62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

vivke

30 jul 2007, 10:43

Ondertussen heb ik de site van Rhoden ook gevonden dank zij Jacky.
Afbeelding
My dog is my live

monske2006

30 jul 2007, 13:43

Sepappe schreef:ik herinner me nog wachtmeester dedeyne en wachtmeester bouwdewijns of baldewijns wat is er met hen gebeurd? 8) ,,,wachtmeester dedeyne heb ik nog verhuisd naar waardamme....
Hallo,
Ik ben er nog steeds, maar ik volg alles op de achtergrond.
Radiooperateurke en ik weten dat de sfeer in 1968 opperbest was, en ik denk dat vele beroepsmilitaire de beruchte D batterij van klas 68 niet gouw zullen vergeten. Wat betreft wachtmeester Dedeyne denk ik dat je deze persoon bedoeld. Hij is nu Cdt Offr Synth in Neder-over-Heembeek.

Groetjes,

Afbeelding
Laatst gewijzigd door monske2006 op 30 jul 2007, 19:34, 3 keer totaal gewijzigd.

Sepappe

30 jul 2007, 13:49

hallo monske

nee dat is wachtmeester dedeyne niet,,,ik heb hem verhuisd naar waardamme tesamen met stv vankeirsbilck,,,,, trouwen kent iemand stv vankeirsbilck?

mvg Sepappe

radio-operateurke

30 jul 2007, 17:42

Hallo Raymond, blij van je nog eens te lezen. Heb jij ook de conversatie gevolgd ivm reunie te Lombardsijde 2008 ? Jij hebt waarschijnlijk ook belangstelling voor dit onderwerp. Ik meen me ook te herinneren dat jij een opendeurdag ingericht hebt, of toch meegewerkt te Brasschaat; jij bent ook bestuurslid of lid van een vriendenkring in dat verband meen ik. 'k Weet niet of jij nog weet wie er dan te Essentho onze bataljonscommandant was, het was een nogal klein manneke (franstalig van origine, maar een toch zo vriendelijk mens). Ik kan verduveld maar niet op zijn naam komen.
Als je de topics leest van de collega's die een paar jaar na ons gekomen zijn, kan je inderdaad je oren niet geloven hoe het er dan aan toe ging.
In onze tijd was het een jeugdkamp, Mon. Vele groeten en tot wederhoren. Raf.

radio-operateurke

30 jul 2007, 17:47

Hallo Raymond, blij van je nog eens te lezen. Heb jij ook de conversatie gevolgd ivm reunie te Lombardsijde 2008 ? Jij hebt waarschijnlijk ook belangstelling voor dit onderwerp. Ik meen me ook te herinneren dat jij een opendeurdag ingericht hebt, of toch meegewerkt te Brasschaat; jij bent ook bestuurslid of lid van een vriendenkring in dat verband meen ik. 'k Weet niet of jij nog weet wie er dan te Essentho onze bataljonscommandant was, het was een nogal klein manneke (franstalig van origine, maar een toch zo vriendelijk mens). Ik kan verduveld maar niet op zijn naam komen.
Als je de topics leest van de collega's die een paar jaar na ons gekomen zijn, kan je inderdaad je oren niet geloven hoe het er dan aan toe ging.
In onze tijd was het een jeugdkamp, Mon. Vele groeten en tot wederhoren. Raf.

anneke57

30 jul 2007, 17:54

Radiooperateurke en ik weten dat de sfeer in 1968 opperbest was, en ik denk dat vele beroepsmilitaire de beruchte D batterij van klas 68 niet gouw zullen vergeten. Wat betreft wachtmeester Dedeyne denk ik dat je deze persoon bedoeld. Hij is nu Cdt Offr Synth in Neder-over-Heembeek.

Groetjes,

Afbeelding[/quote]
Hallo Monske,
je zegt daar zoiets "de beruchte D Bij" t was nog waar ook..... :lol: :lol: :lol:
groetjes ann
my doggy is my baby

anneke57

30 jul 2007, 18:00

vivke schreef:Ik wil hier ook nog even iets zeggen. Ann en ik hebben wel een nageslacht.
Sacha mijne oudste zoon, geboren toen ik in Essentho heeft altijd leerproblemen gehad. Hij is nu camionchauffeur, maar had ook liever willen studeren.
Fabrice mijne jongste zoon is ADHD. ik weet niet of dat probleem kent, maar ADHD kinderen zijn kinderen met gedragsproblemen en kunnen niet rustig zijn en zijn heel vermoeiend. Iemand die niet zo een kind heeft weet niet wat het is.
Waarom heb ik kinderen met problemen? Heeft het te maken met mijn periode in Essentho, is het een speling van het lot. Niemand kan het zeggen. Ik weet van mensen die in de psychiatrie zitten, heeft dat te maken met de stralen.
Iedereen heeft zo zijn problemen. Misschien zijn jullie beter zonder kinderen en was ik er beter ook zonder gebleven.
Kon ik opnieuw beginnen zou mijn jongste er niet zijn, ook al vinden jullie het misschien lelijk dat ik dit zeg. Maar niemand kent het leven met een ADHD kind.
En ik ben niet de enige met een probleem kind.

