Legerdienst Siegen
-
lancier - Lid geworden op: 14 apr 2006, 19:22
Enkele namen van het A escadron 6L Dienstjaar 1964/1965.
Strauven Michel, Verstreaten José, Bijens Luc,Schoonis Alfons, Vanderyken Alberd,Chapelle, Willems Arcene, Brulmans, Qwanten Michel, De Gebroeders de Coque, Den Tip, Bal, Vissers, Langenaaker,
Enkele BV ers:
Voets, De para, Pauwels,
Onderofficieren:
Wachtmeester Sempels (magazijn), Chef Blok (Sport), De Wilde(kok), Chef Suwier(Garage),
Officieren:Com Cronenberger, De zoem, Maj Leroi, Vandevelde (pee klak) Graag enkele reacties.
[/code]
Strauven Michel, Verstreaten José, Bijens Luc,Schoonis Alfons, Vanderyken Alberd,Chapelle, Willems Arcene, Brulmans, Qwanten Michel, De Gebroeders de Coque, Den Tip, Bal, Vissers, Langenaaker,
Enkele BV ers:
Voets, De para, Pauwels,
Onderofficieren:
Wachtmeester Sempels (magazijn), Chef Blok (Sport), De Wilde(kok), Chef Suwier(Garage),
Officieren:Com Cronenberger, De zoem, Maj Leroi, Vandevelde (pee klak) Graag enkele reacties.
[/code]
A eskadron lichting 1964/65
-
wim139 - Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:33
Ik las bij 'Dummi' dat hij in 68 in Siegen kennis maakte met the Carpats. Een steengoed orkest met als zanger een zekere Hugo Sigal??? (Nicole en Hugo remember???) tenminste in 69, want toen speelden wij soms samen. The Carpats en the Red Stars (bevrijding). Ik herinner mij een optreden van de twee orkesten met een soort van applausmeter. Weet er nog iemand wie toen won??? Weet er nog iemand iets van the Red Stars???
-
miloke - Lid geworden op: 26 mei 2004, 23:19
Ik heb mijn legerdienst gedaan in Siegen in 1962 en dit bij batalajon Bevrijding 2 Cie, kamer 18. De echte naam van onze commandant weet ik niet meer maar wij noemden hem Lambik.
Ook heb ik nog herinnerinen aan Sergant Verpoeken of Vanpoeke die toen instond voor onze opleiding die daar ter plaatste gebeurde.
Groetjes
Miloke
Ook heb ik nog herinnerinen aan Sergant Verpoeken of Vanpoeke die toen instond voor onze opleiding die daar ter plaatste gebeurde.
Groetjes
Miloke
-
hedwig - Lid geworden op: 27 feb 2006, 10:36
Ik was bij de 1e carabiniers Prins Boudewijn maart 1968 en afgezwaaid februari 1969. Was bij de 1e compagnie, kapitein Parmentier. CSM was
adjt. Bogaerts (allias den Boegie).Lt. Van Laere die nu in het privéleven vertegenwoordiger is zag ik nog enkele jaren geleden.
Zelf was ik verantwoordelijke kazernering (zorgen voor huisvesting beroepsmilitairen) deed taakverdeling voor schilders, metsers, houtbewerkers enz. Mijn baas was toen adjt. Wauters (allias den Boer) zeer goede mens maar liep als een echte boer...was meer thuis in Belgie dan in siegen, ik was dus de baas......leuke tijd hoor !!!
Ik heb er wel veel geleerd, zaken die mij nu nog van pas komt op mijn werk.
Eten was in siegen bij de carpatten héél goed, men was er niet streng en drank in overvloed. Zelfs eigen varkens die door miliciens beenhouwers geslacht werden op een voorhistorische manier......Enfin, een mooie legerdienst waar ik met heimwee aan terug denk.
Waar zijn alle miliciens van de 1e compagnie 1968-1969 gebleven?
Graag eens een antwoord en eens een samenkomst . Ik woonde in 1968 in Gent dus "den strop"
mailen kan edwig.van.heghe@pandora.be
waar zijn (De coen Antoine, Van Puyvelde, Van Nerum, Schautetens Luc, Min Raymond, Vercruyssen Freddy, Van Lierde Jerry,enz.....??? Allez mannekes van de 1e comp, reageer eens, altijd voor iets goed.
adjt. Bogaerts (allias den Boegie).Lt. Van Laere die nu in het privéleven vertegenwoordiger is zag ik nog enkele jaren geleden.
Zelf was ik verantwoordelijke kazernering (zorgen voor huisvesting beroepsmilitairen) deed taakverdeling voor schilders, metsers, houtbewerkers enz. Mijn baas was toen adjt. Wauters (allias den Boer) zeer goede mens maar liep als een echte boer...was meer thuis in Belgie dan in siegen, ik was dus de baas......leuke tijd hoor !!!
