1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Emteechauffeurke

03 okt 2007, 11:52

Hoi Woodpecker en Danys,

Tot mijn grote verbazing moet ik nu vernemen dat onze geliefde Delta batterij de eindstreep niet heeft gehaald!! :oops: :oops: :oops: Ja wanneer ik daar was, dus 1978, was de C-bij al een inactieve batterij geworden daar in Willebadessen!!Ja wat U bedoeld qua info ivm. de Hollanders dat zal je misschien van die WIKIPEDIA site hebben gehaald! Wat de C-site betreft leert diezelfde site ons dat die inderdaad overgenomen was door de Hollanders uit Blomberg! Daar zijn uiteindelijk nog Patriots op geinstalleerd!!

Was dan destijds den Delta opgegaan in de Charlie??Ja , het personeel moest toch ergens naartoe? Aan onze vriend Woodpecker, heel veel dank voor de afbeeldingen hoor!! En hebben jullie daar aan de site in Hausheide juist voor het binnenkomen nog die blokhut gekend??Ook memories voor mij hoor !!
Wanneer ik daar wacht had was dat daar elk weekend vollen bak!!Die gasten kwamen daar aan de poort soms wat ambetant doen!! :P :P

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!

madiane

03 okt 2007, 21:20

Hallo allemaal
Ik was in Brakel van 67 tot 68 in de b-bat en zou graag een paar vrienden van toen terug vinden kan iemand mij verder helpen met eventueel een namenlijst van de kamers van die tijd.Misschien helpt deze foto wel.Wie herkent zichzelf.Ik heb nog wel enkele namen zoals:Veys Jacques,Vertriest Daniel,De vreese Roland,Van de Putte Rene en Beke Rony.Als deze namen u iets zeggen neem dan contact op aubAfbeelding
Laatst gewijzigd door madiane op 06 okt 2007, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.

danys

05 okt 2007, 12:15

Woodpecker schreef:Hallo Dany,

Toen ik aankwam in augustus '85 waren ze bezig met de werken van het nieuwe gebouw aan de rand van het paradeplein en als ik mij niet vergis konden wij er intrekken in april'86.Ik weet nog goed dat we kasten,bedden,stoelen enz....moesten plaatsen in de kamers.

Ook herinner ik mij nog die affaire met Tsjernobiel.
In gans Brakel geen kat te zien buiten,alleen de miliciens en Kroo's die camouflagenetten moesten plooien in de kazerne achter de nieuwe blok..En regenen dat het deed......

Greetz
Phil
Beste Philippe,

Wat je zegt, Tschernobyl, da was inderdaad juist die laatste week van april, wij waren daar maar pas aangekomen. Ik weet nog dat we op den Boc opleiding kregen en dat er nen onderofficier verklaarde dat er niet meer straling was dan anders. Toen stonden we daar niet bij stil, maar toen ik zoveel jaren later die artikels zag en tot waar die straling geraakt was, moest ik wel even aan die onderofficier denken, ik zie zijn gezicht nog zo voor mij, doch de naam ontsnapt me.

Groeten,

Dany

mucki

05 okt 2007, 17:50

Ik stel hier wel vast dat het wel de latere lichtingen zin die reageren ik was er van juni 71 tot mei 72 ik zou wel eens willen terug gaan om te kijken wat er van brakel geworden is

Roxio

06 okt 2007, 13:44

Hallo Mucki,
Lees dit forum eens vanaf de eerste bladzijde daar vind je er nog van uw jaargang.
Ikzelf ben in Brakel geweest van juli 71 tot eind mei 72. Voor de rest bekijk de foto's en laat eens weten of je er iemand op herkend.
Waarschijnlijk niet ,het zijn er allemaal van de B-batt.
Ook van Brakel zoals het er nu uitziet zul je foto's vinden.

Groetjes

danys

09 okt 2007, 17:48

Hallo iedereen,

Gelijk welke lichting, als je foto's of dergelijke hebt wil je ze dan aub op dit forum plaatsen. Alvast bedankt.
Hier nog een aantal souvenirs uit 1986.
Afbeelding
A-10's boven den Boc.
Afbeelding
Gepard tijdens bataljonsfeesten 1986
Afbeelding
Heli's boven den Boc
Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Dany

mucki

09 okt 2007, 18:25

ja roxio bedankt we waren er in de zelfde periode en we zullen mekaar wel gezien hebben maar ik zat inde stafby maar wie weet missschien van turnhout oc nr3 groetjes mucku

kd29

09 okt 2007, 19:49

Yo de mannen !!!

