mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

gerarda

07 mar 2012, 08:51

Reline als ge van slapen spreekt zal het hier niet geweest zijn.
naast mijn deur is hier een jonge vrouw komen wonen met twee honden . Een kleintje en een St Bernardshond. Hij heeft een tuintje van ongeveer4 vierkante meter aarde. Daar doet hij zijn behoefte en zijn plasjes. En gezien ik altijd honden heb gehad weet ik dat een hond zo vermogelijk van zijn wc? weggaat , maar helaas dat beest zit daar een hele tijd te blaffen om binnengelaten te worden en het ergste van al s'nachts laat ze hem ook buiten omdat zij lang op blijft of van haar werk komt als verpleegster. Als ik dan een of twee uur in mijn bed ben en mijn eerste slaap word ik dan wakker gemaakt door het geblaf van die hond en kan ik dan soms drie uur liggen draaien vooraleer ik weer slaap. Ik heb haar al persoonlijk laten weten met een briefje want er tegen spreken kunt ge niet ge krigt nog geen goede dag. Niets helpt dus en dan heb ik de wijkagent doen gaan en het heeft een tweetal maanden gedaan geweest (s'nachts) maar nu begint het opnieuw. Toch triestig als ge zulke buren hebt. En het moet lukken hé altijd bij mij. Aan beide kanten is het zo erg en nochthans heeft de helft van de straat één hond en die hoord ge zelden, eens enkele blafjes overdag.
Ik denk dat ik toch nog eens naar de politie zal gaan Ik ga maar een beetje in mijn zetel gaan liggen om nog een dutje te doen

groetjes gerarda

l
Laatst gewijzigd door gerarda op 10 mar 2012, 14:30, 3 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

07 mar 2012, 13:09

Goeie middag alle forumvrienden, :wink:

Een koude wind vandaag, maar droog, ik wil nog
mijn ramen poetsen vanmiddag, als het over bijft natuurlijk.
Zal maar een jas aandoen want het is niks gezellig buiten :?

Gerarda, en fijne dag vandaag, en hou je warm... :wink:

Hugie, doe pensioendiensten daar kan je nog
de zenuwen van krijgen, ze weten zelf soms niet hoe of wat
Bij de belastingen net hetzelfde, en ze sturen je
van 't kastje naar de muur :?

falcon en Veertje een fijne werkweek en hopelijk geen
natte last meer... :oops:

reline fijn je terug te lezen, hou je goed..

Aan allen een fijne dag nog :) en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

gerarda

07 mar 2012, 14:15

Oma-C schreef: Goeie middag alle forumvrienden, :wink:

Een koude wind vandaag, maar droog, ik wil nog
mijn ramen poetsen vanmiddag, als het over bijft natuurlijk.
Zal maar een jas aandoen want het is niks gezellig buiten :?

Gerarda, en fijne dag vandaag, en hou je warm... :wink:

Hugie, doe pensioendiensten daar kan je nog
de zenuwen van krijgen, ze weten zelf soms niet hoe of wat
Bij de belastingen net hetzelfde, en ze sturen je
van 't kastje naar de muur :?

falcon en Veertje een fijne werkweek en hopelijk geen
natte last meer... :oops:

reline fijn je terug te lezen, hou je goed..

Aan allen een fijne dag nog :) en tot later :)

Hallo Oma-C blij u te horen . Zwijg van de ruiten ze hebben het nodig hé om gekuist te worden. Dat zal ook het eerste zijn dat ik zal doen als het zonnetje schijnt.

Vandaag was het weer erg koud om buiten te gaan.
De laatste snokken hoop ik.

Groetjes en tot volgende babbel
We kunnenop de duur niets meer vertellen omdat we hier altijd binnen zitten.

groetjes gerarda

reline

07 mar 2012, 20:49

Gerarda....het moet voor jou ellendig zijn om elke nacht wakker geblaft te worden...zoiets kan echt niet.

We hebben hier iets gelijkaardig meegemaakt....maar niet met een hond, maar met een haan bij de buren die erg goed zijn best deed om zich constant te laten horen aan andere hanen in de verte!
Wij hadden er geen last van omdat we aan de de voorkant van het huis sliepen, maar bij de andere buren werd het zo erg dat ze er niet meer van sliepen....ook daar is de wijkagent moeten ingeschakeld worden...meerdere keren...
Het kon voor die buren op die manier niet meer verder en toen werd de vrederechter ingeschakeld....na een tijd was de haan weg....is in alle rust zonder woorden gebeurd denk ik....heb nooit wat gemerkt.

Ik hoop dat de situatie bij jou ook opgelost geraakt.

