62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

anneke57

27 jul 2007, 22:45

Voila.. :P ...we zijn al een beeeeeetje bijgetetterd....ik vond het zo fijn om ons viv terug te zien....en ja viv ik vond het ook een heel leuke dag...al die herinneringen...en al die dingen die we samen beleefd hebben...t was mooi om dat nog eens op te halen...ik zou zo terug naar Essentho kunnen vertrekken...maar dan liefst met dezelfde klik van vroeger...
ik wens jullie een fijne avond toe en dank jullie voor de verwelkoming :wink: :P
Gast

28 jul 2007, 02:12

Welkom anneke, ik kan me nog vier meisjes voor de geest halen, waarvan ik nu twee namen achterhaald heb dankzij vivke, zijzelf dus en Evelien, verder blijft er een kortharige zwarte en een blond pagekopje met brilletje zonder naam. Dus...ik weet niet of ik "Anneke" ergens kan opplakken. Figuurlijk hoor ! Eén ding is zeker, procentueel gezien hebben jullie al een onoverbrugbare voorsprong op ons wat registratie betreft in dit topic. Het zwakke geslacht zegt men ??
8O . Neen dus..., Ik durf het eigenlijk niet goed vertellen aan mijn beste collega para-cdo, die had op een paar maanden zo goed als het ganse bataljon 21 cie Diest lichting 69-70 samen in een reunie...de afwezigen waren reeds dood...voor hun makkers ging een kleine dienst vooraf. Tja, ik weet het, sommigen onder ons lopen niet zo hoog op met deze eenheden...maar ze hingen echt wel aan elkaar. Peetje heeft dit topic gestart reeds een tijdje geleden, hij vond nog niemand van zijn lichting...misschien moeten we het anders aanpakken...wie suggesties heeft mag altijd voorstellen doen...Maar het is zeker geen verwijt naar de jongens..en meisjes toe. Ik ben in hetzelfde bedje ziek...ik herinner me té weinig volledige namen. We hebben collectief te weinig fotomateriaal. Zoeken mensen..zoeken...
Gr Willem :wink:

vivke

28 jul 2007, 10:06

HAWK ik zal ze nog eens opnoemen. Ikke lang blond haar, Marie-Rose (Roosje) kort donker haar, Evelien bruin haar en een grote bril en dan had je Ann zij had en heeft nog steeds kort blond golvend haar.
Ik zal nog eens mails laten rond sturen voor foto's.
We zijn begonnen in jan 76 met 3 meisjes Ann is enkele maanden later gekomen.
Wij waren altijd samen, ook samen van ploeg zoals ze dat toen noemden, maar Ann groeg gene bril alleen Evelien en Roosje droegen een bril.
Wij hebben samen zoveel uitgespookt dat het bijna onmogelijk is dat ze ons vergeten zijn.
Als Ann een foto van haar plaatst herken je haar onmiddelijk, ze is nog steeds dezelfde. Ik herkende haar na 20 jaar onmiddelijk.
Ah ja haar deugnieterij is ook niet veranderd. Ik dacht altijd dat ik de ergste was ginder in Essentho, maar zij heeft mij van mijne troon gestoten, ze was nog erger dan ik.
Als jullie moesten weten wat wij daar uitgespookt hebben...
Gisteren hebben wij herinneringen opgehaald en we hebben nog even hard gelachen als toen.
Ik herinner mij nog dat we op een avond op de site het bed van François Dhaen uit elkaar gevezen hebben en hij er door viel toen hij wou gaan slapen. Ik moet jullie niet vertellen dat zijn wraak zoet was.
Op een dag kwam Ann op de site toe, ging de kamer VBV binnen en kreeg al dadelijk een douche.
Ik heb deze link doorgestuurd naar Jean Pasteleurs, maar hij reageert niet, meer kan ik niet doen. Ann heeft nog contact met een paar mensen van de C batterij, misschien kan zij de link ook door geven.
Ik zie of hoor helemaal niemand meer van uit Essentho, behalve Ann nu.
Ik ben dolblij dat ik haar terug gevonden heb, zij was toen mijn beste vriendin...
My dog is my live

vivke

28 jul 2007, 11:05

Ik heb juist nog een mail verzonden met de link van het forum naar de e-mail adressen die ik gevonden heb.
Hopelijk horen we iets.
Viv
My dog is my live

radiooperateurke

28 jul 2007, 12:48

Collega's,
het is misschien belangrijk, indien er enkele mensen geinteresseerd zijn in de reunie te Lombardsijde 2008, nu (na de vacantie) enkele ballonnetjes op te laten. We kunnen misschien via dit seniorennet of de vriendenkring essenthokorbach enz. mensen laten inschrijven en eventueel bepaalde kosten laten betalen. 'k Vind wel, dat aangezien het verdwijnen van de eenheid en het aantal mensen die er met of tegen hun zin er verbleven hebben, de milliciens ook een kans moeten krijgen om de jaarlijkse reunie bij te wonen. Ik kan niet zeggen dat het bij mij met iedereen goed klikte, maar dat waren zowel met miliciens als met beroeps. In mijn latere leven kwam ik ook niet met iedereen evengoed overeen en ik ben zelf ook verre van perfect. Is misschien taak weggelegd voor onze officier op deze topic om dit te coordineren?
Prettig weekend aan alle 62A en 43A-ers. :wink:

