Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

09 jan 2012, 05:28

Reline ik ben natuurlijk geen dokter maar ik ga u toch eens vertellen wat ik weet van iemand anders. Omdat ge zegt dat ze niets gevonden hebben die verontrust maar dat uw bloeddruk toch moeilijk naar beneden te krijgen is.
Ik heb jaren in een hobbyclub geweest en daar was iemand die ook vele malen in de kliniek gelegen heeft voor haar bloeddruk en haar bloeddruk heeft altijd hoger gestaan of dat die van ons staat.
Ik heb nog altijd kontact met haar ze is nu wel niet meer zogoed wat haar gezondheid betrefd maar ze is al ver in de 70 jaren en haar probleem is eerder een knieprothese en zwaarlijvigheid (omdat ze geen taartje kan laten staan en geen pralientje).
Misschien kan ik u daar een beetje mee troosten.
Ik wil maar zeggen dat er mensen zijn die altijd een hogere bloeddruk hebben en misschien ook een beetje hun manier van leven.
Ik wens u in elk geval spoedig beterschap dat ge weer goed kunt slapen.

groetjes gerarda

Helena van Troje

09 jan 2012, 11:35

Dag Reline,

Jaren heeft Hugo een normale bloeddruk gehad. Sinds hij cortisone moest nemen heeft hij altijd een verhoogde bloeddruk gehad. Het zou wel eens van de cortisone kunnen zijn. Wat die slapeloosheid betreft dat kan ik niet echt bevestigen, want Hugo heeft heel zijn leven lang weinig slaap nodig gehad, net als een deel van zijn zussen en broers en ook zijn moeder kwam met weinig toe. Opvallend was echter dat hij op palliatieve waar de dosis van de cortisone sterk was opgedreven bijna nacht en dag wakker was. Zodanig dat de verpleging in het begin mij aanraadde naar huis te gaan slapen rustig in mijn eigen bedje en lang genoeg. Daarna ben ik de laatste week bij hem gebleven, maar dan was hij al aan zijn laatste slaap bezig.

Maak je niet al te ongerust, want dan gaat die bloeddruk alweer de hoogte in. Je weet, neem ik aan dat je best, zit of ligt om je BD te nemen en ook niet babbelt en beweegt.

Hopelijk is alles vlug voorbij

reline

09 jan 2012, 15:46

Lieve Helena en Gerarda,

Ben vanmorgen bij de huisarts geweest...was een zucht van verlichting....was er heel blij mee.
De oorzaak is dus de cortisone waar ik blijkbaar erg op reageer.
Meteen de bèta-blokkers, die tot nu toe nog altijd niet werken, afgevoerd en het eigen medicijn verdubbeld voor een tiental dagen tot de bloeddruk gaat zakken, dan terug overschakelen op normale toestand.
Daarna zo moe van alles en ben mijn bed ingegaan tot zonet...gewoon gerust...nu gaat het weer beter ...waarschijnlijk een reactie op vanalles!

Bij jou Hugo ook die slapeloosheid.....
Ik wist helemaal niet dat cortisone zulke bijverschijnselen kon veroorzaken.
Wat die slapeloosheid betreft....die hindert niet....je kan de ganse tijd rustig blijven liggen....hier toch....
Ook enorm zweten is erbij....

Die bloeddruk meten doen we goed....ook bij de dokter was hij hoog, hij mat aan twee kanten voor de zekerheid!

Gerarda....nog even en alles is hopelijk terug bij het oude....één ding weet ik al zeker....gezondheid is verder perfect in orde!!

Nu aankleden,want ik zit hier nog in pyjama!!

En...bedankt voor het vertellen!!!!!

Tot.....eerst bijlezen.....straks???

