Mijn Moeder

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

24 apr 2009, 09:55

RIEKSKE schreef:LIEVE MIE
HOE GAAT HET MET JOU MOEDER LIEVEKE
MELD JE EENS FF
LIEFS RIEKSKE
Hallo Riekske.

Moeder ligt alleen op een gewone kamer. Niet meer aan de beademing wel op de longafdeling.Ze is redelijk verward, en ze heeft een longontsteking of ze die opgelopen heeft in het ziekenhuis weet ik niet. Ik denk dat ze haar nog een beetje kalm houden. Er komt een Logopediste om haar leren te eten en te praten, alhoewel er wordt gezegd dat ze toch een beetje eet, ze krijgt ook nog voeding via een infuis. Ze heeft 11 dagen op de intensive zorgen gelegen. Haar 2 zusters waar ik veel steun aan heb zien er niet veel goeds is, ik ook niet. Afgelopen woensdag zijn er nog onderzoeken gebeurd. Ik weet ook niet wat ze met een mens van 83 jaar daar allemaal doen in het ziekenhuis. Voor mij is het bang afwachten wat er gaat gebeuren. Ik zou eens met een dokter moeten praten.
Bedankt dat je me zo steunt en af en toe een berichtje stuurt. Ik zal je proberen op de hoogte te houden. Gistern had ik een dag verlof vandaag ben ik nog werken tot 7.30 uur dan ga ik nog eens naar moeder toe.
Veel liefs ook van mijne kant.
Groetjes

Afbeelding
Geniet elke dag alsof het je laatste was.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

24 apr 2009, 20:18

LIEVE MIE
BEN ERG BLIJ WAT TE HOREN
AL IS HET NIET ZO GOED HE MEISJE
HOPELIJK KOMT ZE ER TOCH NOG BOVENOP
IK DENK VEEL AAN JOU
IK BEN ECHT BLIJ DAT JE JE FF GEMELD HEBT
WENS JE STERKTE OOK VOOR JOU MOEKE MEISJE
KOM AF EN TOE EEN KEER LIEVERD
KNUFFIE
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

26 apr 2009, 10:50

Afbeelding
STERKTE LIEVE MIE VOOR DEZE DAG
LIEFS RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

27 apr 2009, 08:39

Afbeelding
STERKTE LIEVE MIE IK DENK AAN JULLIE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

27 apr 2009, 09:40

Moeder is al stukken beter, nog een beetje veward , daar ze zeer eigenzinnig is heeft ze gisteren avond de kunsmatige voeding zelf uitgetroken, is die vorige nacht over de steunen van het bed gekropen, en had gisteren haar valies gereed gemaakt want ze wou naar huis.
De dokter heeft vorige vrijdag , tegen ons gezegd dat ze niet meer naar huis mocht, ik kan dat ook niet aan.
Elke keer als ik daar geweest ben moet ik die toestanden proberen van mij af te schudden wat niet gemakkelijk is. Ik heb altijd voor mijn moeder gereed gestaan en dan voel ik mij nog de dupe van alles,er moet tenslotte toch een slachtoffer zijn. Dat heb ik ondertussen wel gereed.
Het is nog altijd afwachten want ik moet over een komen met mijn broer en zijn vrouw, nog iets wat voor mij moeilijk is.
Groetjes Mie Katoen
Geniet elke dag alsof het je laatste was.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

27 apr 2009, 21:07

STERKTE LIEVEKE MEISJE LAAT HAAR NIET
NAAR HUIS DAT IS ONVERANTWOORDT
DAT KAN GEWOON NIET
DAT BEGRIJPT TOCH WEL IEDEREEN
WIJ HEBBEN ONZE SCHOON MAMA OOK IN EEN HOOM GEBRACHT
WIJ KONDEN HAAR NIET ALLEEN LATEN
LEVENSGEVAARLIJK
IK WENS JE HEEL ERG VEEL STERKTE MEISJE
LIEFS RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

27 apr 2009, 23:11

Beste Mie Katoen, ik heb hier ook is gelezen wat er staat, maar probeer je er over heen te zetten, ook al is het moeilijk, als je moeder verward is zeker niet naar huis laten komen, dat kan heel gevaarlijk zijn voor oude mensen en zeker als ze verward zijn. Het is zeker niet aangenaam dat te zien, maar het is ook voor hun eigen veiligheid. En dat is het voronaamste. Je kunt niet altijd en gedurig aan bij je moeder zijn, dat bestaat niet, omdat je ook een eigen leven hebt en zet het schuldgevoel maar van je af, dat is voor niks nodig, je hebt gedaan wat je moest doen en dat is het voornaamste. Ouderlingen kunnen heel eigenwijs zijn, dat mag je gerust van mij aannemen. Ik heb er ervaring genoeg mee. Ik wens je heel veel sterkte toe en geniet van je eigen leven.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

28 apr 2009, 18:28

WENS JE HEEL ERG VEEL STERKTE LIEVEKE
JA ZO IS HET ,ZE KAN NIET ALLEEN THUIS WONEN
WIJ HEBBEN HET ZELF MEEGEMAAKT
EN ALLES TEWEEG GEBRACHT DAT MOEKE IN VERZORGINGS TEHUIS
KWAM
STERKTE MAATJE LIEFS RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

