Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

liapia

29 aug 2009, 20:44

Hey Falcon,

Hoe zijn de eerste werkdagen je bevallen ? 't Was weer een hele aanpas zeker? Ons Veerle is ook al volop bezig met de tweede zitten en haar vakantie is ook al weer helemaal vergeten.

Vandaag was het voor mij wel aangenaam met mijn nieuwe vriendin. Wij zijn eens naar de braderij geweest; dat stelde eigenlijk weer niet zoveel voor, maar wij hebben gezellig een hele poos op een terraske gezeten met natuurlijk één groot onderwerp hé. Haar man is 3 weken na Cor overleden (ook heel plots) en wij voelen mekaar echt wel goed aan.
Wij hebben afgesproken om in de toekomst toch een en ander samen te doen en ook om mekaar op te bellen als het moeilijk gaat. Wij wonen amper 100 m van mekaar en zo nodig zoeken we mekaar dan op... da's toch altijd wat aangenamer dan via de telefoon.

Wat de dag van morgen brengt, ik ben eens benieuwd. Ik ga toch maar naar de afspraak, misschien heb ik er zo weer een nieuwe goede vriend bij, we zullen zien.

Geniet nog met volle teugen van het weekend samen met Veertje hé.

Lieve groetjes en een dikke knuffel voor jullie allebei !

Lia
Eenzaam hart

falcon1

29 aug 2009, 20:52

Lieve Lia,

diep in mijn binnenste voel ik mij gelukkig omdat je toch weer een sprankeltje hoop is in je leven!

Echt Lia, ik hoop dat het vrienden voor het leven worden en dat jullie héél véél steun aan elkaar gaan beleven. Maar ergens voel ik dat het zal lukken.

Nog een fijne nacht....

Dikke nachtknuff,

Veertje & Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

liapia

29 aug 2009, 21:11

Bedankt, lieverds,

Ik voel me er ook wel goed bij, nu maar afwachten wat het wordt hé.

Bedankt voorjullie steun !

Dikke zoen,

Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

30 aug 2009, 10:01

Wij hebben afgesproken om in de toekomst toch een en ander samen te doen en ook om mekaar op te bellen als het moeilijk gaat. Wij wonen amper 100 m van mekaar en zo nodig zoeken we mekaar dan op... da's toch altijd wat aangenamer dan via de telefoon

GOEDE MORGEN LIEVE LIA
ZIT AL WEER MET TRANEN IN MIJN TOETSENBORD
MAAR DAT ZIJN DENK IK ECHTE VREUGDE TRANEN
OH WAT ERG FIJN EEN VRIENDIN
ZIJ WEET ALS GEEN ANDER HOE HET IS
HOE JIJ JE VOELD
LIEVERD HOU KONTAKT ,HET ZAL WEER VREUGDE IN JE LEVEN BRENGEN
ZIE FALCON EN VEERTJE
ZO IETS GEBEURD ZONDER DAT JE WEET
IK BEN ZOOOOOOOO ERG BLIJ VOOR JOU
ZET JE HART OPEN
EN PROBEER DE DRAAD OP TE PAKKEN WAAR IE STIL BLEEF STAAN
IK BEN ZO ERG BLIJ VOOR JOU
IK WENS JE EEN HELE FIJNE DAG LIEVE SCHAT
EN HOU JE TAAI IN DEZE MOEILIJKE TIJD
EENS GAAT DE ZON VOOR JOU OOK WEER SCHIJNEN
ZEKER WETEN

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

MAGDA*

30 aug 2009, 17:05

HEY LIEVE LIA

IK WENS JE NOG EEN FIJNE ZONDAG AL IS HIJ BIJNA OM
FIJN TE LEZEN DAT HET JE AL WAT BETER GAAT,EN DAT JE EEN LIEVE VRIENIN HEBT LEREN KENNEN EN DAT JE ER LEUKE DINGEN KAN MEE DOEN ,HET LEVEN GAAT VERDER EN ZOALS IK NOGAL GEZEGD HEB(VAL IN HERHALING)COR ZAL JE WEL STEUNEN EN STUREN WAAR JE MOET ZIJN
LIA IK WENS JE HET ALLERBESTE TOE DAT WEET AL WEL MAAR IK BLIJF HET HERHALEN

Afbeelding

MACCA

falcon1

30 aug 2009, 21:47

Lieve Lia,

ik ben helemaal niet nieuwsgierig, maar wel een beetje benieuwd hoe het vandaag met je gegaan is...
Hoe dan ook, je hebt er dan toch een vriendin bij wie je ook altijd om raad kan vragen.
Dat het niet gemakkelijk is begrijp ik maar al te goed en ik weet waar ik over praat... maar het feit dat je toch stilaan toekomstplannen maakt vind ik enorm fijn... Je zal het nog dikwijls moeilijk hebben, maar je kan nu toch praten over je verdriet en het delen met anderen, en dat is nu wat je zo nodig hebt...

