1950 - 1960 Historiek Nato vliegveld Weelde

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

STONE.

14 feb 2008, 22:35

Louis Stoute
ken ik persoonlijk. Is nog lange tijd op Keiheuvel actief geweest bij Mon Van Gestel.
Woont in Arendonk.
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

Fokke

14 feb 2008, 23:12

STONE. schreef:
Louis Stoute
ken ik persoonlijk. Is nog lange tijd op Keiheuvel actief geweest bij Mon Van Gestel.
Woont in Arendonk.
In de Noorderkempen doen sterke verhalen de ronde over ene jachtvlieger "Stoute" of "Stouten" ... Is het den dienen???
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

STONE.

17 feb 2008, 22:28

Inderdaad, Fokke.
Louis had een zwak voor de kerktoren van Arendonk ...
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

SDW

23 feb 2008, 04:35

SCHIJNBAAR nog weinig bekend over die periode dat het NATO VLIEGVELD WEELDE werdt ontwikkeld ???
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

SDW

02 apr 2008, 05:10

Ik zie hier heden niet veel reactie niet meer maar ik heb ervaren dat eenaantal personnen van BAHA met dit onderwerp bezig zijn en er via andere kanalen informatie wordt bekomen.

Ik hoop dat je die ook bekomt hoor zoniet moet ik via deze weg trachten u in contact te brengen ??

SYLVAIN_D_W@YAHOO.FR

Tigerboy

17 apr 2008, 21:35

Vrienden,

Na een korte adempauze wil ik enkele onder jullie al hartelijk danken die me persoonlijk hebben gecontacteerd.
De informatie en bronnen die jullie vernoemden naar het opzoekwerk zijn dan ook al zeer waardevol geweest.
Er is dan nog veel speurwerk te verrichten van archieven en personen die we gaan bezoeken,maar telkens komt er steeds weer nieuwe historiek naar boven wat ons aangenaam verrast.
Mochten er onder jullie nog ifo bezitten zouden we dit graag horen.

Vriendelijke groeten.

SDW

08 mei 2008, 04:44

Ontmoete gisteren de COL B. welk betrokken was bij de ontplooink van KB in WEELDE mogelijk kan hij er ook nog wat over vertellen;

Indien nodig geef ik u zijn E-MAIL via prive contact??

Danielle Frans

28 mei 2009, 19:31

Beste Tigerboy,
Ik zal me even voorstellen, ik ben de kleindochter van Gene Suy en Frans Verstraeten. (Degene waarnaar u verwijst als Marcel Verstraeten).
Toevallig zijn we op dit forum uitgekomen en ik wou even laten weten dat Het Frans Verstraeten (uit Mechelen) is die op 18 oktober 1963 verongelukt is in Boorsem met zijn Fouga Magister. Ik zou ook graag willen zeggen dat het fijn is dat er nog aan hem gedacht word.

Groeten Danielle

[quote]Tigerboy,

Marcel Verstraeten uit Mechelen,
Zijn ondertussen overleden :- Marcel Verstraeten verongelukt met zijn toestel Fouga Magister in 1963.
Marcel Verstraeten had de graad van Kapitein - Vlieger instructuur te Brustem wanneer hij in Dilsen in de grond is geboord.