mijn man verloren

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Oma-C

19 apr 2012, 21:00

Goeienavond allemaal, ik kom nog even piepen :roll:
Stil hier... dat betekent dat het toch goed gaat :wink: (hoop ik)

Hier druk met het korter maken van de glasgordijnen,
een lastig prutswerk, maar ze zijn nog te nieuw om ze
weg te doen voor nieuwe, heb al kosten genoeg nu :oops:
Ze moeten 15cm korter gemaakt worden; dus weet ik
nog wat te doen, plooi-lint eraf-tornen en nadien
er terug aannaaien... :roll: veel gefrutsel :oops: :?
Och ja..Het is toch geen fietsweer dus houden we ons daar
maar mee bezig :)

Voor iedereen een goeie nacht en tot later...
Groetjes Oma-C. :wink:

Hugie12

20 apr 2012, 00:01

Gerarda;

Ben er weer he ;awel zoals je zegt ,bij mij in het salon was het altijd gelach !!!Echt hoor,wist op alles iets te vertellen.Ben het nog niet verleerd ....vandaag bij Dirk de kinesist was ik deze keer eens vroeger :lol: en het eerste wat ze zeiden Ha Hugie is daar ;ikke wat is't werd ik niet verwacht? Jaja maar Dirk heeft een slechte dag ;binnen de vijf min was hij aan het lachen !!!!! Begon zo Awel Dirkske vertell het eens aan ma Hugie en hij vertelde het inderdaad,toen was het hek van de dam he en tegen dat we gedaan haddeb was Dirk weer er bovenop! Maar op de loopband had hij me te stekken;loop op helling 3 en nu had hij helling 5 gezet en de dees maar puffen ,maar toen hij mijn saturatie kwam meten ,heeft hij het gauw gemindert op vlakke loop:had maar 72 % meer en normaal moet je zesennegentig hebben !Alle we waren weer vertrokken "ge wilt me kapot he;maar dan heb je weer minder inkomsten !!!!! :lol:

Renilde uwe laminaat ligt er ;maar waneer is het De laminaat lag er om 32.30 uur in, :lol: :lol: :lol: :lol: staat niet op mijn klok hoor!

Dat spookwasmachien is wel tevroeg of te laat he ;we zijn pas april !!!!!of doet dat zoals st niklaas ;veel te vroeg komen???? :lol: Kookt alles af ,zo geraak je aan nieuw :lol:

Falcon :werkweek zit er weer bijna op;geniet dan maar van het weekend :roll:

We zien Gerarda niet;dus heeft ze het naar haar zin gehad in Oostende en doet ze nu dodo

Slaapwel vrienden en tot morgen zeker?
Hugie
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

reline

20 apr 2012, 03:49

Hallo allemaal,

Heb tot nu toe goed geslapen...lijkt uren aan één stuk door te zijn geweest, maar nu lukt het niet meer....seffens wel weer!

Gerarda.....hoe ging het in Oostende? Had je een fijne dag bij je vriendein?
Ik dacht dat de Vlaanders wel heel wat regen kregen vandaag...de kust ook?

Wij hebben vanavond pas één enkel buitje gehad met hagel...dat was alles ...verder haalden we de 17° ...is aan de noordkant gemeten....en hier is het de Kempen...is in de lente en zomer meestal warmer wegens de zandgrond....de zon geeft ook al heel veel warmte!

Oma-C...ik schreef je al bij Helena....zijn je gordijnen klaar geraakt?

Hugie.....ik vind het zo fijn zoals je vertelt!!
Hier is ook een kinesist die Dirk noemt...dacht eerst al dat je bij hem kwam, maar dan zag ik Leuven staan....wel een heel eindje hier vandaan!
Kookt alles af ,zo geraak je aan nieuw
Doe me dat niet aan.....dan MOET ik om nieuwe kleren en daar heb ik een enorme hekel aan.....

