Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeie avond forumvrienden,
Ik zag dat alles hier nog rustig was, en dan houden we het zo
Helena, je kan winkel houden in de kaartjes en N-J-Brieven
Mooi om nog eens te bekijken denk ik, maar wat kan je ermee
Ik heb die van mijn ouders in de opruimperiode weggedaan,
heb zelf al teveel bijgehouden, zus wou ze niet, en mijn kinderen
ook niet, heb alles dus aan iemand gegeven die op
rommelmarkten staat, daar zijn altijd verzamelaars
die vanalles kopen, (die kinderen zullen ook blij zijn
als het zover komt dat zij moeten ruimen)
Geniet van het bekijken, allemaal herinneringen....
Dag falcon, een goed weekend, en...nog altijd druk
met je project?
Groetjes, ook aan Veertje
En nee, gelukkig moet ik de binnenkant van het
dubbel glas niet poetsen
haha, grapjas
Een gezellge avond aan allen die hier nog komen lezen.
Slaapwel, fijn weekend
Groetjes,
Oma-C
Ik zag dat alles hier nog rustig was, en dan houden we het zo
Helena, je kan winkel houden in de kaartjes en N-J-Brieven
Mooi om nog eens te bekijken denk ik, maar wat kan je ermee
Ik heb die van mijn ouders in de opruimperiode weggedaan,
heb zelf al teveel bijgehouden, zus wou ze niet, en mijn kinderen
ook niet, heb alles dus aan iemand gegeven die op
rommelmarkten staat, daar zijn altijd verzamelaars
die vanalles kopen, (die kinderen zullen ook blij zijn
als het zover komt dat zij moeten ruimen)
Geniet van het bekijken, allemaal herinneringen....
Dag falcon, een goed weekend, en...nog altijd druk
met je project?
En nee, gelukkig moet ik de binnenkant van het
dubbel glas niet poetsen
Een gezellge avond aan allen die hier nog komen lezen.
Slaapwel, fijn weekend
Groetjes,
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
We zijn aangekomen in Limburg en gaan hier een weekje blijven omdat Veertje verlof heeft.
Inderdaad Oma C ben nog met project bezig en wordt wel zwaar. Vrijdag het verdict
Helena, geen kort verslagje vandaag? Ik kan alleen maar veronderstellen of hopen dat dan alles goed verlopen is.
We wensen jullie allemaal een fijne avond en rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
Inderdaad Oma C ben nog met project bezig en wordt wel zwaar. Vrijdag het verdict
Helena, geen kort verslagje vandaag? Ik kan alleen maar veronderstellen of hopen dat dan alles goed verlopen is.
We wensen jullie allemaal een fijne avond en rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
kort verslag : in plats van te strijken een heel spannend boek gelezen...
ben er de kantjes aan het af lopen de laatste tijd

ben er de kantjes aan het af lopen de laatste tijd
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Goed van u Helena die strijk loopt niet weg (spijtig ) en een goed boek lezen dat is genieten.Helena van Troje schreef:kort verslag : in plats van te strijken een heel spannend boek gelezen...
ben er de kantjes aan het af lopen de laatste tijd![]()
![]()
Groetjes gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 22 jan 2012, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Goeie zondagmorgen vrienden
Regen hier voor de verandering, maar het moet iets doen
er wordt verondersteld dat het winter is
en ik vrees dat de lente nog ver weg is, want alles moet
er nog uit voor het zover is, hagel, sneeuw enzomeer
Helena, niet erg dat je niet veel zin hebt, op een
gegeven moment schiet je wel weer terug in gang
Eens het lichter is, en iets beter weer, komt het vanzelf wel weer...
denk maar dat je een winterslaap houdt
gerarda, Dewill had te kennen gegeven dat hij hir wou afbouwen,
dat hij het terug weer lleen aankon, als het nodig is en
hij heeft steun nodig, komt hij nog wel eens piepen
En ja geen nieuws is goed nieuws, (meestal toch)
Bij jou gaat het redelijk zo te zien (ook op jouw topic)
Goed zo, ik kom nog wel elke dag nog even langs
om te lezen, maar als ik zie dat het goed gaat, dan schrijf ik niks
Ik kwam alleen maar hier om wat steun brengen hé...
Als het nodig is ben ik er terug, tot later
falcon, ik duim dat je project goed afloopt, veel succes!
een kaars brandt hieraltijd voor iedereen die het nodig heeft.
Geniet met Veertje van het 'bronsgroene Limburg'
(dat nu niet zo bronsgroen maar zal zal zijn)
Allen een zondagse knuffel en tot later
Groetjes, Oma-C.
Regen hier voor de verandering, maar het moet iets doen
er wordt verondersteld dat het winter is
en ik vrees dat de lente nog ver weg is, want alles moet
er nog uit voor het zover is, hagel, sneeuw enzomeer
Helena, niet erg dat je niet veel zin hebt, op een
gegeven moment schiet je wel weer terug in gang
Eens het lichter is, en iets beter weer, komt het vanzelf wel weer...
denk maar dat je een winterslaap houdt
gerarda, Dewill had te kennen gegeven dat hij hir wou afbouwen,
dat hij het terug weer lleen aankon, als het nodig is en
hij heeft steun nodig, komt hij nog wel eens piepen
En ja geen nieuws is goed nieuws, (meestal toch)
Bij jou gaat het redelijk zo te zien (ook op jouw topic)
Goed zo, ik kom nog wel elke dag nog even langs
om te lezen, maar als ik zie dat het goed gaat, dan schrijf ik niks
Ik kwam alleen maar hier om wat steun brengen hé...
Als het nodig is ben ik er terug, tot later
falcon, ik duim dat je project goed afloopt, veel succes!
een kaars brandt hieraltijd voor iedereen die het nodig heeft.
Geniet met Veertje van het 'bronsgroene Limburg'
(dat nu niet zo bronsgroen maar zal zal zijn)
Allen een zondagse knuffel en tot later
Groetjes, Oma-C.
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Lieve Helena, dat moet ook kunnen hé... uzelf eens wat gunnen...Helena van Troje schreef:kort verslag : in plats van te strijken een heel spannend boek gelezen...
![]()
En die strijk zal niet gaan lopen... maar er zal wel een tijd komen dat die gedaan wordt... als je niks meer hebt om aan te trekken
Nee, doe jij dat maar rustig aan... het is weekend en zo eens rustig een boek lezen kan ook deugd doen...
Oma C, we zullen nog wel een beetje winter krijgen, maar de natuur maakt zich toch al op om in al haar glorie te gaan verschijnen.. En ik denk dat we het allemaal nodig hebben...
Tja, binnenkort zal het terug "bronsgroen eikenhout" zijn. Weet je nu waarom mijn teksten steeds in het groen zijn?
We wensen iedereen nog een fijne zondag.
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
falcon1 schreef:Lieve Helena, dat moet ook kunnen hé... uzelf eens wat gunnen...Helena van Troje schreef:kort verslag : in plats van te strijken een heel spannend boek gelezen...
![]()
En die strijk zal niet gaan lopen... maar er zal wel een tijd komen dat die gedaan wordt... als je niks meer hebt om aan te trekken![]()
Nee, doe jij dat maar rustig aan... het is weekend en zo eens rustig een boek lezen kan ook deugd doen...
Oma C, we zullen nog wel een beetje winter krijgen, maar de natuur maakt zich toch al op om in al haar glorie te gaan verschijnen.. En ik denk dat we het allemaal nodig hebben...
Tja, binnenkort zal het terug "bronsgroen eikenhout" zijn. Weet je nu waarom mijn teksten steeds in het groen zijn?
We wensen iedereen nog een fijne zondag.
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Hallo Oma-C Ik wist niet dat De Will voorlopig niet meer op het forum zou komen.
Maar dat u kwam om ons te helpen ons verdriet te verwerken wist ik wel en moet ik u daar zeker voor danken want uw troost heeft zeker bijgedragen om het verdriet te verwerken.Ik weet wel dat ge bedoelt dat ge wat minder zult komen .
Ik hoop in elk geval dat u nog regelmatig een praatje komt maken op het forum .We hebben zeker nog nood aan een gezellige babbel. Dat verdriet is er zeker nog dat zult u wel begrijpen maar er moet al minder over gesproken worden.
Groetjes en tot later
Gerarda
Maar dat u kwam om ons te helpen ons verdriet te verwerken wist ik wel en moet ik u daar zeker voor danken want uw troost heeft zeker bijgedragen om het verdriet te verwerken.Ik weet wel dat ge bedoelt dat ge wat minder zult komen .
Ik hoop in elk geval dat u nog regelmatig een praatje komt maken op het forum .We hebben zeker nog nood aan een gezellige babbel. Dat verdriet is er zeker nog dat zult u wel begrijpen maar er moet al minder over gesproken worden.
Groetjes en tot later
Gerarda

-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dag allemaal,
Ik ben vandaag zelf met de trein naar Brussel gespoord en heb lekker gegeten bij ons jongens. Daarna ben ik teruggebracht met de wagen naar huis, want 1.1 moest zijn pakketjes nog afhalen bij het "moederpostpunt..."
