Mijn Papsje....
-
Angel4 - Lid geworden op: 25 jun 2006, 15:08
Goedeavond lieve vrienden,
Het doet me goed dat jullie het zo fijn hebben gehad daar in Bokrijk.
Het weer deed zelfs mee he, fantastisch.
Rieske, jij woont toch in NL?
Ik zocht daarnet Bokrijk op en jemig, wat een eind is dat.
Toch zou ik graag weer een keertje naar BLG willen gaan, in de zomer.
Vroeger ging ik vaak naar Antwerpen, bijna ieder weekend ging ik daar uit en ik vind BLG gezellig, de mensen zijn er zo anders dan hier, niet zo kil en veel beleefder.
Vandaag hebben Ed en ik het hele huis weer tip top in orde gemaakt, lekker fris en schoon en mijn moeder heeft ook alles weer in huis.
Morgen gaat ze naar de markt maar ik ga niet mee, ik hou er niet van.
Doe mij maar een gezellige braderie of rommelmarkt of beide.
Veel verdriet gehad vandaag en ook best veel gehuild.
Toch heb ik op internet gelezen dat dit verwerking is en ik hoop het maar.
Ik wens jullie allen een hele fijne en goede nacht, rust lekker uit en gezond weer op s.v.p.
Liefs,
Angelique
Het doet me goed dat jullie het zo fijn hebben gehad daar in Bokrijk.
Het weer deed zelfs mee he, fantastisch.
Rieske, jij woont toch in NL?
Ik zocht daarnet Bokrijk op en jemig, wat een eind is dat.
Toch zou ik graag weer een keertje naar BLG willen gaan, in de zomer.
Vroeger ging ik vaak naar Antwerpen, bijna ieder weekend ging ik daar uit en ik vind BLG gezellig, de mensen zijn er zo anders dan hier, niet zo kil en veel beleefder.
Vandaag hebben Ed en ik het hele huis weer tip top in orde gemaakt, lekker fris en schoon en mijn moeder heeft ook alles weer in huis.
Morgen gaat ze naar de markt maar ik ga niet mee, ik hou er niet van.
Doe mij maar een gezellige braderie of rommelmarkt of beide.
Veel verdriet gehad vandaag en ook best veel gehuild.
Toch heb ik op internet gelezen dat dit verwerking is en ik hoop het maar.
Ik wens jullie allen een hele fijne en goede nacht, rust lekker uit en gezond weer op s.v.p.
Liefs,
Angelique
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Angel,
Ik probeerde al zo vaak vanvond verbinding met jou te krijgen....lukt niet en als het even lukt verdwijnt de tekst .
Ik probeer morgen opnieuw...
Angel...;hou je taai hé!
Waar we nu zijn horen we overdag zoveel vogels fluiten!!!
Liefs, Reline
Ik probeerde al zo vaak vanvond verbinding met jou te krijgen....lukt niet en als het even lukt verdwijnt de tekst .
Ik probeer morgen opnieuw...
Angel...;hou je taai hé!
Waar we nu zijn horen we overdag zoveel vogels fluiten!!!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
RIEKSKE - Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
goede morgen angelique
ja lieverd ik woon in nederland
eindhoven dicht bij
was niet zooooooo ver vanons vandaan
ja een braderie is ook leuk he angel
kan je lekker snuffelen
wij gaan er ook graag
ben je al eens in tersenderlo geweest <aanrader>
heel erg groot buiten al
als je weer zin krijgt moet je er maar eens gaan
het is wel erg veel lopen
fijn je huisje weer opgeknapt lekker samen met ed
fofffffffffffffffffffffffffffff
ik geniet hier van hoor
wens je goede dag lieverd
ik denk aan jou liefs riekske
ja lieverd ik woon in nederland
eindhoven dicht bij
was niet zooooooo ver vanons vandaan
ja een braderie is ook leuk he angel
kan je lekker snuffelen
wij gaan er ook graag
ben je al eens in tersenderlo geweest <aanrader>
heel erg groot buiten al
als je weer zin krijgt moet je er maar eens gaan
het is wel erg veel lopen
fijn je huisje weer opgeknapt lekker samen met ed
fofffffffffffffffffffffffffffff
ik geniet hier van hoor
wens je goede dag lieverd
ik denk aan jou liefs riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
en hele dikke traan
-
Therie - Lid geworden op: 01 jul 2005, 17:39
goede morgen angel
ben zo bly te horen dat jullie zo lekker gepoets hebben
dat jullie je huis fris heb gemaak met je tweetjes
en dat je moeder nu verder kan dat ze alles in huis heef
kwam jy vroeger naar antwerpen angel is dat niet ver van by jullie ??
van by my een uur ryden ik woon wel kort by maastricht die kant uit
ja tessenderlo moet je eens doen is hier in belgie de grootste overdekrommel markt
vind dat ook gezellig rommelmarkten ga soms naar tongeren
de grootste antiek en rommelmarkt van belgie en europa
veel duitsers en nederlanders
angel ik wens jou en ed een heel fyne en rustige dag
geniet van het mooie weer
tot straks
therie
liefde haalt het beste uit de mens
groetjes therie
groetjes therie
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Angel,
Hopelijk lukt het je ooit om er eens bij te zijn... dan zouden je zorgen zeker even aan de kant geschoven worden!!!
Blijkbaar hard gewerkt gisteren... goed hé... het is miscchien gek maar het geeft wat nieuw leven in huis...
En veel geweend.... hoort inderdaad bij verwerking van je verdriet... net als kwaadheid bij tegenslag... kippevel bij angst...het zijn normale reacties van in onze hersenen.... waarschijnlijk afweermechanismen tegen iets wat je overvalt... je kan ze niet tegenwerken...
Blijkbaar heb je ook weer goede vooruitzichten en kijk je er naar uit om af en toe wat de onedrnemen... of het lukt of niet speelt geen rol... het is gewoon, terug wat zin krijgen, en dat is goed!
Het ziet er naar uit dat je ook je verhouding met je moeder hebt bijgesteld... Mooi wat je nog allemaal voor haar doet, maar anderzijds hoop ik dat het je nu een gulden middenweg hebt gevonden in jullie relatie, waar jullie beiden zich beter gaan bij voelen.
Probeer er beiden nu een fijn weekend van te maken... na die zware periode is het jullie echt van harte gegund!!!!!!
Liefs,
Veertje & Falcon
Daar heb je het mis denk ik.... er waren ook verschillende nederlanderkes bij ons op bezoek in Bokrijk... sjonge, sjonge... kunnen die plezier maken en lachen!!!! Onbeschrijflijk hoe we van hen genoten hebben!!!!de mensen zijn er zo anders dan hier, niet zo kil en veel beleefder.
Hopelijk lukt het je ooit om er eens bij te zijn... dan zouden je zorgen zeker even aan de kant geschoven worden!!!
Blijkbaar hard gewerkt gisteren... goed hé... het is miscchien gek maar het geeft wat nieuw leven in huis...
En veel geweend.... hoort inderdaad bij verwerking van je verdriet... net als kwaadheid bij tegenslag... kippevel bij angst...het zijn normale reacties van in onze hersenen.... waarschijnlijk afweermechanismen tegen iets wat je overvalt... je kan ze niet tegenwerken...
Blijkbaar heb je ook weer goede vooruitzichten en kijk je er naar uit om af en toe wat de onedrnemen... of het lukt of niet speelt geen rol... het is gewoon, terug wat zin krijgen, en dat is goed!
Het ziet er naar uit dat je ook je verhouding met je moeder hebt bijgesteld... Mooi wat je nog allemaal voor haar doet, maar anderzijds hoop ik dat het je nu een gulden middenweg hebt gevonden in jullie relatie, waar jullie beiden zich beter gaan bij voelen.
Probeer er beiden nu een fijn weekend van te maken... na die zware periode is het jullie echt van harte gegund!!!!!!
Liefs,
Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve Angel,
Ik had een bericht voor jou gemaakt, maar het lukte weer niet om door te sturen.