Ben benieuwd voor wat dat dpookding me volgende keer gaat leveren...volgende was worden lakens bij 60°....

En die laminaat...ik heb weer te vlug getikt en de dag te lang willen maken...het moet 23.30 uur zijn!

Nu ga ik weer proberen om mijn slaap terug te vinden....
Ben heel stillekes geweest...

Slaapwel en tot de volgende...

Lieve groetjes voor allemaal,

Liefs, Reline
Zomaar voor iemand aardig zijn
Is voor jezelf, maar ook voor de ander fijn!

gerarda

20 apr 2012, 07:51

Hallo

Ik was deze morgen snel wakker toen ik op het forum kwam .
Toen ik het verhaal van Oma-C las kende ik dit. Glasgordijnen maken vind ik het ergste die er is. moeilijk om effen te leggen glijd elk ogenblik uit je handen. Moet eerst een draadje trekken om het recht te hebben en die zijn natuurlijk altijd meters breed.Ik zei dikwijls dat ik liever een mansbroek maak dan een gewone gordijn.En toch maakt men ze nog best zelf. Onlangs moest ik een nieuwe hebben en dacht foert ik laat hem maken. Ik heef de maten op van de oude goed gepast om mooi te zijn een viertal cm van de tablet om gemakkelijk stof af te nemen. Helaas een 1,5 te lang en ik vind het lelijk ook. maar ja ik zal het maar zo laten gelukkig maar in de slaapkamer ik moet er niet gans de dag op kijken.

reline beginnen genieten van de nieuwe woning nu nog wat zon in huis en de geleden miserie zal snel vergeten zijn.

Hugie wat we nog allemaal zullen horen van u ik weet het niet. met uw ademhalingsproblemen nog al die oefeningen doen. Ik zie het mij zelf nog niet doen.

Mijn dagje gisteren was zeker fijn.Opgehaald worden aan het station . Een gezellige babbel en een etentje dat ikzelf niet moest klaarmaken.
Wij zijn in de namiddag naar de gebuurte geweest waar we samen opgegroeid waren en gaan zien hoe alles verandert was. Niet alleen de huizen waren gerenoveert maar ook de straten waren prachtig geworden.
Ik was blij om dit eens terug te zien. Hoewel het vroeger allemaal huizen waren met een mooie grote tuin en als afsluiting een draad of een haag , we voelden ons wel vrij ,maar toch kon er al eens een babbeltje gedaan worden over de haag. En ieder onderhield de haag om beurten zonder dat er daar discussies over waren.Maar nu is dat allemaal afgesloten met houten schuttingen dat vond ik wel spijtig. Brrrr iedereen op zijn eilandje niemand zicht binnen maar zij ook geen zicht buiten. Ik zag dit wel meer als een gevangenis.
Ik was om 9 uur thuis doodmoe en direct naar bed.met de trein is het wel gemakkelijk maar ge verliest veel tijd met wachten.Ik ga toch liever met de auto.

We hebben daar inderdaad ook twee grote vlagen regen gehad op onze tocht maar ik had een paraplu bij en de vlagen duurden niet lang.

Groetjes voor iedereen

gerarda
Laatst gewijzigd door gerarda op 21 apr 2012, 03:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C

20 apr 2012, 18:56

Goeienavond aan alle forumvrienden :wink:
Dag gerarda, een fijne uitstap gehad :lol: kan deugd doen hé
terug naar de woonplaats van je jeugd, het brengt
allemaal herinneringen boven :)

Ik maak altijd mijn gordijnen zelf ook de drapperies :?
dan ben ik zeker, en ik kan altijd nog even nameten :)
Nieuwe maken gaat veel vlotter maar nu moest ik eerst de
plooilinten erafhalen en ja een draadje trekken..
een stuk afknippen dan weer de linten eraan,
Ze zijn alle 4 klaar om ze morgen te naaien; vandaag niet meer :oops: door het gepruts en gefrutsel bij kunstlicht, pppfff... 'kheb er
hoofdpijn van gekregen :?
Zo'n grote lappen van 12 meter breed :oops:

Ik ga straks op tijd naar mijn kofferke, morgen komt ook nog langs...
Het weekend is toch slecht weer niet bekwaam om buiten te komen :?

