Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Dag reline,
Ik had het over hoe ik met m'n bloeddruk
moet omgaan hé,:roll:
Je kan nooit mensen vergelijken, iedereen reageert anders
op medicatie en behandelingen, alleen je dokter
kan je zeggen hoe en wat
Ik wens je spoedig beterschap
Grts,
Oma-C
Ik had het over hoe ik met m'n bloeddruk
moet omgaan hé,:roll:
Je kan nooit mensen vergelijken, iedereen reageert anders
op medicatie en behandelingen, alleen je dokter
kan je zeggen hoe en wat
Ik wens je spoedig beterschap
Grts,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Hey Reline, lijkt niet zo goed....
Ik heb er ook last gehad van maar neem preventief medicatie daarvoor.
Toch goed in de gaten houden want het is niet niks hoge bloeddruk!
Oma C, lekker op stap geweest? Awel het doet zelfs mij deugd om dat te horen!!!!
Het moet niet elke dag, maar zo eens af en toe...
Helena, Gerada en Dewill... is het eerste deel van het weekend al een beetje gelukt?
Pas op... ik ben echt niet nieuwsgierig van aard
maar vraag me toch af wat jullie gedaan hebben en/of het wat meegevallen is....
Nog nen dikke nachtknuff voor iedereen....
Liefs,
Veertje & Rudy
Ik heb er ook last gehad van maar neem preventief medicatie daarvoor.
Toch goed in de gaten houden want het is niet niks hoge bloeddruk!
Oma C, lekker op stap geweest? Awel het doet zelfs mij deugd om dat te horen!!!!
Helena, Gerada en Dewill... is het eerste deel van het weekend al een beetje gelukt?
Pas op... ik ben echt niet nieuwsgierig van aard
Nog nen dikke nachtknuff voor iedereen....
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Dankjewel Dewill, waaaw
wat een mooie bos rozen, 
Hartelijk bedankt ik zal er goed voor zorgen
Jaja, alweer een jaartje erbij, en en nieuwe voordeur
Ik weet nog wel niet welke kleur, zolang ze niet piept .....
Maar ik heb er geen problemen mee, ik heb het zelf opgeleefd hé
Zolang ik 'relatief' gezond mag blijven, doe ik gewoon verder.
Blijven ademen zeggen ze, zo simpel is het
Dewill, Alles goed bij jou? ik hoop het wel...druk met de kleintjes?
falcon, ik heb gisteravond met de vrienden al een voorschot
op de nieuwe deur gepakt
Dat pakken ze niet meer af hé,
Vrienden moet je soigneren vind ik!
Volgende week doe ik het nog eens over met de kinderen
Want ze moesten werken deze week.
Bedank je Veertje ook voor de wensen op de wensen-topic
't Is fijn zoveel wensen
Slaaplekker allemaal, ik ga ook naar m'n kofferke
Hartelijk bedankt ik zal er goed voor zorgen
Jaja, alweer een jaartje erbij, en en nieuwe voordeur
Ik weet nog wel niet welke kleur, zolang ze niet piept .....
Maar ik heb er geen problemen mee, ik heb het zelf opgeleefd hé
Zolang ik 'relatief' gezond mag blijven, doe ik gewoon verder.
Blijven ademen zeggen ze, zo simpel is het
Dewill, Alles goed bij jou? ik hoop het wel...druk met de kleintjes?
falcon, ik heb gisteravond met de vrienden al een voorschot
op de nieuwe deur gepakt
Vrienden moet je soigneren vind ik!
Volgende week doe ik het nog eens over met de kinderen
Want ze moesten werken deze week.
Bedank je Veertje ook voor de wensen op de wensen-topic
't Is fijn zoveel wensen
Slaaplekker allemaal, ik ga ook naar m'n kofferke
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Reline wat erg voor u die bloeddruk. Ik heb er vele jaren van mijn jeugd mee moeten leven dat mijn moeder daar veel problemen mee had.
Ik was altijd heel bezorgt voor haar daardoor.Ze mocht niet in de zon lopen , ze moest veel rusten , maar ik heb onlangs gelezen dat men veel moet bewegen ???? hoewel ik me niet kan voorstellen dat ge daar goesting voor hebt.
Ik hoop Reline dat het spoedig beter gaat met u hoor.