Ik heb een fijne zondag gehad.
Groetjes
Ik ben vandaag zelf met de trein naar Brussel gespoord en heb lekker gegeten bij ons jongens. Daarna ben ik teruggebracht met de wagen naar huis, want 1.1 moest zijn pakketjes nog afhalen bij het "moederpostpunt..."
Ik heb een fijne zondag gehad.
Groetjes
-
Ik kwam nog eens piepen
Ja gerarda, op 12januari schreef Dewill het volgende:
--------------------------------------
Ik veronderstel dan ook dat jij ( gelukkig maar ) iets minder nood hebt aan jou hoekje en dus lijkt het voor mij ook de gelegenheid om " mijn puist te schuren " ( vertaling : discreet verdwijnen )
Welbedankt dat ik op je hoekje mocht toeven en er troost en steun mocht vinden en met een dikke knuffel voor jou en voor alle Forumvrienden , tot ziens ,
dewill
Een teken dat hij vooropig terug alleen verder kan, maar hij weet
dat we klaarstaan om iedereen terug op te vangen
als de nood hoog is
Dat geldt voor iedereen.
Een schouder om te leunen en een luisterend oor
Wie niet meer de nood heeft om regelmatig te komen schrijven
dat kan hé, niemand is iets verplicht
Dag Helena, met de trein gereisd
flink van jou
dan heb je de mannen weer gezien en zeker flink gebabbeld
je zal er weer deugd aan gehad heben denk ik.
Falcon en Veertje, nog gebabysitt op dei 2 schatjes in 't weekend
of was het niet nodig
Knuffelke aan allen en slaapwel
Lieve groetjes, Oma-C
Ik veronderstel dan ook dat jij ( gelukkig maar ) iets minder nood hebt aan jou hoekje en dus lijkt het voor mij ook de gelegenheid om " mijn puist te schuren " ( vertaling : discreet verdwijnen )
Welbedankt dat ik op je hoekje mocht toeven en er troost en steun mocht vinden en met een dikke knuffel voor jou en voor alle Forumvrienden , tot ziens ,
dewill
als de nood hoog is
Dag Helena, met de trein gereisd
dan heb je de mannen weer gezien en zeker flink gebabbeld
of was het niet nodig
Lieve groetjes, Oma-C
-
reline - Lid geworden op: 24 feb 2009, 22:46
Dag allemaal,
Ik lees hier allemaal hele fijne berichten!!!!
Helena.....ik vind het zo tof dat je dingen die je graag doet laat primeren!!!
Zo zijn wij momenteel aan het puzzelen geraakt.....kregen hem mee van een dochter....3000 stukjes....hij is bijna af, maar die laatste loodjes....amaaa!i De moeite!!
En vandaag een leuke dag bij de kinderen!! En nu heerlijk nagenieten!!
Gerarda....hoe was jou dag....jij had het ook leuk gisteren met de verjaardag van je kleinzoon! Maar een beetje moe(der) als gevolg.....een uitgebreide siesta vandaag?
Morgenvroeg de auto naar de garage?
Weet je wat wij soms doen? De auto de avond tevoren naar de garage en de sleutel in de brievenbus...is wel handig!
Een vlotte rit morgenvroeg!
Oma-C.....de lente in aantocht....ik ga morgen er eens op letten he ver de botten al staan.
Onze dochter uit Limburg heeft een kip die van slag is....ze is beginnen "kloeken" en is aan het broeden...ze is er met niks vanaf te brengen!
Moesten er kuikentjes komen en het is een koude periode, dan blijven ze lekker bij moeder-kip onder haar dons en ze hebben event. wel een lamp ter beschikking.
Dewill...met jou alles goed.....ik kijk uit naar als je nog eens even hier komt piepen!!
Falcon....ik wist niet dat het 'bronsgroen eikenhout' , het limburgse te maken had met de groene kleur die je altijd gebruikt om te schrijven.....Tof!!
Hier gaat het een beetje beter in die zin dat de bloeddruk aan het zakken is.....stillkesaan, maar ben er nog niet...alle medicijnen moeten nog afgebouwd worden....maar geeft wel een heel goed gevoel!!
Maar bekken is niet goed....morgen naar de dokter en dat wordt nu zeker doorsturen...niemand weet wat er hapert!
Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne avond!!
Liefs, Reline
Zo zijn wij momenteel aan het puzzelen geraakt.....kregen hem mee van een dochter....3000 stukjes....hij is bijna af, maar die laatste loodjes....amaaa!i De moeite!!