Ik lag ook in Brakel periode 77-78 >>> Bravo

Vraagje voor Woodpecker >>> van wanneer is dat krantenartikel met die foto betreffende de nieuwe recruten in Brakel.

Greetz.... Fco-ke
Laatst gewijzigd door kd29 op 11 okt 2007, 21:45, 2 keer totaal gewijzigd.

madiane

10 okt 2007, 17:31

Hallo Petrol

Ik was chauffeur van magirius.Zoals je weet was dat verbonden met veel wacht slaan en dikwijls met eten naar de site in bosseborn.
Ik heb nog een paar foto's van toen maar in niet zo'n goede kwaliteit.
De namen die ik vermeld zijn de belangrijkste voor mij dan.
Er was ook nog een Gillemyn en een Van Weynsberghe en een Beke Rony.

Grtz

kd29

11 okt 2007, 16:58

Hallo, iedereen

Hoop dat de foto zichtbaar is die ik nu doorgestuurd heb.
Souvenierke van vroeger.
Afbeelding

Ga nog fotos van 43A Bravo zoeken, ik moet er ergens nog liggen hebben.

Greetz FCO-ke

kd29

12 okt 2007, 17:47

Afbeelding

Hallo,

Nog volop bezig met zoeken naar mijn fotos,
maar ondertussen dit gevonden op
www.modellmuseum-bsd. (by the way ga daar ook eens kijken)

Dienen gast maakt voertuigen op schaal van Belgisch leger
Goed geslaagd als ge het mij vraagt.

Tot nog is... Fco-ke

kd29

14 okt 2007, 13:49

Beste Hawkisten,

Voor diegene die niet meer weten wat waar is en stond of om referentie punten te hebben wat de sites betreft heb ik nog het volgende gevonden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo Weer wat info meer betreffende 43A

Greetz... Fco-ke

kd29

15 okt 2007, 23:27

Beste Emteechaufeurke,

Jouw bericht betreffende een speudo adjudant >>> 29 maart
Wel ik heb eens als milicien met 5 latten op mijn schouder de bleukes in de Bravo verwelkomt. Ik heb er nog ne foto van
Zou het dan mischien kunnen dat we elkaar gezien hebben of laat staan samen pinten gepakt hebben
In welke blok jij lag dan?

Greetz Fco-ke
Laatst gewijzigd door kd29 op 17 okt 2007, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Emteechauffeurke

16 okt 2007, 07:44

kd29 schreef:Beste Emteechaufeurke,

Jouw bericht betreffende een speudo adjudant >>> 29 maart
Wel ik heb eens als milicien met 5 latten op mijn schouder de bleukes in de Bravo verwelkomt. Ik heb er nog ne foto van
Zou het dan mischien kunnen dat we elkaar gezien hebben of laat staan samen pinten gepakt hebben
In welke blok lag dan?

Greetz Fco-ke

Hoi kd29,

Ja, als de periodes overeenstemmen, mei-oktober1978, dan zullen wij mekaar wel eens tegengekomen zijn!!
Ik was bij den DELTA, dus den blok over de tankstatie, de POL dus
Ja , ik was bij den MT en bijgevolg zat ik nogal veel in de camions
Ja , die verwelkomingen van de bleukes, da was soms nie simpel; ma ja wij hebben ook revanche genomen hoor , en hoe??
Achteraf bekeken hebben wij daar in BRAKEL het niet zo slecht gehad,
als je het gebeul in andere kazernes bekijkt!!

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

16 okt 2007, 14:40

Hoikes kd29,

Die kaartjes van die sites, d'as klasse hoor!! Nu weet ik ineens weer hoe de verschillende radars op de Delta-site in HAUSHEIDE geplaatst waren! Toch van opbouw was onze site een buitenbeentje met idd. veel niveauverschillen!
Ik weet niet hoe de geografische gesteldheid was van de C en den B, maar de Alpha in Tietelsen lag gewoon midden in den boer zijn veld, quasi vlak bijna in de voortuin van het dorp Tietelsen!

Misschien nog even vermelden dat, wanneer ik eind oktober 1978 afzwaaide, er weken nadien sprake was van een superwinter 78-79 welke zijn plaats in de Duitse geschiedenisboeken heeft gevonden!!

In de periode kerst en oud en nieuw zijn de sites, naar ik later vernam, bevoorrraadt door Amerikaanse helikopters!!BBBrrrrr..!! :? :? Temperaturen van -35 werden regelmatig genoteerd!!

Ja, die lichting dat onze plaats innam, heeft het dus bijgevolg absoluut niet gemakkelijk gehad, amai die zullen bij het liefke of de ma sterke verhalen kunnen vertellen hebben denk ik!!

GRTZ,
ROBERT :wink: :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!