Op midzomernacht/ begon voor het lentekind de laatste winter
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Goeie middag liev forumvrienden,
moeilijk momenten en herinneringen die boven komen
Tja... elke "eerste keer" is moeilijk om weer mee te maken
Ik kom jullie een knuffeltje en veel sterkte brengen...
Ik hoop dat het een beetje jullie pijn verzacht
Laat de traantjes maar vloeien, ze verdunnen het verdriet
Koester de mooie momenten en trek je daar aan op.
Ik weet hoe moeilijk het is, maar ooit wordt het minder zwaar....
Veel sterkte..............

Lieve groetjes,
Oma-C.
moeilijk momenten en herinneringen die boven komen
Tja... elke "eerste keer" is moeilijk om weer mee te maken
Ik kom jullie een knuffeltje en veel sterkte brengen...
Ik hoop dat het een beetje jullie pijn verzacht
Laat de traantjes maar vloeien, ze verdunnen het verdriet
Koester de mooie momenten en trek je daar aan op.
Ik weet hoe moeilijk het is, maar ooit wordt het minder zwaar....
Veel sterkte..............

Lieve groetjes,
Oma-C.
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
falcon1 - Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Goeie avond iedereen,
ik kom jullie nog een fijne week wensen en hopelijk lukt het jullie allemaal wel een beetje.
Helaas, de plicht roept en zal er dus enkele dagen niet zijn.
Heb net foontje gekregen van het werk dat een collega ziek is, dus zal ik er een tandje moeten bijzetten.. Maar dat is graag gedaan hoor... mijn jongens zullen me wel helpen... Je weet het... als de nood het hoogst is...
Nog een fijne avond en hopelijk een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
ik kom jullie nog een fijne week wensen en hopelijk lukt het jullie allemaal wel een beetje.
Helaas, de plicht roept en zal er dus enkele dagen niet zijn.
Heb net foontje gekregen van het werk dat een collega ziek is, dus zal ik er een tandje moeten bijzetten.. Maar dat is graag gedaan hoor... mijn jongens zullen me wel helpen... Je weet het... als de nood het hoogst is...
Nog een fijne avond en hopelijk een rustige nacht...
Liefs,
Veertje & Rudy
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
beetje knip en plak:
Ik heb vandaag rustigaan toch nog veel gedaan, maar alles behalve wat op mijn programma stond...
Niet erg, want ik ben tevreden van mijn werk of toch bijna...
Ik heb de hele week al stukje bij beetje hetgeen ik van bij ons moeke graag in huis had, dan ook een plaatsje gegeven.
Het koffieservies van mijn echte grootmoeder staat geweldig op mijn kast.
Bovenop de kast heb ik, in een hoekje Congo, ivoor en ebbenhouten dingetjes geplaatst.
De andere kant is dan weer meer speciale prulletjes van overal over de wereld.
Ik ga er ene horen als hij de moeite doet van langs te komen. De oudste is voor sober...
Ik heb wel de hele dag de kaars verder gebrand die tijdens de afscheidsviering heeft gebrand. Het gaf rust evenals de klassieke muziek.
Ja, ik krijg de "weubbe" van de zinloosheid en het woordgekraam van vele gewone liedjes.Ik heb geen Geliefde meer, ik heb geen Valentijn, grrr,goei genade, van zever gesproken.
Oef, de garage is dus ontdaan van omaspullen, de living is ook geruimd, geen verhuisdozen meer daar, de beneden is ook leeg van omaspullen... Ik ga weer in mijn gewone huisje leven.
Nu, voor de lente komt, nog stelselmatig, rustigjes aan, heel veel overbodige dingen weggooien.
We beginnen te kunnen afsluiten. Erfrechten in orde, pensioen in orde, omahuis wat mij betreft leeg, niets dringend, dringend meer.
Nog eventjes dit hoekje aanhouden.
