Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

reline

04 feb 2012, 22:00

Helena.....sneeuw maakt de wereld zo heel anders.....ik kan er ook zo van genieten.
Ik herinner me nog het enorme pak dat we vorig jaar kregen....en die plakte...was heel fijn, nu is het te koud en is het eerder stuifsneeuw!

Oma-C.....een stamboom opmaken is een heel werk.....ik weet niet of je gewoon verder aanvult of verder op zoek gaat naar het verleden.
Ik ben zo enkele malen meegeholpen met een neef.....wij moesten bepaald moment naar Nederland....is er heel anders geregeld dan in Belgie.
Er is een bepaalde plaats voorzien voor opzoekwerk...heel gezellig en we kregen er koffie met cake...heel fijn!

Falcon.....morgen een vergadering....hopelijk verloopt alles vlot!!

Geniet nog van een fijne avond!!

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

Oma-C

05 feb 2012, 16:31

Goeiemiddag alle forumvrienden :)

BBbrrr, koud en wit is het nog steeds, maar we zullen
erdoor moeten eer het lente kan worden :roll:

reline, ik ben nog data aan 't aanvullen, ik kan veel
dingen bekomen van de Nederlanse familie die daar nog wonen.
Voor hen is het makkelijker om op te zoeken, (minder ver)
Maar ik had nog veel gegevens gekregen die nog niet ingevuld waren.
De Amerikaanse tak is minder gemakkelijk, wonen
allemaal zover uiteen.:oops:
Maar ik hou me bezig en da 's genoeg :wink:

Dag falcon en Veertje, :) Ik hoop dat jullie al wat minder
miserie hebben met al die vervelende dingen :roll:
Het opzoekwerk is nog voor later ik heb hier een berg data
die ik kan aanvullen in de 'reeds bestaande boom'
Mijn zoon had die wegens tijdgebrek in mijn nek geschoven..
Mama doet wel verder hé :) :)
In de tak van mijn vader heb ik van Amerikaanse famile
en pennevrienden al een paar mooie dingen gekregen
daar kom ik al tot 1676, prachtig hoor, er zijn nog
een paar datums die mankeren maar het is inderdaad boeiend :wink:
(en dan nog 'al de rest' erbij :lol: )Hou het warm aan 't zeetje :)

Lieve groetjes allemaal :) ik spring nog wel eens binnen.
Hou jullie goed en tot later,
Groetjes,
Oma-C :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

falcon1

05 feb 2012, 16:56

Lieve Helena,

wat zijn de bezigheden vandaag, en hoe is de gemoedstoestand?
Hopelijk beter dan het weer, want het is wel erg koud... maar dat is ondertussen geen nieuws meer denk ik...

Oma C, boeiend hé... met welk programma werk je?
Ik ben terug geraakt tot ergens 1780. Helaas is er veel archiefmateriaal door de duitsers vernietigd in 1918...
En inderdaad... soms kom je wel wat tegen hé...

Liefs,

Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

Oma-C

05 feb 2012, 20:00

Dag falcon, mijn zoon was daar jaren geleden al mee begonnen
en door tijdgebrek schoof hij het door naar mij, ik doe maar verder
met wat hij nog aan data had liggen, (een hele map) het duurt nog even
voor alles geregistreerd is; en dan kan ik (als ik nog zin heb) :oops:
zelf op ontdekking uittrekken en aanvullen wat ik nog mis,
trouwdagen, overlijdensdata enzomeer; ik heb al een paar
dingen gewoon via Google gevonden, en op die amerikaanse
sites kan je ook wel eens iets terugvinden wat betreft
oorlogsslachtoffers en zo.
En ik heb nl veel familie in USA zitten, langs vaderskant
maar de USA is groot hé :wink:
De site waar ik mee werk is:
MyHeritage.com is een geregistreerd bedrijf gevestigd in
het Verenigd Koninkrijk
MyHeritage (UK) Ltd., Cardiff House, Second Floor,
Tilling Road, London NW2 1LJ, England

Lieve groetjes en tot later....

falcon1

05 feb 2012, 21:42

Hey Oma C,

ik werk al 20 jaar met Pro-gen als pc programma. Het lijkt verouderd maar als je het gewoon bent...
Sinds enkel maanden installeerde ik ook MyHeritage, maar moet nog alle data over zetten...
Tijd... heel betrekkelijk hé :lol:
Ik heb ook een webside waar je je kan op abonneren en je krijgt er heel veel info over je familienaam: geneanet.org.

Lieve Helena... alles ok?

Dewill, als de tijd rijp is... even iets laten weten hé...

Ik voel dat ik nu effe rust nodig heb... ga me terug trekken in mijn zetel met de katjes... Veertje doet weer even opzoekingen naar haar familie :wink:

Nog een dikke nachtknuff allemaal...

Liefs,

Veertje & Rudy

Helena van Troje

05 feb 2012, 22:27

Ja, hoe is de dag geweest?