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Oma-C

09 jan 2012, 15:54

Goeie namiddag lieve vrienden, :wink:

Ik heb even bijgelezen, het was alweer een hele boterham :roll:

reline
beterschap gewenst, en doe het rustig,
daar kan je nooit verkeerd meedoen, :)

Ik heb ook overgewicht (van de kindertijd al)
ik snoep nooit zelfs geen, gebakje of pralineke
Bij mij is het overgewicht de oorzaak van HB :oops:
maar zelfs de diëtiste krijgt geen halve kilo meer af van m'n gewicht.
Toch moet ik uitkijken met wat ik eet en inneem (al van m'n 14)
Altijd alles zo mager mogelijk...
Mijn maag verdraagt geen vet,(worst, beleg, pate's e.d.)
geen zuren (sinaas, kiwi, zure haring enz.)
en geen te pikante dingen,zelfs bepaalde medicatie
(voor m'n Ménière) verdraag ik niet, :oops:
ben een rare ja ik weet het :lol:
Maar ik let er goed op, anders zit ik zelf met de miserie.

Helene, en Dewil hoe gaat het vandaag?
ik hoop dat jullie een goeie dag hebben,
dat opstandig en boos zijn dat is normaal hé, je wil
het anders, maar kan niks aan de situatie veranderen.
Daar ben je boos om, dat heeft z'n tijd nodig
om te leren 'berusten en te aanvaarden', maar dat is moeilijk :oops:

Falcon, zo lenig ben ik echt niet meer, maar hier
kan je zonder moeite over mensen springen :lol:
'k heb wel een goeie aanloop genomen :D

gerarda, en bout, ik wens jullie een aangename dag,

Ik heb het kerstgerief terug een plaatske gegeven voor een jaar
't was niet veel, maar opgeruimd is netjes :)

Lieve groet aan allen, en een knuffel voor wie hem wil :wink:

Oma-C
“Als je wil dat mensen je vertrouwen, wees dan eerlijk!" :wink:

Helena van Troje

09 jan 2012, 16:32

Gemoedstoestand: nog steeds humeurig, wat scheelt er ? Wie weet dat...

dewill

09 jan 2012, 19:20

Helena van Troje schreef:Gemoedstoestand: nog steeds humeurig, wat scheelt er ? Wie weet dat...
Dag Helena ,

Na veertig jaar samenleven en lief en leed delen als koppel valt de gedwongen overgang naar alleenstaande helemaal niet mee . Ik kan er na een jaar ook nog niet mee omgaan , dus jou raad geven kan ik niet , hoe graag ik dat zou willen .

Je zal het , samen met alle Forumvrienden moeten stellen met een gemeende warme knuffel van mij ,

dewill

Oma-C

09 jan 2012, 20:07

Nog even komen piepen :wink:

Dag Helena, een beetje de weerbots van de drukke
eindejaarsweken denk ik :oops: van het hele druktegedoe
nu weer alleen, dat is weer een serieuze overgang.
Ik heb er ook geen oplossing voor, mssn gewoon
op je af laten komen? en dag na dag zien wat het zegt,
(zo zou ik het doen). :roll: (denk ik)
Ik kan je alleen een emmerke goeie moed brengen, en een
dikke troostknuffel. Hopelijk kan je vannacht goed slapen.

Dag Dewill, na zoveel jaren is men een bepaald
levensritme gewoon en dat werd helemaal overhoop
gegooid, nogal wiedes dat men daar niet goed van is,
er zijn 'goede' en 'minder goede' dagen :?
daar moet men mee leren omgaan, zodat het ook
gewoonten worden, en dat is helemaal niet simpel.
Het klapke met de foto, dat doe ik nog, een antwoord
heb ik nooit gekregen, maar ik voel het of iets OK is of niet :wink:

Nog aan al de forumvrienden veel sterkte en een troostknuff
morgen is een nieuwe dag, en wie weet is het beter :?

Slaapwel en lieve groetjes,
Oma-C.

Helena van Troje

10 jan 2012, 15:26

hallo iedereen, omac jij kan al volgen niet? Even copy paste...

