Zelfdoding echtgenoot - Noodkreet

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

liapia

19 apr 2009, 23:29

Lieve Riekske,

Bedankt voor je lieve woorden, ik ga trachten een beetje te slapen, maar ik ben er wel bang voor.

Ik hoop dat het me lukt, maar de eenzaamheid drukt heel erg !

Hopelijk tot morgen en een dikke nachtknuffel van mij voor jou en alle lieve mensen in dit hoekje van troost.

Lia
Eenzaam hart

veertje van t zeetje

20 apr 2009, 00:02

Hallo Lia, ik volg hier ook al enkele dagen je topic. Ook ik begrijp heel goed wat je meegemaakt hebt, mn man is ook heel onverwacht overleden, ik heb ook niet eens de tijd gekregen om afscheid te nemen, hij werd opgenomen in het ziekenhuis met een maagbloeding, zn toestand was stabiel, ik was amper een half uurke terug thuis van het ziekenhuis en kreeg een telefoontje dat hij overleden was aan hartstilstand.
Ondetussen is dat al bijna 3 jaar geleden, maar ik weet nog heel goed de pijn en verdriet ( de machteloosheid, de zin om niet meer verder te gaan, alles op te geven ) die ik het eerste jaar voelde. Vergeten doe je het niet, maar de pijn word draaglijker.
Probeer de mooie momenten in je hart te koesteren, de laatste momenten die jij meegemaakt hebt moeten vreselijk geweest zijn, vooral die film ervan die je telkens terug voor je moet zien. Maar probeer ook eens de film van de gelukkige momenten samen te bekijken. Ik weet het is niet eenvoudig, maar daar moet je je ergens aan optrekken.
En praat erover, sluit je niet op, huil als je er behoefte aan hebt, het is allemaal nog zo vers, zoveel om te verwerken. En niet alleen het verlies verwerken van je Cor, ook nog de administratieve rompslomp die erbij komt te kijken. Maar vraag gerust je kinderen je daarbij te helpen, zij zullen ook het verdriet in je ogen zien en zich onmachtig voelen je te troosten, want ze hebben zelf verdriet. Maar als ze je op een andere manier kunnen helpen,, zoals met papieren invullen enz.. dan geeft hen dat ook een goed gevoel.

En ook voor mij waren de avonden en nachten het moeilijkst, maar ik troostte me met een pull van Ivan in mn armen te houden in bed, zo had ik een beetje het gevoel dat hij bij me was, ( die geur ervan, een beetje alsof hij er was ) en dat troostte me.

Maar vooral praat het van je af, kom het gerust hier doen, er zijn hier al verschillende mensen die met je begaan zijn en er zal altijd wel iemand zijn om efkes een (virtuele) arm om je heen te leggen als je het niet gaat.
Ik kom zeker nog terug Lia en hoop dat ik je samen met de andere hier een beetje uit die diepe put kan helpen.

Groetjes en knuffie,
Het mooiste van alles dat wijsheid ons biedt om het leven prachtig te maken, is zonder twijfel vriendschap.

liapia

20 apr 2009, 00:27

Hallo,

Ook heel erg bedankt voor je medeleven en troost.

Ja, ik slaap ook al sinds de dood van Cor met in mijn armen de pull die hij aanhad als hij gestorven is . Ik zal ook altijd alles wat hij die dag droeg blijven bewaren zonder het te wassen. Ik heb ook een lokje van zijn haar afgeknipt en bewaar dit in een doosje dat op mijn nachtkastje staat.
Zo is er toch nog iets bij mij dat ik kan koesteren.

Het is zo verschrikkelijk je man te moeten verliezen, dat heb jij dus ook moeten ervaren. Ik hoop dat ik er zonder kleerscheuren door geraak, al kan ik dat op dit ogenblik maar moeilijk geloven.

Lieve knuffel en bedankt voor je steun !

Lia
Eenzaam hart

jadi

20 apr 2009, 00:54

Afbeelding
Lia voor ik ga slapen kom ik je een troostknuffel geven en hopelijk heb jij ook een rustige nacht..
Ik hoop dat je wat kan slapen
liefs
jadi
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

SDW

20 apr 2009, 07:54

LIAPIA als ik goed gevolgt hebt ben jij nu ook 61 jaar jong ??,
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

liapia

20 apr 2009, 08:20

Ja, inderdaad ik ben 61 jaar 'jong', zoals je zegt, maar ik voel me op 't ogenblik héél oud zonder mijn Cor. Ik zal nog eens proberen een foto door te sturen, dan weet je tenminste meet wie je babbelt hé.
Ik ben de 3de van links te beginnen (zwarte blouse en lichtgrijze rok en Cor staat helemaal op het hoekje rechts (grijs met baard). Dat is de laatste foto (met eindejaar) waar Cor nog gelukkig opstaat.