Ik heb vandaag rustigaan toch nog veel gedaan, maar alles behalve wat op mijn programma stond...
Niet erg, want ik ben tevreden van mijn werk of toch bijna...
Ik heb de hele week al stukje bij beetje hetgeen ik van bij ons moeke graag in huis had, dan ook een plaatsje gegeven.
Het koffieservies van mijn echte grootmoeder staat geweldig op mijn kast.
Bovenop de kast heb ik, in een hoekje Congo, ivoor en ebbenhouten dingetjes geplaatst.
De andere kant is dan weer meer speciale prulletjes van overal over de wereld.
Ik ga er ene horen als hij de moeite doet van langs te komen. De oudste is voor sober...
Ik heb wel de hele dag de kaars verder gebrand die tijdens de afscheidsviering heeft gebrand. Het gaf rust evenals de klassieke muziek.
Ja, ik krijg de "weubbe" van de zinloosheid en het woordgekraam van vele gewone liedjes.Ik heb geen Geliefde meer, ik heb geen Valentijn, grrr,goei genade, van zever gesproken.
Oef, de garage is dus ontdaan van omaspullen, de living is ook geruimd, geen verhuisdozen meer daar, de beneden is ook leeg van omaspullen... Ik ga weer in mijn gewone huisje leven.
Nu, voor de lente komt, nog stelselmatig, rustigjes aan, heel veel overbodige dingen weggooien.
We beginnen te kunnen afsluiten. Erfrechten in orde, pensioen in orde, omahuis wat mij betreft leeg, niets dringend, dringend meer.
Nog eventjes dit hoekje aanhouden.
-
-
Lieve Helena,
je maakt me nu echt wel heel blij. Lees hier je tekst van maandag, awel proficiat!
Je hebt echt wel een hele weg afgelegd, maar hoe je dat hier nu schrijft... awel, ik moet je bewonderen!!!
Je had niet alleen het verlies van Hugo te verwerken maar ook dat van je moeder. Ik herinner me nog het onbegonnen werk en de "het-niet-meer-zien-zitten"-momenten. Maar ondanks alles heb je blijkbaar toch de klus geklaard! Wie had dat ooit gedacht!
Dus vanaf nu, toch wat meer tijd voor jezelf kunnen nemen en dat zal je zeker goed doen. Rouwen op zich is al zo verdomt moeilijk en in jou geval kwam er nog zoveel meer bij kijken!
Hopelijk vind je nu uiteindelijk terug wat innerlijke rust, alzal het nog met vallen en opstaan zijn...
Ikzelf heb een relatief moeilijke week achter de rug. Heb het neergeschreven bij Gerarda en vind het eigenlijk wat dubbelwerk als ik het hier ook nog ga zetten
Maar wat je vooral moet onthouden is dat de lentegeur stilaan in de lucht hangt en dat zal iedereen wel enorm deugd gaan doen! Hopelijk ook voor jou!
We wensen je nog een fijne avond en rustige nacht....
Liefs,
Veertje & Rudy
je maakt me nu echt wel heel blij. Lees hier je tekst van maandag, awel proficiat!
Je hebt echt wel een hele weg afgelegd, maar hoe je dat hier nu schrijft... awel, ik moet je bewonderen!!!
Je had niet alleen het verlies van Hugo te verwerken maar ook dat van je moeder. Ik herinner me nog het onbegonnen werk en de "het-niet-meer-zien-zitten"-momenten. Maar ondanks alles heb je blijkbaar toch de klus geklaard! Wie had dat ooit gedacht!
Dus vanaf nu, toch wat meer tijd voor jezelf kunnen nemen en dat zal je zeker goed doen. Rouwen op zich is al zo verdomt moeilijk en in jou geval kwam er nog zoveel meer bij kijken!
Hopelijk vind je nu uiteindelijk terug wat innerlijke rust, alzal het nog met vallen en opstaan zijn...
