LEGERDIENST 62 A TE LOMBARDSIJDE-ESSENTHO EN KORBACH DEEL 2
-
BLACKJACK - Lid geworden op: 30 dec 2006, 09:48
Yep echt woar,
much do about nothing.
Wel plezant van hier nog ne keer ne launcher tegen te komen.......
Gelijk da ge zegt : we waren maar.......
Bij ons waren 't bijna allemaal chaufeurs, twee ni . Ene jongen wou der later zijn beroep van maken, maar ja , legerlogica hé.....
Grtz,
Blackjack.
much do about nothing.
Wel plezant van hier nog ne keer ne launcher tegen te komen.......
Gelijk da ge zegt : we waren maar.......
Bij ons waren 't bijna allemaal chaufeurs, twee ni . Ene jongen wou der later zijn beroep van maken, maar ja , legerlogica hé.....
Grtz,
Blackjack.
-
echt woar - Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14
Hoy Lex ...zeg wanneer ben jij afgezwaaid,ik dec 75 .Die namen van meckaniekers jazeker de laatste naam .;was nogal nen grote en ...en hahaha rem en test ritte waren zijn favoriete ...
Och ja launcher ...weet nog ...van baan naar veldstand ...waterpas zette ...clips en azimuth - schootsveld ...blowers openen ...was wel een fijne job ...maar soms 24h op site ... ja ...al bij al ...heb een legerdienst ..gedaan net als zovele ...toeval ...62A en ja ...toch enige fierheid ...
Voila dat was het weer nen keer
Och ja launcher ...weet nog ...van baan naar veldstand ...waterpas zette ...clips en azimuth - schootsveld ...blowers openen ...was wel een fijne job ...maar soms 24h op site ... ja ...al bij al ...heb een legerdienst ..gedaan net als zovele ...toeval ...62A en ja ...toch enige fierheid ...
Voila dat was het weer nen keer
-
Lex - Lid geworden op: 27 dec 2006, 17:08
Echt woar, volgens mij was dat in April,Ik was normaal voorzien voor opleiding launcher,maar ik zag dat niet zitten,dus met het examen mij
van de domme gehouden en niet geslaagd,dan was het zoeken naar een menselijke job want niet slagen als laucher betekende wel eens de keuken.
In de kantine had ik planton Mt leren kennen die vertelde mij dat hij eind van de maand zo afzwaaien en dat er geen chef was op de Mt om een opvolger te kiezen,ben nog een maand met hem meegegaan en de dag van zijn afzwaai werdt hem gevraagd wie hem kon opvolgen als planton,En ik zat binnen,letterlijk en figuurlijk was een toffe job met voordelen zoals zaterdag geen vlaggegroet en wanneer er controle was op
site,moest ik de reispassen schrijven en kom zo de mannen verwittigen.
De Weirdt reed rond met 50cc in de bossen en Leurs had een motor.Had
al gezegd om enkele foto's te plaatsen maar dat lukt mij niet,sorry
van de domme gehouden en niet geslaagd,dan was het zoeken naar een menselijke job want niet slagen als laucher betekende wel eens de keuken.
In de kantine had ik planton Mt leren kennen die vertelde mij dat hij eind van de maand zo afzwaaien en dat er geen chef was op de Mt om een opvolger te kiezen,ben nog een maand met hem meegegaan en de dag van zijn afzwaai werdt hem gevraagd wie hem kon opvolgen als planton,En ik zat binnen,letterlijk en figuurlijk was een toffe job met voordelen zoals zaterdag geen vlaggegroet en wanneer er controle was op
site,moest ik de reispassen schrijven en kom zo de mannen verwittigen.
De Weirdt reed rond met 50cc in de bossen en Leurs had een motor.Had
al gezegd om enkele foto's te plaatsen maar dat lukt mij niet,sorry
Groetjes Lex
-
Tarzan
Lex , als je op "nieuw antwoord"klikt , staat er .........
Foto in bericht toevoegen? Klik hier.
Dan de deze link in je bericht zetten en kees is Klaar !

Foto in bericht toevoegen? Klik hier.
Dan de deze link in je bericht zetten en kees is Klaar !
-
echt woar - Lid geworden op: 28 aug 2007, 12:14
Yowh de manne ...
Lex ... ben mijn verstand kwijt (hahaha ja.. ben niet v/d slimste) néé
gewoon met data - ik verklaar .