Gisteren maar kort langs geweest,rommelige drukke dag gehad.
Boodschappen doen, met de trein naar de hoofdstad, daar met twee metro's naar de dokter voor de handen en de voeten . Mijn zoon heeft me opgehaald in het station hoor. Ik was vast verloren gelopen in Matongé...
Viel die man me mee. Eindelijk iemand die wel wou geloven dat ik pijn had in mijn hand en dat mijn enkel in 2010 niet zomaar verstuikt was en dat het zeker geen aangeboren letsel is...
Dus, als ik de papierderij doorgeworsteld ben, laat ik eerst die hand in orde brengen: carpaal tunnel en verende vinger...We kennen het want aan de rechterhand hebben we die operaties ook al meegemaakt. Iemand die recht op zijn doel afging: hier pijn? ja, hier pijn? ja, hier pijn? Jaaaa auwauwauw....Oké ik heb geen andere onderzoeken nodig, maak maar een afspraak in het ziekenhuis, laat me iets weten, wacht niet te lang...
Eerst de handen en dan de voeten... Dat kan iets langer wachten...

Daarna lekker gaan eten in de "brasserie du canal": witloof gekarameliseerd, met dorade filet op de vel gebakken en purépatatjes als dessert een overheerlijke moelleux au chocolat....

Gemoedstoestand: iets boven nul al :wink: Dus mag hij onderaan he falcon?
Bedankt voor de welgemeende knuffel dewill.

Ook aan de anderen de groetjes. Gerarda is haar vriendin aan het helpen bakken lees ik virtueel althans.. :)

Oma-C

10 jan 2012, 21:49

Goeie avond alle forumvrienden :wink:

Vandaag een (bijna) droge dag, niet koud maar grijs :?
Nog steeds geen winter...

Helena, ja ik kwam je tegen onderweg :lol:
Op het wereldwijde web, slaaplekker straks ...hoop ik.
ik ga zo meteen ook naar m'n kofferke :)

Dewill, Alles OK? :wink:

reline bloeddruk al beter? :roll:

gerarda, met jou alles goed? De bakrecepten gevonden?

falcon weer druk bezig met het project :roll:
Veertje ook de groetjes ...

Slaapwel allemaal, en tot de volgende

Groetjes, Oma-C :wink:

gerarda

10 jan 2012, 21:58

Oma-C voor het ogenblik rust rust rust. Ik blijf maar moe. waarschijnlijk dat weer.
Deze morgen dan zonder electriciteit gezeten ik begon te panikeren.Ik dacht hier gans de dag zitte zonder t.v of pc ik had er al schrik van . het is maar als men dat niet heeft dat men beseft hoe leuk het is die apparaten hé.
Ik heb dab gebeld en ze hebben het komen maken . het was in de electriciteitscabine zelf .
Ik ga nu nà de laatste show gaan slapen misschien vroeger als het mij daar niet aan staat.

Groetjes gerarda

reline

10 jan 2012, 22:23

Lieve allemaal,

Helena.....fijn zoals je telkens je gemoedsgesteldheid van dat moment in enkele woorden weergeeft....

Hier afgelopen dagen : heel bang...nu sinds vanavond: relax.

Ik vertel seffens.

Maar jij had ook een goeie dag.....meteen van de eerste keer bij die dokter weten wat er aan de hand is met je hand....onbegrijpelijk dat die anderen dit niet door hadden....maar hunne porsche was belangrijker hé!

Dewill.....jij hebt genoten van een fijn weekend spelen met de kleinkinderen!
En gedachten die telkens afdwalen naar je vrouwke.....is bij iedereen van jullie zo hé.....ze blijven zo aanwezig bij alles wat jullie doen!

Gerarda.....ook leuke kleinkinderdagen achter de rug.....en raar.....onbewust vermoeiende en nu zo slapen.....

Oma-C.....ik heb nog altijd geen bloemeke bij voor jou....ik heb wat in het snuitje, maar de zon moet schijnen!
En kiezen voor een glazen deur....dat je daaraan dacht!!! Zon...licht...

