1971-72 - 43A Brakel
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Ja Emteeke, de Jules Boxtaele zat inderdaad in de eerste garage rechts. Alle vrachtwagens werden daar gekeurd maar ... op zaterdag was daar ook soms keuring voor de privé-voertuigen van het beroepspersoneel. En het was een platte Gentenaar hoor. Als de Jules zijn keel openzette kon je hem tot in de TTR horen. Trouwens, wij (de mannen van Tracht Te Rusten) zaten aan het einde helemaal links.Emteechauffeurke schreef:Hallo Sonneke,
Merciekes voor de foto hoor!! ja, diene Boxtaele die komt mij idd. bekent voor.....deed die niet den emtee van de eerste poort rechts in de garageblok.. ik weet nie welke batterij daar zat maar ik denk de staf en diensten??
In ieder geval daar in die poort werden de camions aan de technische controle onderworpen zoals daar in Holland de APK keuring en hier de autocontrole!
Zou dat nu gekunt hebben dat die van den Brusselkant was??
Hierbij wil ik wel graag een anekdote aan vastkoppelen...Als Emteeke moest ik de camions voorbereiden voor naar daar te gaan. Achteraf bleek dat er aan heel die camion niets op aan te merken was.dus hier vergelijkbaar met een sjieke groen kaart!!Het gevolg was dat ik daarom van hogerhand beloond werd met een halve dag extra verlof Ook konden we daar braek houden in een apart lokaaltje waar de buskes cola, sprite enz. al fris stonden...Ook lagen daar de bekende Suzy suikerwafelkes klaar!!
Podorie ineens valt mij weer iemand te binnen nl. diene zat ook daar en reed me den M-62 was nen tamelijke lange en had een ros karreeke..ge vond 'm direkt in den hoop!! Ik ben met hem ne keer naar Arolsen gegaan achter den depanneur en met 4 man in dat cabien teruggekomen!!
GRTZ,
EMTEEKE
En die lange Rosse ... bedoel je daar soms de Max Robben mee? Dat was een onderofficier en hij had vuurrood haar. Wij noemden hem de vuurtoren. Hij was steeds samen met Philip Meert ( ook van de MT) en Guido Fannes (de lange van Sec. Pers en dooppeter van mijn dochter Grace).
Jeetje, de memoirkes komen weer boven hoor.
groetjes, sonneke
-
Oh ja, nog iets vergeten ... nu je het toch over die colatjes en zo hebt. Achteraan rechts zat toch ook iemand van het burgerpersoneel, een mevrouw. Haar man was CLC en zij hield zich bezig met al die papieren voor de vrachtwagens. Bij de BV's en miliciens was zij beter bekend als "mevrouw TTT" met alle respect ....TienTonTetEmteechauffeurke schreef:Hallo Sonneke,
Merciekes voor de foto hoor!! ja, diene Boxtaele die komt mij idd. bekent voor.....deed die niet den emtee van de eerste poort rechts in de garageblok.. ik weet nie welke batterij daar zat maar ik denk de staf en diensten??
In ieder geval daar in die poort werden de camions aan de technische controle onderworpen zoals daar in Holland de APK keuring en hier de autocontrole!
Zou dat nu gekunt hebben dat die van den Brusselkant was??
Hierbij wil ik wel graag een anekdote aan vastkoppelen...Als Emteeke moest ik de camions voorbereiden voor naar daar te gaan. Achteraf bleek dat er aan heel die camion niets op aan te merken was.dus hier vergelijkbaar met een sjieke groen kaart!!Het gevolg was dat ik daarom van hogerhand beloond werd met een halve dag extra verlof Ook konden we daar braek houden in een apart lokaaltje waar de buskes cola, sprite enz. al fris stonden...Ook lagen daar de bekende Suzy suikerwafelkes klaar!!
Podorie ineens valt mij weer iemand te binnen nl. diene zat ook daar en reed me den M-62 was nen tamelijke lange en had een ros karreeke..ge vond 'm direkt in den hoop!! Ik ben met hem ne keer naar Arolsen gegaan achter den depanneur en met 4 man in dat cabien teruggekomen!!