Ikzelf heb een relatief moeilijke week achter de rug. Heb het neergeschreven bij Gerarda en vind het eigenlijk wat dubbelwerk als ik het hier ook nog ga zetten
Maar wat je vooral moet onthouden is dat de lentegeur stilaan in de lucht hangt en dat zal iedereen wel enorm deugd gaan doen! Hopelijk ook voor jou!
We wensen je nog een fijne avond en rustige nacht....
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Goeie middag lieve forumvrienden,
Alles gaat hier schijnbaar redelijk goed, houden zo!
falcon, jij hebt het mogen kunnen deze week, heb ik gelezen,
mensen die voor alles en iedereen willen (en moeten) klaarstaan
en goed willen doen, vangen altijd de eerste klappen op, zo is dat
Maar het is weer even opgelost, en elke dag wel iets anders hé
de goeie zeelucht en het lentegevoel maken het weer goed
gelukkig maar, want je vergeet ook jezelf soms denk ik
Ken dat hoor, ik krijg ook soms te horen dt ik moet remmen...
Maar hoe doe je dat???
Hier gaat het rustig aan, dat duurt het langste hoop ik
Allemaal lieve groetjes en tot nog eens
Een sterkteknuffel aan die het kan gebruiken
Oma-C.
Alles gaat hier schijnbaar redelijk goed, houden zo!
falcon, jij hebt het mogen kunnen deze week, heb ik gelezen,
mensen die voor alles en iedereen willen (en moeten) klaarstaan
en goed willen doen, vangen altijd de eerste klappen op, zo is dat
Maar het is weer even opgelost, en elke dag wel iets anders hé
de goeie zeelucht en het lentegevoel maken het weer goed
gelukkig maar, want je vergeet ook jezelf soms denk ik
Ken dat hoor, ik krijg ook soms te horen dt ik moet remmen...
Maar hoe doe je dat???
Hier gaat het rustig aan, dat duurt het langste hoop ik
Allemaal lieve groetjes en tot nog eens
Een sterkteknuffel aan die het kan gebruiken
Oma-C.
Laatst gewijzigd door Oma-C op 17 feb 2012, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lieve Helena,
ben nog iets vergeten te vragen... Hoe is je week geweest? Is het allemaal een beetje meegevallen al je bezoeken en uitstapjes?
We wensen je alvast nog een fijne dag.
Liefs,
Veertje & Rudy
ben nog iets vergeten te vragen... Hoe is je week geweest? Is het allemaal een beetje meegevallen al je bezoeken en uitstapjes?
We wensen je alvast nog een fijne dag.
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Falcon eventjes tijd? Tot nu toe is mijn week reuze goed geweest.
Als ik alles vertel zijn we een paar bladzijden verder
Alle gekheid op een stokje, het was een fijne week.
Maandag zachtjesaan dan breekt het lijntje niet..;
Dinsdag gaan eten met Libellevriendin, lente-outfit gaan kopen, cremeke gaan eten, de laatste twee dingen in mijn alleentje...
Woensdag mijn date met de collega's van vroeger, fijn,
telefoon van tante nonneke, van tante S.,(= mijn moeders zus), van mijn eigen zus, die weer een keertje erg ziek was, die moet ook nog eens leren frainen op tijd.
Gisteren namiddag nog bezoek, van een gelijkgestemde ziel nu...
Gisteravond engels, heb een beetje ambiance in de les gebracht samen met nog iemand...juf was wat ontgoocheld blijkbaar over iets.
Van de morgen van de weeromstuit een serieuze huilbui uiteraard, maar alleen mijn ogen pikken nog en het zal wel weer beteren denk ik dan maar.
Ik ga seffens dan een beetje aan gevelrestauratie doen en mijn strooien dakje fatsoeneren om te gaan souperen met mijn twee heren!