Ik wens jullie allen gerarda, Hugie, reline, falcon en Veertje, Helena,
een fijn weekend :) maak er het beste van :wink:

Groetjes,

Oma-C.

falcon1

20 apr 2012, 20:52

Lieve Gerarda,

ben er weer....
En... naar Oostende geweest? Hier in de geburen dus...
Tja, het weer was niet om over naar huis te schrijven hé... Je moet het maar eens over doen als het zonneke schijnt!
Verder hopen we dat alles een beetje naar behoren verloopt!

Ik las hier een gans artikel over het wel en wee van de glasgordijnen en de wasmachine van Reline die het niet doet.
Als je nu die glasgordijnen eens in het wasmachien van Reline duwt en op 95° wast zijn ze misschien gekrompen en spaart dat wel veel werk!

Mijn werkweek was de moeite. Al die jonge gastjes die twee weken hebben binnen gezeten... Ik heb er direct een lap op gegeven... Niet op de jongens hoor maar aan de activiteiten... Resulaat iedereen bekaf nu :lol:
Heb me net nog eens kunnen uitleven in de keuken... heeft deugd gedaan...

We wensen iedereen nog een fijne avond en rustige nacht.

Liefs,

Veertje & Rudy

Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

reline

20 apr 2012, 23:22

Als je nu die glasgordijnen eens in het wasmachien van Reline duwt en op 95° wast zijn ze misschien gekrompen en spaart dat wel veel werk!
Falcon...of het zo'n goeie raad is????

Oma-c....ik vrees dat je dan ineens aan nieuwe kan beginnen!!
Ik maakte ook altijd mijn gordijnen en overgordijnen zelf.

Vandaag hebben we onze overgordijnen van voor de werken opgehangen om eens te proberen voor de maat.....nu hangen die daar toch wel perfect zeker!!

Dus...voorlopig zeker geen nieuwe....eerst rustig de kat uit de boom kijken en vragen aan de kinderen wat ze ervan vinden!

Falcon....het was te denken dat het drukke dagen gingen worden na die twee weken vakantie!!
Maar vandaag thuis afgereageerd met iets lekker koken?

Lieve groetjes voor iedereen!!

Liefs, Reline

Hugie12

21 apr 2012, 02:19

Hallo forumvrienden;
Iedereen al dodo aan het doen ? Dan hebben julie morgenvroeg al wat te lezen ,
Iedereen al aan de veranderingen zie ik ;was er dit jaar wat vroeger bij :lol: moest wel ,was met mijn overgordijnen naar de wasserij gegaan ;dacht kunnen ze er allemaal tegelijker tijd in ;;;;;;kon dus maar..........verkeerde temperatuur zeker .zat met water in mijne kelder hahahahadus nieuwe gaan halen en maar stikken!
Mijn glasgordijnen zijn vlug gemaakt ;heb juist vanbiven gordijn en verder zijn het lintjes ,dus afsnijden en klaar!Als ik ze was moeten ze wel in een zakje of ben een week die draden uit een aan het halen :wink:
Ben nu bezig de kasten aan het leeghalen en de vuilbak naast me ;opperhoofd heeft de slechte gewoonte ,hij ziet een plaatsje en hoep het is gevuld! Dus regelmatig moeten hier de kasten uitgeruimd en terug op orde gezet!
We hebben kasten om het erin te zetten zegt hij!akkoord maar dan wel op hun plaats :roll: :roll:
Hier is het weer aan 't regenen dat het geen naam heeft ,is al van 5 uur bezig!
Morgen komt de kleindochter en het zal knutselen worden ;ze had van de klokken stoepkrijd gekregen en ze heeft nog niks kunnen tekenen :twisted:
Alle ben er mee weg ;brood is bijna klaar
Slaap maar lekker verder julie ;een dikke knuffel
Hugie
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