We wensen je nog een fijne nacht en een...

dikke nachtknuff...

Falcon & Veertje

liapia

30 aug 2009, 23:11

Hey Falcon en ook Macca,

Gisteren met de nieuwe vriendin een prachtige dag gehad. Heel de namiddag gepraat en gepraat en gepraat en plannen gemaakt om allerlei samen te gaan doen .... wij hebben mekaar echt wel gevonden, denk ik,
echte soulmates.

Vandaag weer nieuwe vriend gemaakt. Wij hebben de ganse dag de cultuurmarkt van Antwerpen afgeschuimd en zijn vanavond nog iets gaan eten op de Linker-Oever. Rond 22 u 15 was ik thuis. Was een aangename persoon, met wie ik goed heb kunnen babbelen. Ook hij heeft veel gebabbeld over zijn kinderen en kleinkinderen, allez we waren wel allebei op ons gemak.
Hij is een erge liefhebber van muziek van de jaren 60-70 en ook van operettes. Misschien doen we nog wel eens iets samen in dat kader, dat zien we nog wel...

Al bij al 2 rustige dagen gehad, waarbij ik mijn zinnen toch een beetje heb kunnen verzetten, al was het ook soms heel emotioneel als het over onze verloren partners ging.

Hopelijk met jullie alles oK. Falcon, jij zal weeral bijna terug naar de Limburg zijn voor je jongens zeker ? Ik wens je een een aangename werkweek toe.

Voor de rest nog dikke nachtknuffel voor jou Macca en voor de tortelduifjes Falcon en Veertje.

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

falcon1

30 aug 2009, 23:38

Lieve Lia,

pfffff, dit waren wel effe spannende momenten voor ons!!!!!!
We zijn blij dat alles goed verlopen is.... en...

al was het ook soms heel emotioneel als het over onze verloren partners ging.
Dat is wat ik graag hoor... dat je je verdriet kwijt kan en anderzijds kan luisteren naar het verdriet van anderen...

Ja, ik vertrek nu elke dinsdag morgen naar Limburg tot donderdag namiddag en ben dan 's avonds terug bij mijn Veertje.... Hahaha... een raar leventje hé... Had ik vroeger nooit gedacht dat mijn leven zo zou veranderen... jij ook niet hé!!!

Je zal nog woelige waters moeten doorzwemmen, maar je hebt nu tenminste de mensen gevonden die jou daar gaan bij helpen... Moeilijke momenten gaan er zéker nog komen!!! Maar gelukkig sta je er niet meer alleen voor...
Eindelijk zijn we een beetje geruster nu! Ik weet dat je altijd al moeite hebt gehad om mijn verhalen te geloven... maar toch, ik hoop ooit dat ik ga gelijk hebben... ik wens het jou toe!!! Alleen spijtig dat je nu Cor niet kan horen... hij moet zich erg gelukkig voelen dat het beter met je gaat!!! Ik hoop dat je dat ook aanvoelt... Bij ons was het wel zo...
We gaan zeker niet op de feiten vooruit lopen, maar ergens moet ik je zeggen dat we dat bij jou ook aanvoelen. Ze zullen daar boven alle drie nog wel meer plannetjes maken om ons het aardse leven terug wat draaglijker te maken!

Nog een fijne nacht,

een dikke deugddoende nachtknuff,

Veertje & Falcon

liapia

30 aug 2009, 23:51

Hallo Veertje en Falcon,

Ja, ik loop niet op de feiten vooruit hoor, maar ik heb wel een goed gevoel bij de vriendschappen, vooral met die met Jeannine.
Fernand is ook wel een lieverd hoor, maar dat ligt toch wel ietske anders. Een goede vriend wil ik wel aan hem, maar zeker niet meer, en daarbij weet ik natuurlijk niet wat hij daarover denkt ... maar dat loopt wel los, denk ik.

Volgende week begint voor mij ook terug de gewone routine : kleinkindjes van school halen, Nordic Walken, taiji, nieuwe cursus 'Stijl en kleur' , de maandagmiddag altijd naar een of andere zangnamiddag met een andere kennis en dan veel samenkomen met Jeannine, denk ik. Wij kunnen mekaar troosten.
Ik denk dat ik misschien nog in mijn agenda zal moeten beginnen schrappen, zoveel wordt het. Maar ja dat neemt niet weg dat het allemaal zonder mijn lieve Cor moet en dat blijft toch voor altijd een heel pijnlijk iets.

Ja, dat zal jij ook nooit gedacht hebben dat je leven zo zou evolueren, daar kan ik best inkomen. Ik hoop dat ik misschien ooit ook nog eens zo'n geluk als jullie zal hebben, maar dat staat natuurlijk enkel in de sterren geschreven hé, maar daar is het nu toch echt nog veeeeeeel te vroeg voor.

