Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Helena van Troje

24 jan 2012, 22:17

Ik snap het niet meer. Iemand wil mij constant bereiken , maar laat nooit boodschappen na. Ik word er nog gek van en begin nu toch een beetje bang te worden.Eerst was ik heel verdrietig, toen was ik boos en nu durf ik al bijna de telefoon niet meer oppakken. Wat bezielt die mensen of die persoon?

Hugo is er niet meer.

reline

24 jan 2012, 22:53

Helena...
Als je bang bent of als de telefoon het je zo moeilijk maakt...zeker niet meer opnemen .....misschien kan je het melden aan de politie...zij zijn er ook om mensen te helpen...aan hen raad vragen....
Dit mag zo niet blijven duren!!
Wat zou Hugo gedaan hebben? Misschien hetzelfde...

Een dikke knuffel, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Helena van Troje

24 jan 2012, 23:13

Hugo, die was niet zo vlug uit zijn lood geslagen, die zou zeggen: nummer niet kennen, laten bellen.... Geen antwoord of geen boodschap: niet reageren.Het is wel zo dat hier in de buurt met de regelmaat van een klok wel ergens wordt ingebroken. Behalve één buur is er in de straat al bij iedereen minstens één keer en bijna bij iedereen al twee keer ingebroken...
Het is zover dat wij extra surveillance hebben gevraagd en gekregen, politie met burgerwagens...
Sebiet durf ik niet meer gaan slapen...

reline

24 jan 2012, 23:30

Ik zou reageer eigenlijk ongeveer hetzelfde als Hugo en als ik toevallig toch opneem zeg ik zeker geen naam.
Als je je echt niet veilig voelt toch overwegen om de politie te contacteren morgen...ze kunnen je misschien een goeie raad geven...ze kunnen misschien voor jou nakijken wie er belt als het tenminste te traceren is.....
Sebiet durf ik niet meer gaan slapen...
NU een rare vraag....heb je een fluitje in huis?...is een prima middel om je veilig te voelen.....

falcon1

25 jan 2012, 00:30

Lieve Helena,

fijn dat je je probleem toch even vertelt... zoiets moet je echt doen!
Je zegt dat je diegen die je opbelt nooit een bericht nalaat, neem je dan de telefoon niet op?
Wij hebben dat heel regelmatig aan de hand dat we opgebeld worden en het nummer niet herkend wordt. Als we dan toch opnemen is het meestal om een enquéte of iemand van Belgacom of Telenet....
Ik begrijp wel dat het je een onveilig gevoel geeft, zeker als je zegt dat er in de buurt veel inbraken gebeuren.
Waar ik vroeger woonde gebeurde dat ook veel en bij mij is dat ook gebeurd. Omdat ik veel van elektronica kende had ik zelf een alarminstallatie in elkaar geknutseld (dat eigenlijk niet werkte) maar aan de voorzijde van mijn huis hing duidelijk zichtbaar een alarmkastje... In navolging van mij hebben vele andere mensen dit ook gedaan (velen plaatsten natuurlijk ook een echt alarm) en er zijn geen inbraken meer geweest!
Bovendien had ik in de living een timer staan die regelmatig een lampje uit en aan deed gaan zodat men de indruk kreeg dat er wel iemand thuis was...
Er zijn nog enkele eenvoudige dingen die inbrekers afschrikken maar dan zou ik zoals Reline zegt even de politie waarschuwen. Ze komen bij jou thuis om je tips te geven om je huis eenvoudig te beveiligen. Zeker in jou geval zullen ze extra controle doen, vooral 's nachts! Dat heb ikzelf mogen ondervinden!

We hopen dat je je toch niet té ongerust maakt en anders... hier zeker vertellen!!!!

Hopelijk heb je toch een rustige nacht gehad...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

gerarda

25 jan 2012, 05:37

Helena ge moet u niet ongerust maken . Ik heb dat ook regelmatig op de GSM van Marc (ik gebruik deze ook nog als reserve voor het geval die van mij op ligt om te laden) en daar belt ook altijd een onbekende beller en ik doe dit normaal gewoon weg ,maar ik heb toch eens gedrukt en dan komt er een nummer van 4 cijfers en verder drukken doe ik dan niet meer.
Ik geloof dat ge dat wel kunt melden aan uw provider.

Met mijn verjaardag kreeg ik ook een telefoontje om mijn juiste naam en adres te geven. Het was zoals hij zei de provider zelf . Ik zei mijnheer ik vertrouw dat niet hoor en hij zei ja maar ge krijgt voor uw verjaardag enkele gratis beltijd. Ik heb gezegd dat ik het niet moet weten dat ik zijn beltijd niet moest hebben.

Onlangs liep ik in stad en sprak mij een jonge man aan met een folder in zijn hand, ik dacht dat hij misschien de weg zou vragen maar neen hij begon iets te willen verkopen denk ik maar ik zei direct dat ik niets moest weten en hij antwoorde mij terwijl ik verder liep oei ziet ge mij niet graag en ik draaide mij om en stak mijn gesloten paraplu in de lucht en zei dat hij de mensen moest gerust laten . ja ik moet er nog om lachen . ge doet dat toch onvoorbereid en ge had die gast eens moeten zien zijn ogen opentrekken en direct stoppen.
Ik ben geen held hoor, de volgende maal zal dat misschien niet meer lukken , maar ik neem toch tegenwoordig veel mijn paraplu mee.

Groetjes Gerarda

reline

25 jan 2012, 10:07

Goeiemorgen allemaal,

Helena....lukte het een beetje om goed te slapen?
Hopelijk is het allemaal maar toeval en raakt het geheimzinnige telefoneren vlug opgelost!

Ik vertelde het mijne eigenlijk uit ervaring....we hadden destijds ook zo'n inbrakenplaag.....
Falcon...dat alarmkastje hadden wij ook aan gedacht, maar nooit geplaatst.
Wel hadden wij een bordje van een gevaarlijke hond en we hadden toen ook nog een hondenhok.
We plaatsten wel bewegingsmelders...dat kost bijna niks.
En dat fluitje....als er iets is 's nachts en je fluit, dan geeft dat een alles doordringend geluid...ik geef jullie te raden met welk resultaat.
Sindsdien slapen we teug rustig.....die bewegingsmelders houden de wacht!

Gerarda....jij doet dat prima....ik reageer zo op alls....ik koop niks aan de foon of op de straat of gelijk waar...is het veiligst!

Ik wens jullie een fijne dag toe....wij vertrekken zo naar de kinderen in Limburg!

Liefs, Reline

Oma-C

25 jan 2012, 17:18

Goeie bijna avond allemaal,
Wat is dat hier allemaal :roll:
Helena, de politie verwittigen en zeggen dat je gestalkt wordt.
ik heb je een mail gestuurd met meer uitleg.

Ik heb het meegemaakt als mijn man pas heengegaan was
en ik heb na 2 dagen de stoute schoenen aangetrokken
en teruggebeld en heel frank gezegd: "luister eens goed,
de politie is verwittigd, 't is maar dat je 't weet dat het wordt nagekeken".
En wonder boven wonder is het gestopt! :oops:
Ik stond ook te bibberen op m'n benen van boosheid

Hier doe ik al jaren net als falcon,met een electrisch tijdklokje
in de stekker hier en daar lampen laten aan en uitgaan,
steeds op andere uren.
Niet elke dag van uren wisselen maar regelmatig.
Er hangt aan de deur een spreukje, dat
"wij niet aan de deur kopen en al bekeerd zijn"
Ik ben alleen maar ik zeg altijd "wij" :oops:
niemand moet weten dat ik alleen ben :)
En als ik een nummer niet ken neem ik de telefoon niet op :?
Ik zeg nooit mijn naam bij het opnemen alleen "Hallo?"
en dan herken je meestal de stem van iemand bekend,
als het onbekend is zeg ik "No Thanks" en haak ik in!
Ik doe nooit een deur open als het begint te duisteren of in het donker.
Ik woon beneden maar heb toch een parlefoon.
een radio laten spelen geeft ook de indruk dat er volk in huis is.
De buren vragen om de boel mee in 't oog te houden...

Mijn kinderen hebben een sleutel en die komen zelf binnen
en met de buren zijn afspraken gemaakt hoe ik weet dat zij
aan de deur staan.
Een heel epistel maar een hele gerustigheid.
automatische lichten buiten met bewegings-detectoren
schrikt al veel af, meer kan je niet doen denk ik
als alles goed vast is. :? Ik wens je sterkte,
't zal niet plezant zijn maar er toch werk van maken.