Oma-C en Gerarda....ik ben ook aan het wachten op een warme zonnige dag om eindelijk mijn ruiten te kunnen kuisen!

Vandaag waren we naar onze oudste dochter om te proberen een dakpan te vervangen....
Het moest langs buiten, via de zolder lukte het niet!
Gelukkig kwam alles net op tijd klaar voor het begon te regenen...iedereen gelukkig!!

Ik wens jullie allemaal een hele fijne avond toe!!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

gerarda

08 mar 2012, 09:37

ZO MAAR
Niets te vertellen voor het ogenblik

Groetjes voor Oma- C Reline Helena Hugie en Veertje en Rudy
Rudy niet overdrijven met werken hoor doet het rustig aan.
We weten dat ge niet veel tijd hebt , we begrijpen het hoor daarom een speciale groet voor u dat we toch aan je denken.

Groetjes Gerarda

Oma-C

10 mar 2012, 10:51

Even een zaterdagse groet aan alle forumvrienden :wink:

Geniet van het weekend wat je ook doet :)
Hier is het grijs en donker,hopelijk betert het nog
zodat er met de fiets op uit kan :wink:

Allen een deugddoende knuffel en tot later..

Groetjes,
Oma-C.

gerarda

10 mar 2012, 12:36

Dag Oma-C Ikk heb een hele luie dag vandaag. Ik heb al met tegenzin gegeten deze morgen en het zal deze middag niet anders zijn. het begit zeker nodig te zijn dat dit weer verandert. Donderdag was een heerlijke dag en toen heb ik genoten van de wandeling met de hond. Ik dacht gisteren terug te gaan maar als ik mijn neus buitenstak wist ik al genoeg , bitter koud.

Ik ga in elk geval deze middag eens het stad in.

Groetjes voor iedereen en voor de moedige die buiten komen
:roll: :wink: Gerarda

falcon1

10 mar 2012, 14:55

Lieve Gerarda,

ja ik weet het... ben weer te druk bezig hé... maar het zal wel beteren.
Maar jij hebt ook enkele drukke dagen achter de rug lees ik...
Vandaag toch een luierdag... spijtig van het weer hé. Hopelijk kan je je toch een beetje vermaken in stad. Daar zie je nog eens iets...
En... ik vraag me wel af wat je buurvrouw heeft aan haar hond als hij de ganse dag moet buiten zitten?

Hugie, ik word binnenkort 58 en dan ga ik op brugpensioen... Hopelijk met minder problemen dan jij... Ik had mijn werk nog dolgraag verder gedaan, maar gezien de afstand ben ik er toch maar mee gestopt...

Reline, die haan zal nu wel een toontje lager kraaien denk ik...

Oma C... nog een beetje geduld... vanaf woensdag zouden het zomerse lentetemperaturen zijn!

Tja, de waterellende is voorbij. Moet nu nog een gans verslag maken voor de syndicus van het gebouw. Ogenschijnlijk geen schade, maar zie je misschien maar achteraf. Ik vind dat men wel de oorzaak moet vinden want mag er niet aan denken dat het gebeurt als we er niet zijn!
Hier momenteel licht bewolkt maar geen wind en dat maakt het buiten toch weer aangenaam. Misschien dat ik straks ook even naar het strand ga... eens kijken of er nog water is...

We wensen jullie allemaal nog een fijn weekend!

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline

11 mar 2012, 00:11

Hallo Gerarda,

Het lukt jou niet zo goed?
Misschien je goed aankleden en toch wat gaan stappen.
Maar ik las al dat je deze namiddag naar de stad ging!

Wij hadden alle kinderen en kleinkinderen op bezoek!
Weet je wat ik maakte? Een ananas-kaastaart!!! Perfect gelukt....ze vonden ze allemaal erg lekker en er is nog 1 stukje over!!

Hugie...alles goed met jou?

Oma-C.....jij kijkt er naar uit om met jou fiets erop uit te trekken hé!
Als je de Boosere hoort, zouden er mooiere dagen aankomen!!

Falcon.....aan den ene kant, voorlopig geen schade...maar niet weten wat de oorzaak is is heel wat minder...je blijft constant met schrik zitten!!
En het is telkens op een regendag een afwachten bij het thuiskomen!

Voor iedereen ook een deugdoende knuf!!

