1968/69 Niell- Duitsland

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

dejef55
Lid geworden op: 16 dec 2004, 18:03
Locatie: Tremelo

20 okt 2008, 18:32

Beste vrienden,ben op zoek naar makkers van de 102 compagnie te Niell bij Keulen, dit uit het jaar 1968-1969,periode jan.tot okt. Jef.

joka
Lid geworden op: 14 okt 2008, 06:28
Locatie: Bree

24 okt 2008, 07:24

Hoi Jef,

Wij zijn Ex 102-ers. Mijn tweede helft van mijne trouwboek was er gekaserneerd van 69 tot 93 en ikzelf heb er als MOC gewerkt van 74 tot 92. MT en KL I. Geweldige tijd! Ik weet niet of wij ons kennen van de réunie die wij in 1999 hebben georganiseerd. Wij hebben toen geprobeerd om zoveel mogelijk mensen te kontakteren, wat op zich een hele klus was. Wij spreken van de tijd van de heren Wittouck, Bergmann, Frenken, Windey, Van Veldhoven en de dames Van De Perre en Allemeersch. Zeggen je die namen iets?
Groetjes Jos en Kaatje

dejef55
Lid geworden op: 16 dec 2004, 18:03
Locatie: Tremelo

30 okt 2008, 19:55

Kaatje & Jos

Van de réunie heb ik niets geweten,van die namen komt chef Windey me het het bekendste voor, de rest van de namen zegt me niet zoveel,als ik ze kon zien op foto zal ik er zeker nog van herkennen.Jos van welke stad of gemeente ben jij afkomstig ?Ik woon te Baal 3128 in de buurt van Aarschot.Ik ben tevreden dat er toch iemand heeft gereageerd,ik had twee jaar geleden ook al een poging gedaan,maar geen enkele reactie.

Vriendelijke Groeten,

Jef

joka
Lid geworden op: 14 okt 2008, 06:28
Locatie: Bree

31 okt 2008, 14:01

Hoi Jeff,

Ja, de reacties laten soms te wensen over. Wij krijgen wel geregeld nog vragen om nog eens een réunie op touw te zetten maar moeten eerlijk bekennen dat ons de moed een beetje in de schoenen is gezakt. Je vraagt naar Jos zijn gemeente, wel hij is van Maaseik afkomstig. Een glimburger. Ik ga eens proberen je een paar foto's te sturen als privé boodschap, dus laat ons hopen dat het lukt. Nog enkele namen die ons voorstaan: Heylen, Vandoorslag, Demoor, Moors L. En iemand die je als ex-102 zeker moet gekend hebben is een Duitse burger die op KL I werkte de Willy. Deneef, Liessens, Vanhoef.

groetjes
Kaatje en Jos

channelten
Lid geworden op: 27 apr 2006, 19:52
Locatie: Kalmthout (C)

31 okt 2008, 17:13

ik geloof dat ik daar ooit nog eens met een paar krakkemikkige GMC's kettingen heb moeten afhalen om de tanks op de trein vast te maken.
Voor zover ik mij kan herinneren was dit depot gelegen tegenover een grote olieraffinaderij.
De mess onderofficieren was er in een klein gebouw en heel gezellig.
Een ex Wm KROO van het 5e Lansiers Lüdenscheid
Si vis pacem, para bellum - Aspire 7741G - Linux Mint 19.3 Tricia

dejef55
Lid geworden op: 16 dec 2004, 18:03
Locatie: Tremelo

31 okt 2008, 18:29

Kaatje & Jos,

Ja de Duitse burger kan ik me wel herinneren,het werkhuis van Willy was gelegen aan de straat kant rechtover het wachtlokaal,weten jullie misschien hoe de straatnaam is waar de kazerne is geweest?dan kan ik de plaats opzoeken via Google.De naam Vandoorslag zegt me wel wat,was zijn bureel niet aan de linkse kant als je het gebouw binnen kwam?Voor Channelten ik weet dat rechtover de kazerne een eethuis was of ben ik mis ?de Ford fabrieken grensde aan de kazerne en heb er in die tijd duizenden Capri's zien vertrekken via het spoor.

Groetjes,

Jef

joka
Lid geworden op: 14 okt 2008, 06:28
Locatie: Bree

01 nov 2008, 07:46

Hoi Jef

De Willy was magazenier op Kl I en Kl I wederom lag volledig aan de achterzijde van het kwartier Olt Holm. Daar kon je inderdaad vanuit de bureaus de treinen zien vertrekken vanuit de Fordwerke. De straatnaam was Geestemünderstrasse en inderdaad tegenover de kazerne was een restaurant. Het bureau van Vandoorslag was inderdaad links in de blok waar de staf zat. Voor Channelten, de mess OOff was inderdaad klein en gezellig maar dat waren alle blokken in t kwartier. Er waren daar maar drie eenheden gelegerd. 12 tpt(franstalig) en 102 Cie Rav en nog eentje maar die zijn we hier alle twe kwijt.

groetjes
Kaatje