Ik vergeet nog het zeer laat avondlijke bezoekje van mijn jongste zoon. Die zag nog licht branden als hij passeerde om halftwaalf en dacht ik ga eens poolshoogte nemen hoe ons moeder de koudegolf doorstaan heeft.
Ja, het was een welgevulde week.
Als ik alles vertel zijn we een paar bladzijden verder
Alle gekheid op een stokje, het was een fijne week.
Maandag zachtjesaan dan breekt het lijntje niet..;
Dinsdag gaan eten met Libellevriendin, lente-outfit gaan kopen, cremeke gaan eten, de laatste twee dingen in mijn alleentje...
Woensdag mijn date met de collega's van vroeger, fijn,
telefoon van tante nonneke, van tante S.,(= mijn moeders zus), van mijn eigen zus, die weer een keertje erg ziek was, die moet ook nog eens leren frainen op tijd.
Gisteren namiddag nog bezoek, van een gelijkgestemde ziel nu...
Gisteravond engels, heb een beetje ambiance in de les gebracht samen met nog iemand...juf was wat ontgoocheld blijkbaar over iets.
Van de morgen van de weeromstuit een serieuze huilbui uiteraard, maar alleen mijn ogen pikken nog en het zal wel weer beteren denk ik dan maar.
Ik ga seffens dan een beetje aan gevelrestauratie doen en mijn strooien dakje fatsoeneren om te gaan souperen met mijn twee heren!
Ik vergeet nog het zeer laat avondlijke bezoekje van mijn jongste zoon. Die zag nog licht branden als hij passeerde om halftwaalf en dacht ik ga eens poolshoogte nemen hoe ons moeder de koudegolf doorstaan heeft.
Ja, het was een welgevulde week.
-
Lieve Helena,
het deed deugd je verhaaltje te lezen... en het kon nog langer denk ik...
Maar hoe zeggen ze dat "goe bezig..."?
Ik kan me zo inleven en heb de indruk dat het toch positief klinkt...
Alé, vooruit met de geit... maak er nog een fijne avond van met die twee heren
Nog nen dikke knuff van ons...
Liefs,
Veertje & Rudy
het deed deugd je verhaaltje te lezen... en het kon nog langer denk ik...
Maar hoe zeggen ze dat "goe bezig..."?
Ik kan me zo inleven en heb de indruk dat het toch positief klinkt...
Alé, vooruit met de geit... maak er nog een fijne avond van met die twee heren
Nog nen dikke knuff van ons...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
gerarda - Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55
Helena ik lees dat ge het goed doet de laatste tijd. Gelukkig er weer bovenop en ook geluk dat ge veel kontact hebt met vriendinnen.
Voor het ogenblik is het bij mij enkel per telefoon of mail want we wonen redelijk ver uiteen zodat ik er voor het ogenblik niet kan geraken omdat ik niet graag in de donker rij.Ook moeten we rekening houden met het weer. Het kan droog zijn als ge vertrekt en één uur later kan het regenen dat het giet.
We zitten allemaal te zagen en beginnen plannen te maken maar toch nog wat wachten. Profiteer zoveel mogelijk Helena onder de mensen zijn is het beste dat er is.
Goed dat ik hier nog mijn babbeltje kan doen.
Ik wens u een leuk week end Gerarda
Voor het ogenblik is het bij mij enkel per telefoon of mail want we wonen redelijk ver uiteen zodat ik er voor het ogenblik niet kan geraken omdat ik niet graag in de donker rij.Ook moeten we rekening houden met het weer. Het kan droog zijn als ge vertrekt en één uur later kan het regenen dat het giet.
We zitten allemaal te zagen en beginnen plannen te maken maar toch nog wat wachten. Profiteer zoveel mogelijk Helena onder de mensen zijn is het beste dat er is.
Goed dat ik hier nog mijn babbeltje kan doen.