radiooperateurke

28 jul 2007, 13:13

Emteechaufeurke, de site te Rhoden bevind zich inderdaad bij Diemelstadt (Rhoden). Je volgt de E331 rechts van Diemestadt weg; je vergroot het beeld tot je de weg "quast" tegenkomt; daar bovenaan vind je de site van de D-batt., deze is nog niet veranderd in vergelijking met 1968, behalve het verdwijnen van de apparatuur natuurlijk. Je kan de platforms van de radars en de launchers nog perfect zien; alsook de toegang waar ik ongelooflijk boeiende nachten meegemaakt heb met het observeren van de spelende konijntjes in de schijnwerpers.
Ook nog een oproep aan andere collega's: waren er ook sites van de A en B-batterij? Of waren deze niet in de BSD gelegerd? Ik veronderstel als er een C en D batterij bestond, er ook een A en B batterij moest geweest zijn, of is dit een overschatting van de legerlogica????.
Ook nog vraag voor freddy: was je als reserveoff., die ook nog dienst gedaan heeft als batt. comm. als vervanging van de beroeps aangesteld, bv tijdens verlofperiode, of werkte je collegiaal met beroepsofficier, of werkte je als reservist volledig zelfstandig gedurende je periode van wederoproeping? Tot wederhoren.

vivke

28 jul 2007, 13:25

radiooperateurke schreef:Emteechaufeurke, de site te Rhoden bevind zich inderdaad bij Diemelstadt (Rhoden). Je volgt de E331 rechts van Diemestadt weg; je vergroot het beeld tot je de weg "quast" tegenkomt; daar bovenaan vind je de site van de D-batt., deze is nog niet veranderd in vergelijking met 1968, behalve het verdwijnen van de apparatuur natuurlijk. Je kan de platforms van de radars en de launchers nog perfect zien; alsook de toegang waar ik ongelooflijk boeiende nachten meegemaakt heb met het observeren van de spelende konijntjes in de schijnwerpers.
Ook nog een oproep aan andere collega's: waren er ook sites van de A en B-batterij? Of waren deze niet in de BSD gelegerd? Ik veronderstel als er een C en D batterij bestond, er ook een A en B batterij moest geweest zijn, of is dit een overschatting van de legerlogica????.
Ook nog vraag voor freddy: was je als reserveoff., die ook nog dienst gedaan heeft als batt. comm. als vervanging van de beroeps aangesteld, bv tijdens verlofperiode, of werkte je collegiaal met beroepsofficier, of werkte je als reservist volledig zelfstandig gedurende je periode van wederoproeping? Tot wederhoren.
Er bestond een site van A en B batterij, maar die was in Korbach.
Ik weet niet waar die juist gelegen waren, misschien dat mensen van Korbach als ze zich willen aanmelden hier op kunnen antwoorden.
My dog is my live

Sepappe

28 jul 2007, 13:30

hallo hawkers

ik was milicien in 1979 in essentho,,
niemand hier van die lichting ?
ik herinner me nog een naam van 1 vbv namelijk kim,maar ik weet niet in welke batterij ze was.... :P

vivke

28 jul 2007, 13:30

radiooperateurke schreef:Collega's,
het is misschien belangrijk, indien er enkele mensen geinteresseerd zijn in de reunie te Lombardsijde 2008, nu (na de vacantie) enkele ballonnetjes op te laten. We kunnen misschien via dit seniorennet of de vriendenkring essenthokorbach enz. mensen laten inschrijven en eventueel bepaalde kosten laten betalen. 'k Vind wel, dat aangezien het verdwijnen van de eenheid en het aantal mensen die er met of tegen hun zin er verbleven hebben, de milliciens ook een kans moeten krijgen om de jaarlijkse reunie bij te wonen. Ik kan niet zeggen dat het bij mij met iedereen goed klikte, maar dat waren zowel met miliciens als met beroeps. In mijn latere leven kwam ik ook niet met iedereen evengoed overeen en ik ben zelf ook verre van perfect. Is misschien taak weggelegd voor onze officier op deze topic om dit te coordineren?
Prettig weekend aan alle 62A en 43A-ers. :wink:
Het zou fijn zijn om een reunie te organiseren, maar het probleem is om iedereen te kunnen bereiken. Ook moeten er voor meerdere mensen logés voorzien zijn.
Misschien op de camping in Lombardsijde als die nog bestaat.
Ik weet dat er voor enkele jaren zoiets georganiseerd werd, maar weet niet wie zich daarmee bezighield.
Er bestaat toch ergens een dienst waar iedereen geregistreerd staat die nog in dienst is, maar om iedereen terug te vinden is denk ik onmogelijk.
My dog is my live