Alle vrienden hier een fijne avond nog ik heb nog een
en ander te doen (paperassenwerk)

Lieve groetjes en tot later :wink:
Oma-C
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

reline

25 jan 2012, 21:07

Lieve Helena.....

Hoe is het met jou?

Oma-C...die bewegingsmelders.....ene is er aan de voordeur...die merken eventuele bezoekers door een lamp die aangaat, maar de twee andere zien ze niet...die geven ons binnenshuis een geluid....eentje beneden en een ander boven.
Het nadeel is dat ook een poes of een vogel de oorzaak kan zijn van een geluidsmelding, maar dat nemen we er graag bij.

Nu ook wat bijwerken...we zijn net thuis van de kinderen en hadden er een fijne dag!

Voor iedereen nog een fijne avond..

Liefs, reline

gerarda

26 jan 2012, 06:56

Helena ik heb hier het berichtje dat ik onlangs gelezen heb opgezocht.
Wat betrefd uw anonieme beller.
Noteer de jongste 5 oproepen met exacte datum en uur . Zelfs anonieme oproepen.Maak het lijstje over aan KWAADAARDIGE OPROEPEN van je telefoonprovider.
Deze dienst contacteert oproeper met de vraag: zijn of haar coördinaten over te maken aan (slachtoffer, gij in dit geval dus)er zal zeker niet meer gebeld worden door de kwaadaardige beller.

Zo indien het teveel word kunt ge dit misschien eens gebruiken.

Groetjes Gerarda

Helena van Troje

26 jan 2012, 17:29

Iedereen bedankt voor de goede raad.
Ik zal schoonzoon knutselkabouter eens aanspreken voor zo een dingske voor het licht aan en uit en voor een bewegingsmelder.

Maar als dat soort het lef heeft van op de garage te gaan staan in volle licht van de autostrade verlichting...om zo het zijraam te forceren.

Wat die telefoontjes betreft: ik heb nummerherkenning aangevraagd.
Wat dat berichtje betreft: ik ben een beetje heel stout geweest en venijnig, maar nu hoop ik dat het doorgedrongen is.

Ben vandaag nar de tentoonstelling van John Constable geweest in Gent met een vriendin. Wij zien de schilderijen toch anders dan de gewone mensen hoor! Heel lekker stoofpotje met appeltjes gegeten in het museumcafetaria.

Het giet hier water en ben dus niet van plan naar de Engelse les te gaan als er geen chauffeur opdaagt...

falcon1

26 jan 2012, 18:10

Lieve Helena,

tips genoeg blijkbaar...
Hopelijk is het allemaal niet zo erg als het klinkt.

Blijkbaar heb je toch van je dag kunnen genieten...

We wensen je een fijne avond en rustige nacht...

Liefs,

Veertje & Rudy

reline

26 jan 2012, 18:41

Goed dat je aan het werk gegaan bent....je krijgt et gevoel dat je je nu verdedigd....dat je er iets aan doet.
Je woont wel op een gevoelige plaats zo te lezen in de buurt van een autostrade.

Ik ben even gaan googlen naar John Constable en zag een aantal werken van hem.....is de moeite om te bestuderen.

Zo waren we laatst in het Groeninghemuseum van Brugge.....daar treft men veel werken van de Vlaamse primitieven, ook een aantal landschappen...is de moeite om het landschap te leren kennen zoals het vroeger was...

Bij Constable is het Engeland zag ik....maar lijkt misschien wel op hier.

Een lekker stoofpotje gesmuld....hier ruik het naar verse groentensoep!!

Oma-C

26 jan 2012, 20:00

Allen hier weer een beetje op de plooi :roll: ik hoop het.
Ik heb nog wat opzoekwerk
maar kom nog even slaapwel zeggen :wink:
Voor allen een lieve groet en tot...... :?

Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

28 jan 2012, 00:32

Lieve Helena,

ik wou je nog een fijne nacht wensen maar je zal nu al slapen denk ik :wink:
Hopelijk toch een rustige nacht gehad.
We wensen je nog een fijn weekend.

Liefs,
Veertje & Rudy