62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Ik wil hier ook nog even iets zeggen. Ann en ik hebben wel een nageslacht.
Sacha mijne oudste zoon, geboren toen ik in Essentho heeft altijd leerproblemen gehad. Hij is nu camionchauffeur, maar had ook liever willen studeren.
Fabrice mijne jongste zoon is ADHD. ik weet niet of dat probleem kent, maar ADHD kinderen zijn kinderen met gedragsproblemen en kunnen niet rustig zijn en zijn heel vermoeiend. Iemand die niet zo een kind heeft weet niet wat het is.
Waarom heb ik kinderen met problemen? Heeft het te maken met mijn periode in Essentho, is het een speling van het lot. Niemand kan het zeggen. Ik weet van mensen die in de psychiatrie zitten, heeft dat te maken met de stralen.
Iedereen heeft zo zijn problemen. Misschien zijn jullie beter zonder kinderen en was ik er beter ook zonder gebleven.
Kon ik opnieuw beginnen zou mijn jongste er niet zijn, ook al vinden jullie het misschien lelijk dat ik dit zeg. Maar niemand kent het leven met een ADHD kind.
En ik ben niet de enige met een probleem kind.
HAWK ook ik zal in Lombardsijde aanwezig zijn, als er niets tussen komt.
Sacha mijne oudste zoon, geboren toen ik in Essentho heeft altijd leerproblemen gehad. Hij is nu camionchauffeur, maar had ook liever willen studeren.
Fabrice mijne jongste zoon is ADHD. ik weet niet of dat probleem kent, maar ADHD kinderen zijn kinderen met gedragsproblemen en kunnen niet rustig zijn en zijn heel vermoeiend. Iemand die niet zo een kind heeft weet niet wat het is.
Waarom heb ik kinderen met problemen? Heeft het te maken met mijn periode in Essentho, is het een speling van het lot. Niemand kan het zeggen. Ik weet van mensen die in de psychiatrie zitten, heeft dat te maken met de stralen.
Iedereen heeft zo zijn problemen. Misschien zijn jullie beter zonder kinderen en was ik er beter ook zonder gebleven.
Kon ik opnieuw beginnen zou mijn jongste er niet zijn, ook al vinden jullie het misschien lelijk dat ik dit zeg. Maar niemand kent het leven met een ADHD kind.
En ik ben niet de enige met een probleem kind.
HAWK ook ik zal in Lombardsijde aanwezig zijn, als er niets tussen komt.
My dog is my live
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Hallookes,
Tetterdetetterdetetter nog aan toe zeg,hier wordt serieus gepresteerd op dit topic!!Maar ja met dat pokkeweer, wat moet ne mens anders doen hee!!
Ge hebt groot gelijk, dan kunnen wij ook meegenieten!
Allee saluu
GRTZ,
ROBERT
Ps: Ons Vivke zal er toch met de woefjes doormoeten, een goe annorakske aan doen hee!!
Tetterdetetterdetetter nog aan toe zeg,hier wordt serieus gepresteerd op dit topic!!Maar ja met dat pokkeweer, wat moet ne mens anders doen hee!!
Ge hebt groot gelijk, dan kunnen wij ook meegenieten!
Allee saluu
GRTZ,
ROBERT
Ps: Ons Vivke zal er toch met de woefjes doormoeten, een goe annorakske aan doen hee!!
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Da's ook harde taal nietwaar vivke! Nee, wij hebben er niet voor gekozen om milicien te worden. Het was een plicht ons opgelegd door het vaderland...een verloren jaar, iets waar ik me destijds niet te veel van aangetrokken heb, simpelweg omdat we het moesten doen. Wat moet, dat moet. Gelukkiglijk heeft het leger zich nu wat aangepast. Want waarvoor dient het leger, juist om mensen te doden, kun je zeggen, dan moest je maar burgerdienst gedaan hebben.vivke schreef:en jullie hebben gekozen om milicien te zijn.
Ik weet dat je hart luchten goed kan doen, maar je spuwt gal tegenover ons omdat wij zo een goed leven hadden.
Ik was graag in Essentho, ik kon er maar het beste van maken,het landschap was er mooi en ik als natuurliefhebber heb er daar met volle teugen van genoten, terwijl anderen kapot waren van heimwee en verdriet, die dat dan probeerden op te lossen via de drank. Ze zagen immers voorbeelden genoeg nietwaar...een BV'er die met een stuk in zijn botten naar de site in Oesdorf reed met zijn Bedford vol manschappen, omdat er een alarm was op de site.