Deze voormiddag mijn garage gedweild die op een of andere manier vol water stond. Het deel aan de achterdeur was bevroren, gelukkig zag ik het op tijd vooraleer ik er kon op uitschuiven.
Mijn zondagse wasjes aan verlaagd tarief gewassen. Nog wat handwerkgerief van ons moeke uit gesorteerd en bij het mijne gestoken.
Ik dacht even te gaan wandelen, maar was ondertussen bijna doodgevroren in de garage dat de moes om nar buiten te gaan me begaf.

De hele dag moedig meisje geweest, maar nu komt het toch weer op het verdriet: niet één telefoontje van de mannen, moeder red je het? Meer moet dat niet. Ik zou bij dit weer al alle dagen naar ons moeke gebeld hebben om te vragen of ze genoeg eten in huis had en we zouden, Hugo zag er niet tegenop te rijden, al eens gaan kijken zijn of al haar kraantjes in orde waren, genoeg mazout voor de brander enz... Schoondochtertje denkt aan boodschappen, schoonzoon denkt aan de klusjes, maar die is nu buiten strijd door een kleine ingreep aan zij knie...Ben ik nu echt zo "hulpeloos" In elk sms-je aan hun vader toen ze afscheid genomen hadden stond dat ze goed voor mij gingen zorgen....

Ik heb vandaag mijn mond weer alleen open gedaan om te eten.

falcon1

05 feb 2012, 23:26

Lieve Helena,

sorry dat ik het zeg, maar je berichtje doet weer effe pijn.
Je verwacht weer dingen van je kinderen die ze niet hebben waargemaakt....
Ik denk niet dat ze zo ingesteld zijn zoals wij... en ik wil hen niet verdedigen hoor...
Maar we leven nu eenmaal in de 21e eeuw en die ziet er totaal anders uit als onze 20e eeuw... spijtig, maar helaas....
Moeten we ons daar nu bij neerleggen? Ik weet het echt niet. Ik zie ook hoe de kinderen van Veertje reageren en de jongens van mijn leefgroep en dan denk ik... we zullen allemaal wat water bij de wijn moeten doen... en dan zeker niet afwegen wie het meeste water bij de wijn doet...
Het kan echt wel pijn doen... maar we zullen ook maar wat begrip moeten hebben zeker?
Maar Helena, ergens moet ik je wel bewonderen hoor, en dat meen ik nu echt. Hoe je dat allemaal klaarspeeld... ik bewonder jou!!!!

Nu ga ik je een rustige nacht wensen...

Dikke nachtknuff,

Liefs,

Veertje & Rudy

gerarda

06 feb 2012, 05:54

Helena hou er nog maar een beetje de moed in. ge ziet alles zwart voor het ogenblik waarschijnlijk en dat is niet door de kinderen maar door die triestige winter. Ik ben ook zo voor het ogenblik.In normale omstandigheden begrijpen we dat de kinderen hun gezin hebben en ook veel werk met hun kinderen. Ik voel mij ook zo een beetje verloren. In het begin dat Marc overleden was belde mijn zoon elke dag naar mij, maar ik heb hem gezegd dat dit vriendelijk was maar dat hij dit niet meer moest doen. Als hij het soms eens zou vergeten zou ik dan ongerust geweest zijn dat daar wat scheelde.
Ik denk dat ze trachten zo normaal mogelijk te leven zodat u een beetje kan sterker worden om voor uzelf te zorgen. jaja we missen onze lieve schat ,waar we door bedorven werden.
Helena mijn idee is als zou ziek worden dat ik zo een apparaatje rond mijn hals zou dragen zodat ik de kinderen kan verwittigen.Misschien zou u zich geruster voelen als ge zo iets zou gebruiken. Ik ken mensen die dat doet.
Helena nog een beetje geduld , als het weer open komt zult ge u wel beter voelen.
het kan nu toch niet erger meer worden he, we zitten bijna opgesloten doordat het te gevaarlijk is om buiten te gaan. de banen zijn al wel goed maar de voetpaden en ook onze straat ligt nog vuile sneeuw die waarschijnlijk glad is.
Helena ik wens u heel veel sterkte en kom maar af voor een babbel.
Spijtig dat we allemaal ver vaneen wonen hé anders konden we iedere namiddag ergens naartoe gaan voor de koffie kets en onze week zou voorbij vliegen :lol:

Groetjes Gerarda
Afbeelding

falcon1

06 feb 2012, 06:38

Groot gelijk Gerarda!

Oma-C

06 feb 2012, 11:41

Goeie bijna middag lieve forumvrienden

In de rapte even een warme troostknuffel brengen
aan al wie het kan gebruiken :roll:
Helena, je mag niet zo piekeren, de tijden zijn anders nu
Het is net zoals facon zegt, ik kan het niet verbeteren.
Sterkte, eens het minder koud is
en iets warmer betert het wel weer :)

Lieve groetjes allemaal van

falcon1

06 feb 2012, 20:21

Spring ook nog even in de rapte binnen...
Was druk weekend maar alles goed verlopen.
Nog even zeggen dat ik er enkele dagen niet ga zijn... werken in de Limburg hé. Maar in geval van nood verneem ik dat wel via Veertje.
Wens jullie nog een fijne avond en rustige nacht...