HAWK ook ik zal in Lombardsijde aanwezig zijn, als er niets tussen komt.
ja viv je hebt gelijk onze Kevin was ook hyperaktief en moest naar de BLO...en Toby en Mario zijn veel te vroeg geboren.... Toby had ook leermoeilijkheden...heeft 2 keer het 1ste studiejaar gedaan ...maar moest uiteindelijk ook naar de BLO....en het kindje van Roosje werd ook te vroeg geboren....dat is toch geen toeval meer he....
my doggy is my baby

anneke57

30 jul 2007, 18:06

vivke schreef:Hoi Tchang, Ann en ik kennen jou heel goed, maar zij zal niet weten wie jij bent, ik wel. Ik was in Essentho goed bevriend met jou. Ben blij nog eens iets van je te horen. Heb gezien dat je nu in Hechtel zit.
De anderen die je zoekt daar weet ik niets van. Greta Voordeckers ken ik heel goed, wij hebben een kamer gedeeld tijdens onze opleiding.
De anderen van Korbach ken ik niet. Ik kan je spijtig genoeg niet helpen, ben gepensioneerd en ook al 22 jaar bij het leger weg.
Wie ik nog zoek is Franske Peeters, moest je daar misschien iets van weten?

AAn de vroegere miliciens zou ik zeggen. De legertijd ligt al lang achter ons. Laten we alleen de goede herinneringen houden en de slechte achter ons laten. We zijn allemaal een dagje ouder en wijzer geworden.
Laten we dit forum houden om oude vriendschappen weer op te bouwen en gezellige herinneringen ophalen zoals Ann en ik doe.
Na 20 jaar hebben wij elkaar terug gevonden, een hele fijne dag samen door gebracht, veel gelachen met de streken die wij toen uitgehaald hebben. Zo zullen er voor ons nog vele dagen komen, we verliezen elkaar niet meer uit het oog, hé Ann.
Ik zou zeggen, geef deze link zoveel mogelijk aan ex-62A'ers door en diegene die op msn zitten mogen mij altijd toevoegen met mijn e-mail adres viviane.jamine@telenet.be.
Maar alleen om gezellig te babbelen, niet om ruzie te maken.
Viv
nee viv we gaan contact houden nu....we moeten onze capriolen verder zetten....al is het niet meer in Essentho....
ik denk dat ik weet wie jij bedoelt....daar heb je het die vrijdag nog over gehad....of ben ik verkeerd...
ik heb de link doorgestuurd naar de mensen waar ik nog contact mee heb...afwachten....
my doggy is my baby

papafreddy

30 jul 2007, 18:36

vivke schreef:Ondertussen heb ik de site van Rhoden ook gevonden dank zij Jacky.
Dag allemaal.
Want dit gaat iedereen aan.
Ik heb een vraag over wat ik nie goe begrijp, tzal wel aan mij liggen zeker!
De ouderdom?
Als jullie over de D site spreken, spreken jullie over Rhoden.
Maar Rhoden ligt 237 km verwijderd van Essentho.
Ik heb ook de D site gevonden en die ligt in de driehoek Wrexen, Diemelstadt en Wethen.
Dit alles tegen Warburg om jullie te kunnen orienteren.
Hoe komt het nu dat men voor de D site dan over Rhoden spreekt??
Graag een duidelijk antwooord van dit misterie.

MVGr.
PapaFreddy

Tchang

30 jul 2007, 19:47

Hi Viviane
De kans is groot dat Ann mij nog kent, tenslotte zijn wij tesamen vertrokken in 1980 voor een opleiding Ooffr. Zij naar Peutie ik naar Heverlee om dan later Peutie te vervoegen in het Det Log.
Hallo Bert lang niet meer gehoord, moeten nog eens chatten via msn samen met Hugo en Edwin.

monske2006

30 jul 2007, 19:51

radio-operateurke schreef:Hallo Raymond, blij van je nog eens te lezen. Heb jij ook de conversatie gevolgd ivm reunie te Lombardsijde 2008 ? Jij hebt waarschijnlijk ook belangstelling voor dit onderwerp. Ik meen me ook te herinneren dat jij een opendeurdag ingericht hebt, of toch meegewerkt te Brasschaat; jij bent ook bestuurslid of lid van een .
Ja de jaren vliegen voorbij en ook de namen van al die OOf en Of zijn bij mij vervlogen.
Het spijt mij U daarom niet hiervoor te kunnen helpen.
Ik ben wel voorzitter van een andere artillerieverbroedering ( Kon Verb der Artillerie 2A - 8A - RAL) waar vele veteranen van WO II lid van zijn.
Wat betreft Brasschaat, daar kom ik veel en ken ook verschillende mensen van dat museum, daar blijft het bij, wat betreft de opendeurdagen, daar heb ik niets mee te maken.
Hier een foto van dit jaar.

Afbeelding

Dit zou nog het enigste zijn wat er in België overblijft van onze zo dierbare Hawk.

Groetjes,

Mon

radio-operateurke

30 jul 2007, 19:58

Juist pappafreddy, maar als je in de door jou opgegeven driehoek Wrexen, Diemelstadt enz. gaat zien, moet je via earth eens goed kijken in Diemelstadt, daar zie je een deelgemeente, (of gehucht), Rhoden;
't zal misschien wel de leeftijd zijn....... Groeten.

papafreddy

30 jul 2007, 20:20

radio-operateurke schreef:Juist pappafreddy, maar als je in de door jou opgegeven driehoek Wrexen, Diemelstadt enz. gaat zien, moet je via earth eens goed kijken in Diemelstadt, daar zie je een deelgemeente, (of gehucht), Rhoden,
Neine tis nie de ouderdom
Rhoden zelf bestaat als dorp of stad in het toen oostduitsland.
Rhoden ligt in de deelstaat Hessen Sachsen-Anhalt, tegen de Elbe
En Rhoden is een gehucht in Diemelstadt vandaar de verwarring, eigenlijk is het een Schloss Rhoden.
Want google earth bracht me telkens ginder ver weg.
Dus dit is ook opgelost, en het worde klaarder aan de einder.
Alvast bedankt.

MVGr.
PapaFreddy

Peetje Maurice

30 jul 2007, 22:13

radio-operateurke schreef:Okido Peetje, ik voel dat wij op dezelfde golflengte zitten. Juiste analise van Vivke, laten we het na al die jaren gezellig houden, maar toch ook de realiteit niet uit het oog verliezen. Het is wel verwonderlijk hoe er na al die weken van practisch geen activiteit op het forum nu ineens zoveel reacties losbarsten, leuk!!!!! Veel groeten aan allen. Keep on smiling.....
Het losbarsten van zovele reacties is er gekomen nadat de vrouwen zich hebben aangemeld. Ik heb er zelf om gevraagd 8)
Toen ik hier in maart 2006 deze topic op dit forum heb geplaatst was mijn bedoeling, mensen terug te vinden die in het jaar 1974 in Lombardsijde (de hel) en in Essentho (de hemel) waren.
Zoals jij, radio-operateurke komt te schrijven, laat het gezellig blijven, laten we geen ruzie zoeken of maken.
Of de analyse van Vivke juist is, dat zou ik zo direkt niet weten te zeggen. Het is in ieder geval onverstandig van haar om zo maar haar e-mailadres open en bloot op een forum weer te geven.
Ik heb het gevoel dat deze topic tussen beroeps zal verder leven, het is oh zo jammer dat de gewone milicien niet reageert en dat is altijd mijn bedoeling geweest. Maar goed, ik blijf natuurlijk de situatie volgen en ik hoop dat de mening van de gewone milicien ook eens naar voren komt.

Daarom nog eens een oproep tot alle miliciens die hun legerdienst in Lombardsijde, Essentho of Korbach hebben vervuld.
Vollemaere Johny uit Oostende, Eddy De Bremaecker uit Bellingen, William De Neef uit Lede, Ernest Coninckx uit Genk, Florent Vilters uit Zichem, Ronny De Busschere uit Oostende, Patrick Willems uit Aalst, Rik Ravelingeen uit Zwevegem, Patrick Touriany uit Erpe-Mere, Marc Beckers uit Tessenderlo jongens waar zitten jullie toch...ik schrijf de namen hier zo maar in de hoop dat misschien kinderen of familieleden hun namen lezen...
Kapitein De Cock, luitenant De Buyser, chef Suys, zijn hier ook welkom hoor! Spijtig van de betreurde onderluitenant Corstjens (die kan zich niet meer aanmelden omdat hij jammer genoeg overleden is) en dan nog zovele anderen die niet meer in mijn geheugen zitten, waarom meldt de toenmalige aalmoezenier Johan zich niet aan (heb altijd een enorm groot respect voor hem gehad). Ik had er een vriend BV, die me regelmatig hielp in de BCC, ik ben zijn naam vergeten...FALSE DOPPLER :cry:
VRIENDEN, jullie zijn van harte welkom!
KEEP ON DREAMING
De Peet :wink:

Emteechauffeurke

31 jul 2007, 07:32

Hallo de Peet,

Ik ben pertang een milicienke!Maar deze opmerking is vriendelijk bedoeld hoor!! En dan nog ene van den 43A. En idd. de bedrijvigheid op de forums in het algemeen is wel weergebonden! Nu ons Frankske op den Tv beter weer heeft voorspelt, zal dat hier naar alle waarschijnlijkheid iets minder worden.
en dit geheel off. topic!!
Maar in ieder geval lees ik altijd met de nodige belangstelling de verhalen von damals!

GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!