Je geeft het nu toch toe dat jullie er een goed leven hadden...ik ben daarover niet jaloers hoor, het was jullie van harte gegund.
Ik heb enkele dagen geleden de vrouwen 'uit hun hok gehaald' om eens hun mening over het leger te weten te komen. Vrouwen reageren totaal anders, dat is zo ook in het gewone leven.
Altijd even goede vrienden hoor!
Een mens mag hier in dit apenland god zij dank nog altijd zijn mening schrijven en zeggen. Dat zou men destijds in de vroegere USSR niet moeten proberen hebben.
Een fijne zondag voor jullie allemaal en denk eraan, er bestaan nog andere dingen in het leven dan het leger.
Vriendelijke groet
Peet
-
Hallokes,
Ondertussen heb ik op GOOGLE-EARTH mogelijk ook de site van OESDORF
ontdekt, maar deze is nog vaag te herkennen en is gesitueert ong. 700m Zw van Oesdorf.Wanneer je juist binnen bent maakt de baan een korte draai naar links om vervolgens in twee te splitsen! Die van RHODEN heb ik ook gevonden!!
GRTZ,
ROBERT
ontdekt, maar deze is nog vaag te herkennen en is gesitueert ong. 700m Zw van Oesdorf.Wanneer je juist binnen bent maakt de baan een korte draai naar links om vervolgens in twee te splitsen! Die van RHODEN heb ik ook gevonden!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
radiooperateurke - Lid geworden op: 09 nov 2006, 12:14
Bedankt papafreddy voor de uitleg. Neen, ik ben geen zendamateur maar in 1968/69 was ik radio-operateur in de D-batterij, ik had 3 maanden opleiding te Mechelen Baron Michelkazerne achter de rug, (waar nu de gebouwen van Telenet op staan, juist naast de gevangenis te Mechelen). Dus ik was eigelijk geen echte luchtdoelartillerist, (ik kende niets van al dat tuig en heb hier eigenlijk al meer geleerd over hpir, par enz. dan in die 9 maanden Essentho. Ik ben nu nog actief in een vaderlandse vereniging (gediplomeerd vaandrig hm. hm., zonder wedde wel te verstaan). Ik ben ook geinterresseerd in geschiedenis van de 1e Wereldoorlog zodat ik nogal tamelijk wat tijd te Ieper en omstreken doorbreng; ik verheerlijk absoluut niet het millitarisme en ben een vredelievend mens.
Ook nog een woordje voor Peetje; wij zijn een oprisping van jou, zoals daarstraks niet gewoon jong. Uit vroegere topics was ik de indruk toegedaan dat het je nogal speet dat de legerdienst werd afgeschaft; mij niet hoor. Er is inderdaad een probleem met een deel van de jeugd, maar daar zou het leger volgens mij niets aan kunnen veranderen. 't Is eigenlijk aan onze generatie voor een stuk te danken dat er nu wat misloopt met sommige jongeren. Wij werden inderdaad gebruikt als een soort goedkope kuisvrouwen tijdens onze dienst, Peet, maar zoals je zegt zwaaiden wij na enkele maanden af en ik kan je verzekeren als wij afscheid namen eind april 1969, dat ik bij verschillende ooff's de tranen zien vloeien heb. De meeste van die mensen woonden aan of vrij dicht bij de kust, toch een van de meest aangename plekjes in Vlaanderen en moesten met of tegen de goesting maar 500 km verder gaan wonen in een appartementsblok, dag en nacht omgeven door collega's. Daar zou ik tijdens mijn actief leven wel hartelijk voor bedankt hebben hoor. Er waren beroeps die op randje van depressie stonden door de situatie aldaar; niet allemaal natuurlijk. Ook meen ik te weten dat Roland Van Hulle vrij vroeg gestorven is; als ik bij jullie het aantal problemen lees moet er wel degelijk een en ander misgelopen zijn met die radarstralingen. Vraagje aan de beroeps: werden jullie niet regelmatig getest op straling, zoals de mensen die in RX of dergelijke werken?
Allez, allen nog een goed weekend of werkweek en 'k ben blij dat ik er hier nog een woordje tussenkreeg, hé meisjes!!!
