leger terug invoeren ja/ neen
-
flupke2 - Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Voorn ,ik veronderstel dat jij dan toch al minimaal een technische basisopleiding had.En de radio-apparatuur van uw tijd (30 jaar of langer geleden??) was ook niet dat wat het nu is .De PRC-9 of PRC-10 en de ARC-systemen waren "boerenkarren",nu wordt er met "F-1 bolides" gewerktvoorn schreef:Er werd aan ons ook niet gevraagd met een F16 te vliegen.
En met het systeem ABL was ik in staat na drie maanden alle radio's en onderdelen te herstellen op het gevraagde echelon.
Natuurlijk waren daar geen bakkers bij deze opleiding.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Natuurlijk hadden we allen een technische achtergrond. A1 en A2 elektronica of elektromechanica.
Maar de studenten van nu op het zelfde niveau hebben die moderne technologie ook al gezien ( alhoewel in onze tijd was de schoolaparatuur ook goed voor de schroothoop; zelfs op die beroemde Paardenmarkt in Antwerpen)
En ik ken hun capaciteiten na 30 jaar opleiding in de industrie te hebben gegeven aan nieuwkomers.
Maar de studenten van nu op het zelfde niveau hebben die moderne technologie ook al gezien ( alhoewel in onze tijd was de schoolaparatuur ook goed voor de schroothoop; zelfs op die beroemde Paardenmarkt in Antwerpen)
En ik ken hun capaciteiten na 30 jaar opleiding in de industrie te hebben gegeven aan nieuwkomers.
-
cinemakke - Lid geworden op: 08 jun 2009, 13:07
Die lintmeter was FOLKLORE. Ik heb meegemaakt dat de Anciens, waarvan niets overschoot van hun lintmeter, de avond voor hun afzwaaien,op de gang stonden te wenen toen "Sergeant Ronge" speciaal voor hun de taptoe blies op trompet omdat dit veel beter klonk dan op klaroen geblazen.Tillie schreef:Ik niet nee. Gelukkig.
En waarom samenkomen? Waarom houden scholen reunies?
Nostalgie zeker.
Gelukkig onthoudt een mens meestal alleen de goede dingen.
Zoals de lintmeters. :wink:
-
Aime1955 - Lid geworden op: 02 jan 2008, 23:10
Meestal na de legerdienst kan men geen ABL meer ruiken ,maar wel houd men van de vrienden die men er gemaakt heeft.14567 schreef:Wat ge ook hebt meegemaakt in het leger, goede en/of slechte dingen, ze blijven voor altijd verankerd in je geheugen.
En dat heeft niks meer te maken met ABL of enig wapentuig!
-
cinemakke - Lid geworden op: 08 jun 2009, 13:07
[quote="Aime1955"Meestal na de legerdienst kan men geen ABL meer ruiken ,maar wel houd men van de vrienden die men er gemaakt heeft.
En dat heeft niks meer te maken met ABL of enig wapentuig![/quote]
Omdat gij, toen misschien niet goed lag, bij uw legermakkers.
En dat heeft niks meer te maken met ABL of enig wapentuig![/quote]
Omdat gij, toen misschien niet goed lag, bij uw legermakkers.
-
Genieterke - Lid geworden op: 15 nov 2002, 01:36
Aime 1955
Je kan maar beter ophouden tegen de stroom in te roeien!
Jij behoort tot een kleine groep mensen en die moeten dit forum hier niet komen verzieken.
Ik kan je verzekeren en getuigen dat het leger met het merendeel der jongeren dat zijn dienstplicht vervult heeft, meer goeds gedaan heeft dan kwaad.
Wil dan ook de mensen hier laten genieten van een plezierige nostalgische terugblik op hun diensttijd, aan dat extreem gedoe hebben wij geen boodschap!
Het Genieterke
Jij behoort tot een kleine groep mensen en die moeten dit forum hier niet komen verzieken.
Ik kan je verzekeren en getuigen dat het leger met het merendeel der jongeren dat zijn dienstplicht vervult heeft, meer goeds gedaan heeft dan kwaad.
Wil dan ook de mensen hier laten genieten van een plezierige nostalgische terugblik op hun diensttijd, aan dat extreem gedoe hebben wij geen boodschap!
Het Genieterke
ESTE NIX PAX CHRISTE NIX !
-
14567 - Lid geworden op: 23 dec 2006, 17:33
Genieterke schreef:Aime 1955
Het Genieterke :P
Goed gezegd Genieterke! :wink:
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Dat is de reden dat hij het leger hate.
Tegen de stroom in roeien!
In het leger moet je doen wat men vraagt..hoe belachelijk ook.
Een pintje pakken; een sigaretje roken en rustig blijven zitten tot de tijd om is.Succes gegarandeerd.
Een pintje pakken; een sigaretje roken en rustig blijven zitten tot de tijd om is.Succes gegarandeerd.
-
Verstand op nul zetten,bedoel je.voorn schreef:Dat is de reden dat hij het leger hate.
Daarom moet het nu niet meer op nul staan hé!
En voor degenen die objectief willen blijven ,zullen graag iedereen zijn mening hier zien staan.
-
herog - Lid geworden op: 11 jun 2009, 13:03
100% akkoord met genieterke. Aime hoort hier niet thuis op dit forum, het is een legerhater, hij had zeker geen vrienden tijdens zijn legerdienst.
89% voor het invoeren van de legerdienst, zegt u dat iets Aime1955?
ge zijt hier wel wreed in de minderheid hé, dus hou nu eens op met zo negatief te doen, ge verziekt hier de sfeer, waarschijnlijk zoals tijdens uw legerdienst. En indien ge geen legerdienst gedaan hebt is het een groot geluk voor de andere, want zo iemand op mijn kamer had ik zeker niet gewenst.
ge zijt hier wel wreed in de minderheid hé, dus hou nu eens op met zo negatief te doen, ge verziekt hier de sfeer, waarschijnlijk zoals tijdens uw legerdienst. En indien ge geen legerdienst gedaan hebt is het een groot geluk voor de andere, want zo iemand op mijn kamer had ik zeker niet gewenst.
-
Echt militair gesproken zie.herog schreef:100% akkoord met genieterke. Aime hoort hier niet thuis op dit forum, het is een legerhater, hij had zeker geen vrienden tijdens zijn legerdienst.
In oorlogstijd gingen sommigen met mensen zoals mij nog een stapje verder .
-
herog - Lid geworden op: 11 jun 2009, 13:03
Het is juist om u te verdedigen in oorlogstijd dat er militairen bestaan en niet zoals u schrijft. Moesten er geen militairen bestaan hebben onder de oorlog dan waren de nazi's hier meester geweest, dommerik. dan had aiméke niet meer bestaan of zoudt ge de kans niet gehad hebben op dit forum uw gal te spuwen op de helden die voor u gestorven zijn.
-
Moet u nu reeds naar zware wapens grijpen om uw gelijk te verdedigen?herog schreef:Het is juist om u te verdedigen in oorlogstijd dat er militairen bestaan en niet zoals u schrijft. Moesten er geen militairen bestaan hebben onder de oorlog dan waren de nazi's hier meester geweest, dommerik. dan had aiméke niet meer bestaan of zoudt ge de kans niet gehad hebben op dit forum uw gal te spuwen op de helden die voor u gestorven zijn.
Kan wat jij hier zegt universeel toegepast worden?
Dus volgens u mochten Duitse jonge mannen zich gretig laten in lijven in het Duitse leger.
Gaan we zo door met Palestijnen,Israëlieten,Irakezen,Iraniërs,Somaliërs,enz..,enz...?