1954 LUCHTMACHT Brussel - Tervuren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

SDW

29 aug 2010, 11:58

DORINKA hebt gij geen STAMNUMMER, of GRAAD of

datum van INLIJVING, of andere gegevens ??
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

Danny.

29 aug 2010, 12:32

Iedereen heeft een graad, dat zou jij met al je wetenschap toch moeten weten ...
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

SDW

10 sep 2010, 05:48

Heb nog een EX Luchtmachter ontmoet welk vroeger in Koksijde

lag maar de naam STERKMANS zegde hem ook niets !!

Franky7841

08 dec 2010, 14:25

Beste,

Niemand van jullie die me kan helpen aan badges, kentekens van MP Luchtmacht. Ik ben deze aan het verzamelen. Heb er al van Zeemacht en Landmacht maar nog niets van Luchtmacht MP
Beste dank,
Francis Michielsens
KRO MP

SDW

08 dec 2010, 16:22

-

Als ik mij goed herinner had de FLICHT MP geen eigen badge maar

droeg de badge van de ADMINISTRATIEVE WING

Zal eens kijken indien ik er tijd kan voor maken in enkele kartonne dozen op de zolder

Franky7841

09 dec 2010, 09:35

Bedankt
Voor de moeite om op je zolder te gaan snuffelen
Hopelijk vind je wat om aan mijn collectie bij te voegen
Groeten,
Francis

Franky7841

11 dec 2010, 11:08

Beste "Heinz",

Die foto is zeker mooie mar nog mooier voor jullie allemaal een mooie herinnering.
Ik wou dat ik zo een had van mijn dienstplicht kameraden van de sessie KRO Panquin 1960.

Maar ook terzake voor mijn zoektocht naar badges en kentekens van MP Luchtmacht.
Daar heb ik nog geen enkel goed contact gevonden die me daar in kon helpen.
Kun jij me niet helpen aan een of ander kenteken van MP Luchtmacht of iemand kent die me kan helpen ?
Beste dank,
Francis

CRAMCEC

24 mar 2014, 11:05

Genieterke schreef:Heren, een klein vraagje (geheugen opfrisser) :lol:

Jullie hebben het over 'Wahn'.
In zoverre ik mij kan herinneren waren er twee kazernes rondom het vliegveld en de Wahnerheide; Altenrath en Spich.

Graag een kleine toelichting.

Het Genieterke :P
Ik ben 4 maand in Wahn 83 e Engels - Belgische group geweest als Mec Radio en dit met mijn goede vriend Jef Vrolix, ben er vertrokken op 27 sept 1957, ik denk dat dit ongeveer het einde zal geweest zijn van "Belgisch" Wahn. Onze slaapzaal was dus samen met het 42 e smaldeel, dat ik weten vertrekken heb in Wahn. Wij waren samen in een klein Radio Station, wij werkten er samen omdat we 2 Vlamingen waren, heel jong, onder Engels beheer, verlof enz ging via onze Engels Sgt. Green. Ons sigaretten en waarschijnlijk ons "groot" verlof ging via de Belgische staf waar we niemand kenden, ik weet wel dat er een "oudere" MP was een zeer toffe gast.
We moesten dus gewoon zorgen dat een viertal radiozenders actief bleven dit voor verbinding met o.a. "Buts Weilerhoff ???" de andere ken ik niet meer. Nadat het 42 ste vertrokken was ben ik "toevallig" gevraagd om mee te gaan met de zending zweefvliegtuigen dat naar Chièvres moest ! Ik ben vertrokken samen met de trein met de zwevers via Köln, naar o.a. Mechelen voor e douane formaliteiten, ik ben enkele dagen onderweg geweest, geslapen op trein (goederentrein !) een echt avontuur, en uiteindelijk aangekomen in Chièvres, waar ik slechts een 20 km van mijn thuis was, dat zal ook de reden geweest zijn waarom ik dit jobke gekregen had, er werden dan nog enkele verlof aan toegevoegd. Ik denk kort na eind 1957 toen ik al vertrokken was Jef Vrolix ook vertrokken is naar Kleine Brogel, ik ben zijn latere briefwisseling kwijtgeraakt, hij was denk ik van Bree. Later zou hij lesgever geworden zijn in Saffraenberg waar ons avontuur begon. Ik bezit nog een mooie foto, waar Vrolix ik zelf en nog een tweetal andere jongens opstaan maar deze zullen waarschijnlijk van het 42 ste smaldeel geweest zijn, we waren op uitstap in Köln, we gingen trouwens veel op uitstap ! De Kpt, bevelhebber was DE Coninck A. Als iemand interesse heeft Wahn en nog meer gegevens heeft laat maar weten ! Ons stamcafé was vlak bij de ingang, een oudere vriendelijke Belg waar we ons sigaretten konden verkopen. Marc Punnewaert e-mail : marc.punnewaert@telenet.be