Liefs, Reline

Hugie12

11 mar 2012, 01:42

Hallo Gerarda en de vrienden

Hier ben ik weer met mijn gezever :oopsFalcon58 amaai je ben nog een jonge zeg en al op brugpensioen gaan? Gaat dat lukken manneke ?
Gerarda niet naar het weer zien,buiten gaan,kleed je wat warmer en vertrekt met de hond!Renilde ben niet zo goed ;heb een opstoot van mijne copd ;maar het lukt me wel.
Vandaag mijne schat hier geweest en hebben gelachen tot de tranen van ons wangen liepen ;ZALIG
Mijn zuurstof apparaat om buiten te kunnen is stuk ;ze komen morgen kijken en hoop dat het gemaakt kan worden.Maandag ga ik met Duch ;mijne hond (allee hondje ) naar de kapper!;maar zonder zuurstof lukt dat niet!
Heb al geprobeert om de foto's op een stick te zetten en denkelijk gaat het
Gerada[ben er weer mee weg he duer op slot en de sleutel onder de mat!
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

gerarda

11 mar 2012, 07:01

hallo iedereen :lol:

Ik ben inderdaad moedig geweest en de straat op gegaan, ik moet zeggen het was warm . Ik ben dan nog een nieuwe peignoir gaan kopen omdat ik niet anders heb dan warme peignoirs en nu heb ik een lichte en het was koopjes dag zonder dat ik het wist heb ik heb hem dan nog goedkoop gehad. Dus dat was goed een batje gedaan, heb gewoonlijk geen geluk met batjes, ofwel maat niet ofwel kleur niet mijn goesting.
Rudy ik ben blij voor u dat ge besloten hebt om in brugpensioen te gaan.
Marc is ook gestopt aan 58 jaar en wij hebben gelukkig vele mooie jaren samen kunnen genieten want hij is gestorven op 78 jaar.
Ik hoop dat die waterschade zal meevallen want inderdaad dat is eraderlijk, soms ziet men de gevolgen maar later.

Relineik ben blijte horen dat ge een gezellige namiddag gehad hebt met de kinderen en een heerlijke kaastaart gemaakt , ge doet mij goesting krijgen.Ik ga binnenkort naar een vriendin ik zal een maken en meenemen want hier moet ik hem bijna alleen opeten. Mijn schoondochter eet het ook graag maar de kinderen niet en mijn zoon krijgt geen want hij zou moeten vermageren maar hij weet het precies zelf niet :roll:

Oma -C smeert maar de ketting van uw fiets de zon is op komst lees ik .
Geniet er maar van moet plezant zijn. Ik vind het ook heerlijk zo op rustige banen rijden . van mij moet het met te voet zijn maar ik vind het ook zo plezant in bossen wandelen . fietsen doe ik al niet meer sedert de jaren 1970 . Wij woonden op de buiten en overal ver af en alle boodschappen moesten met de auto gebeuren en veel tijd had ik toen niet om fietstochtjes te maken en zeker niet alleen later had ik wel vriendinnen maar dan geen fiets meer :wink: Als hij kapot was heb ik geen neiuwe meer gekocht. nu zou ik niet meer durven rijden.

Hugie
. Ge hebt toch veel plezier van yunna hé.feitelijk goed dat we die kleinkinderen hebben we hebben er het plezier van en het werk laten we aan de ouders :wink:
Die van mij zijn 10en 13 jaar. nu begin ik de oudste al te plagen als hij een telefoontje krijgt zeg ik dan was het een meisje ? :D
Hij kan er wel mee lachen als bomma hem plaagt.
Hopelijk hebt u morgen uw zuurstofapparaat hersteld dat ge weer sterk staat.

Groetjes gerarda

Oma-C

11 mar 2012, 11:11

Goeie zondagmiddag allemaal, :wink:
Ja gerarda, de banden zijn gepompt en mijn "cabrioke"
staat te blinken, blij dat ie weer buiten kan vor een goei toerke
na de winter. vorig jaar is hij niet veel buiten gewest heb
2 operaties gehad (knie en voet) en dan kon ik niet fietsen
Ik rij alle dagen wel met de fiets maar dan alleen
om te halen wat ik nodig heb, want ik heb geen auto,
nooit gehad, doe alles met de fiets en als je dat gewend bent
is dat dan ook heel gewoon hé
Niet dat ik veel te haln heb want ik ben altijd goed voorzien omdat ik ver van de winkels woon en mijn brood bak ik zelf.
Maar verse dingen zoals groenten en fruit
en vlees of vis heb ik wel nodig hé.
Ik heb geen electrische fiets het is nog op echte trapkracht :lol:
En hier in de randstad zijn er geen rustige banen ik trek altij naar Nederland; daar heb je prachtige en veilige fietspaden ik moet
alleen rekening houden met de draainissen die
mijn "méniére" meebrengt, en zien dat ik niet val :oops:
verder gaat het wel goed :)

Hugie, hopelijk kan je zuurstoftoestel snel gerepareerd zijn,
want zonder is een ramp denk ik, veel sterkte wens ik jou :wink:

Reline een fijne zondag,
en hetzelfde zeg ik tegen falcon en Veertje,
:)
Geniet van de zonnige zondag: hier zit een griet van een zon,
Echt prachtig, ik verlang alweer naar een uitstapje naar zee
met een vriend (of vrienden)... :wink:
Als het zo mooi is dan kriebelt het alweer :lol:

Lieve groetjes en tot later..
Oma-C. :)

reline

11 mar 2012, 13:09

Hugie, Yunna bij jou geweest? Heel fijn!!!

COPD...ben gaan googlen....kende de afkotrting niet, maar wat er achter schuilgaat wel....ik hoop dat ze morgen wat aan het zuuestofapparaat kunnen doen of dat ze er anders een ander bijhebben....daar zijn ze wel op voorzien denk ik!
En dan weer op stap!!
Lukt het vandaag om ook buiten te komen?...gewoon op een stoel in de zon uit de wind, maar goed aangekleed?
Ik wens het jou toe!!

Gerarda...tof dat je gisteren de stap nam om op pad te gaan!! Eens die stap gezet wordt alles vaak weer oké!
Het kleine restje kaastaart hebben we vanmorgen eerlijk verdeeld.
Gerarda...de taart was gemaakt van volle platte kaas en slagroom, maar er zouden ook recepten bestaan van magere platte kaas....ga ik naar op zoek en uitproberen....zou fijn zijn voor jou zoon!! Voor mij ook!!! :lol:

Oma-C....wij bakken ook ons brood zelf, of eigelijk doet de broodmachine het....daarna versnijden we het brood en gaat het per 2 sneetjes de vriezer in....is net als vers!!
Wij bakken altijd Wältkornbrood en mixen zelf onze bloem! Is heel lekker!!
Geniet van je cabrio-ritje!!! Op 2 wielen!!! Het wordt vasr een hele rit!!!

Nu trek ik ook naar buiten....naar het tuinstel met een boek en sudoku's!!

Ik wens jullie allemaal ook een fijne dag!! Filter er de mooiste momente uit!!

Liefs, Reline

gerarda

11 mar 2012, 17:17

Ja reline ik denk dat het met magere platte kaas waarschijnlijk ook zal gaan. Maar ik maak soms ijsroom zelf en mijn recept is van professionele kenners en ik moet toch room van 40° nemen hoor. Het is daarom dat ik het niet veel maak.Mijn buikje zou nog al lachen zeker.
Hebben jullie het niet horen donderen ? IK HEB OLIEBOLLEN GEBAKKEN :oops: :wink:
Ze zijn heel goed gelukt buiten dat ik eerst wat verkeerd gedaan had. Ik heb het mandje er laten instaan en ze plakten er direct aan. maar ja een beetje mijn hersens laten werken en ze zegden doet dat mandje daar eens uit.En dan was het in orde en ik heb nu gewoon frituurvet genomen en ze waren mooi bruin . Het zal nu met de berlijnse bollen ook beter zijn? die ander waren precies ziekelijke.

Oma-C Ik zie hier in mijn straat ook altijd twee dames van onze leeftijd met de fiets hun boodschappen doen ,ik zou dit ook wel willen hoor.Maar het is al zolang geleden dat ik in het verkeer geweest ben met de fiets dat ik niet meer zou durven. En ik heb ook wel schrik om te vallen; Vooral als ik iets zou breken en ik niet meer buiten zou kunnen daar ben ik bang van.
Ik ben al blij dat het mooi weer zal worden dat ik weer eens uit mijn huis kan.

Rudy niet verschieten hé als ge dat leest van de oliebollen. :lol: :wink:

groetjes voor jullie allemaal

gerarda

reline

11 mar 2012, 21:55

Hebben jullie het niet horen donderen ? IK HEB OLIEBOLLEN GEBAKKEN
Ik wist niet wat ik hoorde daarstraks!!!
En nu zit ik met een hele grote goesting!!!!
Wij bakte ze vroeger ook af en toe, maar we hebben een speciale fritex....de olie is wel de goeie, maar alles wat je erin doet zakt naar de bodem, behalve de fritten.
Frans denkt dat smoutebollen dus niet meer kunnen....oplossing...gewoon het vet in een kookpot?

Gerarda...zou je niet terug leren fietsen? Beetje bij beetje moet toch lukken, zou het niet? Echt verleren doe je het niet hoor, maar het zal terug eventjes wennen zijn.
Maar ik zou het eerst uitproberen bij jou zoon met de fiets van jou schoondochter en op jou maat afgesteld!!

Had je een fijne dag vandaag?

Groetjes voor allemaal,
Liefs, reline