Liefs,

Veertje en Rudy

reline

06 feb 2012, 22:22

Lieve Helena.....

Ik hoop dat het je vandaag een beetje beter ging.....
Het niks horen heeft je enorm pijn gedaan, hé.....je hebt zo'n nood aan een beetje voelen van affectie van hen....

En als je je stoute schoenen eens aantrok en morgen naar de zoon ging die zich nu heel waarschijnlijk rustig moet houden wegens zijn knie?.....

Ik wou dat we je konden helpen, maar we kunnen alleen maar helpen door te luisteren en er te zijn voor jou!!

Hou nog even vol.....

Een dochter mailde vanmiddag.....als je de vrieskou over enkele dagen wegdenkt en die vervangt door zachte temperaturen en als je nu eens in het oog houdt tot hoelang het al licht blijft.....dan duurt het niet lang meer of de lente gaat er plots in alle zijn glorie zijn....dan zie ik al mijn fantasie de natuur enorm veranderen....losbarsten...

Ik wens je een rustige nacht toe...

Een dikke knuffel voor jou!!

Ook een knuffel voor alle lieve forumvrienden

Liefs, Reline

Helena van Troje

06 feb 2012, 22:36

Dat dacht ik ook al, eens te bellen naar de knieschoonzoon.
Soms checkt een mens zijn mail dikwijls en soms niet. Gisteravond zat er een vriendin van me met een twee maanden oud babietje te piekeren in haar eentje en kon niet slapen.Ze dacht gedeeld gepieker is half gepieker, ik zal maar eens naar een begripvol iemand mailen... Dom toch, ik had haar en zij mij kunnen helpen, maar ja, wie belt er nog op zo een ongebenedijd uur naar iemand?
Maar ik was toch blij hier terecht te kunnen.
Heb kunnen slapen met een pijnstiller tegen de tandpijn. Moet daar toch ook eens werk van maken. Heilige schrik van tandartsen :oops: :oops: :oops:
Vandaag mijn stoute bottines aangetrokken en een eindje gaan wandelen.
Wij moeten onze stoep vrij houden op straffe van boete, maar de Belgische staat die hoeft dat niet te doen duidelijk....Er is serieus politieaanwezigheid in de buurt. Zouden die ook op seniorennet lezen?

Vanavond telefoon gekregen van een vriend van Hugo, zijn oudste werkmakker. Hij houdt een oogje in het zeil van ver.

sms-je van onze oudste, hij is ziek: keelontsteking

Gisteren nog een site doorgestuurd gekregen door een van de jongens met mooie fietshelmen voor dames. Beetje kostelijk, maar lijkt me de moeite. Fietshelm met aangepast hoedje voor erboven. Je kan zomer en wintermodelletjes kopen.

We stappen dapper verder door.

reline

06 feb 2012, 23:00

Hey Helena.....

Ik kwam nog eens kijken alvorens af te sluiten...Blij je nog te horen....
Ik heb met veel plezier dit bericht gelezen....

En toen ik aan kunnen slapen kwam door een pijnstiller tegen tandpijn...hier een grote smile....zoiets verwacht je niet!!

Wat me weer opvalt is ...telkens als er een erg zware dag was, lijkt het 's anderendaags plots heel anders te zijn, telkens een dag dat alles zoveel beter gaat!!

Fijn dat je vannacht nog een vriendin trof!!
En vandaag een collega van Hugo en een sms'je van de oudste....en met je 'stoute' dinges op stap!! En nog zoveel meer..... Ben blij dat te horen!

Nu een goed voornemen maken...een afspraak met de tandarts en meteen zeggen dat je er erg tegenop ziet en dat je bang bent....je bent niet de enige hoor!

Voor nu een slaap wel!! zonder pijnstiller??

Knuffel, Reline

Oma-C

08 feb 2012, 15:00

Goeie namiddag nog eens, lieve forumvrienden :wink:
De winter zit stevig vast, het blijft maar duren die erge kou...

Helena, oei, nat in de garage, en als het begint te dooien mssn
nog meer, want dan begint alles weer te 'rekken en trekken' :roll:
Ja, water is dun en kan van een heel andere kant komen
als waar het naar beneden loopt :roll: 't zullen kosten worden :?
Stap nog maar een beetje verder maar zie dat je niet gaat glijden,
denk aan de enkels en benen :oops:

reline, een fijne dag ik zie dat het wat beter is nu, houen zo!

falcon, Veertje, gerarda en wie ik nog vergeet :roll:
Allen een warme knuffel en blijf gezond
:wink:

Lieve groetjes van Oma-C.