papafreddy

28 jul 2007, 13:51

radiooperateurke schreef:Ook nog vraag voor freddy: was je als reserveoff., die ook nog dienst gedaan heeft als batt. comm. als vervanging van de beroeps aangesteld, bv tijdens verlofperiode, of werkte je collegiaal met beroepsofficier, of werkte je als reservist volledig zelfstandig gedurende je periode van wederoproeping? Tot wederhoren.
Dag Radioaperateurke.
Wij bepaalden zelf welke periode we wederoproeping deden.
Voor promotie moesten we een maand wederdienst doen gedurende een tijdspanne van ik denk nu 3 jaar. Slaagden we daarin, goede beoordeling dan konden we terug cursussen volgen thuis, dan examens dan cursussen in de KMS om terug examen te doen en terug wederoproeping te doen in je funktie van de graad enz...
Ik zelf deed telkens mijn oproeping in het voorjaar, meestal in mei.
We deden zelfstandig onze job, want het was de bedoeling een beoordeling te krijgen of we de job wel aankonden, wel in samen spraak met de beroeps natuurlijk zodat er geen ongelukken zouden gebeuren.
Voor mijn werkgever was da geen probleem er effekens 2 weken eruit zijn.
Als wij indertijd beslisten om bij te tekenen dan waren wij tijdelijke officieren, mits ondera ndere slagen in taalexamen en andere examens konden we toe treden tot het beroeps kader met een max graad van kapitein commandant.
Slaagde je nie in het overgangs examen moest je na 10 jaar het leger terug verlaten, een van mijn lichting heeft da meegemaakt.
Bleef je in de reserve en je slaagde in de examens en wederoproepingen dan kon je het brengen tot luitenant kolonel in de reserve.
Waarom plots die interresse radiooperateurke.
Ben je soms een zend amateur??
Zo zijn enkele mensen terug wa wijzer geworden
MVGr.
Papa Freddy

vivke

28 jul 2007, 13:56

Sepappe schreef:hallo hawkers

ik was milicien in 1979 in essentho,,
niemand hier van die lichting ?
ik herinner me nog een naam van 1 vbv namelijk kim,maar ik weet niet in welke batterij ze was.... :P
hoi sepappe, de naam Kim zegt mij niets. Misschien in Korbach
My dog is my live

anneke57

28 jul 2007, 14:42

Hallo jullie, :P
ik denk dat het meisje met het blonde pagekopje en dat brilletje Erica heette...ze is niet zo lang in Essentho geweest, ik denk maar 2 jaar...en dan herrinner ik mij nog Sabine Put...die is later gekomen en zat in de keuken ....dan heb je nog Kim...ik denk dat die in de StafBij zat...ze had blond haar en iedereen noemde haar Kim Novak...weet ik nog heel goed... en ons Ingrid Pattijn niet te vergeten...die zat ook in de keuken...en was getrouwd met hare Guido Van Den Bergh...en zijn nu nog steeds gelukkig samen...dan heb je Eddy Rijkers ...een blonde generatriceoperator van de C Bij....is later naar Korbach gemuteerd....en René Willekes...zat ook in de C Bij...en dan Jos en Mariette...hij in de C en zij bij ons in de D....en zotte Sonja Van Assche...een brunette met krulhaar...die is ook nog geen haar veranderd na al die jaren...
ja Viv dat met Francois Dhaen...weet ik nog heel goed...een hele emmer water over mijn hoofd....hij had die boven op de deur van ons logement gezet en de deur half open gelaten...ik zie hem daar nog altijd staan kletsen op zijn benen van het lachen....en ik was zo boos....maar hij heeft dat toch dik terug gehad he....weet je nog dat we toen een zak in zijn bed hebben gemaakt en er bloem hebben in gedaan...ik heb er nog plezier in...
dan Adjt Vandereeck...die was altijd zo boos op ons...omdat we zoveel streken uithaalden...
zo nu ga ik effe zoeken in de oude doos om foto's te vinden...hopelijk krijg ik ze doorgestuurd....
groetjes ann

Sepappe

28 jul 2007, 14:48

hallo
toen ik in 79 soldaat was,waren hardy en ik denk silkens de vedetten,,wat is er met ze gebeurd? :?:

anneke57

28 jul 2007, 15:02

Hallo sepappe,
jos Hardy heb ik in Weiden nog gezien...toen hij mutatie deed naar daar...hij heeft toen niet ver van de kazerne een huisje overgenomen...dat moet in '86 geweest zijn...daarna heb ik gehoord dat hij niet meer samen was met Mariette....en dan niets meer....maar in Essentho was hij toch veel samen met René Willekes...we waren toen zo een beetje een kliek...als we uit gingen in de Zurtenne in Marsberg...en een van ons krreg het aan de stok met de "Duitsers"...dan kwamen de anderen ervoor op....vooral de meisjes werden beschermd door die twee...weet ik nog heel goed...jij moet dan toch ook bij die kliek geweest zijn...
ann
my doggy is my baby

vivke

28 jul 2007, 15:12

Geen idee sepappe
My dog is my live