Ik wens u een leuk week end Gerarda
-
Lieve Helena,
en, hoe is je uitstap vrijdag verlopen? Sorry, ik ben nog geen klein beetje curieus hé
maar het is eigenlijk meer uit bezorgdheid dat er niks is misgelopen
Hopelijk kan je je nog wat bezighouden in het weekend... want het weer is nu ook niet om over naar huis te schrijven hé.
Gerarda, wonen je vriendinnen allemaal ver weg? Het zal wel beteren als de dagen langer worden en het weer wat beter wordt... Ze zullen er naar uit kijken om je nog eens te zien!
De groetjes nog vanuit de Limburg...
Liefs,
Veertje & Rudy
en, hoe is je uitstap vrijdag verlopen? Sorry, ik ben nog geen klein beetje curieus hé
Hopelijk kan je je nog wat bezighouden in het weekend... want het weer is nu ook niet om over naar huis te schrijven hé.
Gerarda, wonen je vriendinnen allemaal ver weg? Het zal wel beteren als de dagen langer worden en het weer wat beter wordt... Ze zullen er naar uit kijken om je nog eens te zien!
De groetjes nog vanuit de Limburg...
Liefs,
Veertje & Rudy
-
Hallo Falcon en Gerarda:
Vrijdag was heel fijn, gelukkig kon ik het vervelende incidentje van 's middags vergeten in het leuke gezelschap van mijn twee cavaliers.
Ja, Falcon, sommige mensen hebben het soms zoooo moeilijk met zichzelf, dat ze dat dan op iemand moeten uitwerken en het rad van fortuin was gestopt bij mijn letter... Nu moet ik nog eens leren daar niet op in te gaan.

Het eten was heel lekker, zoals ik in dat restaurant gewoon ben. We zijn eerst nog ergens anders gaan aperitieven, gelijk de echten!
Voorgerecht:
Krokantje gevuld met prei en zalmmousse vergezeld van een vanillezoetje,rucolasla en een streepje wasabitralala op het menu stond:
Kroketje van zalm en prei, espuma van wasabi en vanille
Hoofdgerecht:
Gegrilde filet pur van paard, saus van schorseneren, dauphinois aardappelen
Dessert:
Dessertentrio van de Chef:bestaande uit een vleugje luchtige chocomousse een chocoladen schelpje met speculoosijs en een mini tarte tatin
appelschijfje.
Geproefd van een lekker wijntje=twee slokjes.
En vooral bijna alles op gekregen...!
Toen keek ik mijn gsm na en daar stond een berichtje op: kom je mee mosselen eten zaterdagavond bij mijn ouders, J. Uiteraard!
Toen belde tante S. of ik deze namiddag mee naar ziekenzorg pannenkoeken wil gaan eten!!!! Ik zal mijn beste kleedje maar aandoen en mijn stoute schoenen om met de auto naar tante S. te rijden.
Mijn vriendinnen wonen ook nogal veraf, om naar de nen te gaan moet ik twee treinen en een bus nemen en naar de andere bus trein tram en een stuk te voet. Geen van de twee rijdt graag met de auto en ik ook niet, dus spreken wij meestal af op een centraal punt tussen de twee.
Maar inderdaad is er hier en is er mail en is er telefoon...
Ik denk dat je maar zo opgesloten bent, dan dat je wil opgesloten zijn.
Al had ik vooral in het begin niet echt veel behoefte aan buiten gaan om in gezelschap te zijn. Wel buiten zijn in de open lucht dat wel.
Zo, ik wens jullie allen nog een fijne verderzetting van de begonnen zondag hier met hagelbuien, zon en wind en wat wordt het nog????
Vrijdag was heel fijn, gelukkig kon ik het vervelende incidentje van 's middags vergeten in het leuke gezelschap van mijn twee cavaliers.
Ja, Falcon, sommige mensen hebben het soms zoooo moeilijk met zichzelf, dat ze dat dan op iemand moeten uitwerken en het rad van fortuin was gestopt bij mijn letter... Nu moet ik nog eens leren daar niet op in te gaan.
