mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

12 feb 2012, 08:31

Goeiemorgen Gerarda,

Jij had gisteren ook een fijne dag...een hutsepotdag samen met de kinderen!!
Ik hen hutsepot nog maar heel recent....heb het zowat een maand geleden voor het eerst klaargemaakt...was heel lekker!!
En al die verse groenten bij elkaar zien liggen voor het klaarmaken was een beeld dat ik niet meer vergeet!!

Ik heb aan jou gisteren gedacht...het was hier o.a. jou lievelingsdessert...biscuit met slagroom!!
Een extra grote ...ik had hem voor het eerst binnenin gevuld met abrikozenconfituur en slagroom en bovenop ook zo'n laag confituur met slagroom en mandarijntjes en banaan.....dat lusten de kleinkinderen graag!

En 's avonds werden het hotdogs...misschien ook een tip voor jou...lusten ze allemaal graag en je hebt er weinig werk mee!

In elk geval...alles verdween als sneeuw in de zon!

Hugie...ik zou toch efkes naar de dokter gaan.....veel mensen zijn nu zo moe door tekort aan vitamine D door vorige zomr die zo slecht was en nu met deze winter...zo weinig zon...doet er ook geen goed aan....wist het ook niet....maar was hier ook zo en we zijn helemaal niet de enigen.

Gerarda..vanaf vandaag weer aan de puzzel...ikke misschien ook.....ik heb er twee van 500 stukjes die ik af en toe maak.....zulke puzzel is klaar op een 3,5 uren.....heb het getimed!...en ze zijn ook heel leuk om maken.....een soort engelse cottage met veel bloemen rondom.

Ik wens jullie allen een hele fijne dag toe!
En als het kan...blokje rond wandelen maar vandaag extra voorzichtig.....zou er ijzel komen?
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

gerarda

12 feb 2012, 11:12

Bedankt voor de uitleg te geven van uw heerlijke taart , maar ik had er liever een stuk van hoor.Ik kan redelijk goed cakes bakken (niet moeilijk) ik maakte vroeger ook soms kaastaart die zelfs niet in de oven moest en dat was ook lekker, appeltaarten bak ik ook soms en dan pudding op verscheidene wijzen. Rozijnen moeten de kleinkinderen niet hebben , maar dan doe ik het met appels.
maar biscuit wil ik niet meer aan beginnen omdat het bij mij altijd mislukt.
Een biscuit moet liuchtig zijn hé en bij mij is dit meer als een cake.

Ik ben vandaag inderdaad begonnen aan de puzzel. het is een van 1000 stukken , maar ik zal er wel een tijdje mee zoet zijn hoor het is de bedoeling om het op mijn gemak te doen.
Zo een zoals gij nu gemaakt hebt zie ik ook graag. Die engelse cottage. Ik ben daar zelfs opzoek naar geweest naar iets in die zin. Ik had weinig keus in de winkel misschien dat dit ook iets is dat ze meer in de winter hebben voor de sint en de kerst en nu nog de overschotten beschikbaar zijn ?

Reline hotdogs vind ik wel goed maar ik vind de broodjes nogal hard en mijn tandjes verdragen dat niet.Maar ik heb het zelf nog niet gemaakt maar vroeger nog gegeten op een expo. Doet ge ze ook met choucroute ? of is het met ajuin?
jaja het gaat weer over eten. Zo vergeet ik een beetje mijn verdriet.

Vandaag eet ik de restjes van gisteren en morgen zien we dan wel weer. :roll: :wink:

Nog een leuke dag om uit te rusten zeker?

groetjes gerarda

reline

12 feb 2012, 12:32

Gerarda...neen geen dag om uit te rusten...was helemaal niet moe.

Wel genieten van alles kan en niks moet!

Net bezoek gehad van broer en schoonzus en wat denk je dat we deden?...Proeven en keuren van de restjes van gisteren!

De koekjestaart was vandaag zalig, gisteren een beetje hard...ideaal om een smet je kleinzzons te maken!!