29 apr 2009, 06:31

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

29 apr 2009, 09:20

zotspook schreef:Beste Mie Katoen, ik heb hier ook is gelezen wat er staat, maar probeer je er over heen te zetten, ook al is het moeilijk, als je moeder verward is zeker niet naar huis laten komen, dat kan heel gevaarlijk zijn voor oude mensen en zeker als ze verward zijn. Het is zeker niet aangenaam dat te zien, maar het is ook voor hun eigen veiligheid. En dat is het voronaamste. Je kunt niet altijd en gedurig aan bij je moeder zijn, dat bestaat niet, omdat je ook een eigen leven hebt en zet het schuldgevoel maar van je af, dat is voor niks nodig, je hebt gedaan wat je moest doen en dat is het voornaamste. Ouderlingen kunnen heel eigenwijs zijn, dat mag je gerust van mij aannemen. Ik heb er ervaring genoeg mee. Ik wens je heel veel sterkte toe en geniet van je eigen leven.
Hallo.
Met alle lief en leed probeer ik toch een beetje te profiteren en te genieten van het leven, al is het maar een beetje op de computer, of iets anders bezig zijn. Het is wel waar over moeders veiligheid want ze woont op een drukke straat waar er overal appartementen worden gebouwd, het is een af en aan rijden van camions, buiten het andere drukke verkeer. Volgende maandag de dag als ik 54 jaar wordt gaan we al eens kijken in een home waar nog een kamer vrij is. Hoperlijk kan ze daar een beetje wennen.
Ik hoop dat ik ook voor een stuk een zotspook terug wordt, want dat weet ik de laatste tijd niet hoe ik dat aan boord moet brengen;
Bedankt voor het luisterend oor via de computer.
Groetjes
Mie katoen.
Geniet elke dag alsof het je laatste was.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

01 mei 2009, 18:06

LIEVE MIE
IK HEB HIER VANMORGEN IETS GEPLAATST
MAAR IS ER NIET
DAN KOM IK JOU FF STERKTE WENSEN NU
EN LAAT JE MOEDERKE FIJN NAAR RUSTHUIS GAAN
OF HOE NOEMEN JULLIE DAT HOME
WIJ KONDEN DE MOEDER VAN GERHARD OOK NIET
MEER ALLEEN LATEN
STERKTE MEISJE
LIEFS RIEKSKE
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

03 mei 2009, 10:25

Moeder gaat morgen tijdelijk naar een home; het is een rust en verzorgings tehuis, ze zal er een paar dagen op de kamer moeten blijven omdat ze in het home denken dat ze mischien de ziekenhuisbacterie heeft meegebacht van het ziekenhuis ze wordt er dadelijk op getest. Ik hoop dat ze een beetje kan wennen met de andere bewoners. En dat ze daar de nodige verzorging krijgt van de verpleging die ze nodig heeft.
Ze zegt dat ze niet meer kan gaan, maar ja dat zal ook wel in orde komen want ze heeft drie weken op dezelfde kamer verbleven. Gisteren hebben ze haar, haar geknipt en permanent gezet want ze is toch een beetje fier dat is ze altijd geweest. Ze is af en toe wat verward met namen en zo. Denkelijk komt ze achteraf naar huis. Mijn schoonzuster heeft alles geregeld tot nu toe, ze is ook thuis bij mijn broer maar ze woont er apart. We zullen zien of het gaat, op 18 mei is er een vegadering met wij de kinderen en alle hulpveleners die er zijn. Het zal weer zoeken zijn voor een goede oplossing. Want ze is niet gewend vreemde mensen rondom haar juist de naaste familie ik het meeste en ook haar 2 zusters waar ik ook heel veel steun aan heb en mijn hart eens kan luchten.
Groetjes uit Belgiè
Mie katoen (jasmine)
Geniet elke dag alsof het je laatste was.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

03 mei 2009, 11:07

Afbeelding
LIEVE MIE
MET RIEKSKE ,DIT VIND IK GOEDE OPLOSSING
ZE KAN ECHT NIET ALLEEN WONEN
IK KEN HET VAN MIJN SCHOON MAMA
BEN BLIJ DAT ZE HET ZO REGELEN
KOMT ALLEMAAL GOED MEISJE
EN LEUK DAT JULLIE HAAR HAAR NOG HEBBEN GEDAAN
IK WENS JE VEEL STERKTE
IK HOOR HET WEL LIEFS RIEKSKE
HOU JE TAAI
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

mie katoen
Lid geworden op: 16 feb 2009, 08:49
Locatie: Limburg

03 mei 2009, 22:51

Moeder zag er vanavond niet goed uit,en kreeg weer zuurstof, ze wist wel dat ze morgen naar een home toe ging om verder te herstellen, volgens mij had ze dat aanvaard. Deze avond heb ik nog eens naar het ziekenhuis gebeld omdat ik ongerust was, toevallig had ik de dokter aan de lijn. Moeder had weer een infectie opgelopen ze zouden nog foto's van de longen nemen en mischien weer starten met antbiotica. Ze was juist goed genezen van een zware longontsteking. Alweer angstig afwachten
Groetjes
Mie Katoen.
Geniet elke dag alsof het je laatste was.

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

04 mei 2009, 11:46

Afbeelding
LIEVEKE VOOR MORGEN VAN HARTE GEFELICITEERD
MET JOU VERJAARDAG
JA DAT GAAT TOCH DOOR HE MEISJE

IK WENS JE STERKTE VOOR JOU MOEKE
EN HOOP OP BETERSCHAP
LIEFS RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan