1969/70 Ludenscheid kazerne de Leie 6de TTR

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Barley

19 feb 2010, 10:01

50+, volgens mij was die Marc, waar jij het over hebt, Marc Vergote en woonde hij in Merelbeke. Ik ben ooit eens met hem, tijdens onze wachtsessie aan het koninklijk paleis, naar huis gekomen en hij reed idd met een Mini.
Ik had ook een goede vriend, Paul De Lausnay van Kalken, die in de Cie Uitbating Radio zat in '74. Samen bezochtten we soms eens de kantine van de Uitbating, maar meestal draaide dat uit op geruzie, gewoon omdat ik v/d varkenscompagnie was. Wij werden altijd door iedereen uitgedaagd.

Groetekes

Barley
Hasta la victoria siempre

50+-

19 feb 2010, 15:27

Barley schreef:50+, volgens mij was die Marc, waar jij het over hebt, Marc Vergote en woonde hij in Merelbeke. Ik ben ooit eens met hem, tijdens onze wachtsessie aan het koninklijk paleis, naar huis gekomen en hij reed idd met een Mini.
Dat zou best kunnen ! Het was in elk geval die linkse met bril op de foto hierboven. Herinner je je toevallig niet dat hij toen tezamen met iemand met een blauwe Dauphine Renault de weg opging naar huis ?
Ik had ook een goede vriend, Paul De Lausnay van Kalken, die in de Cie Uitbating Radio zat in '74. Samen bezochtten we soms eens de kantine van de Uitbating, maar meestal draaide dat uit op geruzie, gewoon omdat ik v/d varkenscompagnie was. Wij werden altijd door iedereen uitgedaagd.
In de andere compagnie zaten inderdaad meestal varkens ! :lol:

Aime1955

24 feb 2010, 14:15

Mijn eerste maanden legerdienst heb ik in de afdeling CTRZ doorgebracht.Daarna was ik gehuisvest in de Stafcompagnie.

Wie heeft er ook nog in CTRZ gehuisvest geweest?Wat weet u van die afdeling?
Tot nu toe nog niemand tegengekomen op het net die daar nog herinneringen over heeft!

Barley

26 feb 2010, 20:02

Ja Aime, ik zat wel degelijk in de varkenscompagnie, maar 'k ben er al veel van vergeten.

Aime1955

27 feb 2010, 13:32

Barley schreef:Ja Aime, ik zat wel degelijk in de varkenscompagnie, maar 'k ben er al veel van vergeten.
Een compagnie om maar direct te vergeten?:lol:
Laatst gewijzigd door Aime1955 op 02 nov 2010, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

50+-

01 mar 2010, 11:17

"Hellersen" of "IJzer" ?

Afbeelding

Wachtkot "Leie" ( nieuwe bestemming )

Afbeelding

Aime1955

02 mar 2010, 20:58

Aime1955 schreef:
Laatst gewijzigd door Aime1955 op 02 nov 2010, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Barley

16 nov 2010, 20:19

Hallo, ben hier een tijdje niet meeer geweest. Inderdaad Desbu, of Flipper, als er één soldaat was binnen het Ctrz, die zijn uitrusting tip-top was, dan zal het wel de Mickey geweest zijn, hij had dat van bij de scouts denk ik.
En ja, mijn poging om " De Leie" met de grond gelijk te maken is toenertijd jammerlijk mislukt. Ik had toen al dat extremistisch trekje. :-)
Ben ook eens een paar dagen mijn muts kwijt geweest, nog sjans dat we een reserve hadden. Na een paar dagen is ze opgedoken ergens in de frigo v/d kantine.
Die keer dat de csm vroeg:" waarom er gaten in mijn kenteken van mijn muts zaten". ( ik had ze geperforeerd) en ik antwoordde: " dat dit het overblijfsel was van de vijandelijke kogels uit den eersten wereldoorlog".
Hij kon der nie mee lachen ik kreeg 4 dagen licht arrest. 'k Moest achter een nieuw kenteken ook, of 'k mocht nie mee naar Brussel voor de wacht aan 't koninklijk paleis. Wa kon mij dat toenertijd schelen. (Nadien was ik daar echter wel trots op).
vwoila, weer een paar anecdotes.
Tot binnenkort.

Groetses :lol: :D