Mijn Papsje....

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

RIEKSKE

25 aug 2010, 20:11

lieverd goede avond
wil ff kort iets kwijt
angelique luister goed naar dolfijntje en falcon hierboven
hun schrijven het en ik denk het
echt waar doe jezelf niet langer pijn
laat alles besinken
en ga aan jezelf denken meisje
ik meen dit zo goed voor jou
knuffel riekske
wordt sterkt lieverd
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Therie

25 aug 2010, 21:54

goede avond angel

ik kom jou een rustige avond wensen
en zoals dolfyntje falcon en riekske zeggen
doe je zelf geen pyn laat je niet mee slepen door schuld gevoelens
zet alles een beetje uit je hoofd en denk aan ed en jou zelf

voor straks probeer beetje te slapen

nog een goede avond en tot morgen

knufje van therie
liefde haalt het beste uit de mens

groetjes therie

RIEKSKE

26 aug 2010, 06:20

Afbeelding
goede morgen angelique
hopelijk goede dag vandaag
heb je geslapen meisje
knuf riekske
sterkte ik denk aan jou
en hele dikke traan

Angel4

26 aug 2010, 07:41

Goedemorgen lieve vrienden,

De nacht was weer niet wat ik gehoopt had en jullie weten het wel, je raakt daar steeds meer en meer vermoeid door.
Dolfijntje en Rudy, net op tijd las ik daarnet jullie laatste bericht, ik zat n.l. in zak en as sinds gisterenmiddag.
Ed en ik hadden een gesprekje over mijn moeders doen en laten en er was een miscommenucatie waardoor ik dacht dat Ed bedoelde dat het allemaal mijn schuld was.
Ik was daar enorm van geschrokken en dacht echt dat hij bedoelde dat ik degene was die alles verkeerd deed, ik zat daardoor in zak en as.
Althans, zo legde Ed het s'avonds uit nadat hij door had gekregen dat ik stiller en verdrietger was geworden.
Toch bleef het gevoel hangen en werd daardoor in no time een enorm schuldgevoel in mijn innerlijk aangewakkerd.
Mijn hart bleef de hele tijd enorm tekeer gaan dus van rust is er niet veel gekomen.
Ik zit hier nu met natte haren (heb al lekker gedoucht) jullie bericht te lezen en vooral deze woorden hebben me ineens weer kracht gegeven, die had ik net nodig:

Lieve Angel, hou je sterk meiske.

Je moeder wil je niet, en daar kiest ze zelf voor, moet je maar denken meisje.
Maar dat weet je ondertussen wel.

En geen schuldgevoel derover hebben
, is echt belangrijk voor jou.
Ook het bericht van Rudy bezitten raad/advies waar ik verder mee hoop te komen.

Al jullie berichten en bemoedigingen zijn belangrijk voor me, thx.

Weet je lieve vrienden, vanaf 5 September 2009 (toen ik plots in het ziekenhuis op de intensive care terecht kwam) is het leven heel zwaar geworden.
Waarom dat met die tijd te maken heeft weet ik niet maar het leven heeft vanaf toen een enorme ommekeer gekregen.
Ik weet nog wel dat toen Ed het "nieuws" aan mijn ouders ging vertellen die avond dat mijn vader tegen Ed had gezegd: ..... "als ze dood gaat, wie gaat ons dan verzorgen" en toen ik dit te horen kreeg heb ik daardoor een enorme klap gehad, ik kon het bijna niet geloven.
Ook de andere zijn sinds die tijd raar gaan doen, net alsof ik geen waarde (als mens zijnde) had.
Vanaf die periode begrijp ik het niet meer en ben ik het eenzaamste mens geworden die ik me bedenken kan.
Dit is geen vraag om medelijden maar pure onbegrip, wanhoop en onbegrip want ....... wat deed ik verkeerd????
Ach, door de vermoeidheid wordt het alleen nog maar erger en ik weet niet hoelang ik dit nog aankan.
Thanx God dat ik hier nog terecht kan.

Het leven is net een bos, rechtdoor kan nooit.
.
Groetjes,
Angel4

dolfijntjevr54

26 aug 2010, 08:47

Lieve Angel.

Je laat meer en meer het achterste van je tong zien, niet in de verkeerde zin meeisje.
Maar alles van je afpraten.

Je ouders hebben je altijd als slaafje gezien.
Blijkt ook uit de uitspraak van je ouders toen je op intensive care lag.
Hun enige betrachtinis, was een verpleegster voor hun oude dag, meer niet.

Angel, het is omdat je er niet uitraakt, dat je ook dingen die Ed zegt verkeerd begrijpt.
Je denken is niet meer realistisch, maar je denkt er vanalles bij.
Wat wel normaal is, in jouw situatie.
Maar werk eraan meiske, werk eraan voor de mensen die het wel goed met je menen.
Deze die het niet waard zijn, ban ze uit je leven.

Hoop dat je al wat tot rust gekomen bent.

Wens je een goede dag toe Angel.

Je weet wij vertrekken vandaag.
Het zal tot de 5de of de 6de seprember zijn.