Daarom, ik probeer nu weer eventjes.
Is alles oké met jou... ik zag je vandaag niet!!
Liefs, Reline
Ik had een bericht voor jou gemaakt, maar het lukte weer niet om door te sturen.
Daarom, ik probeer nu weer eventjes.
Is alles oké met jou... ik zag je vandaag niet!!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
-
Goedemorgen lieve vrienden,
Fijn jullie berichten te lezen, het doet me goed.
Gisteren kon ik het niet over mijn hart verkrijgen de pc aan te zetten want er is iets heel vreemds gebeurd gisterenmiddag waardoor ik nog een beetje verdoofd ben.
Mijn moeder heeft gisteren als het ware gebroken met mij, ze haat me en dat heeft ze altijd al gedaan, ze heeft haar hart behoorlijk gelucht kan ik wel zeggen.
Niet dat ik dat nooit door heb gehad maar ik wilde er nooit aan geloven.
Gisteren heeft ze harde woorden gebruikt, ze leek op een gifslang die haar gif spuugde en spuugde.
Ik zal (als ik het kan) de dingen uit de doeken doen, maar niet in één keer want dat is teveel.
Mijn moeder haatte haar moeder en vernoemde mij bij mijn geboorte naar haar moeder en heeft mij ook altijd zo gezien, dit vertelde ze me gisteren en haar ogen stonden vol haat ...... die blik die ik helaas al zo vaak zag als ze me aan keek.
Vroeger (toen ik nog kind was) heeft ze heel vaak tegen me gezegd "ik wilde dat ik je in de wieg gesmoord had" en weet je, het was niet leuk om dat te horen.
Lieve vrienden, ik heb hier totaal geen hand in gehad, wist dat ze me niet graag zag maar wilde dat gewoon niet weten, ik wilde alleen maar dat ze van me hield, al was het maar een heel klein beetje.
Ook mijn zus heeft hier een dagboek over achtergelaten en ze wilde dat mijn moeder die na haar dood zou lezen maar de kinderen van mijn zus vonden het te hard, ze hebben het dagboek dus bij zich gehouden en niemand buiten hun weet de inhoud er van.
Ik weet wel dat mijn zus in haar dagboek ook de schreeuw naar een klein beetje liefde van mijn moeder beschreven heeft, dat vertelde ze me tijdens haar leven door de telefoon.
Nee, het was gisteren geen fijne dag voor Ed en mij maar ik ben wel blij met jullie berichtjes, thx.
Liefs,
Angelique
Fijn jullie berichten te lezen, het doet me goed.
Gisteren kon ik het niet over mijn hart verkrijgen de pc aan te zetten want er is iets heel vreemds gebeurd gisterenmiddag waardoor ik nog een beetje verdoofd ben.
Mijn moeder heeft gisteren als het ware gebroken met mij, ze haat me en dat heeft ze altijd al gedaan, ze heeft haar hart behoorlijk gelucht kan ik wel zeggen.
Niet dat ik dat nooit door heb gehad maar ik wilde er nooit aan geloven.
Gisteren heeft ze harde woorden gebruikt, ze leek op een gifslang die haar gif spuugde en spuugde.
Ik zal (als ik het kan) de dingen uit de doeken doen, maar niet in één keer want dat is teveel.
Mijn moeder haatte haar moeder en vernoemde mij bij mijn geboorte naar haar moeder en heeft mij ook altijd zo gezien, dit vertelde ze me gisteren en haar ogen stonden vol haat ...... die blik die ik helaas al zo vaak zag als ze me aan keek.
Vroeger (toen ik nog kind was) heeft ze heel vaak tegen me gezegd "ik wilde dat ik je in de wieg gesmoord had" en weet je, het was niet leuk om dat te horen.
Lieve vrienden, ik heb hier totaal geen hand in gehad, wist dat ze me niet graag zag maar wilde dat gewoon niet weten, ik wilde alleen maar dat ze van me hield, al was het maar een heel klein beetje.
