1 Jagers te Paard (alle jaren)

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

casani
Lid geworden op: 26 apr 2006, 14:50

26 apr 2006, 18:16

Hallo,
ik ben nog wel geen senior, maar heb beroepshalve met senioren te maken, vandaar dat ik eens een kijkje kwam nemen op deze prachtige site.
Tot mijn verwondering vind ik één en ander over de kazerne in Arolsen, waar ik ook het genoegen had te verblijven in 75-76.
Mijn vader was destijds beroepsmilitair (in Leopoldsburg vooral) en bij mijn 1ste vertrek naar Arolsen voor mijn legerdienst, moest ik van hem de groeten doen aan zijn vroegere makker, chef Stans.
Vandaar dat ik hem ook ken, al heb ik niet met hem samengewerkt tijdens mijn legerdienst.
Ik meen te weten dat hij overleden is, tenminste dat heb ik een 15-20tal jaar geleden vernomen van iemand die wel met Stans nogal veel pinten heeft gepakt.

In 1978 of 1979 ben ik nog eens op weekend geweest in Arolsen en toen vernam ik dat de kazerne niet lang meer in Belgische handen zou zijn,
maar een Duitse kazerne zou worden.
Groot is mijn verbazing, als ik de foto's zie, dat het heel wat anders is geworden.
Doet toch wel wat pijn, want ik bewaar zéér goede herinneringen aan mijn legerdienst en de kameraadschap.

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

26 apr 2006, 19:26

casani schreef:Hallo,
ik ben nog wel geen senior, maar heb beroepshalve met senioren te maken, vandaar dat ik eens een kijkje kwam nemen op deze prachtige site.
Tot mijn verwondering vind ik één en ander over de kazerne in Arolsen, waar ik ook het genoegen had te verblijven in 75-76.
Mijn vader was destijds beroepsmilitair (in Leopoldsburg vooral) en bij mijn 1ste vertrek naar Arolsen voor mijn legerdienst, moest ik van hem de groeten doen aan zijn vroegere makker, chef Stans.
Vandaar dat ik hem ook ken, al heb ik niet met hem samengewerkt tijdens mijn legerdienst.
Ik meen te weten dat hij overleden is, tenminste dat heb ik een 15-20tal jaar geleden vernomen van iemand die wel met Stans nogal veel pinten heeft gepakt.

In 1978 of 1979 ben ik nog eens op weekend geweest in Arolsen en toen vernam ik dat de kazerne niet lang meer in Belgische handen zou zijn,
maar een Duitse kazerne zou worden.
Groot is mijn verbazing, als ik de foto's zie, dat het heel wat anders is geworden.
Doet toch wel wat pijn, want ik bewaar zéér goede herinneringen aan mijn legerdienst en de kameraadschap.
Stans leeft nog en pakt nog altijd pinten.
Als ge zjn adres moet hebben, mail dan maar aan onze webmaster Bob van onze website
http://groups.msn.com/Arnsberg-Kassel-A ... dsburg-1JP
mvg

dampoort
Lid geworden op: 23 mei 2006, 13:49
Locatie: Noduwez

23 mei 2006, 14:10

Ik zat bij het 1JP in Kassel in de strenge winter van 1963-1964. Wij hebben toen een weekje maneuvers gedaan in de bossen bij -20°. Dat was pas plezant!

Gie
Lid geworden op: 22 mei 2005, 22:15
Locatie: Kempenlaan 81 2290 Vorselaar

27 mei 2006, 20:41

Hello Boemer hier enkele lijntjes van een oud gediende van de 1jp, in Arolsen lichting 65-66.
enkele namen van offecieren,Van Bladel,Van Otegem, Hantierens,Koeke deze kan ik mij nog herrineren, Komen ieder jaar nog samen met de oude jagers, spijtig genoeg was er vandaag 27 Mei weer en samenkomst maar om een van onze makkers de laatste groet te brengen op zijn begravenis.
Heb je intresse om meer te weten te komen over ons jaar laat maar iets weten op mijn Mail adress
gie.sim@belgacom.net
Groetjes Boeckmans Guido.

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

29 mei 2006, 12:20

Gie schreef:Hello Boemer hier enkele lijntjes van een oud gediende van de 1jp, in Arolsen lichting 65-66.
enkele namen van offecieren,Van Bladel,Van Otegem, Hantierens,Koeke deze kan ik mij nog herrineren, Komen ieder jaar nog samen met de oude jagers, spijtig genoeg was er vandaag 27 Mei weer en samenkomst maar om een van onze makkers de laatste groet te brengen op zijn begravenis.
Heb je intresse om meer te weten te komen over ons jaar laat maar iets weten op mijn Mail adress
gie.sim@belgacom.net
Groetjes Boeckmans Guido.
Bedankt Guido,
We zullen u contacteren
MVG
boemer

Juvenalis
Lid geworden op: 25 mar 2006, 15:00
Locatie: Vlaanderen

04 jun 2006, 18:55

Hallo, boemer, van mei 1966 tot mei 1971 zat ik ook in Arolsen, heb nog verschillende foto's waar kan die naar toe sturen?
Was wel verrast door de vele fot's op de site en de mensen die ik kende, ik herinner me ook nog andere personen, weet iemand van jullie wat er van
lt. J.J. Leo is geworden (Echo)
Ik ben Marcel Calberson (gekend als wm.Calber)

Tilly
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 24 dec 2002, 15:35
Locatie: aan het bos van den baron

28 jul 2006, 16:35

frulleken schreef:


Geregistreerd op: 11-10-2005

Geplaatst: Vr 28 Jul 2006, 11:22 Onderwerp: 1 ste jagers te paard.

--------------------------------------------------------------------------------

ben destijds mijn leger dienst begonnen in leopoldsburg binnen gegaan op 1 december 1952 en onder gebracht in de blokken H 7 maand daar gelegen en dan geplaatst in kassel en daar na voor de rest van mijn dienst onder gebracht in arnsberg
mijn naam is thomaes mischien kan ik langs deze weg contact op nemen met gewezen kamer genoten hoop ik !!!




tomix@skynet .be
1 ste jagers te paard




Exjager schreef:


Geregistreerd op: 10-7-2006

Geplaatst: Vr 28 Jul 2006, 16:05 Onderwerp: 1JP

--------------------------------------------------------------------------------

Kijk eens op http://groups.msn.com/Arnsberg-Kassel-A ... dsburg-1JP

Groeten

vanthon
Lid geworden op: 17 dec 2006, 20:18
Locatie: Borsbeek

21 dec 2006, 23:46

Ik heb mijn legerdienst in Arolsen vervult van september 72 tot aug 73. Eerst bij het Alfa escadron daarna bij staf en diensten.Ik herinner mij nog Adjudant Vrancken Luitenant Dedeyne en in de garage de Brigadiers Surmont en Amerijks.Van de miliciens nog de namen Roscam Roger-Richard Mols- Rudy Gerrits allen uit Antwerpen.Sedert 1980 ben ik al zeker 15 maal teruggeweest naar Arolsen,eerst om deTwistesee te zien die er toen nog niet was,vorig jaar zijn wij naar de krahm enviemarkt geweest dit jaar naar de kerstmarkt.De eerste jaren gingen wij op zimmer frei maar sedert 1991 naar het mooie hotel voorbij het kasteel.Ik kan iedereen aanraden om Arolsen nog eens te bezoeken alhoewel van de kazerne niet veel meer rest uiteindelijk is het maar goed 3uur rijden.Zijn er nog miliciens van de lichting 72 die dit lezen.

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

28 dec 2006, 18:17

vanthon schreef:Ik heb mijn legerdienst in Arolsen vervult van september 72 tot aug 73. Eerst bij het Alfa escadron daarna bij staf en diensten.Ik herinner mij nog Adjudant Vrancken Luitenant Dedeyne en in de garage de Brigadiers Surmont en Amerijks.Van de miliciens nog de namen Roscam Roger-Richard Mols- Rudy Gerrits allen uit Antwerpen.Sedert 1980 ben ik al zeker 15 maal teruggeweest naar Arolsen,eerst om deTwistesee te zien die er toen nog niet was,vorig jaar zijn wij naar de krahm enviemarkt geweest dit jaar naar de kerstmarkt.De eerste jaren gingen wij op zimmer frei maar sedert 1991 naar het mooie hotel voorbij het kasteel.Ik kan iedereen aanraden om Arolsen nog eens te bezoeken alhoewel van de kazerne niet veel meer rest uiteindelijk is het maar goed 3uur rijden.Zijn er nog miliciens van de lichting 72 die dit lezen.
Laat mij Uw e-mail weten en wij contacteren U persoonlijk.
Welkom bij de ploeg van ex-1JP

vancar
Lid geworden op: 04 jun 2006, 02:40
Locatie: 3510 Spalbeek

05 apr 2008, 02:50

Ik was ook van 1966-tot 1968 in Arolsen bij het 4e Recce compagnie B
eerst was ik planton SSM en chauffeur van Kapitein ( ik ben zijn naam vergeten ) dan 'n paar weken chauffeur van" Kpt D'hoedt", en daarna ben ik naar de QM gegaan bij chef "Commeynen."
De 2de in bevel was toen Luitenant "Alderweireld",
de SSM was 1ste chef "Sabbe"
Ik denk niet dat ik daar nog foto's van terug vinden kan,
het is ook al 'n heel tijdje geleden

groeten,
car

peetersmichel
Lid geworden op: 18 jul 2009, 18:15
Locatie: Heist o/d Berg

18 jul 2009, 18:35

heb een prachtige tijd beleefd bij de 1ste jagers te paard 1986-87, in arolsen,veel afgezien,veel geleerd en heel veel respect leren opbrengen voor kameraden, op gebied van dicipline iets wat de jeugd van nu nodig heeft.

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

20 jul 2009, 12:13

vancar schreef:Ik was ook van 1966-tot 1968 in Arolsen bij het 4e Recce compagnie B
eerst was ik planton SSM en chauffeur van Kapitein ( ik ben zijn naam vergeten ) dan 'n paar weken chauffeur van" Kpt D'hoedt", en daarna ben ik naar de QM gegaan bij chef "Commeynen."
De 2de in bevel was toen Luitenant "Alderweireld",
de SSM was 1ste chef "Sabbe"
Ik denk niet dat ik daar nog foto's van terug vinden kan,
het is ook al 'n heel tijdje geleden

groeten,
car
Kpt D'Hoedt is later bevelhebber van 2JP geworden- is nu op rust
Lt Alderweireld is nu op rust en verschijnt geregeld op bijeenkomsten van de verbroederingen of in de kazerne op de dag van 1 JP
Chef Danny Commeynen is ook op rust en is geregeld te zien op bijeenkomsten van de verbroedering "beide Vlaanders" en op plechtigheden.

Mvg
Luc (boemer)
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

boemer
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:20
Locatie: 2845-Niel

23 jul 2009, 13:32

Beste bezoekers,

de site van de oudgedienden van 1 JP is sinds enkele tijd gewijzigd.

Wij zijn thans te bekijken op http://grodew42.multiply.com/

Veel kijkplezier

boemer
1° Regiment Jagers te Paard - esk Alfa
"SIOUX BANZAï"

revdg
Lid geworden op: 27 jul 2009, 00:32
Locatie: Houtvenne

27 jul 2009, 00:52

Hallo Boemer, ben een jaartje na jou '66 in Arolsen aangekomen in de stafcompanie. Heb mij kostelijk geamuseerd met radio transmissie, tenminste als De Snor niet in de buurt was. Plezante momenten meegemaakt op muzikaal vlak, nml een orkestje opgericht met toestemming van kapitein ???(ontspanning) en bijna in alle Duitse kazernes en bij burgers gaan spelen. Zou uiteraard terug in kontakt willen komen met tijdsgenoten. Groetjes,René Vandegaer ( niet Van De Goor dat was den adj.chef)
Hallo, ben hier nieuw, dus moet mij nog een beetje orienteren.

Taurusago
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:40

30 aug 2009, 19:12

Ik was in Arolsen in 1976 gelegerd bij de 1e jagers te paard, diende daar als CVRT-tank chauffeur. heb toen nog maar 8 maanden bij 'tleger moeten gaan. Veel wacht gehad en defile's meegedaan waaronder Nationale feestdag 21 juli en de NATO maneuvers. toffe beleving was dat. Opleiding in Stokkem.