Ik lust wel heel graag een kaastaart maar heb er nog nooit één gemaakt!
Enne...ik heb nog nooit een mislukte biscuit gehad....hoe het komt dat het lukt????

En broodjes...zijn vaak altijd te hard...we zijn op zoek naar een goeie broodjesbakker en we hebben hem gevonden.

Die had broodjes tussen sandwiches en broodjes in. Het waren eigenlijk iets zachtere broodjes....verder hadden we ook stokbrood versneden...meestal bakken we ook ajuin, maar deze keer hielde we het heel eenvoudig...geen werk!

Ben nu bezig met een puzzel van 350 stukjes....ben het nog niet beu..

Ik vind het fijn dat je met hier te komen babbelen je gedachten een beetje kan verzetten, en zeker vandaag extra...het is weer een zondag hé!!

Veel plezier met de puzzel....ik zal vlugger klaar zijn...heb er zoveel niet te plaatsen!!
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

falcon1

12 feb 2012, 14:30

Lieve Gerarda,

ben eergisteren inderdaad eens gaan uitwaaien aan het strand, was echt wel nodig! Ben vertrokken richting Frankrijk met de wind vanachter (letterlijk en figuurlijk :lol: ). Maar ik moest ook nog terug hé, met de wind van voren... Niet te doen... Siberisch koud! Kwam thuis als nen ijspegel!
Gisteren gans de dag kinderen op bezoek, was wel leuk maar Justine verschrikkelijk verkouden...
Vandaag viel hier de eerste sneeuw! Was wel mooi. Als ik straks even de tijd vind ga ik eens kijken op het strand...

Ja, je zal er voor moeten zorgen dat je steeds goed bezig bent... puzzelen, koken, het maakt niet uit... het verzet je zinnen en dat is belangrijk!

Hugie, die vermoeidheid heeft zoals Reline zegt waarschijnlijk te maken met vitaminentekort, en wat zonnestraaltjes zouden ook al veel helpen!
Maar ik heb ook dikwijls het gevoel dat ik beter aan een winterslaap zou beginnen hoor...

Reline, een geslaagd samenzijn gehad met de kinderen gisteren en vandaag nog wat nagenieten!

Wens jullie allemaal nog een fijne zondag...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

12 feb 2012, 15:53

Afbeelding
Ik kom jullie een virtueel klein zonnetje brengen , :wink:
ik hoop dat je er iets aan hebt, :roll:
Voor de echte zon is het nog even wachten...De dooi komt eraan!

Een warme HUG en veel groetjes aan alle forumvrienden hier

van Oma-C. :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

12 feb 2012, 16:21

Kom me hier nog effe opwarmen... heb net een strandwandeling gemaakt en het was er eigenlijk zalig, maar ook zo apart!
Het heeft gans de dag gesneeuwd en dan kan het hier ook mooi zijn...
Hier enkele beelden...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En iedereen probeert zich warm te houden op zijn manier...
Afbeelding

Oma C... alvast bedankt voor het zonnetje... komt er aan... binnenkort...

Idereen nog een fijne avond gewenst...

Liefs,

Veertje & Rudy

Hugie12

13 feb 2012, 01:07

Afbeelding

maandag komt al aangevlogen en ik heb Gerarda nog geen nahtzoen gegeven ;dus bij deze dan!
OOk aan al de andere vrienden van Gerarda hoor.Ze staan in reclame deze week! :lol:
Vandaag niet veel te melden van hier uit ,mooie foto 's hoor Falcon ;moet zalig zijn er te wandelen,goed aangekleed.Spijtig dat opperhoofd niet van de zee moet hebben,zou nogtans voor mij heel goed zijn.Meer zuurstof!!!!
Gerada ga mijn boeken sluiten en tot morgen he!Kuuuuuuuuuuus
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

13 feb 2012, 02:09

Dat zonnetje van Oma-C is inderdaad dringensd nodig.
Rudy mooie foto's hoor van de zee. Ik heb nog meegemaakt als ik jong was dat de zee vervroren was heel vooraan stonden de laatste golven aan het strand hard vervroren. Ik ben al zolang weg van de zee maar als ge daar geboren bent blijft ge daar van houden.

