Legerdienst Siegen
-
nonkeldi - Lid geworden op: 28 nov 2004, 12:18
hallo bibieke,
was er ook in siegen van sept. 66 tot aug. 67- 3e Cie, kende ook de mannen die je daar noemt, lt. stalpaert was wel de grootste karpat zeker ??
en chef de groote (de para ) de zotste.
Kende heel goed chef moerman, zat veel met hem op bureel daar ik reserve CSM bediende was, heel toffe man, mijn kapt. was pacquay ( als ik het nog goed schrijf ) en de lt. was seys. Ik was ook radio-operator maar ben de naam van mijn chef vergeten, want die was er toch bijna nooit, altijd aan het sporten of iets anders, was een grote struise man met dikke zwarte snor.Ja waar is de tijd hé,
groetjes nonkeldi
was er ook in siegen van sept. 66 tot aug. 67- 3e Cie, kende ook de mannen die je daar noemt, lt. stalpaert was wel de grootste karpat zeker ??
en chef de groote (de para ) de zotste.
Kende heel goed chef moerman, zat veel met hem op bureel daar ik reserve CSM bediende was, heel toffe man, mijn kapt. was pacquay ( als ik het nog goed schrijf ) en de lt. was seys. Ik was ook radio-operator maar ben de naam van mijn chef vergeten, want die was er toch bijna nooit, altijd aan het sporten of iets anders, was een grote struise man met dikke zwarte snor.Ja waar is de tijd hé,
groetjes nonkeldi
deskt. windows7 home AKOYA P 4375D (MD 8880)
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
harddisc 1.5 Tb RAM 4 Gb 64 bits
NOD32 CCleaner Malwarebytes anti-malware
LAPTOP:ACER ASPIRE 3-17"- INTEL CORE i5 - 64 bits- WINDOWS 10 - HDD 500Gb-RAM 12 Gb--NOD32
-
Fonny - Lid geworden op: 09 feb 2005, 05:10
Wegens het verplicht heropstarten van mijn PC in de fabrieksinstellingen, ben ik ALLE adressen kwijt van vrienden die mij indertijd gemaild hadden over Siegen. Moesten jullie dit lezen, zend me aub een mailtje zodat ik die adressen recupereer
Van harte dank
Van harte dank
Wil met zeer gedienstige en "slimme" mensen, wat computervragen betreft, in contact komen
-
karpat - Lid geworden op: 26 mar 2006, 11:31
Hallo karpatten van de 3de compagnie , lichting september 67-68.
Ik ben op zoek naar enkele adressenvan de volgende personen:
Freddy De Keyzer
Eddy Huwel
Noël Jonkhere ;en al de personen die ik vergeten ben van deze lichting.
Mijn naam is Fons Cuylaerts. Groetjes aan alle
Ik ben op zoek naar enkele adressenvan de volgende personen:
Freddy De Keyzer
Eddy Huwel
Noël Jonkhere ;en al de personen die ik vergeten ben van deze lichting.
Mijn naam is Fons Cuylaerts. Groetjes aan alle
-
andemu - Lid geworden op: 30 apr 2006, 15:33
Hallo, Is er soms iemand die een zekere De Waele Roland kent. Heeft zijn diensttijd in Siegen gedaan in 1970, bij de 1 Cie Ordnance, waarschijnlijk kwartier Gilbert. Was een sgt KROO. Was toen afkomstig uit Moerbeke of omgeving.
mvg Andre
mvg Andre
-
etje - Lid geworden op: 07 feb 2006, 10:22
Heb mijn legerdienst gedaan in '73 bij de Carpatten in de 2de Cie en ben op zoek achter Rudi Plaschaert en Michel Maes , weet enkel dat ze toen in die tijd te Gent woonden. Ben achter hun naam geraakt door een kamergenoot van in die tijd namelijk Marc Snelders.
Alle info is welkom.
Alle info is welkom.
-
katana - Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
In 1952 was katana daar nog hoofd van de kleine wapens (atelier) in 2A , (Weillersberg ) heb daar nog veel officieren den boek opgezet met een gepikeerde loop van hun geweer na de maneuvers , ze stonden aan zijn deur aan te schuiven om genade te bekomen en het te regelen , je weet wel

Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
-
Gidoo - Lid geworden op: 20 feb 2006, 14:00
Was van lichting 1968/1969 bij 1e Cie ATK te Siegen.
Heb het hele onderwerp afgezocht maar slechts één reactie van andere Anti-Tanker aangetroffen. Nu ja... ik hoop dat er toch nog anderen van die lichting en legeronderdeel zullen zijn die langs deze weg contact zoeken.
Na de opleiding werd ik er aangesteld als 'Barman' in de bar van onze blok. Veel herinner ik me niet meer van die periode behalve dan enkele namen van mede-miliciens zoals o.a.: Peter Van Mieghem uit Borgerhout, Freddy Van Nieuwenhuyze en Daniel Van Gheyt uit Gent, Jean-Pierre Vandersteen uit Tienen, François Van Hoegaerden uit Leuven en Pietje Everaert uit Hamme. Ik herinner me ook nog dat we al eens bloed lieten aftappen in het nabijgelegen ziekenhuis. Aangezien dat we daar na afloop enkele DM en verse met kaas of ham broodjes voor kregen was dat een welkom supplement voor onze magere soldij.
Heb het hele onderwerp afgezocht maar slechts één reactie van andere Anti-Tanker aangetroffen. Nu ja... ik hoop dat er toch nog anderen van die lichting en legeronderdeel zullen zijn die langs deze weg contact zoeken.
Na de opleiding werd ik er aangesteld als 'Barman' in de bar van onze blok. Veel herinner ik me niet meer van die periode behalve dan enkele namen van mede-miliciens zoals o.a.: Peter Van Mieghem uit Borgerhout, Freddy Van Nieuwenhuyze en Daniel Van Gheyt uit Gent, Jean-Pierre Vandersteen uit Tienen, François Van Hoegaerden uit Leuven en Pietje Everaert uit Hamme. Ik herinner me ook nog dat we al eens bloed lieten aftappen in het nabijgelegen ziekenhuis. Aangezien dat we daar na afloop enkele DM en verse met kaas of ham broodjes voor kregen was dat een welkom supplement voor onze magere soldij.
-
erdero - Lid geworden op: 03 apr 2004, 23:13
Beste Gidoo , Ik was van dezelfde lichting maar was bij de karpatten boven op de berg , het zal u mischien niet verwonderen maar die Freddy Van Nieuwenhuize ken ik omdat ik ook van St Amandsberg ben en samen met hem binnen ging in September 68´Nu het volgende : als u die persoon wil vinden ???? het laatste waar ik ervan weet is dat zijn ????? naam nu FRIEDA is
en in Antwerpen verbleef Heb hem ( haar ) nog veel gezien op een boot-cafe hier in het Gentse aan de oude bijloke ´t is maar dat je moet weten dat er in de jaren na ons afzwaaien ( 37 jaar geleden )veel veranderd is Groetjes ERDERO
-
sonnyboy - Lid geworden op: 18 mei 2005, 19:56
Ik was ook in siegen gekazerneerd in het kwartier Gilbert bij het 1Cie Mat
als chauffeur.Ik was er als militien van januari 1960 tot en met september 1960,na eerst een opleiding van 3 maanden te hebben gehad in de kazerne ven Heverlee.Wij zijn op oudejaarsavond van 1960 op de trein gestapt in het station van Leuven om naar Siegen te vertrekken.Dit was natuurlijk zeer triestig.Van mijn tijd als militien in Siegen verder niets dan goed.Hopelijk vind ik nog lotgenoten van deze tijd.
als chauffeur.Ik was er als militien van januari 1960 tot en met september 1960,na eerst een opleiding van 3 maanden te hebben gehad in de kazerne ven Heverlee.Wij zijn op oudejaarsavond van 1960 op de trein gestapt in het station van Leuven om naar Siegen te vertrekken.Dit was natuurlijk zeer triestig.Van mijn tijd als militien in Siegen verder niets dan goed.Hopelijk vind ik nog lotgenoten van deze tijd.
pc Packard Bell i xtreme 5485-pentium 4 HT tecnology 3.2 GHz-1024 MB DDR RAM-hd 200 GB-dvd+/rw/r9-ATI9550/8xAGP-256mb ddr ram videogeheugen-windows xp home edition+sp2-16x dvd rom .I E versie 7-outlook express versie 6.0-norton internet security 2009
-
fredje59 - Lid geworden op: 31 mar 2005, 19:53

Ik ben op zoek naar kameraden die met mij hun legerdienst gedaan hebben in SIEGEN bon bevrijding verkenner stormfuselier.
Na kleine week Turnhout vertrokken naar Siegen voor onze opleiding.
Zeer zware opleiding en veel zand gevreten op Trubach. Grote maveuvers in Vogelsang en de schietoefeningen in Leopoldsburg.
Als er mensen zijn die herinneringen hebben aan deze periode zou dat een waar genoegen zijn, en met genoeg belangstelling misschien op latere termijn een samenkomst te kunnen plannen.
Je kan met uw gegevens steeds bij mij terecht, en zie er naar uit naar jullie reactie's wie weet zien we mekaar na 41 jaar terug, zou dat geen aangename verassingen zijn.
fredje 59 (Dalle freddy)