Ik heb vannacht toch eindelijk een klein beetje kunnen slapen ... ik had gisterenavond nog een Martini gedronken en ben daarmee toch een beetje in slaap gesukkeld.

Weeral een lange dag voor de boeg, waar ik een beetje bang voor ben, maar 't moet hé !

Afbeelding

Liefs,
Lia
Eenzaam hart

reline

20 apr 2009, 08:32

Goeiemorgen Lia,

Ik ben blij dat beter slapen je gelukt is!!

En ik vind het tof Cor en jou te leren kennen via een foto.

Reline

falcon1

20 apr 2009, 10:01

Goeie morgen Lia,

toch een beetje kunnen slapen...
Probeer wat van het mooie weer te genieten, dat geeft altijd wat energie.
Ik wens je alsnog een fijne dag...

Afbeelding
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE

20 apr 2009, 10:40

Afbeelding
GOEDE MORGEN LIEVE LIA
BEN ERG BLIJ DAT JE WAT GESLAPEN HEBT LIEVERD
EN MOOI DIE FOTO
HOU ZE MAAR STEVIG VAST LIEVEKE
IK HOOP DAT JE DE DAG WAT GOED DOORBRENGT
IK KOM STRAKS TERUG MEISJE
DAG LIEVE LIA
EEN KNUFFEL VAN RIEKSKE
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

RIEKSKE

20 apr 2009, 10:55

Afbeelding
LIEFS RIEKSKE
LIEVE LIA VIND JE DIT FIJN,ZEG HET MIJ FF
en hele dikke traan

liapia

20 apr 2009, 11:05

Héél mooi, dat pakt mij nu echt.
Ik vind jullie toch zo'n fijne mensen allemaal, gelukkig kan ik bij jullie toch een en ander kwijt, dat helpt mij heel erg !

Dikke kus

Lia
Eenzaam hart

SDW

20 apr 2009, 11:07

Dank voor uw reactie alsook de mooie foto, ikzelf weet nog niet hoe ik

een foto van ons hier moet plaatsen en wegens gebrek aan tijd ga ij dat

de eerste tijd ook nog niet trachten te leeren

We zijn juist aan het trachten de foto's van ons fotoaparaat op ANNABEL

haar laptop te plaatsen

Tot straks mischien

SDW( SYLVAIN & ANNABEL)
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

RIEKSKE

20 apr 2009, 11:10

LIEVERD BEN ERG BLIJ
WIL ALLES DOEN OM JOU EEN BEETJE FIJN GEVOEL TE GEVEN
IK HEB ER NOG EEN IN PRIVE EN WIL DAT VOOR JOU DOEN
LAAT HET MIJ WETEN LIEFS RIEKSKE
IK ZIT HIER OP DE STOEL GEPLAKT
EN KAN NIET VOORUIT
MIJN GEDACHTEN ZIJN BIJ JOU MEISJE
STERKTE
Afbeelding
en hele dikke traan

liapia

20 apr 2009, 11:11

Lieve Annabel en Sylvian,

Ik heb ook gevonden hoe ik een foto moet plaatsen via het oefenforum, daarin staat alles héél makkelijk beschreven. Ik wist het ook niet, maar blijkbaar is het toch gelukt !

Tot vanavond misschien, want nu moet ik er tussenuit want ik heb nog verschrikkelijk veel loopwerk i.v.m. het overlijden van mijn lieve Cor.

Alvast een dikke knuffel voor jullie allebei !

Lia
Eenzaam hart
Gast

20 apr 2009, 13:36

lia,

ben blij dat je iets beter heb kunnen slapen,
en ook de foto vind ik heel fijn, je staat er beiden zo gelukkig op,
koester die mooie dingen, en je vrienden hier zijn echte vrienden,
die je willen steunen door dik en dun,

ja papier werk zal je de komende maanden genoeg hebben.
waarom moet dat allemaal, al erg dat je ze niet meer bij je hebt, en dan nogeens al die achterloop,

sterkte lia lieve meid
dikke knuffel en twee armen om je heen,

liefs nine.