leger terug invoeren ja/ neen

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Leger ja/neen

Ja
176
89%
Neen
22
11%

Totaal aantal stemmen: 198

herog

25 jul 2009, 23:03

Aime1955 schreef:
mud schreef:... voor velen de mooiste periode van hun leven.
'n beetje zielig...

Inderdaad veel mensen maken van hun leven een puinhoop,de muren van de kazerne konden dit nog tijdelijk beletten.
'n beetje zielig....
Indien er morgen een vijand voor de deur staat, en deze mogelijkheid zal altijd bestaan, dan ziet het er vooral zielig uit voor u Aime 1955, want als er geen leger is om u te verdedigen zit ge er heel slecht voor, hebt ge daar al eens aan gedacht?
Dit is ook een reactie op uw bericht aan Tempelier hierboven.
89% die voor de legerdienst zijn is niet weinig, ge staat daar toch maar zielig alleen nietwaar.

Aime1955

26 jul 2009, 09:00

herog schreef:
Aime1955 schreef:
mud schreef:... voor velen de mooiste periode van hun leven.
'n beetje zielig...

Inderdaad veel mensen maken van hun leven een puinhoop,de muren van de kazerne konden dit nog tijdelijk beletten.
'n beetje zielig....
Indien er morgen een vijand voor de deur staat, en deze mogelijkheid zal altijd bestaan, dan ziet het er vooral zielig uit voor u Aime 1955, want als er geen leger is om u te verdedigen zit ge er heel slecht voor, hebt ge daar al eens aan gedacht?
Dit is ook een reactie op uw bericht aan Tempelier hierboven.
89% die voor de legerdienst zijn is niet weinig, ge staat daar toch maar zielig alleen nietwaar.

Ik ben voor een wereld met één regering.Waar alle mensen broeders en zusters zijn.Daar werk ik graag aan mee,net zoals een soldaat voor zijn vaderlandsliefde zijn leven geeft.

Mijn land is toevallig groter dan België.Ik heb in ALLE landen broeders en zusters.

Het heeft dus geen zin voor mij een klein lapje grond te verdedigen.

Ik heb er heel goed over nagedacht en weet desnoods wat de consequenties ervan zijn.

Link verwijderd door de moderator , is hier niet op zijn plaats. :roll:

Maar ondertussen heb ik reeds 30j van mijn leven echte broederschap en kameraadschap mogen ervaren.

(Micha 4:3) . . . En zij zullen hun zwaarden tot ploegscharen moeten smeden en hun speren tot snoeimessen. Zij zullen, natie tegen natie, geen zwaard opheffen, ook zullen zij de oorlog niet meer leren. 

Ik ben fier en trots als een soldaat van Christus te mogen dienen.

voorn

26 jul 2009, 09:24

Mijn oom was in 1940 lid van de linkse beweging "het gebroken geweer".
Hij is als enigste oom niet weergekeerd van het front.

SDW

26 jul 2009, 12:25

Voor mij is het doel van een leger om OORLOG te vermijden !!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Barki

26 jul 2009, 12:55

SDW schreef:Voor mij is het doel van een leger om OORLOG te vermijden !!
----------------------------------------------------------------------------
Ik ben het voor honderd procent eens met SDW niettegenstaande er altijd ergens oorlog is en geweest is, spijtig genoeg.
Ik veralgemeen het naar onze huidige jeugd waar de criminaliteit zich meer naar een jongere leeftijd verschuift.
Wanneer hun tijd er aan komt hun legerdienst te vervullen zullen de meesten van deze mensen op een bepaald ogenblik inzien dat discipline, tucht, kameraadschap verantwoordelijkheidszin maar ook verantwoordelijk zijn voor wat ze moeten uitvoeren heel wat positieve waarden naar voren schuiven voor hun verdere (gezins)leven en een eventuele positieve richting geven aan hun kinderen.
Ik vind dat in dat opzicht de opschorting van het leger dient opgezegd en de legerdienst terug mag ingesteld worden.
Zeg niet altijd wat je weet,maar weet steeds wat je zegt.

Exjager

26 jul 2009, 14:38

Hallo,
Wat was eigenlijk de reden van opschorting van de legerdienst, daarover al eens iemand nagedacht?
Inderdaad, één of andere minister die zichzelf een beetje populair wilde maken...voor de rest, niks meer van gehoord, tenzij voor andere zaken waarover we het hier niet willen hebben, dat zou ons off-topic brengen denk ik!

SDW

26 jul 2009, 15:28

Trachten stemmen te bekomen bij de verkiezingen, ik weet niet meer of het

resultaat heeft gehad voor de betrokken Minister??
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Genieterke

26 jul 2009, 19:35

Legerdienst zal niet meer mogelijk zijn!
Maar men zou wel een 'Burgerdienst' kunnen invoeren, zowel voor dames als heren, er is werk/hulp genoeg nodig in de maatschappij.

Het Genieterke :P
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !

Aime1955

26 jul 2009, 21:11

Tempelier schreef:ja zekers en liefst voor 18 maanden ,zullen ze terug wat mannelijker worden en normen en waarden terug leren ontdekken !
Zou een Israëlische ,Iraanse ,Palestijnse,Ierse,Congolese,Afghaanse soldaat enz...uw woorden mogen herhalen?

baltimoor

26 jul 2009, 22:04

Aime1955 schreef:
Tempelier schreef:ja zekers en liefst voor 18 maanden ,zullen ze terug wat mannelijker worden en normen en waarden terug leren ontdekken !
Zou een Israëlische ,Iraanse ,Palestijnse,Ierse,Congolese,Afghaanse soldaat enz...uw woorden mogen herhalen?

Het gaat hier over het feit dat jongeren geen normen of waarden , zoals respect , beleefdheid , gezag , gewoonweg niet meer aanvaarden . Daarom moet het leger terug ingevoerd worden . Desnoods een soort arbeidsdienst ...en waarom niet ?
En al het gezwam over joodse , en andere soldaten is naast de kwestie .
moet er nog zaaaaand zen

Tillie

27 jul 2009, 18:14

en kunnen ze dan in dan ene jaartje veranderen? Ik denk het niet.
Ik denk ook niet dat nog dezelfde aanpak mogelijk is.
Jongeren zijn nu heel wat mondiger geworden op hun 18e

En een plantrekker verander je ook niet, die blijft dat ook dat ene jaar.

Iemand schreef hier ook dat iedereen respect had voor elkaar. Dan vraag ik mij af waarom er verschillende bars waren voor officieren en voor onderofficieren en voor soldaten.
en de enen het niet moesten wagen binnen te gaan in de andere.
Tenzij met respect wordt bedoeld: iedereen moet zijn plaats kennen.

Ik moet daarbij denken aan de reactie van een echtgenote van een militair die zich uit de hoogte afvroeg: wat komen die hier doen? toen we eens gingen kijken naar een tentoonstelling in het Militair Hospitaal.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

voorn

27 jul 2009, 18:23

Tillie schreef: Tenzij met respect wordt bedoeld: iedereen moet zijn plaats kennen.
Onderandere. Of vindt U het normaal dat een werknemer na enkele dagen uw bureau binnenstormt en zit rond te neuzen alsof hij uw beste vriend is. meegemaakt
Dat wilde niet zeggen dat ze mijnheer moesten zeggen. Maar ge bent toch de nieuwe baas van die nieuweling van 20 jaar.

baltimoor

27 jul 2009, 18:57

Tillie schreef:en kunnen ze dan in dan ene jaartje veranderen? Ik denk het niet.
Ik denk ook niet dat nog dezelfde aanpak mogelijk is.
Jongeren zijn nu heel wat mondiger geworden op hun 18e

En een plantrekker verander je ook niet, die blijft dat ook dat ene jaar.

Iemand schreef hier ook dat iedereen respect had voor elkaar. Dan vraag ik mij af waarom er verschillende bars waren voor officieren en voor onderofficieren en voor soldaten.
en de enen het niet moesten wagen binnen te gaan in de andere.
Tenzij met respect wordt bedoeld: iedereen moet zijn plaats kennen.

Ik moet daarbij denken aan de reactie van een echtgenote van een militair die zich uit de hoogte afvroeg: wat komen die hier doen?

toen we eens gingen kijken naar een tentoonstelling in het Militair Hospitaal.

Dat gij een nuttige idioot waart en nog bent voor uw linkse reutemeteut,
is al langer geweten . Iets wat u gegund is . Bij de spa moet ook iedereen zijn plaats kennen .......of niet ? Zie het geval Frank en Carolientje maar.
Open nu eens uw ogen voor uw "o zo verdraagzame medeburgers ze sluiten " :roll:
moet er nog zaaaaand zen

bsdke1

27 jul 2009, 21:16

even een kleine reaktie op het antwoord van Tillie, mbt respect hebben voor elkaar.

Er waren idd bars voor officieren en onder-officieren, maar ik denk dat je dit ook hebt/had bij de rijkswacht. Iedereen, zowel bij het leger, rijkswacht, politie, school, enz.... zou zijn plaats moeten kennen.
Dat er iemand uit de hoogte denkt wat komen zij hier doen heb je ook overal, dus niet alleen bij het leger, geloof me, heb het zelf ondervonden.
iemand tussen 1960 en 1968 in Westhoven naar school geweest?

herog

28 jul 2009, 01:01

Tillie,
ja natuurlijk dat er gescheiden bars waren, maar op het ogenblik dat ge uw militaire dienst moest vervullen, had ge de keus, ofwel KROO,KRO of gewone milicien worden. Daar besliste ge zelf al in welke bar ge welkom waart, en daarbij, ging je niet bij het leger voor de bars maar voor de verdediging van de veiligheid van uw familie, uw volk en uw land.
In het burgerleven stapt ge ook niet binnen op een receptie van de minister, van de ambassadeur, van uw baas enz. indien ge niet uitgenodigd bent, en over het algemeen is het ook niet de man in de straat die hier een uitnodiging ontvangt, dus bij het leger was dit ook niet abnormaal. En dit heeft niets te maken met respect voor de andere of niet. In het burgerleven zijn er ook directeurs, onderdirecteurs, chefs enz. dus.... nog steeds akkoord voor de invoering van de legerdienst