Hou je goed meissie.

Knuffel

Therie

26 aug 2010, 08:55

goede morgen angel

kom je een rustige dag wensen
probeer het ed bedoeld het niet slecht jy heb het nu heel moeilyk
daarom dat je niet het besef heb en dat je ed verkeerd verstaat
hou je rustig angel probeer het iets rustiger aan te doen en zet alles
beetje uit je hoofd je gaat nog ziek worden en dan ??
daarom hou het kalm

tot straks angel

liefs

therie

groetjes therie

RIEKSKE

26 aug 2010, 11:13

sterkte lieve angelique
kan ik je aanraden
doe het rustig aan ,en laat alles besinken
ik voel zo erg met jou mee lieverd
zet ff alles opzij prober het gewoon
is makkelijk gezegt
maar wel het beste
anders geraak je niet uit die rot put lieverd
probeer het gewoon
liefs riekske
en hele dikke traan

RIEKSKE

26 aug 2010, 18:06

Afbeelding
lieve angel
gaat het met jou ,je bent zo stil lieverd
ik kom je sterkte wensen voor deze avond
lieverd niet treuren
ik denk aan jou
liefs riekske
en hele dikke traan

Therie

26 aug 2010, 20:28

lieve angel is gelyk riekske zeg je bent zo stil

gaat het niet om te komen ik denk voordurend aan je

ik wens je een rustige avond en voor straks slaap

knufje van therie

groetjes therie

falcon1

26 aug 2010, 20:37

Lieve Angel,

je bent inderdaad wat stil vandaag...hopelijk niks ernstig...
Had mijn eerste werkdag vandaag en moet seffens nog effe op skype met Veertje... zitten nu 230km van elkaar en moet eerste werkdag vertellen natuurlijk.
Maar ga seffens nog wat tegen je vertellen...
Alhoewel, vertellen, hoop dat het je verder helpt en dat je erdoor niet onzekerder wordt.... Dat moet je dan ook maar even vertellen hé ! :wink:

Liefs,

Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Angel4

26 aug 2010, 21:06

Lieve vrienden,

Vandaag zat ik er helemaal doorheen en besloot (anders zou ik gek geworden zijn) op zoek gaan naar mensen.
Ik ging naar een buurthuis waar ik dacht wat aanspraak te kunnen krijgen (niet over mijn problemen natuurlijk maar een kaartje leggen of zoiets, als het maar aanspraak/afleiding was) maar het buurthuis was dicht wegens verhuizing.
Ik ging terug naar huis en zat helemaal te trillen van de zenuwen.
Ed moet werken dus liet ik hem met rust en besloot om op de uitnodiging van die mensen in te gaan die (van die man die mij toen een grote mond gaf .... in mijn eerdere berichten) in het zelfde hofje wonen als mijn moeder.
Mijn autootje heb ik elders geparkeerd zodat mijn moeder deze niet zou ontdekken en ze kon ook niet zien dat ik naar die mensen hun huis liep dus dat zat wel snor.
Ik werd met open armen verwelkomt bij Jan en Lenie (zo heten ze), heb daar wat gebabbeld, koffie gedronken en een tosti meegegeten.
Na een uur of 3 ben ik terug naar huis gegaan, was wel ietsjes rustiger geworden maar het mocht geen naam hebben, mijn lichaam bleef enorm trillen, mijn gezicht voelde aan alsof ik 39 graden koorts had en mijn handen en voeten ijs en ijskoud ..... stress.
Ed heeft eten gemaakt en ik zat daar met mijn jas aan (nog) op de bank.
Ongeveer een uurtje geleden kreeg ik ineens een "helder" ogenblik want ineens kreeg ik in mijn hoofd de gedachte: "toch is dit van de achtelijke dat mijn ouders destijds gebeld hebben dat ik ervoor moest zorgen dat ze hier kwamen wonen omdat ik voor hun moest zorgen ..... erbij werd gezegd dat dit de enige reden van de verhuizing zou zijn en een belofte vereist was".
Een helder ogenblik noem ik het heel even want ik ben bang zo weer terug te zullen zakken.
Werkelijk, ik hoop dat deze gedachten (over hoe belachelijk het eigenlijk is dat mensen zoiets van elkaar durven te verwachten) vaker in mijn hoofd komen zodat ik er nog eens over na kan denken zoals het eigenlijk hoort.
Ik voel de twijfel wel weer knagen maar toch ben ik een stuk rustiger geworden.
Volgens Ed komt dat omdat ik zowel hier met jullie "praat" als met hem en vanmiddag met die mensen.