Het eten was heel lekker, zoals ik in dat restaurant gewoon ben. We zijn eerst nog ergens anders gaan aperitieven, gelijk de echten!
Voorgerecht:
Krokantje gevuld met prei en zalmmousse vergezeld van een vanillezoetje,rucolasla en een streepje wasabitralala op het menu stond:
Kroketje van zalm en prei, espuma van wasabi en vanille
Hoofdgerecht:
Gegrilde filet pur van paard, saus van schorseneren, dauphinois aardappelen
Dessert:
Dessertentrio van de Chef:bestaande uit een vleugje luchtige chocomousse een chocoladen schelpje met speculoosijs en een mini tarte tatin
appelschijfje.
Geproefd van een lekker wijntje=twee slokjes.
En vooral bijna alles op gekregen...!
Toen keek ik mijn gsm na en daar stond een berichtje op: kom je mee mosselen eten zaterdagavond bij mijn ouders, J. Uiteraard!
Toen belde tante S. of ik deze namiddag mee naar ziekenzorg pannenkoeken wil gaan eten!!!! Ik zal mijn beste kleedje maar aandoen en mijn stoute schoenen om met de auto naar tante S. te rijden.
Mijn vriendinnen wonen ook nogal veraf, om naar de nen te gaan moet ik twee treinen en een bus nemen en naar de andere bus trein tram en een stuk te voet. Geen van de twee rijdt graag met de auto en ik ook niet, dus spreken wij meestal af op een centraal punt tussen de twee.
Maar inderdaad is er hier en is er mail en is er telefoon...
Ik denk dat je maar zo opgesloten bent, dan dat je wil opgesloten zijn.
Al had ik vooral in het begin niet echt veel behoefte aan buiten gaan om in gezelschap te zijn. Wel buiten zijn in de open lucht dat wel.
Zo, ik wens jullie allen nog een fijne verderzetting van de begonnen zondag hier met hagelbuien, zon en wind en wat wordt het nog????
-
Goeie zondag aan alle lieve forumvrienden
Ben even uit de boom geklommen om even te komen kijken hoe het
hier gaat
Rustig zo te zien; we zijn op goeie weg denk ik...
hier is de hele voormiddag zon, en niet koud...
Helena, het begint te lukken denk ik, je weet zelf al
waar je "zwakke punten" zitten en bent bereid eraan te werken
Zo is het je moet leren je niet teveel van anderen aan
te trekken, toch zeker niet van commentaar of geroddel.
Wat je niet graag hoort of weet kan je best negeren
Jij hebt jouw leven en dat doe je zoals het jezelf uitkomt.
fijne zondag nog, tot aan de andere kant van het www
falkon, en Veertje, geniet van limburg en van
de vakantie, die heb je verdient
Gerarda, een sterkteknuffeltje
en wie ik zou vergeten, sorry, 't is niet kwaad bedoeld
Allemaal een zonnige groet.
Oma-C.
Ben even uit de boom geklommen om even te komen kijken hoe het
hier gaat
Rustig zo te zien; we zijn op goeie weg denk ik...
hier is de hele voormiddag zon, en niet koud...
Helena, het begint te lukken denk ik, je weet zelf al
waar je "zwakke punten" zitten en bent bereid eraan te werken
Zo is het je moet leren je niet teveel van anderen aan
te trekken, toch zeker niet van commentaar of geroddel.
Wat je niet graag hoort of weet kan je best negeren
Jij hebt jouw leven en dat doe je zoals het jezelf uitkomt.
fijne zondag nog, tot aan de andere kant van het www
falkon, en Veertje, geniet van limburg en van
de vakantie, die heb je verdient
Gerarda, een sterkteknuffeltje
en wie ik zou vergeten, sorry, 't is niet kwaad bedoeld
Allemaal een zonnige groet.
Oma-C.