Oma-C

21 apr 2012, 07:08

Goeie morgen allemaal :) ,juist ja: regen voor de verandering :?
Als er nadien een goeie zomer komt nemen we het er maar bij hé :roll:
Er is geen keuzen en erover zagen helpt ook niks.
Alleen al die gewrichten die laten het telkens weten
dat het nog geen zomer is :oops: mijn handen en vingers pppfff

Ja, gerarda zoals falcon zegt het nog een overdoen bij zonnig weer
kan alleen maar plezant zijn, :wink:

Dag falcon, welkom terug, :wink: dat "klein grut"
(sorry voor de uitdrukking maar hier is dat gewoon een uitspraak)
Die houden je wel bezig hé, en dat je er moe van wordt
dat voelen zij niet.... geniet ervan zolang je 't kan, ze zijn zo rap groot!
Die gordijnen in het machien van reline,:oops:
Jij zou het mooi maken denk ik :P dan is al m'n werk voor
niks geweest en moet ik nog nieuwe halen..
maar 't was een tip OK :lol:

reline dan heb jij geluk dat die gordijnen van jou nog kunnen dienen zonder veranderen, zoveel te beter :wink:

Hey Hugie, , ik ruik je vers broodje, en krijg er honger van, :lol:
je kasten zijn ondertussen ook weer opgeruimd, 'tja,.. de ene
zet het erin :) en de ander ruimt het op.... een goeie
samenwerkende vennootschap hebben jullie :lol: :D zo blijf je bezig...:)

Voor allen een aangenaam weekend, en tot later...

Groetjes,
Oma-C. :wink:
Laatst gewijzigd door Oma-C op 21 apr 2012, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

reline

21 apr 2012, 09:33

Goeiemorgen allemaal,

Hugie...jij bent een slimme.....je zorgd ervoor dat je niet teveel aan je gordijnen moet doen!!

Wij hebben er heel wat...beneden aan de straatkant...achteraan niet...we hebben graag zicht op het leven in de tuin....maar boven hebben alle slaapkamers glasgordijnen...

Maar jij de raad opgevolgd van Falcon en jou overgordijnen een wasmachine in zoals het mijne....daar waren ze blijkbaar niet mee akkoord, maar nu zit je dus weer in het nieuw....jij kan ze ook zelf maken!!!
Jullie hebben het allemaal in de vingers...

Ik hoop dat er vandaag heel veel droge momenten gaan zijn zodat jou kleindochtertje heel wat gaat kunnen werken met haar stoepkrijt!!
Wat knutseen jullie?
Geniet van je kleindochtertje!!!

Ik hoop dat het weer snel gaat omslaan en dat gewrichten het weer beter gaan doen...ik heb van het weer gelukkig helemaal geen last....

Oma-C...zoveel last van je handen.....je zou even over en weer naar het zuiden moeten kunnen....

Een fijne dag allemaal!

Liefs, Reline

I

gerarda

21 apr 2012, 23:09

Hallo Rudy ik heb al aan u gedacht hoor dat ge weer blij zult zijn om met de gaste bezig te zijn.
Ik vraag mij af wat gij zult doen als ge op pensioen zult gaan. Niet dat ge u zult vervelen maar ik denk dat ge die gasten wel zult missen

Voor iedereen wil ik nog zeggen dat ik weer aan de kook geweest ben. Als marc mij ziet van daarboven zal hij lachen hoor. Ik die nooit graag gekookt heb en zeker niet voor meer mensen dan mijn gezin.