GRTZ,
EMTEEKE
groetjes, Sonja
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hoi Sonneke,
Ja, die lange rosse kan idd. die MAX zijn geweest! Maar ja die naammekes weeral heee.....!! Nochthans gene contraire maar ge moest 'm wel kennen!!
Ik denk dat diene toen ong. 22a25 jaar moest geweest zijn??
GRTZ,
EMTEEKE
Ja, die lange rosse kan idd. die MAX zijn geweest! Maar ja die naammekes weeral heee.....!! Nochthans gene contraire maar ge moest 'm wel kennen!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Ja, dat klopt. De Max is een jaar of 2 ouder dan ik. Ik heb hem nog gezien op de reunie in Brakel met zijn Duitse echtgenote. Toen was hij nog altijd even ros hoor.Emteechauffeurke schreef:Hoi Sonneke,
GRTZ,
EMTEEKE
groetjes, sonneke
-
Hoikes Sonneke en natuurlijk ook allemaal,
Zoals je beschrijft waren jullie op den MT eigenlijk onze overburen van den Delta.. daar juist naast waren een drietal oprijrampen voor camions op te zetten voor onderhoud te doen.....nu nog zeer duidelijk via GOOGLE- EARTH te zien....normaal mocht je daar zonder begeleiding niet oprijden..maarre den deze deed dat helemaal alleen!
Wat verder onder de rook van diene hoge blok had je dan de afspuitplaats voor de camions..manman daar hebben we water gebruikt om zeker tien olympische zwembaden te vullen!
Dan naar rechts was de remmentestbaan....man hebben we daar de banden zeer gedaan!! Ene keer dacht ik dat ik in de cinema ging knallen, want die lag dus recht in de vuurlijn...dan via den achterkant van den TTR kwamen we dus terug aan 't paradeplein om dus terug naar den MT te bollen! Manman als ik olieverversing deed reed ik zeker vijf keren de groten toer om die motor warm te krijgen zo hadden we dus geleerd!!
Ja, en wat U zegt diene Max stak torenhoog boven de rest, ik met mijn 1,88m moest er tegenop zien!!
Soms waren die MT's echte zoeten invallen veur een klapke en zeker dus dat minikantientje waarvan eerder sprake!!
En nu je het zegt idd. diene Boxtaele was een platte Gentenoire met een stem waar je het niet durfte te avonturen om tegen te spreken!!Maar bij die gast zat toch ook nog een nogal opvliegerig manneke? 't was nogal een ouder manneke, donkerbruin overalleke ipv. een MT klakske een muts. Daar was niet me te werken hoor..brrrrr!
Zo weer wa memoirkes!!
GRTZ,
EMTEEKE
Zoals je beschrijft waren jullie op den MT eigenlijk onze overburen van den Delta.. daar juist naast waren een drietal oprijrampen voor camions op te zetten voor onderhoud te doen.....nu nog zeer duidelijk via GOOGLE- EARTH te zien....normaal mocht je daar zonder begeleiding niet oprijden..maarre den deze deed dat helemaal alleen!
Ja, en wat U zegt diene Max stak torenhoog boven de rest, ik met mijn 1,88m moest er tegenop zien!!
Soms waren die MT's echte zoeten invallen veur een klapke en zeker dus dat minikantientje waarvan eerder sprake!!
En nu je het zegt idd. diene Boxtaele was een platte Gentenoire met een stem waar je het niet durfte te avonturen om tegen te spreken!!Maar bij die gast zat toch ook nog een nogal opvliegerig manneke? 't was nogal een ouder manneke, donkerbruin overalleke ipv. een MT klakske een muts. Daar was niet me te werken hoor..brrrrr!
Zo weer wa memoirkes!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Hoikes Lukakobe,lukakobe schreef:Niet panikeren, Sonneke. Ik ben ook maar laat opa geworden. Wout is nu pas 9 maanden. Dus ...
Ik zal nooit opa worden want ik ben nog alleen en op mijn 49ste begint dat al niet meer evident te zijn...maar een dikke proficiat voor de familie en grootouders van de nieuwe spruit!!