Ook mijn zus heeft hier een dagboek over achtergelaten en ze wilde dat mijn moeder die na haar dood zou lezen maar de kinderen van mijn zus vonden het te hard, ze hebben het dagboek dus bij zich gehouden en niemand buiten hun weet de inhoud er van.
Ik weet wel dat mijn zus in haar dagboek ook de schreeuw naar een klein beetje liefde van mijn moeder beschreven heeft, dat vertelde ze me tijdens haar leven door de telefoon.
Nee, het was gisteren geen fijne dag voor Ed en mij maar ik ben wel blij met jullie berichtjes, thx.
Liefs,
Angelique
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Angel,
wat erg om dit te horen!!!!
Maar als ik dat zo lees heeft je moeder blijkbaar een emotionele stoornis!!!
Dat is niet erg in die mate dat je hiervoor geholpen wordt, maar helaas werd daar vroeger geen aandacht aan geschonken.
Het werd vroeger bestempeld als "een slecht karakter" of "harteloos" en daarmee was de kous af. Blijkbaar moet er vroeger toch iets verkeerd gelopen zijn!
Maar dat je moeder je als kind verwenste is wel verschrikkelijk! En dan doe je nog zo je best om al het goede voor haar te doen. Logisch misschien, want elk kind houdt onvoorwaardelijk van zijn ouders.
Nu je het zelf zo moeilijk hebt neem je dat niet meer. En dat hoeft ook niet... ze moet je leven niet bepalen!!!
Ik vind het wel fijn dat je het hier naar buiten brengt hoor... het hoort ook bij je verwerkingsproces.... Niet dat we er veel kunnen aan verhelpen, maar het van je afschrijven helpt zeker.
Hopelijk, na die opdoffer van gisteren, heb je het nu een beetje verwerkt en wensen we jullie samen toch nog een fijne dag!
Liefs,
Veertje & Falcon
wat erg om dit te horen!!!!
Maar als ik dat zo lees heeft je moeder blijkbaar een emotionele stoornis!!!
Dat is niet erg in die mate dat je hiervoor geholpen wordt, maar helaas werd daar vroeger geen aandacht aan geschonken.
Het werd vroeger bestempeld als "een slecht karakter" of "harteloos" en daarmee was de kous af. Blijkbaar moet er vroeger toch iets verkeerd gelopen zijn!
Maar dat je moeder je als kind verwenste is wel verschrikkelijk! En dan doe je nog zo je best om al het goede voor haar te doen. Logisch misschien, want elk kind houdt onvoorwaardelijk van zijn ouders.
Nu je het zelf zo moeilijk hebt neem je dat niet meer. En dat hoeft ook niet... ze moet je leven niet bepalen!!!
Ik vind het wel fijn dat je het hier naar buiten brengt hoor... het hoort ook bij je verwerkingsproces.... Niet dat we er veel kunnen aan verhelpen, maar het van je afschrijven helpt zeker.
Hopelijk, na die opdoffer van gisteren, heb je het nu een beetje verwerkt en wensen we jullie samen toch nog een fijne dag!
Liefs,
Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Therie - Lid geworden op: 01 jul 2005, 17:39
goede morgen angel en ed
angel ik schrok van jou berichtje wat erg zo te horen dat je
eigen moeder je haat vreselyk
ik denk dat je er goed aan doet dit van je af te schryven krop dit niet alleen op angel en een geluk dat je ed heb
dat de kinderen van je zusje de dagboek niet durfde open baar te maken is een teken dat daar vreselyke dingen verteld zyn
lieve angel ik heb zo met jou te doen
kon ik maar een arm rond je schouder leggen en je steunnen
hoop dat je met ed ook kunt praten over deze dingen
tot straks lieverd
knufje van therie
liefde haalt het beste uit de mens
groetjes therie
groetjes therie
-
lieve angelique
meisje ik ben zo blij dat je het aan ons kwijt kan
want hier alleen mee omgaan zal echt niet lukken
lieverd hoe kan een moeder haar kind verwensen
wij hebben hier al veel meegemaakt
maar ik zou nooit mijn eigen vlees en bloed zo iets aan doen
zij is het niet waard dat je hier een traan voor laat
sorry dat ik het zeg
maar het doet mij pijn zo een lieve meid zo te verwensen
kon ik jou maar ff omarmen
want dit zal erg zwaar worden voor jou lieverd
hoe kan een mens zo zijn vraag ik mij af ??????