Falcon.....weer een drukke tijd.....terug in Limburg bij de jongens!

Ik zou nog eventjes vertellen hé!

Afgelopen dagen waren heel zwaar....wat het vooral zwaar maakte was het besef wat zo constant rondlopen met zulke hoge bloeddruk kan veroorzaken.
Wij verzorgden gedurende enkele jaren iemand.....

Vanmorgen de dubbele dosis medicijn genomen....al heel vlug resultaat.....
Maar nog de ganse dag nodig gehad eer alles in orde was....pc of praten en drukte bleef te overbelastend.
Nu vanavond pas terug een relax gevoel.

Bloeddruk nog altijd hoog, maar niet meer die extreme waarden....en die waarden zouden binnen dit en 10 dagen terug normaal moeten worden.
Ook slaap is er terug....vooral aan tv....dus alle nieuws al gemist!
:wink:

Oma-C....ik ben ook een rare....ik heb ook overgewicht, maar die is geen oorzaak van die bloeddruk.
Bij mij begon het op de dag dat de oudste geboren werd.(de kilootjes)
Ik kreeg er ook nooit wat af, of soms eventjes wel met diëtiste en WW.
Maar het laatst jaar lukt het wel...bewust heel langzaam....eigen methode ontwikkeld.....weet heel zeker dat een diëtiste het er niet mee eens zou zijn.
Wij eten ook alles mager, kan wel vet verdragen en eet het zelfs heel graag, ben ook een zoetebek....maar heb er afstand van genomen, tenzij bij uitzonderingen, bezoek of zo!

Gerarda aan het bakken.....kom straks eens kijken!!!

Voor allemaal een dikke knuffel en voor straks een slaap wel!
Liefs, Reline

reline

10 jan 2012, 22:28

Oei Gerarda...nog altijd zo moe?
Als het blijft duren toch even naar de dokter?

Jou lichaam vraagt het hé, alleen de vraag...waarom!

Hopelijk stillekesaan weer beter!!

Een warme knuffel!!

gerarda

11 jan 2012, 04:08

reline schreef:Oei Gerarda...nog altijd zo moe?

Een warme knuffel!!
reline mijn eten is de boosdoener. ik weet dat ik moet opletten voor migraine en dat zal ik nog moeten leren. minder sausjes en vet.
Marc hield daar al rekeing mee en ik had in jaren geen migraine . Ik zal wat voorzichtiger moeten zijn dus.

groetjes gerarda

gerarda

11 jan 2012, 04:08

reline schreef:Oei Gerarda...nog altijd zo moe?

Een warme knuffel!!
reline mijn eten is de boosdoener. ik weet dat ik moet opletten voor migraine en dat zal ik nog moeten leren. minder sausjes en vet.
Marc hield daar al rekeing mee en ik had in jaren geen migraine . Ik zal wat voorzichtiger moeten zijn dus.

groetjes gerarda

reline

11 jan 2012, 07:50

Gerarda.....ineens vandaag beginnen....proberen vet en sausjes weg te laten of zoveel mogelijk te beperken...
Als dat de oorzaak is ga je je heel vlug terug prima voelen.

Wij beperken dat al heel veel jaren, niet omdat het nodig was, maar gewoon....er moest eens een tijd komen dat het niet meer mocht, dan zou het plots moeten weglaten niet zo erg zijn.

Maar ik lust dat ook allemaal graag hoor en sommige dingen zal ik nooit laten....vb witloof en hesp en kaassaus....Mmmm

Maar je kan die sausen vaak ook maken met minder caloriën en even lekker...vb met magere melk, dieetkaas....enz..kreeg de tip van een diëtiste...wie weet vind je wat met googlen!

Succes!!

Een fijne dag voor iedereen!!

PS....slaap is er weer...de ganse nacht, maar druk blijft hoog, maar binnen de perken.