Ik zag hier deze week jeroen meus bezig met scampi' met currysaus en ik eet heel graag scampi's Ik heb he teens goed gelezen en heb het voor de kinderen gemaakt want voormij alleen is het dan teveel en een klein betje maken is dan ook dat niet.
Ik heb dus vandaag op mijn gemak alles voorbereid tussendoor. na de middag de scampi's gepeld en eens snem gebakken en de saus gemaakt en een tijd later alle groenten gekuist en fijn gesneden. Zodat ik weinig werk had als de kinderen toekwamen. he tis goed gelukt en nu heb ik nog juist genoeg voor mij morgen. Nu ga ik slapen want ik ben doodmoe.

Slaapwel voor iedereen groetjes Gerarda Afbeelding

falcon1

22 apr 2012, 14:17

Lieve Gerarda,

terug aan de kook? Je weet dat ik het ook gans mijn leven niet gedaan heb hé.
Ik las dat je scampi's hebt klaar gemaakt. Dat heb ik vrijdag gedaan. Een ongelooflijk en snel recept uit de Libelle. En lekker dat dat was! (maar er zat wel een glas witte wijn in... :? )

Ik zie dat iedereen hier met gordijnen bezig is en dat het bij de ene al wat beter lukt dan bij de andere. Nu, wij hebben binnen rolgordijnen... passen altijd :lol: Natuurlijk kan iedereen hier volop naar binnenkijken (4e verdiep) maar wij ook ongestoord naar buiten... En hier gebeurt toch niks dat het daglicht niet mag zien op enkele zotte fratsen van Veertje na :oops:

Tja, en dat rotweer doet inderdaad niet goed aan de knoken... maar het zal binnenkort wel veranderen zeker?
En inderdaad Gerarda, als ik op pensioen ben ga ik zeker mijn werk en die mannen missen, net als mijn Groen Limburg! Want daar zitten mijn wortels nog hé... Binnenkort bloesemperiode... het gaat er weer prachtig zijn.
Hier enkele foto's van de ingang van het domein waar ik door de week verblijf...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu, dat paard is ondertussen mijn beste vriend niet meer... Toen ik de foto's ging nemen moest ik over een gracht springen en had maar een klein plaatsje tussen gracht en prikkeldraad. Dat paard werd wat nieuwsgierig en kwam bij mij staan... Opeens duwde hij met zijn kop tegen mij waardoor ik mijn evenwicht verloor en met gans mijn hebben houden in de gracht viel. Tot overmaat van ramp passeerden er nog twee auto's vol kinderen... en meer vertel ik er niet over :?

Iedereen nog een fijne zondag gewenst... Hier aan het zeetje afwisselend zon en wolken maar het ziet er wel goed wandelweer uit...

Liefs,

Veertje & Rudy

gerarda

22 apr 2012, 15:39

falcon1 schreef: Lieve Gerarda,

terug aan de kook? Je weet dat ik het ook gans mijn leven niet gedaan heb hé.
Ik las dat je scampi's hebt klaar gemaakt. Dat heb ik vrijdag gedaan. Een ongelooflijk en snel recept uit de Libelle. En lekker dat dat was! (maar er zat wel een glas witte wijn in... :? )

Ik zie dat iedereen hier met gordijnen bezig is en dat het bij de ene al wat beter lukt dan bij de andere. Nu, wij hebben binnen rolgordijnen... passen altijd :lol: Natuurlijk kan iedereen hier volop naar binnenkijken (4e verdiep) maar wij ook ongestoord naar buiten... En hier gebeurt toch niks dat het daglicht niet mag zien op enkele zotte fratsen van Veertje na :oops:

Tja, en dat rotweer doet inderdaad niet goed aan de knoken... maar het zal binnenkort wel veranderen zeker?
En inderdaad Gerarda, als ik op pensioen ben ga ik zeker mijn werk en die mannen missen, net als mijn Groen Limburg! Want daar zitten mijn wortels nog hé... Binnenkort bloesemperiode... het gaat er weer prachtig zijn.
Hier enkele foto's van de ingang van het domein waar ik door de week verblijf...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu, dat paard is ondertussen mijn beste vriend niet meer... Toen ik de foto's ging nemen moest ik over een gracht springen en had maar een klein plaatsje tussen gracht en prikkeldraad. Dat paard werd wat nieuwsgierig en kwam bij mij staan... Opeens duwde hij met zijn kop tegen mij waardoor ik mijn evenwicht verloor en met gans mijn hebben houden in de gracht viel. Tot overmaat van ramp passeerden er nog twee auto's vol kinderen... en meer vertel ik er niet over :?