.
Groetjes,
Angel4

falcon1

26 aug 2010, 22:25

Lieve Angel,

het is normaal dat je terug gaat grasduinen in het verleden, alleen dat je nu wat nuchterder kan nadenken over dingen die in het verleden gebeurd zijn. Blijkbaar heb je nu toch een andere ingesteldheid over hoe ze met jou moeten/kunnen omgaan.
Je hebt al een lange weg afgelegd, maar doordat je voet bij stuk houdt moet je je toch echt wel sterk voelen.
Ik vind je schrijven eindelijk zowat "zoals het hoort"... Ed moet werken, je valt hem niet lastig, en ondertussen ga je op zoek naar contacten! Ik had dat in mijn moeilijke periode ook (alhoewel er niemand was waar ik verantwoording moest voor afleggen). Maar soms moet je alleen op zoek... je komt wel altijd iemand tegen om een woordje mee te wisselen, en dat kan enorm deugd doen, want meestal ken je die mensen niet en is de kans groot dat je hen nooit gaat terug zien. Maar het is een emotionele ontlading. Het is logisch dat het soms nog moeilijk tegen Ed kan, want hij heeft het ook al moeilijk en hij zal je zeker wel de mogelijkheid bieden om ergens je verhaal kwijt te kunnen.
Ik denk dat Ed het zelfs fijn vindt, zodat hij ook niet verstikt wordt in gans het gebeuren!

Angel, jij bent nu echt wel op zoek hé... naar het hoe en waarom van je verleden, naar jezelf, en naar je toekomst!

Ooit moest ik in mijn opleiding als opvoeder een plakboek maken met als titel "Wie ben ik". Ik vond het zo absurd en kinderlijk, maar toen ik er mee bezig was moest ik (verplicht) op zoek gaan naar mezelf. Nadien bekeek die leraar mijn werk en voelde dat hij "noodgedwongen" een gesprek met mij moest hebben. Angel..; tot op heden heeft dat werkje voor een groot stuk mijn verdere leven bepaald!

Ik kijk echt uit hoe je het verder gaat doen....

Verder zeg ik altijd dat je geen schuldgevoelens moet hebben met wat je hier verteld... maar eerlijk gezegd, ik heb het nu ook wel... Er komen hier nog lieve mensen op je topic, en door mijn lange epistels heb ik altijd het gevoel dat ik ze een beetje op de achtergrond dring. Maar als ik hun raad lees, en ik ken hen persoonlijk (op Iris na, maar haar kan ik wel heel goed begrijpen!) voel ik me soms een beetje opdringerig..; Daarom... het zijn allemaal lieve mensen met héél veel levenswijsheid, en wil hen allemaal bedanken voor de steun die ze aan jou geven!

Lieve Angel, ik wil jullie beiden nog een rustige nacht wensen, en hopelijk heb je morgen toch een dag die je wat rust kan brengen....

Liefs,

Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

ghyra

26 aug 2010, 22:26

Afbeelding
hallo angel,het is lang geleden dat ik ff langs kwam...
heb niet alles gelezen,maar zo tussen de laatste regels door
lees ik dat je het nog behoorlijk zwaar hebt.......
ik kan je alleen,veel sterkte wensen,en hopen dat
er voor jullie betere tijden aanbreekt........
leef voor elkaar,probeer te genieten van elkaar,
je hebt elkaar ........
laat anderen niet je leven bepalen.....
meid ik hoop voor je dat,dat lichtpuntje gauw komt....... :wink:
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

Angel4

26 aug 2010, 22:52

Ghyra, wat lief van je, dank je wel.

Riekske, maak je niet te veel zorgen s.v.p. .... je hebt het zelf al moeilijk genoeg lieverd.

Angel, jij bent nu echt wel op zoek hé... naar het hoe en waarom van je verleden, naar jezelf, en naar je toekomst!
Het hoe en waarom en mijn verleden, nee Rudy, daar is al teveel tijd aan verloren gegaan, de tijd die nog rest wil ik graag voor Ed en mij, onze toekomst.

Het plakboek, ik ken het (niet de jouwe maar wel de bedoeling).
Destijds kon ik er niet mee omgaan, mijn pech maar als ik het zo van jou lees is dat toch een goede les.

Niemand hier dringt op de voorgrond, jij ook niet Rudy.
Het fijne is juist dat we op één lijn blijven met z'n allen, of het nu 1 zin of 30 zinnen zijn, het is de bedoeling die er achter zit en ik weet dat jullie bedoelingen zo enorm goed zijn en ben jullie dan ook stuk voor stuk heel dankbaar en gaf al veel om jullie door de jaren heen maar dit is nu alleen nog maar inniger geworden, nog steeds mijn maatjes van het babbelhoekje alleen staan we nu even in een stil hoekje waar jullie mij ondersteunen.

We gaan de nacht weer in en ik maak me toch wel weer ongerust (dom he).
Hoe het in de toekomst zal gaan lopen ........ deze vraag moet ik mezelf eigenlijk helemaal niet stellen want juist die vraag zorgt voor onrust.

Ik wens jullie allen een hele goede nacht toe, slaap lekker .... droom fijn.

.
Groetjes,
Angel4

iris

26 aug 2010, 23:02

avond Angel,

kom nog even langs om je een rustige nacht te wensen.
indien je de moed hebt Angel, luister eens nr de cd van Celine Dion :
The Power of Love ,
mss kan je er innerlijk rustig door worden.

wens je moed en ga ervoor Angel, alles komt goed.
liefs en dikke knufff
iris
Carpe Diem !