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Oh ja, Emteeke. Zoals je da nu beschrijft zie ik het weer voor me. Als we de poort uitkwamen om naar den break te gaan (bar Ooffr) was het altijd opletten geblazen want die mannen van den overkant durfden nogal eens in volle vaart aan komen rijden om dan alle remmem dicht te slaan. En dat hoorden we dikwijls roepen: ja mannen, alles OK.Emteechauffeurke schreef:Hoikes Sonneke en natuurlijk ook allemaal,
Zoals je beschrijft waren jullie op den MT eigenlijk onze overburen van den Delta.. daar juist naast waren een drietal oprijrampen voor camions op te zetten voor onderhoud te doen.....nu nog zeer duidelijk via GOOGLE- EARTH te zien....normaal mocht je daar zonder begeleiding niet oprijden..maarre den deze deed dat helemaal alleen!![]()
Wat verder onder de rook van diene hoge blok had je dan de afspuitplaats voor de camions..manman daar hebben we water gebruikt om zeker tien olympische zwembaden te vullen!
![]()
Dan naar rechts was de remmentestbaan....man hebben we daar de banden zeer gedaan!! Ene keer dacht ik dat ik in de cinema ging knallen, want die lag dus recht in de vuurlijn...dan via den achterkant van den TTR kwamen we dus terug aan 't paradeplein om dus terug naar den MT te bollen! Manman als ik olieverversing deed reed ik zeker vijf keren de groten toer om die motor warm te krijgen zo hadden we dus geleerd!!
Zo weer wa memoirkes!!
GRTZ,
EMTEEKE
LEVENSGEVAARLIJK was dat er soms. En dan kwam die ADC uit de fameuze eerste garage naar buiten stormen met een rood hooft en tieren dat die kon. Geen makkelijk manneke om mee te werken!!!
groetjes, sonneke
-
lukakobe - Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:14
Dankjewel Emteeke voor de gelukwensen. En de hoop niet opgeven. Er zijn er nog van uw leeftijd die een mooie madame van een paar jaar jonger voor de voeten liepen.
Wat betreft die burgermevrouw. Dat was mevrouw Raus. Ik denk dat haar echtgenoot op de OSC werkte.
Wat betreft die burgermevrouw. Dat was mevrouw Raus. Ik denk dat haar echtgenoot op de OSC werkte.
-
Hoi Lukakobe!lukakobe schreef:Dankjewel Emteeke voor de gelukwensen. En de hoop niet opgeven. Er zijn er nog van uw leeftijd die een mooie madame van een paar jaar jonger voor de voeten liepen.
Bedankt voor de bemoedigende woordjes, maar ja uitstel is geen afstel hoor!
Misschien nog wat anekdotes bij den MT, Sonneke sprak daar van gevaarlijke situaatsies..awel ik zweer dat daar op nog geen vijf meter van mijn oor eens een uitlaatbuis van een Bedford is ontploft, hoe ze daar in slaagde weet ik niet..ik heb nu nog tuitende oortjes.
Het grootste plezier bij nieuwkomers bij den MT dat de anciens deden dat was die gasten om een BUS TUSSENGAS sturen....ge kon niet geloven hoeveel daar intrapte..hihihi!!
En de pliessie is er niet bijgeweest hoor..dit ff met een knipoogje naar Sonneke
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Ja inderdaad ... mevrouw Raus. Een heel lieve dame. En haar man was inderdaad op de OSC ... Stafke geloof ik dat zijn naam was.lukakobe schreef:Dankjewel Emteeke voor de gelukwensen. En de hoop niet opgeven. Er zijn er nog van uw leeftijd die een mooie madame van een paar jaar jonger voor de voeten liepen.
oh ja, madam mag je hier in Nederland ziet zeggen hoor. Ik heb dat 1 keer gedaan en nooit meer!!! Een madam is hier namelijk een bordeelhoudster
groetjes, sonneke
-
ja ja, lach maarEmteechauffeurke schreef:Hoi Lukakobe!lukakobe schreef:Dankjewel Emteeke voor de gelukwensen. En de hoop niet opgeven. Er zijn er nog van uw leeftijd die een mooie madame van een paar jaar jonger voor de voeten liepen.