Groetjes Gerarda
Ik was altijd heel bezorgt voor haar daardoor.Ze mocht niet in de zon lopen , ze moest veel rusten , maar ik heb onlangs gelezen dat men veel moet bewegen ???? hoewel ik me niet kan voorstellen dat ge daar goesting voor hebt.
Ik hoop Reline dat het spoedig beter gaat met u hoor.
Groetjes Gerarda

-
Goeienamiddag lieve mensen,
Eerst en vooral hartelijk bedankt voor
de fijne verjaardagswensen
Ik heb tenslotte voor een glazen deur gekozen
zodat er veel licht vreugde en zon kan binnenkomen
Want daar hebben we nood aan hé
En al wat teveel is, delen we met de mensen om ons heen.
Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft
Tot later....
gerarda, dewill, Helena, falcon,Veertje, reline en Bout,
Allen een gezellige zondag nog
Groetjes, Oma-C.
Eerst en vooral hartelijk bedankt voor
de fijne verjaardagswensen
Ik heb tenslotte voor een glazen deur gekozen
zodat er veel licht vreugde en zon kan binnenkomen
Want daar hebben we nood aan hé
En al wat teveel is, delen we met de mensen om ons heen.
Ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft
Tot later....
gerarda, dewill, Helena, falcon,Veertje, reline en Bout,
Allen een gezellige zondag nog
Groetjes, Oma-C.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dag vrienden allemaal,
OmaC kwamen we onderweg al ergens tegen.
Ik kom nog eens uitblazen voor ik aan mijn afwas begin. Het was lekker: zelfgemaakte sla-komkommersoep van de overschotten van nieuwjaar(in de week al gemaakt hoor, maar in porties verdeeld in ijskast). Gebakken aardappeltjes en witloof met tomaat met hesp en een gekookt eitje.
Ik had zowaar honger. Dat komt van 200 lampjes terug in hun kapseltje te steken. Wat een gefoefel. Kunnen ze dat echt niet simpeler maken. Ik had zo een haspels gekocht, maar dat kwam toch ook niet goed.
Ik vrees dat ik opnieuw aan een vreselijke reeks eenzame zondagen ga beginnen. Ik heb vandaag mijn mond nog niet open gehad, alleen om er eten in te steken. Soit, ik zal toch mankracht nodig hebben om dat stuk kerstboom uit mijn living t krijgen. Ik krijg hem amper verzet en mag niet heffen....Tiens zou ik dat met mijn duvelke niet gedaan krijgen? Morgen proberen. Gelukkig mooie muziek op de radio Klara en als die begonnen te zagen overgestapt op radio2. Tussenin nog een stukje orgelprogramma van "Musique 3" meegenomen.
Morgen zie ik de oudste. Die gaat met mij naar een orthopedist in Brussel. Ben die bende van bij ons beu. "Kom met Nieuwjaar ne keer terug" zeveraars, als een mens zeer heeft dan is die niet gediend van dat soort humor. Ik wens die bende een eeuwigheid met rugpijn, pijn in de heupen, pijn in de handen en een eeuwigheid te voet overal naartoe, een wasmand was om op te hangen knijper per knijper, en zo nog wat van die helse karweitjes. Oh ja, een heel veld onkruid met de hand uittrekken.... Ja,met een chique Porsche of weet ik veel wat voor dikke bak rondrijden dat kunnen ze wel. Maar een mens helpen? Ik dacht toch dat dat tenslotte hun vak was. Spijtig genoeg is degene die ik het allerliefste had met pensioen gegaan? Tja, 65 = 65 in het ziekenhuis.
Zo het is van mijne lever.
Gemoedstoestand: sikkeneurig en een heel klein beetje verdrietig.
OmaC kwamen we onderweg al ergens tegen.
Ik kom nog eens uitblazen voor ik aan mijn afwas begin. Het was lekker: zelfgemaakte sla-komkommersoep van de overschotten van nieuwjaar(in de week al gemaakt hoor, maar in porties verdeeld in ijskast). Gebakken aardappeltjes en witloof met tomaat met hesp en een gekookt eitje.
Ik had zowaar honger. Dat komt van 200 lampjes terug in hun kapseltje te steken. Wat een gefoefel. Kunnen ze dat echt niet simpeler maken. Ik had zo een haspels gekocht, maar dat kwam toch ook niet goed.
Ik vrees dat ik opnieuw aan een vreselijke reeks eenzame zondagen ga beginnen. Ik heb vandaag mijn mond nog niet open gehad, alleen om er eten in te steken. Soit, ik zal toch mankracht nodig hebben om dat stuk kerstboom uit mijn living t krijgen. Ik krijg hem amper verzet en mag niet heffen....Tiens zou ik dat met mijn duvelke niet gedaan krijgen? Morgen proberen. Gelukkig mooie muziek op de radio Klara en als die begonnen te zagen overgestapt op radio2. Tussenin nog een stukje orgelprogramma van "Musique 3" meegenomen.
Morgen zie ik de oudste. Die gaat met mij naar een orthopedist in Brussel. Ben die bende van bij ons beu. "Kom met Nieuwjaar ne keer terug" zeveraars, als een mens zeer heeft dan is die niet gediend van dat soort humor. Ik wens die bende een eeuwigheid met rugpijn, pijn in de heupen, pijn in de handen en een eeuwigheid te voet overal naartoe, een wasmand was om op te hangen knijper per knijper, en zo nog wat van die helse karweitjes. Oh ja, een heel veld onkruid met de hand uittrekken.... Ja,met een chique Porsche of weet ik veel wat voor dikke bak rondrijden dat kunnen ze wel. Maar een mens helpen? Ik dacht toch dat dat tenslotte hun vak was. Spijtig genoeg is degene die ik het allerliefste had met pensioen gegaan? Tja, 65 = 65 in het ziekenhuis.
Zo het is van mijne lever.
Gemoedstoestand: sikkeneurig en een heel klein beetje verdrietig.
-
Goeienavond allemaal 
Bedankt falcon, voor de lieve wens, en prent
Een drukke dag, heel veel telefoon gehad en
nog wat binnenwippers
hier en daar op de PC
nog wat wensen in ontvangst genomen.
Er kwam geen einde aan, maar wel leuk
morgen weer een doogewone werkdag, eindelijk
al die feesten voorbij, ik kan er geen spijt van hebben
want ik ben geen feestbeest, gewoon zoals vandaag was wel leuk
Helena, Jaja, wij kwamen elkaar al tegen op het WWW
Zo'n zware boom niet alleen versjouwen hoor,
anders krijgt 't weer in de rug (dat er nog bij)
mssn morgen even aan je oudste vragen
eens buiten kan je mssn nog zien wat je ermee doet.
Nog een sterkteknuffelke.
Aan alle forumvrienden
een goeie nacht gewenst en morgen allemaal gezond weer op!
(dixit Sonja Barendts)
Lieve groetjes en tot morgen.
Oma-C
Bedankt falcon, voor de lieve wens, en prent
Een drukke dag, heel veel telefoon gehad en
nog wat binnenwippers
nog wat wensen in ontvangst genomen.
Er kwam geen einde aan, maar wel leuk
morgen weer een doogewone werkdag, eindelijk
al die feesten voorbij, ik kan er geen spijt van hebben
want ik ben geen feestbeest, gewoon zoals vandaag was wel leuk
Helena, Jaja, wij kwamen elkaar al tegen op het WWW
Zo'n zware boom niet alleen versjouwen hoor,
anders krijgt 't weer in de rug (dat er nog bij)
mssn morgen even aan je oudste vragen
eens buiten kan je mssn nog zien wat je ermee doet.
Nog een sterkteknuffelke.
Aan alle forumvrienden
een goeie nacht gewenst en morgen allemaal gezond weer op!
(dixit Sonja Barendts)
Lieve groetjes en tot morgen.
Oma-C
-
Lieve Helena,
geweldig hoe jij je gal hier kan spuwen!!!!
Maar anderzijds enorm veel bewondering voor jou hoor!!!!
Weet je, ik bewonder mensen die hun gevoelens laten spreken en dat heb je hier wel gedaan... u zeker niet inhouden!!!!
Maar als het allemaal niet is zoals je wil kunnen kleine zaken je wel enorm uit je lood slagen hé.
Die kerstboom zal zeker wel met een duvelke buiten geraken, anders in stukken zagen...
