1967 Leopoldsburg opleiding
-
De lange voetballer - Lid geworden op: 22 jun 2011, 20:50
He dummy, ik ben coene, heb via dejourne dit forum gevonden, heb al eens door gekeken en ik wordt ook de lange voetballer genoemd, ik kan me de meeste nog goed voorstellen, heb nu terug contact met dejourne dat was mijn beste makker in Siegen doet me plezier nog iets te horen van onze mooie tijd in het leger, zouden eens moeten samen komen allemaal .dummy schreef:Ik ben er geweest 3 maanden vanaf 3-11-1967.Daarna bij de karpatten in Siegen tot 30-10-68.
Kamergenoten : Coenen-Ballegeer-Van Teemsche-Journé-Vanbalen-Van Nuffelen. Opleiding Fulltrack.
Leuke tijd!
Beste groeten Gilbert
-
Osiris - Lid geworden op: 16 mei 2007, 22:50
Ik ben ook in Leopoldsburg opgeleid. Van augustus 65 tot eind oktober in het 13 de steun. En dan naar Kassel. Fantastische tijd gehad daar. Veel uit geweest , zelfs s'nachts een paar maal. Meestal zat ik in café Cocootje of in een bar in conterket.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend
-
De lange voetballer - Lid geworden op: 22 jun 2011, 20:50
De lange voetballer schreef:He dummy, ik ben coene, heb via dejourne dit forum gevonden, heb al eens door gekeken en ik wordt ook de lange voetballer genoemd, ik kan me de meeste nog goed voorstellen, heb nu terug contact met dejourne dat was mijn beste makker in Siegen doet me plezier nog iets te horen van onze mooie tijd in het leger, zouden eens moeten samen komen allemaal .dummy schreef:Ik ben er geweest 3 maanden vanaf 3-11-1967.Daarna bij de karpatten in Siegen tot 30-10-68.
Kamergenoten : Coenen-Ballegeer-Van Teemsche-Journé-Vanbalen-Van Nuffelen. Opleiding Fulltrack.
Leuke tijd!
Beste groeten Gilbert
-
1969 - Lid geworden op: 21 mei 2011, 08:35
Groeten aan alle soldaten en bleus die in Beverlo geweest zijn.
Ik was er van 3 februari 1969 tot 28 april 1969. 3 maanden opleiding als kanonnier Walker Bulldog M41 A1. Op de kamer waren we met 12 2JP-ers en aan de andere kant 12 4lansiers. Er moeten Pattons tanks geweest zijn, maar ik keek altijd naar de Leopards. Hoe die tanks op en over de dunsch reed, vloog, was schrikwekkend de motoren klonken als muziek, gewoon fantastisch. Wij waren de lichte cavalerie, de 2de jagers te paard was een verkenners bataljon, heel wat anders dan een tankeenheid. Onze tanks hadden in Korea gediend. Ze waren even oud als wij, ook van het jaar 1950.
Ik ben er zeker van dat iedereen bij Mie (Mieja) P... op de konterket geweest is. Ik heb altijd gedacht dat er meer cafés in Leopoldsburg waren dan gesloten huizen. Om dan terug te keren tussen de bomen naar de kamer. En hopen dat je geen MPs tegen kwam want voor je het besefte stonden ze naast je, die reden gewoon in achteruit naar je toe, het stond op je voorhoofd te lezen "rekruut".
Deze zomer heb ik het boek van Jan Claes "Het leger en ik" gelezen. De geur van de QM en het geluid van de kakkerlakken kwam van tussen de bladen. Het boek is met veel humor en met herkenbare anekdotes geschreven. Jan Claes is te Leopoldsburg binnengegaan op 4 november 1968 net 3 maanden voor ons.
Meiremans Eduard uit Borgerhout is de laatste tankkist die ik zoek, met 10 heb ik al contact ( plus ik is 11) hij was brigadier kanonnier en ik denk kameroverste maar dat weet ik niet meer.
Groetjes Michel.

Dit is de laatste foto die ik genomen heb van op het perron te Leopoldsburg. We stonden klaar om naar Kassel te vertrekken. Mij naam halmede voor het laatst op Belgische bodem “GEEN FOTO’S !!!!!
Ik was er van 3 februari 1969 tot 28 april 1969. 3 maanden opleiding als kanonnier Walker Bulldog M41 A1. Op de kamer waren we met 12 2JP-ers en aan de andere kant 12 4lansiers. Er moeten Pattons tanks geweest zijn, maar ik keek altijd naar de Leopards. Hoe die tanks op en over de dunsch reed, vloog, was schrikwekkend de motoren klonken als muziek, gewoon fantastisch. Wij waren de lichte cavalerie, de 2de jagers te paard was een verkenners bataljon, heel wat anders dan een tankeenheid. Onze tanks hadden in Korea gediend. Ze waren even oud als wij, ook van het jaar 1950.
Ik ben er zeker van dat iedereen bij Mie (Mieja) P... op de konterket geweest is. Ik heb altijd gedacht dat er meer cafés in Leopoldsburg waren dan gesloten huizen. Om dan terug te keren tussen de bomen naar de kamer. En hopen dat je geen MPs tegen kwam want voor je het besefte stonden ze naast je, die reden gewoon in achteruit naar je toe, het stond op je voorhoofd te lezen "rekruut".
Deze zomer heb ik het boek van Jan Claes "Het leger en ik" gelezen. De geur van de QM en het geluid van de kakkerlakken kwam van tussen de bladen. Het boek is met veel humor en met herkenbare anekdotes geschreven. Jan Claes is te Leopoldsburg binnengegaan op 4 november 1968 net 3 maanden voor ons.
Meiremans Eduard uit Borgerhout is de laatste tankkist die ik zoek, met 10 heb ik al contact ( plus ik is 11) hij was brigadier kanonnier en ik denk kameroverste maar dat weet ik niet meer.
Groetjes Michel.

Dit is de laatste foto die ik genomen heb van op het perron te Leopoldsburg. We stonden klaar om naar Kassel te vertrekken. Mij naam halmede voor het laatst op Belgische bodem “GEEN FOTO’S !!!!!
Laatst gewijzigd door 1969 op 05 feb 2012, 19:31, 5 keer totaal gewijzigd.