Ik heb er wel veel geleerd, zaken die mij nu nog van pas komt op mijn werk.
Eten was in siegen bij de carpatten héél goed, men was er niet streng en drank in overvloed. Zelfs eigen varkens die door miliciens beenhouwers geslacht werden op een voorhistorische manier......Enfin, een mooie legerdienst waar ik met heimwee aan terug denk.
Waar zijn alle miliciens van de 1e compagnie 1968-1969 gebleven?
Graag eens een antwoord en eens een samenkomst . Ik woonde in 1968 in Gent dus "den strop"
mailen kan edwig.van.heghe@pandora.be
waar zijn (De coen Antoine, Van Puyvelde, Van Nerum, Schautetens Luc, Min Raymond, Vercruyssen Freddy, Van Lierde Jerry,enz.....??? Allez mannekes van de 1e comp, reageer eens, altijd voor iets goed.
-
nonkeldi - Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
hallo redfox,
wij waren van de zelfde lichting dan, 66 - 67, maar ik lag toevallig ook in ......SIEGEN, denk ook dat de helft van belgië daar soldaat geweest is maar er waren daar dan ook wel verschillende kazernes, maar de karpatten waren wel de " echte"
groetjes nonkeldi
wij waren van de zelfde lichting dan, 66 - 67, maar ik lag toevallig ook in ......SIEGEN, denk ook dat de helft van belgië daar soldaat geweest is maar er waren daar dan ook wel verschillende kazernes, maar de karpatten waren wel de " echte"
groetjes nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
-
hedwig - Lid geworden op: 27 feb 2006, 10:36
Misschien wel ! Het voordeel was, dat beiden altijd goed overeen gekomen zijn. Ik weet eigenlijk van weinig of geen vechtpartijen e.d.m. dus....goede sfeer en goede verstandhouding.Craetbos schreef:Absoluut maar wel na Bevrijding
Craetbos
In siegen waren er +/- 7 kazernes overal verspreid; daarom dat misschien de helft van Belgie in siegen heeft gelegen.
-
etje - Lid geworden op: 07 feb 2006, 10:22
Toen ik in '73 in Siegen lag was bataljon Bevrijding reeds weg en in hun plaats lagen er soldaten uit Wallonie en kan je zeggen dat te verstandhouding tussen de Carpatten en de Walen volledig zoek was want elke week waren er tussen ons wel problemen en die werden niet steeds even zachthandig opgelost. En wij als 2 Cie lagen dan nog juist aan de refter van het vroegere batajon Bevrijding en voor rest lagen daar in al die andere blokken Walen dus je kunt je wel voorstellen wat dat daar telkens gegeven heeft. Was daar bijna elke avond en nacht bal en de mp's zijn dikwijls tussen beide moeten komen.
-
Fonny - Lid geworden op: 09 feb 2005, 05:10
als ik allemaal die reacties lees voel ik me minder alleen. Me dunkt dat velen (zoals ik) heimwee hebben naar Siegen. Jammer zijn er weinig bij van mijn tijd (1957-58) en zou il jullie bijna snotneuzen willen noemen. Ik ben er dus verleden jaar, na 50 jaar terug geweest, niets van kazernes staat nog overeind en Siegen heeft, de oude stad uitgezonderd, een heel modern uitzicht gekregen.
Beste vrienden, mijn foto's zijn trer uwer beshikking
N.B. Misschien is privé o
Beste vrienden, mijn foto's zijn trer uwer beshikking
N.B. Misschien is privé o
Wil met zeer gedienstige en "slimme" mensen, wat computervragen betreft, in contact komen
-
BIBIEKE - Lid geworden op: 26 jun 2005, 22:13
Hoi beste ex siegenaars,het verbaast mij dat er zo weinig reactie komt
van carpatten van de jaren 1963-1966 vooral bij de verkenners heb ik
heel wat jongens gekend uit die tijd,en zeker o.off zoals FRANS DE GROOTE(de para)MICHEL PAULISSEN..KROO DE BLOK...CHEF JEAN MOERMAN ..LUIT.STALPAERT EN ZOVELE ANDERE..
Mooie tijd,veel meegemaakt,(ook veel afgezien)maar dat loonde achteraf de moeite,hoop op wat reactie van mannen van die jaren
PARVI SED MAGNIE
BIBIEKE
van carpatten van de jaren 1963-1966 vooral bij de verkenners heb ik
heel wat jongens gekend uit die tijd,en zeker o.off zoals FRANS DE GROOTE(de para)MICHEL PAULISSEN..KROO DE BLOK...CHEF JEAN MOERMAN ..LUIT.STALPAERT EN ZOVELE ANDERE..
Mooie tijd,veel meegemaakt,(ook veel afgezien)maar dat loonde achteraf de moeite,hoop op wat reactie van mannen van die jaren
PARVI SED MAGNIE
BIBIEKE