maar dat zal wel komen omdat ik van mensen hou
schrijf maar alles goed van je af dat zal je rust geven
en fijn dat je op dit moment je Edje HEBT DIE JOU KAN TROOSTEN
maar lieverd wat erg
laat je niet kapot maken ,je bent zo een engel van mij
knuffeltje van riekske
die het eerlijk met jou meend
meisje ik zit gewoon te huilen om jou
ik hou van je angelique
meisje ik ben zo blij dat je het aan ons kwijt kan
want hier alleen mee omgaan zal echt niet lukken
lieverd hoe kan een moeder haar kind verwensen
wij hebben hier al veel meegemaakt
maar ik zou nooit mijn eigen vlees en bloed zo iets aan doen
zij is het niet waard dat je hier een traan voor laat
sorry dat ik het zeg
maar het doet mij pijn zo een lieve meid zo te verwensen
kon ik jou maar ff omarmen
want dit zal erg zwaar worden voor jou lieverd
hoe kan een mens zo zijn vraag ik mij af ??????
maar dat zal wel komen omdat ik van mensen hou
schrijf maar alles goed van je af dat zal je rust geven
en fijn dat je op dit moment je Edje HEBT DIE JOU KAN TROOSTEN
maar lieverd wat erg
laat je niet kapot maken ,je bent zo een engel van mij
knuffeltje van riekske
die het eerlijk met jou meend
meisje ik zit gewoon te huilen om jou
ik hou van je angelique
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan
en hele dikke traan
-
Ik heb het idee dat ik misschien wat emoties hier kwijt kan, bij jullie.
Maar toch, het is niet de bedoeling dat ik er slapende honden mee wakker maak en jullie pijn doe doordat jullie in herrinneringen terecht komen, pijnlijke herrinneringen wel te zijn.
Verspreid over de dag zal ik iedere keer wat schrijven over het leven met mijn familie (ons gezin, vader, moeder en 3 kinderen).
Als het maar bij één persoon hier akelige gevoelens naar boven brengt hoop ik dat dit direkt gezegd wordt zodat ik dan direkt kan stoppen met mijn relaas.
Intussen ga ik proberen het dagboek van mijn zus in handen te krijgen want ik wil toch weten wat er nu precies aan de hand was.
Wie had dit kunnen denken, zo raar omdat dit topic begon met het "ziek zijn" van mijn vader.
Jullie zijn enorm lief en steunen mij door naar me te luisteren.
Liefs,
Angelique
Maar toch, het is niet de bedoeling dat ik er slapende honden mee wakker maak en jullie pijn doe doordat jullie in herrinneringen terecht komen, pijnlijke herrinneringen wel te zijn.
Verspreid over de dag zal ik iedere keer wat schrijven over het leven met mijn familie (ons gezin, vader, moeder en 3 kinderen).
Als het maar bij één persoon hier akelige gevoelens naar boven brengt hoop ik dat dit direkt gezegd wordt zodat ik dan direkt kan stoppen met mijn relaas.
Intussen ga ik proberen het dagboek van mijn zus in handen te krijgen want ik wil toch weten wat er nu precies aan de hand was.
Wie had dit kunnen denken, zo raar omdat dit topic begon met het "ziek zijn" van mijn vader.
Jullie zijn enorm lief en steunen mij door naar me te luisteren.
Liefs,
Angelique
-
lieve angelique
schrijf gewoon alles van je af lieverd
het is de bedoeling dat jij uit die put geraakt
en wij leven erg met jou mee
en hopen dat wij jou een beetje kunnen helpen
gedeelde pijn met ons allen
lieverd het doet mij geen pijn hoor wat ik schrijf
dat is voor mij alles verleden tijd