Ook nog een woordje voor Peetje; wij zijn een oprisping van jou, zoals daarstraks niet gewoon jong. Uit vroegere topics was ik de indruk toegedaan dat het je nogal speet dat de legerdienst werd afgeschaft; mij niet hoor. Er is inderdaad een probleem met een deel van de jeugd, maar daar zou het leger volgens mij niets aan kunnen veranderen. 't Is eigenlijk aan onze generatie voor een stuk te danken dat er nu wat misloopt met sommige jongeren. Wij werden inderdaad gebruikt als een soort goedkope kuisvrouwen tijdens onze dienst, Peet, maar zoals je zegt zwaaiden wij na enkele maanden af en ik kan je verzekeren als wij afscheid namen eind april 1969, dat ik bij verschillende ooff's de tranen zien vloeien heb. De meeste van die mensen woonden aan of vrij dicht bij de kust, toch een van de meest aangename plekjes in Vlaanderen en moesten met of tegen de goesting maar 500 km verder gaan wonen in een appartementsblok, dag en nacht omgeven door collega's. Daar zou ik tijdens mijn actief leven wel hartelijk voor bedankt hebben hoor. Er waren beroeps die op randje van depressie stonden door de situatie aldaar; niet allemaal natuurlijk. Ook meen ik te weten dat Roland Van Hulle vrij vroeg gestorven is; als ik bij jullie het aantal problemen lees moet er wel degelijk een en ander misgelopen zijn met die radarstralingen. Vraagje aan de beroeps: werden jullie niet regelmatig getest op straling, zoals de mensen die in RX of dergelijke werken?
Allez, allen nog een goed weekend of werkweek en 'k ben blij dat ik er hier nog een woordje tussenkreeg, hé meisjes!!!
-
radiooperateurke - Lid geworden op: 09 nov 2006, 12:14
Hallo Vivke en Annkeke, wat betreft de foto van Janssens denk ik wel dat het deze was waar ik nog mee samengewerkt heb op bevoorrading bars en kantine, wanneer er voor mij nog geen werk was in de nazomer van 1968. Hij was toen 1WM en had nogal bolle ogen en tamelijk Antwerps accent. Was ook nog ene chef Van Reeth op kantoor en deze waren beiden stafbatt. geloof ik. We werkten rechtstreeks onder majoor Reding, die nu en dan op kantoor kwam. 'k Herinner mij nog goed dat de chefs dan in geef acht sprongen en deze de majoor aanspraken met "met respect majoor". 't waren straffe tijden.
Ik heb de site te Oesdorf ook gevonden dankzij Emteechauffeurke; van welke batterij was deze site en waar waren er nog sites gelegen??
Ik heb de site te Oesdorf ook gevonden dankzij Emteechauffeurke; van welke batterij was deze site en waar waren er nog sites gelegen??
-
Hallo Radiooperateurke,
Ik heb vandaag de sites Van Korbach in FREIENHAGEN gevonden!
Wanneer je het dorp gevonden hebt zuidelijke richting scrollen en aan de rand van een bos vindt je de site, ik moet zeggen een indrukwekkend geheel!! Ook die van DIEMELSEE- FLECHTDORF heb ik gevonden!!
Zo veel plezier!!
GRTZ,
ROBERT
Ik heb vandaag de sites Van Korbach in FREIENHAGEN gevonden!
Wanneer je het dorp gevonden hebt zuidelijke richting scrollen en aan de rand van een bos vindt je de site, ik moet zeggen een indrukwekkend geheel!! Ook die van DIEMELSEE- FLECHTDORF heb ik gevonden!!
Zo veel plezier!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
radiooperateurke, is het dan onze schuld dat er het één en het ander scheef loopt met de jongeren? Hoe bedoel je?radiooperateurke schreef: 't Is eigenlijk aan onze generatie voor een stuk te danken dat er nu wat misloopt met sommige jongeren. Wij werden inderdaad gebruikt als een soort goedkope kuisvrouwen tijdens onze dienst, Peet, maar zoals je zegt zwaaiden wij na enkele maanden af en ik kan je verzekeren als wij afscheid namen eind april 1969, dat ik bij verschillende ooff's de tranen zien vloeien heb!
Ik heb hier steeds gepleit voor de wederinvoering van de dienstplicht, omdat ik van oordeel ben dat er daar toch nog wat discipile te leren viel. Ik heb dezelfde discipline ook geleerd in de jeugdbeweging, dat bestond toen allemaal nog, toen jongeren nog repect toonden voor mensen die aan al die groentjes nog wat konden bijleren.