Ben aangekomen Essentho eind Juni of begin Juli 75 (weet het niet meer),
en Delta blok was volledig ingenome door D Batt ...we hadden zelfs een ontspanningsruimte - enkele club zetels -posters aan de muren !!! en en
een platendraaier!!! ,die kamer om 10h close .
Nu -tijdens mijn dienst (75) 1 maand terug naar Lombardsijde geweest(chauffeur) ...dacht
toen joepie (omdat wij in opleidingchauffeur zelf door miliciens opgeleid werden->
stond gelijk aan véél kilometers ) maar helaas ,bij mijn terugkomst in D blok ..ja man .;alles was boven te doen ...vandaar mijn twijfel ...als je schrijft afgezwaaid eind April 75 - want na mijn terugkomst was gans den MT ...veranderd -en ik herrinner mij dan ...
Lex ... ben mijn verstand kwijt (hahaha ja.. ben niet v/d slimste) néé
gewoon met data - ik verklaar .
Ben aangekomen Essentho eind Juni of begin Juli 75 (weet het niet meer),
en Delta blok was volledig ingenome door D Batt ...we hadden zelfs een ontspanningsruimte - enkele club zetels -posters aan de muren !!! en en
een platendraaier!!! ,die kamer om 10h close .
Nu -tijdens mijn dienst (75) 1 maand terug naar Lombardsijde geweest(chauffeur) ...dacht
toen joepie (omdat wij in opleidingchauffeur zelf door miliciens opgeleid werden->
stond gelijk aan véél kilometers ) maar helaas ,bij mijn terugkomst in D blok ..ja man .;alles was boven te doen ...vandaar mijn twijfel ...als je schrijft afgezwaaid eind April 75 - want na mijn terugkomst was gans den MT ...veranderd -en ik herrinner mij dan ...
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
De reacties op het onderwerp "Legerdienst te Lombardsijde, Essentho, Korbach" zijn ongelooflijk triestig. Een groot verschil met mijn destijds en thans gesloten deel 1.
Misschien was het beter dat er nu wat meer miliciens, dus echte miliciens aan bod kwamen. In mijn eerste deel kwamen beroeps, KRO's en KROO's aan bod, die mensen blijven natuurlijk van harte welkom op dit onderwerp. Het is voor mij altijd een raadsel geweest dat er zich niet meer miliciens gemeld hebben.
Ik doe dus nogmaals een poging:
SOLDAAT MILICIENS JULLIE ZIJN OOK VAN HARTE WELKOM OP DIT ONDERWERP HOOR!
Ik heb enige tijd geleden geschreven dat ik me volledig zou terugtrekken uit dit onderwerp, maar gelet op het aantal postings, gelet op het klein aantal lezers, heb ik voor mezelf uitgemaakt nog eens een oproep te doen naar alle miliciens die in Lombardsijde, Essentho of Korbach hun legerdienst hebben vervuld.
Het was een mooie tijd (?) maar misschien ook een totaal niets-zeggende tijd, een verloren tijd (?)
Uw reacties blijven welkom!
Mvg.
Der Peet
Misschien was het beter dat er nu wat meer miliciens, dus echte miliciens aan bod kwamen. In mijn eerste deel kwamen beroeps, KRO's en KROO's aan bod, die mensen blijven natuurlijk van harte welkom op dit onderwerp. Het is voor mij altijd een raadsel geweest dat er zich niet meer miliciens gemeld hebben.
Ik doe dus nogmaals een poging:
SOLDAAT MILICIENS JULLIE ZIJN OOK VAN HARTE WELKOM OP DIT ONDERWERP HOOR!
Ik heb enige tijd geleden geschreven dat ik me volledig zou terugtrekken uit dit onderwerp, maar gelet op het aantal postings, gelet op het klein aantal lezers, heb ik voor mezelf uitgemaakt nog eens een oproep te doen naar alle miliciens die in Lombardsijde, Essentho of Korbach hun legerdienst hebben vervuld.
Het was een mooie tijd (?) maar misschien ook een totaal niets-zeggende tijd, een verloren tijd (?)
Uw reacties blijven welkom!
Mvg.
Der Peet
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
Ik ben er altijd van uit gegaan dat daar waar de logica eindigde de legerdienst begon, er bestond niet de minste logica, trouwens op andere openbare diensten was en is het niet beter hoor en ik kan het weten!BLACKJACK schreef:legerlogica hé.....