Kerstlampjes... zo de doos in... ontrafelen is een probleem voor volgend jaar
Maar wat ik nu wel héél belangrijk vind is... dat je honger hebt... goed teken. En wat je klaarmaakte lijkt wel heel heerlijk! Zouden we ook meer moeten doen... gaan we onthouden... moeten een paar kilootjes af!
Ik kan begrijpen dat je je ergert in al die dokters... je kan alleen maar wensen dat ze hetzelfde meemaken als jij! Maar ik kan alleen maar zeggen... Helena, verzorg je goed... doe geen dingen waar je nadien spijt van hebt... Alhoewel... soms kan het niet anders hé... Spijtig dat je niet dichterbij woont
....
En wat devolgende weken betreft... niet echt zorgen maken... Hugo zal wel op tijd de noodbel luiden als het je niet lukt!!!
Trouwens wij zijn er ook nog hé
Maar één ding moet je blijven doen!!!! In één regel je gemoedstoestand schrijven en misschien best in het begin van je berichtje... dan weten we waar we ons aan moeten verwachten
Alsnog een fijne avond en hopelijk al een beetje rustiger en minder verdrietig....
Liefs,
veertje & Rudy
geweldig hoe jij je gal hier kan spuwen!!!!
Maar anderzijds enorm veel bewondering voor jou hoor!!!!
Weet je, ik bewonder mensen die hun gevoelens laten spreken en dat heb je hier wel gedaan... u zeker niet inhouden!!!!
Maar als het allemaal niet is zoals je wil kunnen kleine zaken je wel enorm uit je lood slagen hé.
Die kerstboom zal zeker wel met een duvelke buiten geraken, anders in stukken zagen...
Kerstlampjes... zo de doos in... ontrafelen is een probleem voor volgend jaar
Maar wat ik nu wel héél belangrijk vind is... dat je honger hebt... goed teken. En wat je klaarmaakte lijkt wel heel heerlijk! Zouden we ook meer moeten doen... gaan we onthouden... moeten een paar kilootjes af!
Ik kan begrijpen dat je je ergert in al die dokters... je kan alleen maar wensen dat ze hetzelfde meemaken als jij! Maar ik kan alleen maar zeggen... Helena, verzorg je goed... doe geen dingen waar je nadien spijt van hebt... Alhoewel... soms kan het niet anders hé... Spijtig dat je niet dichterbij woont
En wat devolgende weken betreft... niet echt zorgen maken... Hugo zal wel op tijd de noodbel luiden als het je niet lukt!!!
Trouwens wij zijn er ook nog hé
Maar één ding moet je blijven doen!!!! In één regel je gemoedstoestand schrijven en misschien best in het begin van je berichtje... dan weten we waar we ons aan moeten verwachten
Alsnog een fijne avond en hopelijk al een beetje rustiger en minder verdrietig....
Liefs,
veertje & Rudy
-
Lieve Oma C... nog zo lenig om over mij te springen
Geen dank hoor... je weet het... het is je gegund!
Tja, de feestdagen geven altijd wat extra drukte... en niet iedereen is daar zo aan toe... Maar wees eerlijk, het ken soms toch wel eens deugd doen hé...
Maar het is nu allemaal achter de rug... en we kunnen terug op ons eigen tempo leven...
Nog even doorbijten en binnenkort begint de lente... de dagen beginnen stilaan langer te worden... dan gaan hyacyntjes en krokusjes te bloeien, terug bladeren op de bomen... nieuw leven!
Pffff... begin weer te filosoferen...
Wens je nog een rustige nacht... oogjes toe en snaveltjes dicht... (dixit Fabeltjeskrant
)
Liefs,
Veertje & Rudy
Geen dank hoor... je weet het... het is je gegund!
Tja, de feestdagen geven altijd wat extra drukte... en niet iedereen is daar zo aan toe... Maar wees eerlijk, het ken soms toch wel eens deugd doen hé...
Maar het is nu allemaal achter de rug... en we kunnen terug op ons eigen tempo leven...
Nog even doorbijten en binnenkort begint de lente... de dagen beginnen stilaan langer te worden... dan gaan hyacyntjes en krokusjes te bloeien, terug bladeren op de bomen... nieuw leven!
Pffff... begin weer te filosoferen...
