62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
SM 74/04631, lichting 1974, ASO, blijft hopen en hopen dat er zich eens iemand gaat aanmelden op deze thread of misschien zijn er wel kennissen van kennissen die iemand kennen die dit jaar ook in Essentho waren!
Aan allen een goed weekend toegewenst!
Der Peet
Der Peet
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Wel een voor die tijd mooie foto! Zie ook de klederdracht, strak van lijn. Zie ook de grote en dikke brilmonturen...Zo zouden er echt wat meer foto's mogen geplaatst worden. Foto's zeggen soms veel meer dan woorden! Er dient ook bij gezegd dat er een tweetal charmante dames op de foto staan! Maar ja, in die tijd bestonden nog geen digitale camera's en de miliciens hielden zich aan de voorschriften voor wat betreft het nemen van foto's, het was dus verboden. Ik zoek me nog altijd zot naar een foto genomen door een BV'er, ben zijn naam vergeten, maar het was een goede kerel. Het betreft hier een foto genomen met een onnozel "Rapid" cameraatje, waarbij ik aan één van de schermen in de BCC van de C batterij zit. Ik herinner me nog heel goed dat deze foto genomen werd op een zaterdag, voorlopig blijft hij spoorloos, zodra ik hem vind plaats ik hem zeker hier in deze thread.papafreddy schreef:Hawk schreef:Ja Fred, ik denk ook dat het een kapt. was..ken zijn naam niet meer, heb hem enkele malen gehad in 76 als BOO op de BOC, het was deze kapt die ik per ongeluk eens ondergespoten heb met frisdrank.
Gr Willem
Dag Willem
Oef het is me gelukt, om de kwaliteit in orde te krijgen, heb dit verleden jaar al geprobeerd op die ander site op msn.
De 2de persoon van links is de kapt, die toen in '76 Cmd van de D batt. was, de eerste persoon links kro tandarts, dit is Jean Gheyselen. De persoon die rechts VO drinkt da ben ik dus. Deze foto is genomen bij het Galabal in maart '76. Wie de andere personen zijn weet ik nie meer ook de dames zijn me onbekend geworden. Graag reaktie als iemand iemand herkend.
MVGr.
PapaFreddy
Met vriendelijke groeten,
Der Peet
Allez, mensen die nog foto's hebben uit de oude doos, plaatsen hé! Niet bang zijn, het is absoluut niet moeilijk!
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Dag PeetPeetje Maurice schreef:Wel een voor die tijd mooie foto! Zie ook de klederdracht, strak van lijn.
Die foto's zijn niet door ons genomen, maar ik denk eerder door een beroepsfotograaf.
Die kleding was op maatgemaakt tijdens onze opleiding te Lombardsijde, ondanks dat ik maar 10kg bijgekomen bent sedert dien, spant die kledij toch zeker, 't is zo dat wij als res offr 2/3 van onze kleding hebben mogen houden, daar we het nog nodig hadden in de toekomst.
Maar om nu de nieuwe kledij aan te schaffen vind ik het te duur geworden.
Peet ik heb nog een vraag aan u, daar ik denk dat u de oprichter bent van deze topic. Het is zo dat ik tijdens het opruimen van een kamer mijn brieven van toen naar mijn vriendin (nu mijn vrouw) terug gevonden heb. wat blijkt nu dat die lektuur ook een soort dagboek is van het gene we daar hebben meegemaakt en gedaan. 't is zo dat ik deze belevenissen van '76 graag met jullie wil delen, zodat er reaktie's komt van mensen die dit herkennen zoals onze vriend Hawk.
Aan u de eer om te beslissen.
MVGr.
PapaFreddy
-
papafreddy - Lid geworden op: 04 nov 2006, 21:05
Dag WillemHawk schreef:Ik moet zeggen dat je daar wel in mooi gezelschap zat. Zou ik dan toch het verkeerde lintkleurtje gekozen hebben destijds ?

Zoals je ziet op deze foto ben ik terug in goede gezelschap, en in goede stemming, weet je ik dans graag, ondanks dat mijn vriendin toen thuis zat te blokken, 't was just de periode dat mijn vriendin meer werd dan een vriendin, kzou zeggen mijn verloofde, tja misschien had u het verkeerde kleur gekozen, dit was de goede zaak van het plaatje, er waren ook andere dingen die nie zo gelukkig waren, misschien in de toekomst meer hierover!
Na ons huwelijk hebben we 3 jaar danscursus gevolgd, de klassieke dansen nietwaar.
Jullie hadden ook zo'n korps galabal gehad dit enkele weken vroeger dan de onze, deze van de offr had plaats op zaterdag 20 maart '76 (info uit brieven van toen, weet je wel he)
zo dat was het voorlopig een beetje
MVGr.
Freddy v (F.V)
-
Dag Peet
Peet ik heb nog een vraag aan u, daar ik denk dat u de oprichter bent van deze topic. Het is zo dat ik tijdens het opruimen van een kamer mijn brieven van toen naar mijn vriendin (nu mijn vrouw) terug gevonden heb. wat blijkt nu dat die lektuur ook een soort dagboek is van het gene we daar hebben meegemaakt en gedaan. 't is zo dat ik deze belevenissen van '76 graag met jullie wil delen, zodat er reaktie's komt van mensen die dit herkennen zoals onze vriend Hawk.
MVGr.
PapaFreddy
Mijn antwoord hierop waarde PapaFreddy:
Ga gerust je gang! We zijn één en al oog om fragmenten uit je dagboek te mogen lezen! Dus waarop wacht je nog op...
Mvg
Der Peet
MVGr.
PapaFreddy
Mijn antwoord hierop waarde PapaFreddy:
Ga gerust je gang! We zijn één en al oog om fragmenten uit je dagboek te mogen lezen! Dus waarop wacht je nog op...
Mvg
Der Peet
-
Gast
Haha Fred, het doet me plezier dat je er dat vleugje humor inbrengt. Neen, het rode lintje was niet meer voor mij bestemd, de werkgever had hier ook zijn zegje, het was maximum de gewone legertijd...of je kon beschikken. Na mijn legerdienst heb ik nog een paar jaar elektronica gedaan bovenop mijn stage op het werk. Kro of Paracdo (beiden 15 maanden)was dus "not done"
Ik kon na mijn legerdienst ook nog verder gaan tot adjudant in de reserve...maar ook dit werd geweigerd door mijn werkgever. Och, zonder erg hoor. Heb er nooit van wakker gelegen. Het is dankzij mijn werkgever dat ik nu heden ten dage een zorgenloos leven kan leiden. En dat is eigenlijk het belangrijkste. Ik heb nooit een uitnodiging gekregen voor het bal o/off-en. Maart was eigenlijk voor ons de maand dat we bevorderden tot wm. Waarschijnlijk waren we nog net brigadier op dat moment. Ik heb wel een uitnodiging gekregen later voor een feest ter gelegenheid van een bevordering van een cdt naar de graad van majoor...ik dacht cdt Titeca, maar het was blijkbaar cdt Govaerts...ik weet dit niet zo goed meer. Ik had in die tijd geen enkele "vijand" noch bij de soldaten...tot de hoogste graden toe. Ik deed gewoon wat moest, keek naar niemand uitgesproken op...maar ook niet neer. Heden ten dage nog altijd de gouden sleutel tot geluk in een gewoon leven.
En ook al is het Peetje's topic...ook voor mij...ga je gang !!
.62A..43A gelijk welk jaar...welkom...De luchtdoelartillerie (Hawk) heeft hier een paar mooie grote topics lopende. Meestal werden we gerecruteerd uit hetzelfde Lombardsijde...We liepen allen over dezelfde paden onze 9 km, we lieten ons zweet op dezelfde plaatsen ongeacht in welk jaar dat was....kom op jongens van toen...laat hier eens een woordje achter.
Gr Willem
En ook al is het Peetje's topic...ook voor mij...ga je gang !!
Gr Willem
-
Volledig eens met Hawk! Allemaal gerecruteerd in Lombardsijde aan Zee en met zijn allen voor de meesten onbekend Essentho Korbach en Brakel, alles is hier uiteraard welkom! Kom op vrienden, deze thread werd reeds meer dan 70.000 keer gelezen, maar er kunnen nog heel wat reacties bij!Hawk schreef:En ook al is het Peetje's topic...ook voor mij...ga je gang !!![]()
.62A..43A gelijk welk jaar...welkom...De luchtdoelartillerie (Hawk) heeft hier een paar mooie grote topics lopende. Meestal werden we gerecruteerd uit hetzelfde Lombardsijde...We liepen allen over dezelfde paden onze 9 km, we lieten ons zweet op dezelfde plaatsen ongeacht in welk jaar dat was....kom op jongens van toen...laat hier eens een woordje achter.
![]()
Gr Willem
Een goed weekend aan alle gewezen Hawkisten!
Der Peet
-
04087 - Lid geworden op: 25 nov 2006, 18:37
Hallo "Peetje Maurice", hier is SM. 74/04087, daar wij maar een klein verschil hebben qua stamnummer kunnen wij elkaar ontmoet hebben in het klein kasteeltje of misschien op de DVT. maar niet in Essentho daar ik mijn militaire dienst in Ludenscheid bij de 16e com. med. geklopt heb. Ik kan mij niet meer herinneren wanneer ik mijn 3 dagen, die in feite slechts 1 dag was, gedaan heb in 1973.Peetje Maurice schreef:SM 74/04631, lichting 1974, ASO, blijft hopen en hopen dat er zich eens iemand gaat aanmelden op deze thread of misschien zijn er wel kennissen van kennissen die iemand kennen die dit jaar ook in Essentho waren!
Der Peet![]()
Groetjes, 04087
-
Ik kan verkeerd zijn, maar ik meen me te herinneren dat ik voor één dag in het klein kasteeltje was in de maand oktober 1974. Maar waar ik wel heel zeker van ben, het was een vrijdag én er stond vis op het menu. En stinken dat het daar deed. Onze stamnummers liggen niet zo ver uit elkaar, daardoor bestaat de mogelijkheid dat we elkaar ontmoet hebben hetzij in het klein kasteeltje zelf, hetzij op de DVT.
Jij was in Lüdenscheid, ik was wel een beetje verder. Ik zou niet weten hoe ze een stamnummer samenstellen.
Maar het doet me plezier dat er eens een milicien die ook gediend heeft in 1974 zich op deze thread heeft aangemeld! Want ik wacht nog altijd koortsachtig op iemand die samen met mij in Essentho was in 1974. Ik had mijn 3 maand opleiding in Lombardsijde en ik herinner me nu nog altijd dat er altijd hard kon waaien, zoals de wind deze avond tekeer gaat. Wij als miliciens kunnen enkel weten wat het betekende het "vaderland" te dienen. Het was van moeten. Doch waarde ex-collega, ik heb er steeds geprobeerd het beste uit te halen. Het is me ook gelukt. Nee, ik had niet de minste zin om "bij te tekenen", ik had al werk in openbare dienst en ik wou dit niet opgeven. Nu 33 jaar later werk ik nog steeds in openbare dienst. Al bij al vond ik mijn legerdienst, ik ga niet zeggen "nuttig" maar ik was zo ook geen type dat voortdurend aan het jammeren was en zo iedere dag de dagen zat af te tellen. Mijn job bij het leger als ASO bij de vuurleiding bij het 62ste Artillerie heb ik altijd met grote interesse gedaan en zo gingen de dagen sneller voorbij. Maar ik was zeer tevreden toen ik op woensdag de 18de december 1974 het leger kon vaarwel zeggen! Het sneeuwde toen in Essentho...sedert die dag heb ik van niemand nog iets gehoord, ze zijn als het ware in rook opgegaan...Toch raar ...
Met heel veel vriendelijke groeten van 74/04631!
Der Peet
PS: je mag altijd over je belevenissen in Lüdenscheid vertellen hoor!
Jij was in Lüdenscheid, ik was wel een beetje verder. Ik zou niet weten hoe ze een stamnummer samenstellen.
Maar het doet me plezier dat er eens een milicien die ook gediend heeft in 1974 zich op deze thread heeft aangemeld! Want ik wacht nog altijd koortsachtig op iemand die samen met mij in Essentho was in 1974. Ik had mijn 3 maand opleiding in Lombardsijde en ik herinner me nu nog altijd dat er altijd hard kon waaien, zoals de wind deze avond tekeer gaat. Wij als miliciens kunnen enkel weten wat het betekende het "vaderland" te dienen. Het was van moeten. Doch waarde ex-collega, ik heb er steeds geprobeerd het beste uit te halen. Het is me ook gelukt. Nee, ik had niet de minste zin om "bij te tekenen", ik had al werk in openbare dienst en ik wou dit niet opgeven. Nu 33 jaar later werk ik nog steeds in openbare dienst. Al bij al vond ik mijn legerdienst, ik ga niet zeggen "nuttig" maar ik was zo ook geen type dat voortdurend aan het jammeren was en zo iedere dag de dagen zat af te tellen. Mijn job bij het leger als ASO bij de vuurleiding bij het 62ste Artillerie heb ik altijd met grote interesse gedaan en zo gingen de dagen sneller voorbij. Maar ik was zeer tevreden toen ik op woensdag de 18de december 1974 het leger kon vaarwel zeggen! Het sneeuwde toen in Essentho...sedert die dag heb ik van niemand nog iets gehoord, ze zijn als het ware in rook opgegaan...Toch raar ...
Met heel veel vriendelijke groeten van 74/04631!
Der Peet
PS: je mag altijd over je belevenissen in Lüdenscheid vertellen hoor!
-
Beste yrneh, je bent van harte welkom hoor op deze thread. Maar ik zou je aanraden je vraag eens te stellen op het onderwerp gestart door "surfer" op woensdag 25 oktober 2006, misschien ga je daar mee succes hebben. Wat de legerdienst in Siegen betreft, er lopen hier op dit forum meerdere onderwerpen!yrneh schreef:hallo paul siemons .
ik ben in 1968 bij het leger geweest bij de carpatten in siegen![]()
ik hoop dat ik ook iemand vindt die in 1968 zijn legerdienst heeft gedaan
bij de carpatten in siegen![]()
![]()
Alvast heel veel succes toegewenst in je zoektocht!
Mvg
Der Peet
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Hallo Yrneh,
40 jaar terug heb ik het woord carpatten nog gehoord, maar ik kan het niet meer definieren; kan je wat meer uitleg geven daar ik vermoed dat geen officiele militaire benaming is, of heb ik het verkeerd voor? Aan alle "oude" medebewoners van het forum: "en anders geen nieuws?????"
Collegiale groeten en hopelijk wat snoep in jullie schoentje;;;;;;
40 jaar terug heb ik het woord carpatten nog gehoord, maar ik kan het niet meer definieren; kan je wat meer uitleg geven daar ik vermoed dat geen officiele militaire benaming is, of heb ik het verkeerd voor? Aan alle "oude" medebewoners van het forum: "en anders geen nieuws?????"
Collegiale groeten en hopelijk wat snoep in jullie schoentje;;;;;;
-
Expert - Lid geworden op: 10 sep 2007, 16:19
Hallo, terug van weggeweest. Ik ben een tijdje gaan klimmen in Nepal. Bij terugkeer vond ik de vragen van papafreddy.
Neen papafreddy, mijn vrouw staat niet op de bewuste foto van het galabal 1976. Zij was immers in 1976 samen met mij in Kreta. De kapitein op de foto herken ik niet (zoals gezegd, ik was toen dus niet in 62A).
Wat betreft je andere vraag: ik herinner mij inderdaad dat een officier van 62A vertrok naar het midden Oosten als UNO waarnemer. Ik geloof -maar ik ben niet zeker, het is alweer zo lang geleden- dat zijn naam Vandegard was. Het was zeker niet Etienne Moons.
Groetjes,
Neen papafreddy, mijn vrouw staat niet op de bewuste foto van het galabal 1976. Zij was immers in 1976 samen met mij in Kreta. De kapitein op de foto herken ik niet (zoals gezegd, ik was toen dus niet in 62A).
Wat betreft je andere vraag: ik herinner mij inderdaad dat een officier van 62A vertrok naar het midden Oosten als UNO waarnemer. Ik geloof -maar ik ben niet zeker, het is alweer zo lang geleden- dat zijn naam Vandegard was. Het was zeker niet Etienne Moons.
Groetjes,
expert
-
Hopelijk heb je goed "geklommen" in Nepal waarde Expert! We zijn met zijn allen tevreden dat je eindelijk terug bent, als expert op deze thread.
Aan Papafreddy, zou ik willen vragen, wanneer hij eindelijk met zijn belevenissen uit 1976 (hét jaar van de hete zomer) gaat starten!
Het is hier de laatste dagen wel wat rustig op dit forumonderdeel, maar daar kan Papafreddy wel iets aan doen als hij ons laat genieten van zijn op de zolder gevonden notities.
En hopelijk is Expert van geen berg gedonderd daar in Nepal!
Met vriendelijke groeten!
Der Peet
Aan Papafreddy, zou ik willen vragen, wanneer hij eindelijk met zijn belevenissen uit 1976 (hét jaar van de hete zomer) gaat starten!
Het is hier de laatste dagen wel wat rustig op dit forumonderdeel, maar daar kan Papafreddy wel iets aan doen als hij ons laat genieten van zijn op de zolder gevonden notities.
En hopelijk is Expert van geen berg gedonderd daar in Nepal!
Met vriendelijke groeten!
Der Peet