Ik wens je een heel fijne week en voor nu een rustige nacht met zoete dromen.

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

31 aug 2009, 07:26

GOEDE MORGEN LIEVE LIA
WAT ERG FIJN JOU TE LEZEN VANMORGEN MAATJE
GEWELDIG FIJN
ZIE JE LEVEN GAAT VERDER MAATJE STIL AAN
KRIJGT HET EEN PLAATSJE
ZODAT JE MET JOU VERDRIET WEER MET IEMAND KAN PRATEN
ZODAT JE STERKER WORDT LIEVERD
OH IK BEN ZO ERG BLIJ VOOR JOU
IK LEES JE WEL HOE HET VERGAAT
EN IK VOEL HET ERG GOED AAN
LIEVE VRIENDIN JEANNINE
EN DAN VRIEND FERNAND
HEERLIJK LIEVEKE JE BEGINT TERUG JE LEVEN WEER TE MOGEN ZIEN
IK BEN ZOOOOOOOOOOOOOOOO BLIJ LIEFS EN KNUFFIE RIEKSKE
GENIET VAN JE LEVEN MAATJE ZOALS HET KAN
DAG LIA

Afbeelding
en hele dikke traan

liapia

31 aug 2009, 22:51

Lieve Riekske,

Ik kom nu pas op sennet en zie je berichtje van vanmorgen. Gewoonlijk is het nogal laat dat ik op mijn pc kan, want onze Frank slaapt op de kamer waar die staat en vermits hij altijd tot een groot stuk in de nacht werkt, slaapt hij ook heel lang uit. Ja en dan heb je allerlei te doen in de dag, dat het maar 's avonds wordt dat ik weer verschijn hé.

Nou vandaag heb ik helemaal geen goede dag gehad. Het was weer heel erg zwaar. Het was een beetje te rustig voor mij vandaag, zodat mijn gedachten weer de vrije loop kregen en alles weer terug naar boven kwam. Ik probeer altijd te vluchten in het bezig of uithuizig zijn, maar vandaag had ik zo niets omhanden, ook Jeannine was er niet, dus ik moest wel op mijn eentje zitten vandaag. Hopelijk gaat het morgen beter.

Voor seffens heerlijk slapen en mooie dromen en een hele dikke knuffel van mij voor jou en Gerhard !

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

01 sep 2009, 09:13

LIEVE LIA
KOM JE SNEL GOEDE DAG WENSEN IK MOET ER ALS EEN SPEER VANDOOR

DAG LIEVERD HOU JE TAAI MAATJE
EN PROBEER JE LEVEN OP TE PAKKEN MAATJE
KNUFFIE RIEKSKE
en hele dikke traan
Gast

01 sep 2009, 17:28

lieve lia,

ben terug en het gewone leven gaat weer door, gedaan met vakantie,

lia wat ik hier lees, maak me heel blij, een leuke vriendin gevonden, en niet ver van je vandaan, wat ben ik blij voor jou,

zo te lezen, ga je er op vooruit, Cor stuurd je de goede richting uit,

lieverd heb veel aan je gedacht, en wens je in alles wat je doet, alle goeds, en dat je er plezier mag aan beleven.
dit wil niet zeggen dat je het nog heel zwaar hebt, beetje bij beetje ga je er op vooruit,

sterkte lieverd

een dikke knuffel

liefs nine.

liapia

01 sep 2009, 18:17

Hey, lieve Nine,

Blij je te horen. Amai nu ben je lang weg geweest hé. En is alles goed verlopen en ook zeker heel goed weer gehad ?

Hier gaat het stillekes zijn gangetje hé. De ene dag gaat het goed en de andere zit ik in zak en as...
Ik heb inderdaad een nieuwe vriendin, waarmee ik zo nu en dan eens op pad zal gaan. Ze is ook weduwe geworden (3 weken na mij), is even oud als ik en woont slechts een 100-tal meter van me vandaan. Ik hoop dat wij nog veel aangename zaken zullen kunnen doen samen.

Binnenkort ga ik nu ook nog eventjes op reis naar Spanje. Mijn vroegere buurvrouwtje heeft me gevraagd mee te gaan naar hun vakantiehuis in Spanje en dus heb ik beslist er even tussenuit te gaan van 9 tot 21 september. Ik hoop dat ik mijn zinnen daar nog eens wat zal kunnen verzetten.

Ik ga nu mijn potje koken voor mijn zoon en mij (die blijft nog altijd bij mij tot zijn huis helemaal in orde is).

Ik wens je nog een mooie avond toe en voor straks lekker slapen !

Dikke knuffel,
Lia
Eenzaam hart

RIEKSKE

01 sep 2009, 18:47

Afbeelding
LIEVE LIA
KOM JOU GOEDE AVOND WENSEN
EN WEET IK DENK AAN JOU DAT JE HET GOED MAG GAAN
en hele dikke traan