Wens je nog een rustige nacht... oogjes toe en snaveltjes dicht... (dixit Fabeltjeskrant
Liefs,
Veertje & Rudy
-
dewill - Lid geworden op: 14 okt 2007, 18:28
Goedenavond Forumvrienden ,
Ja Helena , dat gevoel van verdriet en machteloze woede komt mij helaas bekend voor ...
Als ik erdoor overvallen word ga ik vaak een babbel doen met mijn overleden maatje bij haar foto en meestal lucht dat op .
Hier een druk weekend , veel spelen met de kleinkinderen en ondertussen wel honderd keer denken hoe jammer het is dat Oma dat niet meer mag meemaken .
Met nog een dikke knuffel van een vermoeide opa voor alle Forumvrienden ,
dewill
Ja Helena , dat gevoel van verdriet en machteloze woede komt mij helaas bekend voor ...
Als ik erdoor overvallen word ga ik vaak een babbel doen met mijn overleden maatje bij haar foto en meestal lucht dat op .
Hier een druk weekend , veel spelen met de kleinkinderen en ondertussen wel honderd keer denken hoe jammer het is dat Oma dat niet meer mag meemaken .
Met nog een dikke knuffel van een vermoeide opa voor alle Forumvrienden ,
dewill
-
Beste Dewill,
geniet jij nog maar van je kindjes en kleinkindjes en je lieve vrouwtje zak zeker over je schouders meekijken en zeggen dat het goed is!
Nog een fijne avond...
Liefs,
Veertje & Rudy
geniet jij nog maar van je kindjes en kleinkindjes en je lieve vrouwtje zak zeker over je schouders meekijken en zeggen dat het goed is!
Nog een fijne avond...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Lieve forumvrienden,
Ik heb nog niks bijgelezen, lukt nu niet...
Maar ik probeer te vertellen wat er hier mogelijk hapert.
Vandaag opgenomen geweest op spoed....allerlei onderzoeken gepasseerd....niks aan de hand, alleen die bloeddruk die met niks naar beneden te krijgen is.....( = 20 of hoger...na beweging iets lager)
Wat me deugd gedaan heeft zijn de woorden...."zolang er geen andere symptomen zijn, zoals, hoofdpijn, misselijkheid enz....is alles in orde"...."anders meteen weer laten nakijken"....I
Ik moet wel een drietal keren per dag die druk controleren, maar ik weet nu dat die telkens hoog is en dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Uit de oorzaak is men niet uit, maar men vermoed dat de cortisonespuit van 10 dagen geleden er mee te maken heeft.
Ook het niet meer kunnen slapen sinds vrijdagnacht kan met die cortisone te maken hebben.....nu ook weer gewoon wakker.
Ik ga meteen wel een tas warme melk uitproberen....wie weet lokt dat het zandmannetje!!!
Vanaf morgen naar eigen huisarts die nu alles mee gaat opvolgen.
Oma-C....ik weet wel dat je gisteren jarig was...
Ik wens je alvast een dikke proficiat en een bloemetje krijg je nog...ik heb nog wat voor jou in petto!!
Liefs, Reline
Ik heb nog niks bijgelezen, lukt nu niet...
Maar ik probeer te vertellen wat er hier mogelijk hapert.
Vandaag opgenomen geweest op spoed....allerlei onderzoeken gepasseerd....niks aan de hand, alleen die bloeddruk die met niks naar beneden te krijgen is.....( = 20 of hoger...na beweging iets lager)
Wat me deugd gedaan heeft zijn de woorden...."zolang er geen andere symptomen zijn, zoals, hoofdpijn, misselijkheid enz....is alles in orde"...."anders meteen weer laten nakijken"....I
Ik moet wel een drietal keren per dag die druk controleren, maar ik weet nu dat die telkens hoog is en dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Uit de oorzaak is men niet uit, maar men vermoed dat de cortisonespuit van 10 dagen geleden er mee te maken heeft.
Ook het niet meer kunnen slapen sinds vrijdagnacht kan met die cortisone te maken hebben.....nu ook weer gewoon wakker.
Ik ga meteen wel een tas warme melk uitproberen....wie weet lokt dat het zandmannetje!!!
Vanaf morgen naar eigen huisarts die nu alles mee gaat opvolgen.
Oma-C....ik weet wel dat je gisteren jarig was...
Ik wens je alvast een dikke proficiat en een bloemetje krijg je nog...ik heb nog wat voor jou in petto!!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!