Bedankt voor de bemoedigende woordjes, maar ja uitstel is geen afstel hoor!
Misschien nog wat anekdotes bij den MT, Sonneke sprak daar van gevaarlijke situaatsies..awel ik zweer dat daar op nog geen vijf meter van mijn oor eens een uitlaatbuis van een Bedford is ontploft, hoe ze daar in slaagde weet ik niet..ik heb nu nog tuitende oortjes.![]()
Ik denk dat een handgranaat d'er nie tegen kon halen qua knal!! En dan die dampende restanten op den tarmac...bizar..pff ik denk dat ze op de stafblok al aan een rampenplan begonnen waren!!
Het grootste plezier bij nieuwkomers bij den MT dat de anciens deden dat was die gasten om een BUS TUSSENGAS sturen....ge kon niet geloven hoeveel daar intrapte..hihihi!!
En de pliessie is er niet bijgeweest hoor..dit ff met een knipoogje naar Sonneke
GRTZ,
EMTEEKE
sonneke
-
een pintje ... dat was voor Achiel niet genoeg hoor. Ik heb hem dikwijls zien naar huis zwalpen. Hij had dan de helft van het paradeplein nodig. Ik heb nog met hem samengewerkt op de Plaats. Daar moesten de gehuwde beroeps die in de wijk woonden indertijd hun maandelijkse bijdrage voor de verwarming komen betalen. Mevrouw Swinnen werkte daar ook en we waren altijd heel blij als Achiel eens het kantoor verliet want dan waren we voor een tijdje van die "bierlucht" verlostpetrol schreef:Achiel Van Den Hove tegen het lijf liepen ... dan was 't pas kermis
Achiel Van Den Hove ja die heb ik gekend van toen ik in de C of B batterij was.Dat is er ook eentje van het eerste uur in Brakel.
Wat ik er nog van weet is dat hij graag een pintje dronk.
sonneke
-
Hoi Sonneke,
U had het zojuist zijdelings over de Plaats.....awel diene chef daar dat was nen toffe, da was nogal een korpulent type met bril!! Destijds ben ik in een taverne aan het RATHAUS aan de klap geraakt toen daar bezoek uit Belgie voor mij bij was...allee ik veronderstel dat dat de chef was!! Ik denk dat die nen Oostvlaming was?? Dus weeral iemand dat me weer te binnenschiet!!
BTW, die "madam TTT" kan ik mij ook weer voorstellen, ze liep altijd met papieren langs de garages.
GRTZ,
EMTEEKE
U had het zojuist zijdelings over de Plaats.....awel diene chef daar dat was nen toffe, da was nogal een korpulent type met bril!! Destijds ben ik in een taverne aan het RATHAUS aan de klap geraakt toen daar bezoek uit Belgie voor mij bij was...allee ik veronderstel dat dat de chef was!! Ik denk dat die nen Oostvlaming was?? Dus weeral iemand dat me weer te binnenschiet!!
BTW, die "madam TTT" kan ik mij ook weer voorstellen, ze liep altijd met papieren langs de garages.
GRTZ,
EMTEEKE
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Goede morgen Emteeke,Emteechauffeurke schreef:Hoi Sonneke,
GRTZ,
EMTEEKE
Ik moest eerst even nadenken en ja, nu herinner ik het me weer. Dat kleine bureautje bij de eerste garage behoorde ook tot de Plaats en daar zat inderdaad die persoon waar je het over hebt. Maar ... later is er nog een soort kantoor bijgekomen. Wij zaten toen in de blok vooraan, bij het wachtlokaal. Je had eerst het wachtlokaal, dan iets verder een paar trapjes op waar de telefooncentrale en het CTR was en dan nog iets verder een andere deur waar het postkantoortje was en de "Bank". Daar is later dan dat kantoortje van de Plaats gekomen.
sonneke
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59