1967/68 - 73A Hasselt
-
pourjermes - Lid geworden op: 19 apr 2008, 17:53
hoi,
was ij Hasselt in 1970, in de pas opgerichte charly batterij, met sergant Snoek. Er was ook een adj. Laenen, deze laatste was niet mijn beste vriend. Heeft me gepest van de eerste tot de laatste dag.
was ij Hasselt in 1970, in de pas opgerichte charly batterij, met sergant Snoek. Er was ook een adj. Laenen, deze laatste was niet mijn beste vriend. Heeft me gepest van de eerste tot de laatste dag.
pourjermes alive
-
oomski - Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Mijn man, Wouters Jozef, heeft daar ook zijn legerdiens gedaan in de lichting 68-69.Memling schreef:Ik heb mijn legerdienst gedaan in de Hoebanx kazerne in Hasselt '67 - '68. zelfs na mijn legerdienst was er een tijdlang nog de 73A gehuisvest en daarna zijn ze overgeschakeld, tot het vertrek, op luchtdoelartellerie. In welk jaar de Hoebanx kazerne ontruimd werd kan ik niet zeggen.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.
-
mvmcom - Lid geworden op: 24 jun 2008, 21:53
Beste vrienden,Ik ben van de lichting 75-76 en toen was in de Hoebanx Kazerne de 31 A gekazerneerd. Ik herinner me nog weinig namen maar gezichten des te meer. degenen die toen ook in Hasselt waren, graag reactie. een aantal mannen kan ik me nog herinneren: Tresignie (van Galmaarden) De lange "Marc" die steevast werd aangesproken met de postcode van "Langemark" en dan hadden we ook nog René, samen met mij in de stafbatterij. We hadden ook nog een ex dj van radio Atlantis aanboord. Ik denk dat hij als familienaam VanHyfte had/heeft. Mannen laat eens iets horen. Er was ook nog iemand van de Voerstreek bij
-
Memling - Lid geworden op: 05 sep 2004, 13:37
Ik heb een vraagje, wanneer is 73A vertrokken of ontbonden in Hasselt?
Nog geen collega's gehoord van de lichting '67 - '68.
In de vorige lichting '66 - '67 was er een zekere Van Gansbeek, KROO, die gedegradeerd werd bij 73A, weet iemand hier meer van?
Nog geen collega's gehoord van de lichting '67 - '68.
In de vorige lichting '66 - '67 was er een zekere Van Gansbeek, KROO, die gedegradeerd werd bij 73A, weet iemand hier meer van?
-
prulrood - Lid geworden op: 18 jul 2008, 11:44
Hoi, ik (Aerts Martin) was ook gekazerneerd in Hasselt in 1966, en was er Radiotechnieker. Ik heb mijn tijd doorgebracht in het zogenaamde TTR kot. Prachtige tijd (verloren tijd, maar achteraf gezien prachtige tijd).
Voor elk probleem is er een oplossing, maar om die oplossing te vinden dat is een probleem.
-
goemer - Lid geworden op: 20 jan 2008, 20:10
ik heb mijn legerdienst een tijdje gedaan in de hoebanxkazerne
bij het 73art van einde 1963 tot 1mei 1964
heeft er nog iemand een foto van deze kazerne , ik ben daar al een tijdje naar op zoek
kunnen julie die er later gekazerneerd waren mij mischien helpen
alvast bedankt
en de groetjes
goemer
bij het 73art van einde 1963 tot 1mei 1964
heeft er nog iemand een foto van deze kazerne , ik ben daar al een tijdje naar op zoek
kunnen julie die er later gekazerneerd waren mij mischien helpen
alvast bedankt
en de groetjes
goemer
verhuis leger van dellbruck naar hasselt in 1963
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
In 1975 heeft daar ook een zekere Danny Verhertbrugge of Vanherbrugge gezeten.mvmcom schreef:Beste vrienden,Ik ben van de lichting 75-76 en toen was in de Hoebanx Kazerne de 31 A gekazerneerd. Ik herinner me nog weinig namen maar gezichten des te meer. degenen die toen ook in Hasselt waren, graag reactie. een aantal mannen kan ik me nog herinneren: Tresignie (van Galmaarden) De lange "Marc" die steevast werd aangesproken met de postcode van "Langemark" en dan hadden we ook nog René, samen met mij in de stafbatterij. We hadden ook nog een ex dj van radio Atlantis aanboord. Ik denk dat hij als familienaam VanHyfte had/heeft. Mannen laat eens iets horen. Er was ook nog iemand van de Voerstreek bij
My dog is my live
-
seal1 - Lid geworden op: 07 apr 2010, 15:27
Gachte mannen van 73a.Ik ben beroepsmilitair geweest bij 73a toen het terug werdt opgericht in 1986 te Soest.Voor al die mensen zowel van het nieuwe 73a als het oude 73a ben ik bezig met een website op te richten.Ik zoek die site nog foto's,documenten,oefeningverslagen en andere om deze om punt te stellen.Dus wie mij daarmee kan helpen kan deze allemaal naar een speciaal opgericht e-mail adres sturen.73a@hotmail.be.Vermeld wel bij alles over wat het gaat en welke periode.Dank u.WERE DI
-
seal1 - Lid geworden op: 07 apr 2010, 15:27
Voor alle mannen die hun legerdienst hebben gedaan bij 73A is er nu een website www.73a.jimdo.com