Gerarda....hoe was jou dag....jij had het ook leuk gisteren met de verjaardag van je kleinzoon! Maar een beetje moe(der) als gevolg.....een uitgebreide siesta vandaag?
Weet je wat wij soms doen? De auto de avond tevoren naar de garage en de sleutel in de brievenbus...is wel handig!
Oma-C.....de lente in aantocht....ik ga morgen er eens op letten he ver de botten al staan.
Onze dochter uit Limburg heeft een kip die van slag is....ze is beginnen "kloeken" en is aan het broeden...ze is er met niks vanaf te brengen!
Moesten er kuikentjes komen en het is een koude periode, dan blijven ze lekker bij moeder-kip onder haar dons en ze hebben event. wel een lamp ter beschikking.
Dewill...met jou alles goed.....ik kijk uit naar als je nog eens even hier komt piepen!!
Falcon....ik wist niet dat het 'bronsgroen eikenhout' , het limburgse te maken had met de groene kleur die je altijd gebruikt om te schrijven.....Tof!!
Hier gaat het een beetje beter in die zin dat de bloeddruk aan het zakken is.....stillkesaan, maar ben er nog niet...alle medicijnen moeten nog afgebouwd worden....maar geeft wel een heel goed gevoel!!
Maar bekken is niet goed....morgen naar de dokter en dat wordt nu zeker doorsturen...niemand weet wat er hapert!
Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!
-
Oma-C schreef:Ik kwam nog eens piepen![]()
dewill
als de nood hoog isDat geldt voor iedereen.
![]()
Dag Helena, met de trein gereisdflink van jou
dan heb je de mannen weer gezien en zeker flink gebabbeld![]()
of was het niet nodig![]()
Lieve groetjes, Oma-C
Ach ja Oma-C Ik had het wel gelezen hoor , maar eventjes vergeten feitelijk omdat ik vooral lette op het zinnetje . Ik ga mijn puist schuren . Omdat dit een uitdrukking is dat we vroeger in Oostende ook eens durfden zeggen. Zo van Allee schuur je puste tegen iemand familiar, die ergens in de weg stond ( in de plaats van ga hier eens uit de weg).
En ik moest lachen en dacht , och dat word in andere steden ook al eens gezegt.
Hoewel ik nog altijd Oostends spreek , spreek ik wel beschaafder dan tegen mijn familie en vrienden in Oostende omdat ze dat hier in Aalst zeker niet zouden verstaan . hahaha
Met mijn man en mijn zoon zelfs met de kleinkinderen spreek ik ook Oostends .
Mijn man en zoon spreken Oostends zoals ik hoewel mijn zoon nooit in Oostenden gewoond heeft en mijn man een Gentenaar is.
Maar allee om terug te komen op De will, zoveel te beter dat hij zich goed voelt;
hij kent de weg hé als het hem eens te erg word.
Groetjes Gerarda
-
Reline ik kan de wagen niet de avond voordien wedoen, omdat dit niet naar mijn garage is hier dicht bij mijn huis waarvan ik zelfs tevoet zou kunnen naar huis komen . Maar mijn garage heeft dat carosseriewerk uit aan een firma die gespecjaliseerd is en dat is verder van bij mij en ze zullen mij naar huis rijden en als de wagen gemaakt is gaan ze mij komen halen. En s'avonds voordien zou er daar dus niemand zijn hé.reline schreef:Dag allemaal,
Liefs, Reline
Vroeger deden wij dat ook en dan reed mijn zoon mij naar de garage .
Maar ze hebben dit zelf voorgesteld in die garage.
Met het verjaardagsfeestje was het inderdaad gezellig de kleinzoon tevreden met al zijn cadeautjes.Ik geef tegenwoordig een cadeau en een envelopje met geld. want ze beginnen de waarde van geld te kennen en zij lleren op die manier zelf eens iets te kopen.
Ik heb nog eens goed mijn hart opgehaald aan de taarten met veel slagroom en nu is het gedaan . Er moeten enkele kilotjes af zoals ik al gezegd heb hé.de volgende verjaardag is in mei en dan zal ik me weer eens kunnen laten gaan. Jullie hebben toch gezegd dat ik niet volledig moet stoppen hé ( ja ik zou dan wel te mager worden hé , als ik niet meer eet); Maar ik heb mijn uren van de maaktijden verandert zodat ik s'avond om 20 uur niet weer honger krijg en indien ik toch honger heb zal ik wat water drinken.
Reline ik ben blij dat het met uw bloeddruk begint te beteren.
groetjes Gerarda