1975/76 ludenscheid

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

pcfreak2

28 jul 2006, 23:16

zijn er hier op het forum mensen die gekazerneerd waren in hellersen
lichting 1975 1976 ,202mat
roger

platyke

08 jan 2008, 23:53

Van februari 1975 tot november 1975 in Hellersen, wel bij 261 Cie Mun. Niet exact wat gevraagd, maar het benadert wel een beetje. "Werkte" toen in het stafblok. Namen die mij nog te binnen schieten waren ... Coppens (een grote forse kerel) ... Warpy (studentikoos persoon met baardje) en bij de beroeps in het stafblok: Wm De Rijk, Wm Coene, Opperwachtmeester ? (De Stier), Lt Van Huyck, Adjt KRO Van Loon, in depot Wm Vanderdonckt, Brig. Chefs Agten en Vincke.

dromader

16 sep 2008, 18:33

Ik herinner me nog zeer goed Lt Fred Van Huyck. Hij is jammer genoeg enkele jaren geleden overleden...
Ook Guy Lecluyse is verleden week begraven...
Hoe de tijd vliegt...
Jan Soete,
toen: 202 Cie Mat,
Lüdenscheid-Hellersen

nummer6
Locatie: Zwevelse Hoeven aan de vijver van Baron Von Grevenbroek

28 sep 2008, 20:39

:D Hei Dromader,
Ik was in Hellersen bij 202cie Mat als KRO in 1974.
Heb daar veel soldaten op de openbare weg leren rijden met MAN.
Dit was een apart rijbewijs, het zogenaamde polybrandrijbewijs.
Guy Lecluyse waarover je het hebt heeft mij toen ook het Magirus (boven 3,5ton) rijbewijs bezorgd na een bepaalde proef.
Toen had ie de graad van 1LT dacht ik.
Spijtig te vernemen dat hij gestorven is.

Afbeelding
Nummer6

Speleo

28 nov 2008, 00:15

PUGNANTES ADJUVO

Was in Hellersen 202 Cie Mat
plt Maint.
Van mei 72 tot jan 73.
OltR Wilfried Nijs

Ik herinner mij een aantal namen. Zeker mijn collega OltR Jos Vermeulen,(toen) Lt Jan Soete, Olt Samijn,
Adj Jan Dex en Adj Theu Sleven, Chef Bob Willems, Chef DeBie, Chef Moescops, Chef Ferrari, Chef Mathijssen.
Kap Delotte, Kap Debruyn
Mevr Bloemen.

Olt Guy Lecluyse en Fred Van Huyck en "den Theo" (261) en ene Kap Thierens. (eerste twee helaas overleden zie ik)

Als KRO sliepen wij in de mess off Ambiorix aan "de Leie", naast het transithotel. 's Morgens kwam de chauffeur (mil Akkermans) ons ophalen met een jeepke en 's avonds weer terugbrengen.
Leuke herinneringen aan die tijd, veel opgestoken in het atelier. Van uurwerkmaken tot pantsers herstellen. We moesten eens een reünie organiseren. Dat kan helaas(?) niet meer in Hellersen wegens bijna geheel gesloopt.

En nu: "Heren, het is break!"

Wil je mij terugvinden! Kijk eens op www.levendemolens.be

yoeri

28 nov 2008, 21:40

[quote="dromader"]Ik herinner me nog zeer goed Lt Fred Van Huyck. Hij is jammer genoeg enkele jaren geleden overleden...
Hoe de tijd vliegt...
Jan Soete,
Lüdenscheid-Hellersen[/quote]

Ja de Jan Soete,waar is de tijd 202 cie Ord Maint (Kassel De Gete)de tijd vliegt
zeker snel en is niet in te halen,als ik me goed herinner had of heb
je als hobby iets met Tippo's ,of heb ik de verkeerde persoon in gedachte ?
H Frijters.

dromader

20 mei 2009, 21:36

yoeri schreef:
dromader schreef:Ik herinner me nog zeer goed Lt Fred Van Huyck. Hij is jammer genoeg enkele jaren geleden overleden...
Hoe de tijd vliegt...
Jan Soete,
Lüdenscheid-Hellersen
Ja de Jan Soete,waar is de tijd 202 cie Ord Maint (Kassel De Gete)de tijd vliegt
zeker snel en is niet in te halen,als ik me goed herinner had of heb
je als hobby iets met Tippo's ,of heb ik de verkeerde persoon in gedachte ?
H Frijters.

Luc Verlinde

24 okt 2010, 14:52

Ja, ik was ook gekazerneerd in de 202de Compagnie te Hellersen vanaf oktober 1974 tot en met juni 1975,ik lag daar bij de sectie dienst en deed daar voornamelijk carrosseriewerk beneden in de garage.
Voor diegene die het zich nog herinneren, de laatste maanden kwam ik tekens met mijn auto naar ginder gereden, omdat ik het daar superbeu was.
op die manier was ik tekens sneller heen en terug.
Er zijn er nog veel meegereden, het was een groene Alfa Romeo sportmodel.