Grtz,
Blackjack.
Ik had zo graag chauffeur geweest in het leger. Had ervaring, meer dan 100.000 kilometer gereden, dus ik dacht, mij konden ze best als chauffeur gebruiken, nee, ze staken me in een kot van een BCC als "vuurleider". Let wel, ik deed deze job ook graag hoor, want als je je job niet graag deed in het leger, dan moest je er onderuit, meestal psychisch.
Altijd heb ik me afgevraagd wie het voor het zeggen had als het ging over de verdeling van de postjes...
Mvg
Der Peet
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Doet me plezier Peet, dat je nog eens iets laat horen. Het zal waarschijnlijk wat troebele communicatie geweest zijn; maar ik veronderstel dat iedereen dacht dat je Legerdienst Essentho wou stoppen. Ik denk dat nu iedereen hier verneemt dat dit niet zo is, er wel terug reacties zullen volgen. Ook zou het wenselijk zijn indier er deze zomer reunies zouden plaatsvinden, dit ook eens vermeld wordt op dit forum. Prettig weekend en tot later en laat de reacties maar komen.....
-
BLACKJACK - Lid geworden op: 30 dec 2006, 09:48
Yep, wie de legerpostjes verdeelde.... nen langen arm die veel kon doen, as ge da ni had.......... ik vroeg Gavere / Semmerzake aan , luchtmacht dus, dicht tegen de deur, dacht ik, ipv luchtmacht werd het integendeel vliegerkes uit de lucht schieten, en Essentho, ver van de deure .......
Om der ni onderuit te gane moest ge ne goeie vriendenkring hebben bij den troep , SM 's wel te verstaan, allen aan 't zelfde zeel, af en toe ne keer den beer uit laten gelijk da ze zeggen, zulke kameraadschap daarna ni meer tegen gekomen......
Grtz,
Blackjack
Om der ni onderuit te gane moest ge ne goeie vriendenkring hebben bij den troep , SM 's wel te verstaan, allen aan 't zelfde zeel, af en toe ne keer den beer uit laten gelijk da ze zeggen, zulke kameraadschap daarna ni meer tegen gekomen......
Grtz,
Blackjack
-
woefje - Lid geworden op: 08 nov 2004, 21:07
Hallo peet
tof dat je verder wilt doen met een tweede topic, als trouwe lezer vind ik het fijn om terug te gaan in de tijd bij het leger en waar ik in de verhalen mijn eigen terugvind. Alleen vind ik het jammer dat er niet meer reacties komen van mijn jaar 1970-1971 te Essentho waar ik barman off was.
Hopelijk komen er meer miliciens hun zegje doen zoals je graag zou willen.
Alvast de groeten van mij en tot later !!!
tof dat je verder wilt doen met een tweede topic, als trouwe lezer vind ik het fijn om terug te gaan in de tijd bij het leger en waar ik in de verhalen mijn eigen terugvind. Alleen vind ik het jammer dat er niet meer reacties komen van mijn jaar 1970-1971 te Essentho waar ik barman off was.
Hopelijk komen er meer miliciens hun zegje doen zoals je graag zou willen.
Alvast de groeten van mij en tot later !!!
-
Het is toch algemeen geweten, dat de logica eindigde daar waar het leger begon!BLACKJACK schreef:Yep, wie de legerpostjes verdeelde.... nen langen arm die veel kon doen, as ge da ni had.......... ik vroeg Gavere / Semmerzake aan , luchtmacht dus, dicht tegen de deur, dacht ik, ipv luchtmacht werd het integendeel vliegerkes uit de lucht schieten, en Essentho, ver van de deure .......
Zelf vroeg ik om KROO te mogen worden. Ik heb daar nooit iets van gehoord. Zelfs toen ik "binnen" ging de 1ste februari 1974 wist ik nog altijd niet of ik al dan niet moest fungeren als KROO ofwel als SM.
Ben eigenlijk nog blij dat ik uiteindelijk geen KROO geworden ben. Bevelen geven aan jongens van mijn leeftijd, nee, dat was zo niet aan mij besteed, maar dat heb ik maar ondervonden toen ik in het leger was. Er waren onder die KROO's zeer goede vrienden bij, maar er waren er ook die het nogal 'hoog in hun bol' hadden en eigenlijk wisten ze niet meer dan een 'gewone' milicien.
Mvg.
Der Peet