Iedereen nog een fijne zondag gewenst... Hier aan het zeetje afwisselend zon en wolken maar het ziet er wel goed wandelweer uit...

Liefs,

Veertje & Rudy
Sorry hoo Rudy ik heb ook eens gelachen als ik het las van uw kennidmaking met het boerepaard.
In plaats van Blanche en haar peird van Willem vermanderen was het Rudy en zijn paard
:oops: niet schoon hé van mij. Maar het is toch gelukkig goed afgelopen.
heel mooi die plaats waar ge in de week bent .
Ik had er in het begin dat ik uit Oostende weg was in de lente toch problemen mee dat ik niet meer aan de zee woonde . Maar toen we in St laureins woonden vond ik dat zo vervelend al dat groen en die koeien, maar geleidelijk aan met te wandelen met de honden en een vriendin kon ik wel genieten van de mooie landschappen en de rust van de buiten . En het is nog zo. Ik zou zeker weer naar de buiten willen.
Gij hebt het geluk om van beiden te genieten leuk voor u u verdient het wel om eens te bekomen.

Groetjes Gerarda

falcon1

22 apr 2012, 16:40

Gerarda,

ik ben blij dat je er eens mee kunnen lachen hebt...
Ja, ik ben op en top Limburger hoor. Ben groot getrokken in de bossen en de velden. (bij manier van spreken hé...)
Maar jij denkt precies dat ik een braaf manneke ben hé. Je moet dan eens gaan kijken bij "vlegelstreken" op sennet :oops:

Krijg je je zondag wat gevuld?
Hopelijk toch een beetje meegevallen...

Oma-C

22 apr 2012, 18:43

Goeienavond allemaal de forumvrienden, :wink:

Alles hangt op z'n plaats (wat een verademing: en ikke content) :lol:
kinderen hebben de rails gehangen en ondertussen
konden de gordijnen gewassen worden, en één voor één opgehangen.
Heerlijk fris en proper, 't ruikt lekker naar wasverzachter :lol:

gerarda, st Laureins?? dat is de streek van het meetjesland
waar ik geboren en getogen ben, tot ik naar Antwerpen kwam :)
De mooie krekenroute en de vlakke polderlandschappen, mooi!!
en vooral rustig, Vorige week ben ik er nog geweest met vrienden
en gaan eten in st Margriete. Het is er wel veel verandert
sedert ik er in 1965 wegging :roll:
De eerste 23jaren van m'n leven was dat de heimat :wink:
Fijn zoals je tegenwoordig graag kookt, mooie bezigheid ook
en vooral als de kunsten gewaardeerd worden :)

falcon, ik heb ook vrienden in Limburg, (Heusden-Zolder)
Raar zoals die geboorte-en jeugd-wortels blijven trekken hé :lol:
Heel limburg is een mooie fietsstreek trouwens en zeker
nu de bloesems volop zullen in bloei staan,
mijn appelboompje staat ook mooi (bijna rood te zijn)
't zijn kleine rode sierappeltjes zoals er in boeketten en
bloemstukken verwerkt worden :) je kan er lekkere,
rose appelmoes van maken, een siets anders dan anders :)
En dat paard wou zeker een kijken hie zo'n fototoestel werkt?
Groetjes aan Veertje :wink:

Hugie en reline, alles goed vandaag :roll: :lol:
Nog een fijne zondag en tot later :wink: