. Zal misschien beteren wanneer ik op 16 augustus terug ga werken daar heb ik het zo druk dat ik geen tijd heb om na te denken. Zie ook op tegen de eerste werkdag, iedereen die mij innige deelneming komt wensen. Zal allemaal wel beteren in de toekomst zeker, misschien komen dan alleen de mooie herinneringen. Nog een lange weg te gaan.
Groetjes,
Fabieke
als iedereen een ander een beetje helpt dan wordt de wereld mooi

sien585
Lid geworden op: 17 okt 2010, 12:43

07 aug 2011, 21:59


Fabieke,mijn man is op 28 aug 2008 gestorven na een lange strijd tegen kanker,meer dan een jaar had ik hem palliatief verzorgd.Dus een lotgenote.We wisten een half jaar dat hij niet meer genas,we hebben veel met elkaar gepraat ook over de dood,maar ik heb hem wel heel erg gemist en het leven word helemaal anders alleen.....
Kom maar vaak hier naartoe om je gevoelens te uiten,maar elk rouwproces verloopt anders,probeer stillekes de draad terug op te nemen.Maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan.Slaapwel en tot morgen! veel liefs sien
een dikke knuffel

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

08 aug 2011, 14:08

Fabieke,

ik denk dat de meeste mensen hier wel lotgenoten zijn en ongeveer weten wat je nu meemaakt.
Een rouwproces is iets waar je niet onderuit kunt alhoewel niet iedereen hetzelfde beleeft natuurlijk. De komende dagen zal het nog lukken, maar er volgt nog een moeilijke periode. Ik zeg dit zeker niet om je bang te maken, maar om je duidelijk te maken dat wat je nog gaat meemaken heel normaal is. Die huilbuien, alles alleen moeten doen, verjaardagen, feestdagen, enz... het zal niet gemakkelijk zijn, zeker het eerste jaar niet.
Fijn dat je toch gaat werken. Dat heeft mij ook veel geholpen.
Wat me wel op viel was dat mensen die je normaal aanspreken je soms ontwijken, bang om een gesprek aan te gaan... en dat vond ik erg, want ik wou er net over praten!
Maar, sluit je zeker niet op... hoe moeilijk het soms ook is, tracht dingen te doen die je zinnen verzetten.
Ik wens je toch nog een fijne dag...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

mammie 48
Lid geworden op: 19 sep 2009, 11:18
Locatie: zuid west vlaanderen

12 aug 2011, 16:48

Dag Fabieke,

Ik kom eens langs om te vragen hoe het met je gaat.
Heb je al een beetje je "draai" (zoals ze bij ons zeggen) gevonden?
Zoals je deze laatste weken hebt kunnen lezen, heb je heel veel lotgenoten die je steunen.
Ik wens je veel moed om opnieuw te starten op je werk volgende week, weet dat het je deugd zal doen terug bij de mensen te zijn.
Ik hoop dat ze je niet ontwijken en dat ze je relaas laten doen.
Ik geef je nog een gedichtje mee die ik kreeg van een vriendin na het overlijden van mijn echtgenoot. Ik hoop dat je er ook deugd aan beleeft.

Lieve groeten,

Nicole


NU HIJ ER NIET MEER IS ……..

Je kan tranen wenen omdat hij er niet meer is
OF je kan glimlachen omdat hij geleefd heeft

Je kan je ogen sluiten en bidden dat hij thuiskomt
OF je kan je ogen openen en kijken naar wat hij achterliet

Je kan leeg zijn omdat je hem niet kan zien
OF je kan vol zijn van de liefde die jullie hebben gedeeld

Je kan je rug toekeren naar morgen en in gisteren leven
OF je kan gelukkig zijn morgen omdat gisteren er was

Je kan aan hem denken : enkel en alleen dat hij er niet meer is
OF je kan zijn gedachtenis koesteren en ze voor eeuwig laten leven

Je kan wenen, je geest sluiten, leeg zijn en je rug naar alles toekeren
OF je kan doen wat hij wou dat je deed :

LACHEN, JE OGEN OPENEN, LIEFHEBBEN EN …..
VERDER STAPPEN
je begint dingen pas te missen als ze er niet meer zijn