Hugie ik zie dat ge nog niet lang in uw bed bent , ik ben juist opgestaan om eens naar het toilet te gaan en dan blijf ik nog wat op want direct kan ik niet weer slapen. Omdat ik al vroeg naar mijn bed gegaan ben , ik voel mij wat ziek. Ik weet niet of het van mijn kaas is dat ik gegeten heb (migraine dus) ofwel misschien wat grieperig ? Ik heb een perdolan genomen en een motilliuim maar ik voel me toch nog mottig.
Ik vrees dat ik een beetje down ben ook, ik ween weer veel, want deze week zijn het de twee laatste weken dat Marc nog thuis was verleden jaar en al die dingen komen weer naar boven hé.
Het moet hoogdringend verwarmen dat ik buiten kan eens een beetje uit mijn huis zal beter zijn.

Groetjes voor jullie allemaal

Gerarda

falcon1

13 feb 2012, 11:00

Lieve Gerarda,

een beetje down? Alles zal wel wat meespelen denk ik...
Ik las net bij Helena dat het vandaag een half jaar geden is dat ze Hugo verloor.
En voor jou nu binnen enkele weken een jaar geleden dat je Marc verloor. En ik begrijp maar al te goed dat je die laatste momenten terug beleefd alsof het vandaag was. Trouwens die dag zal altijd speciaal blijven en dan moet je ook even tijd nemen om het opnieuw te verwerken. Het is ook het meest ingrijpende moment van je leven hé, zoawat het ergste wat je kan meemaken...
En toch moet ik zeggen dat je goed bezig bent... en traantjes horen er bij.
Het is niet omdat alles wat beter lukt je geen verdriet meer mag hebben... het hoort er bij...
We gaan de komende dagen wat extra aan je denken en als je het moeilijk hebt mag je dat ook schrijven... een lach en een traan... alles moet kunnen hoor.

Nog een dikke sterkteknuff van ons...

Veertje & Rudy

Oma-C

13 feb 2012, 11:51

Lieve Gerarda, moeilijk dagen komen en gaan,:oops:
Dat zal altijd zo blijven, alleen zullen ze niet zo'n pijn meer doen (later.)
Hier en knuffeltje van mij en veel sterkte.
Het is echt zoals falcon zegt....ik kan et niet verbeteren.
Goede moed en beterschap.
Afbeelding

Dag falkon en Veertje, het allerbeste ook voor jullie :wink:

Lieve groetjes, Oma-C. :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

13 feb 2012, 21:15

Lieve Gerarda,

van deze nacht niks meer van je gehoord... lukt het een beetje?
Ik moet nog één weekje werken en dan ben ik in verlof (krokusverlof). Misschien net op tijd om je een beetje te ondersteunen in een moeilijk moment?
Kreeg net telefoon dat collega ziek is op het werk, ik zal dus wel wat extra werk bijkrijgen. Maar ik vind dat niet erg... is allemaal voor het goede doel hé...

Oma C, mooi versje, zit veel in! Elke medaille heeft twee kanten hé... en soms komt de achterkant ook eens naar voor...

Om nu maar te zeggen... daarstraks vroeg Amberke om Plop te zien op TV. Ze is nu al 3 uur weg en Plop zit hier nog steeds uit volle borst te zingen! Reden... nog geen tijd gehad om andere zender op te zetten :lol: :lol: :lol: :roll: :evil:

Ik wens jullie allemaal een rsutige nacht,

Liefs,

Veertje & Rudy

Ah ja, Hugie, ik zal, als ik morgen passeer in Leuven, een bakske "zeelucht" droppen... als ik u daarmee een plezier kan doen :wink: :lol:

gerarda

13 feb 2012, 23:02

Rudy ja ik weet het dat ik erdoor moet, maar het komt vanzelf hé. hoewel wij ons met die valentijn niets aantrokken , bij ons was het elke dag valentijn :roll: :wink: valentijn kon wel eens kwaad zijn ook hoor :oops:
maar met die valentijn hoor ik veel muziek op de radioi van in onze tijd waar we samen op dansten en ja pijnlijk hé;
Rudy met u is het nog al de moeite ge bent nog maar aan zee en ge moet al weer vertekken, een beetje jodium komen halen en weer weg. Hoe houd ge het vol. Maar ja ik denk dat bezig zijn toch beter is dan daar zo maar zitten en neits te doen hebben.
Ik heb vandaag eens een kaastaart gebakken dat ik nog nooit gebakken had en natuurlijk mislukt. Wel een beetje mijn eigen fout hoor, maar ik laat het niet zo ik ga een andere maken ik had niet de goede bakvorm ,dus gaan kopen en opnieuw beginnen. Ik heb nog een ander recept die niet in de oven moet en dat heb ik al meerdere malen gemaakt en dat lukte wel en heerlijk fris. Mijn bezoek zei dat het een beetje als bavarois smaakte.
Maar nu eerst nog wat vermageren. deze morgen stond de weegschaal redelijk goed.

Voor iedereen een knuffel en een kus en tot morgen
groetjes Gerarda

Hugie12

14 feb 2012, 02:08

kom er nog aan Gerarda,een beetje in de put? We snakken allemaal naar een beetje zon,en bij jou is er dan je Mark nog bij!
Maar zit ook er onder door......eenzaam met twee versta je?Ben al blij dat ik af en toe eens op sennet kan komen! Opperhoofd is weer de hele dag weg geweest;van de morgen voor postzegels,achter Antwerpen,hij vertrok om 9 uur en is terug gekomen om 12,30 u .We hebben gegeten en hij was naar de colryut.En ik zit hier! Morgen naar de kine en weer binnen! Voel me ook niet 100%; de ene keer zweet ik van het kan niet meer en de andere keer moet ik een dikke trui bij aan doen.Maar er is hoop ;voor morgen al 7° we zullen onze bikini moeten gaan zoeken hahahaha
Allee ben ermee weg he want om 7uur loopt de wekker weer af!
Een dikke knuffel en tot morgen(vandaag) :lol:
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

14 feb 2012, 05:21

Hey Hugie, ja we hebben dringend buitenlucht en zon nodig. Verleden week was daar een namiddag mooi weer en ik ben boven gaan kuisen met al de vensters open, de laatst tijd was het latijd zorap mogelijk de vensters weer dicht maar nu was dat plezant. Maar het is al weer gedaan.
Zeg Hugie moest het opperhoofd die postzegels maken misschien drie uur om postzegels te halen :wink: :roll:

Ik weet niets nieuws te vertellen en het is zo bij iedereen waar ik mee bel of mail we vervelen ons dood. Ik zou willen wat deuren schilderen in mijn huis , maar ik moet ze eerst afschuren en ik zou moeten mijn achterdeur laten openstaan , maar nog veel te koud.
Ook al schade door die vorst . Ik heb drie trapjes om in mijn tuin te gaan en één steen is gesprongen van de koude, moet nu opletten dat ik er niet op stap en dat hij verder kraakt. Mijn afsluiting in hout heeft ook een deuk gehad van die grote storm . Mijn zoon zou wel andere plaatsen maar het is juist de kant waar er rozen staan en ik zou ze niet graag weg doen maar om daar schutten te plaatsen waar die rozen staan zou wel pijnlijk kunnen zijn.

Allee ik ga mij nog wat bezig houden met mijn puzzel;

Groetjes en het beste voor u en Duck

Gerarda
Afbeelding

Oma-C

14 feb 2012, 09:05

Afbeelding
Voor mijn lieve forumvrienden die vandaag en beetje
het Valentijn-gevoel zullen missen. :oops:
Van mij deze vriendelijke "Valentijnsbloem"
want mijn vrienden 'zie ik ook graag!' :wink:
Tot later.