Het spreekt voor zich mocht men toen dat ik naar het leger moest, de keuze zou mogen gemaakt hebben tussen het vervullen en het niet vervullen van de legerdienst, ik natuurlijk voor het laatste zou gekozen hebben. Want hoe je het ook draait en keert, het leger dient om met wapens om te gaan en waarvoor dienen die wapens, juist om mensen kapot te maken. Misschien even de oorlogsgraven in Passendale en de Westhoek gaan bekijken - maar die zul je wel kennen uit je interesse voor alles wat met de eerste oorlog te maken heeft - en dan even nadenken, wat voor zin heeft het allemaal gehad...geen enkele, een oorlog heeft nog nooit een conflict in de wereld opgelost.
Ik was meer bezig met de techniek van al die tuigen dan met het omgaan ervan. Zo had ik meer oog in Essentho voor de volgradars, die technsich gezien zo enorm goed in elkaar zaten ...(???) en die werden onderhouden en hersteld door gewone mensen, met technische formules en plans om een burgelijk ingenieur jaloers van te maken. Toch vraag ik me nu nog altijd af, moest er nu eens een confict uitgebroken zijn , waar zouden ze dan gestaan hebben met hun missiles. Ik denk nergens...we waren volgens mij binnen de korste tijd dood geweest.
Ook de schitterende natuur heb ik als milicien daar mogen ervaren en ik als natuurliefhebber, waar je de reeën en de everzwijnen zo door het bos zag lopen, deed me als het ware verliefd worden op de streek. Samen met enkele vrienden hebben we meermaals de wouden doorkruist.
Het feit dat ze me onvruchtbaar gemaakt hebben, dat is jammer, maar er is geen ommekeer mogelijk, ik die altijd had gedroomd om al mijn belevenissen van mijn leven te kunnen doorgeven aan mijn kinderen. Niet alleen ik ben daar het slachtoffer van, ook mijn vrouw, die net als ikzelf enorm veel van kinderen hou!
En dan zien dat kinderen en andere onschuldige mensen door wapentuig kapot worden kapot gemaakt, weet je, dat doet soms pijn hoor!
Met vriendelijke groeten,
De Peet
-
Tchang - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:33
Viviane heb Uw mail bekomen, heb niet onmiddelijk gereageert. Verder de pagen kop is Erica Verhertbrugge, toen beter gekent als Hipowerke. Verder zoek ik nog naar Frank Vergauts, Saenen Valere, Lambert Michel, Voordekkers Greta.
Om nu iets meer over mijzelf te vertellen: Ik was van 75 tot 78 FCO in de A batterij te Korbach. van 79 tot 80 FCO in de D batterij. Daarna ben ik vertrokken naar de 231 Cie Maint te Aachen, waar ik als hersteller gebleven ben tot 1995 om dan nog 1 jaar te werken in Spich. Van 1996 tot 2005 was ik dan afgedeeld in Maastricht. Trouwens tesamen met de Witte van Essentho. Momenteel ben ik tewerk gesteld in het 2A te Helchteren. In het 2A zijn nog een paar mensen van het oude Essentho die jullie mischien zoeken, nl Verhaeren Theo, Driekoninge Jos, Putman Roger, Ronny Vandael-Scheurs.
Verder nog groetjes aan de mensen die mij nog kennen
Om nu iets meer over mijzelf te vertellen: Ik was van 75 tot 78 FCO in de A batterij te Korbach. van 79 tot 80 FCO in de D batterij. Daarna ben ik vertrokken naar de 231 Cie Maint te Aachen, waar ik als hersteller gebleven ben tot 1995 om dan nog 1 jaar te werken in Spich. Van 1996 tot 2005 was ik dan afgedeeld in Maastricht. Trouwens tesamen met de Witte van Essentho. Momenteel ben ik tewerk gesteld in het 2A te Helchteren. In het 2A zijn nog een paar mensen van het oude Essentho die jullie mischien zoeken, nl Verhaeren Theo, Driekoninge Jos, Putman Roger, Ronny Vandael-Scheurs.
Verder nog groetjes aan de mensen die mij nog kennen
-
Hoi Tchang, Ann en ik kennen jou heel goed, maar zij zal niet weten wie jij bent, ik wel. Ik was in Essentho goed bevriend met jou. Ben blij nog eens iets van je te horen. Heb gezien dat je nu in Hechtel zit.
De anderen die je zoekt daar weet ik niets van. Greta Voordeckers ken ik heel goed, wij hebben een kamer gedeeld tijdens onze opleiding.
De anderen van Korbach ken ik niet. Ik kan je spijtig genoeg niet helpen, ben gepensioneerd en ook al 22 jaar bij het leger weg.
Wie ik nog zoek is Franske Peeters, moest je daar misschien iets van weten?
AAn de vroegere miliciens zou ik zeggen. De legertijd ligt al lang achter ons. Laten we alleen de goede herinneringen houden en de slechte achter ons laten. We zijn allemaal een dagje ouder en wijzer geworden.
Laten we dit forum houden om oude vriendschappen weer op te bouwen en gezellige herinneringen ophalen zoals Ann en ik doe.
Na 20 jaar hebben wij elkaar terug gevonden, een hele fijne dag samen door gebracht, veel gelachen met de streken die wij toen uitgehaald hebben. Zo zullen er voor ons nog vele dagen komen, we verliezen elkaar niet meer uit het oog, hé Ann.
Ik zou zeggen, geef deze link zoveel mogelijk aan ex-62A'ers door en diegene die op msn zitten mogen mij altijd toevoegen met mijn e-mail adres viviane.jamine@telenet.be.
Maar alleen om gezellig te babbelen, niet om ruzie te maken.
Viv
De anderen die je zoekt daar weet ik niets van. Greta Voordeckers ken ik heel goed, wij hebben een kamer gedeeld tijdens onze opleiding.
De anderen van Korbach ken ik niet. Ik kan je spijtig genoeg niet helpen, ben gepensioneerd en ook al 22 jaar bij het leger weg.
Wie ik nog zoek is Franske Peeters, moest je daar misschien iets van weten?
AAn de vroegere miliciens zou ik zeggen. De legertijd ligt al lang achter ons. Laten we alleen de goede herinneringen houden en de slechte achter ons laten. We zijn allemaal een dagje ouder en wijzer geworden.
Laten we dit forum houden om oude vriendschappen weer op te bouwen en gezellige herinneringen ophalen zoals Ann en ik doe.
Na 20 jaar hebben wij elkaar terug gevonden, een hele fijne dag samen door gebracht, veel gelachen met de streken die wij toen uitgehaald hebben. Zo zullen er voor ons nog vele dagen komen, we verliezen elkaar niet meer uit het oog, hé Ann.
Ik zou zeggen, geef deze link zoveel mogelijk aan ex-62A'ers door en diegene die op msn zitten mogen mij altijd toevoegen met mijn e-mail adres viviane.jamine@telenet.be.
Maar alleen om gezellig te babbelen, niet om ruzie te maken.
Viv
My dog is my live
-
bert57 - Lid geworden op: 29 jul 2007, 21:46
Hoi ex Hawkers, ikzelf was in Korbach als milicien van aug 76 en dan als BV vanaf Jan 77. Was bij de B-By als milicien en als BV bij de A-By.als Launcher-operator en daarna als Sectie Comd. Tweemaal meegeweest op Kreta, éénmaal als launcher-op. en dan als hersteller launcher.
Tot eind 1985 gediend in Korbach.
Mutatie naar Köln Hoofdkwartier, 6 jaar bediende csm det AR.
daarna 6 jaar bij de Cint,DET IVE (veiligheidsdienst) secretariaatbediende.
1996 aug. Mutatie naar België, "Cie rijschool noord" te leopoldsburg.
Op pensioenstelling, Jan. 2014.
Tot eind 1985 gediend in Korbach.
Mutatie naar Köln Hoofdkwartier, 6 jaar bediende csm det AR.
daarna 6 jaar bij de Cint,DET IVE (veiligheidsdienst) secretariaatbediende.
1996 aug. Mutatie naar België, "Cie rijschool noord" te leopoldsburg.
Op pensioenstelling, Jan. 2014.
-
waar kan ik die van Rhoden vinden?Emteechauffeurke schreef:Hallokes,
GRTZ,
ROBERT
My dog is my live
-
De C-site was in Meerhof, geloof ik. De D-site in RhodenEmteechauffeurke schreef:Hallokes,
GRTZ,
ROBERT
My dog is my live
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Okido Peetje, ik voel dat wij op dezelfde golflengte zitten. Juiste analise van Vivke, laten we het na al die jaren gezellig houden, maar toch ook de realiteit niet uit het oog verliezen. Het is wel verwonderlijk hoe er na al die weken van practisch geen activiteit op het forum nu ineens zoveel reacties losbarsten, leuk!!!!! Veel groeten aan allen. Keep on smiling.....
Laatst gewijzigd door radio-operateurke op 30 jul 2007, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.