62 A HAWK LOMBARDSIJDE-ESSENTHO-KORBACH-te bewaren
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Er werd hier gisteren de vraag gesteld of we moesten afzwaaien in militair uniform. Het antwoord is JA. Het was ondenkbaar dat we mochten afzwaaien in burgerkledij. Dagen voor onze afzwaai moesten we de hele tijd in uniform lopen om overal afscheid te gaan nemen, afscheid nemen van iedereen, dan voelt men zich een super de super. Natuurlijk met de lintmeter aan de muts. We reisden met de Bedford naar Korbach en naar de D site te Rhoden, om overal nog eens een goeiedag te gaan zeggen aan onze collega's. Ik had dit veel liever in gewone burgerkledij gedaan, want, mijn broek van de uniform die was voor mij, een mager gewoon ventje nogal wat op de groei gemaakt.
Ik heb deze nacht liggen denken, we zijn afgezwaaid met de zogenaamde "Cowboy", maar die vertrok al om 9 uur 's avonds, dus niet om 0 u 's nachts zoals verkeerdelijk gemeld. Er waren collega's vrienden bij die op die trein lagen te ronken, ik kon daar onmogelijk slapen. Ik was dan ook zwaar vermoeid toen we in Brussel-Zuid, het kan ook de "Noord" geweest zijn, arriveerden.
Ik herinner me dat het hier voor de tijd van het jaar eerder een zacht weertje was, ik heb bij thuiskomst naar mijn baas in Brussel gebeld en heb voor de rest van het jaar vakantie genomen. Ik moet zeggen het deed wel deugd, zo vlak voor kerstmis terug in familiekring te komen. Toen ik afzwaaide hebben de buren en de familie een groot feest georganiseerd, dat deed deugd, we hebben daar gezongen en gedanst! Nee, niet het traditionele "smeerlappen ge zijn ons kwiijt", maar de hits van toen.
Burgerkledij mochten we in Essentho dragen na het avondmaal én op zondagen, niet op zaterdagen!
Toen ik nog in Lombardsijde "lag", dan konden we na enkele weken wel in burgerkledij op zondagavond naar de kazerne. Dat was me daar nogal een gedoe hoor! In Oostende gekomen op zondagavond, moesten we altijd de laatste tram nemen, die vertrok om 10 minuten na 12. Die van de Zeemacht uit Nieuwpoort die zaten er dan ook altijd op en dikwijls waren er problemen met die mannen, niet zo zeer met de para's, 3de bataljon, destijds gekazerneerd in Lombardsijde.
In Lombardsijde had ik camouflagekledij van jewelste, daarmee moest ik dan sluipen en kruipen. Weer hetzelfde probleem, de vest zat goed, maar de broek, dat was weer een ramp, ik had nochthans volgens sommige meiden een 'mooi poepje', maar dat poepje paste hoegenaamd niet in die broek, die was veel te groot. Als ik mijn camouflage broek moest dragen, dan kon ik die tot onder mijn schouders optrekken...ik binde die dan vast met touwen die ik van thuis meebracht, had ik dat niet gedaan, dan zou ik meerdere keren in mijn bloot gat gestaan hebben
Met vriendelijke groeten,
Der Peet
Ik heb deze nacht liggen denken, we zijn afgezwaaid met de zogenaamde "Cowboy", maar die vertrok al om 9 uur 's avonds, dus niet om 0 u 's nachts zoals verkeerdelijk gemeld. Er waren collega's vrienden bij die op die trein lagen te ronken, ik kon daar onmogelijk slapen. Ik was dan ook zwaar vermoeid toen we in Brussel-Zuid, het kan ook de "Noord" geweest zijn, arriveerden.
Ik herinner me dat het hier voor de tijd van het jaar eerder een zacht weertje was, ik heb bij thuiskomst naar mijn baas in Brussel gebeld en heb voor de rest van het jaar vakantie genomen. Ik moet zeggen het deed wel deugd, zo vlak voor kerstmis terug in familiekring te komen. Toen ik afzwaaide hebben de buren en de familie een groot feest georganiseerd, dat deed deugd, we hebben daar gezongen en gedanst! Nee, niet het traditionele "smeerlappen ge zijn ons kwiijt", maar de hits van toen.
Burgerkledij mochten we in Essentho dragen na het avondmaal én op zondagen, niet op zaterdagen!
Toen ik nog in Lombardsijde "lag", dan konden we na enkele weken wel in burgerkledij op zondagavond naar de kazerne. Dat was me daar nogal een gedoe hoor! In Oostende gekomen op zondagavond, moesten we altijd de laatste tram nemen, die vertrok om 10 minuten na 12. Die van de Zeemacht uit Nieuwpoort die zaten er dan ook altijd op en dikwijls waren er problemen met die mannen, niet zo zeer met de para's, 3de bataljon, destijds gekazerneerd in Lombardsijde.
In Lombardsijde had ik camouflagekledij van jewelste, daarmee moest ik dan sluipen en kruipen. Weer hetzelfde probleem, de vest zat goed, maar de broek, dat was weer een ramp, ik had nochthans volgens sommige meiden een 'mooi poepje', maar dat poepje paste hoegenaamd niet in die broek, die was veel te groot. Als ik mijn camouflage broek moest dragen, dan kon ik die tot onder mijn schouders optrekken...ik binde die dan vast met touwen die ik van thuis meebracht, had ik dat niet gedaan, dan zou ik meerdere keren in mijn bloot gat gestaan hebben
Met vriendelijke groeten,
Der Peet
-
Peetje Maurice - Lid geworden op: 05 mei 2004, 18:53
Beste Hawk, ik denk dat niemand zijn plaatske zocht bij het leger. Dat je een kantoorjobke had, wel, ik moet zeggen, ik zou niet graag in je plaats geweest zijn.
Je deed toch ook maar je werk dat er daar van jou werd gevraagd.
Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor!
Iedere job in het leger, laat ons eens heel eerlijk zijn, was te onnozel om dood te doen. Maar we deden het, met hart en ziel, de meesten toch. Ik deed het dan ook met hart en ziel, omdat ik wist dat de tijd zo sneller voorbij ging. Ik had namelijk geen tijd om te zittten kniezen over de datum dat ik zou gaan afzwaaien...alleen sommige weekends duurden voor mij echt te lang.....
omdat ik dan weinig te doen had.
Iets dat men met tegenzin doet, kan zeer frustrerend werken en is slecht voor de zenuwen.
Met alle respect voor je werk die je er deed Hawk, dat is echt gemeend!
Tschüß!
Der Peet
Je deed toch ook maar je werk dat er daar van jou werd gevraagd.
Je hoeft je niet beledigd te voelen hoor!
Iedere job in het leger, laat ons eens heel eerlijk zijn, was te onnozel om dood te doen. Maar we deden het, met hart en ziel, de meesten toch. Ik deed het dan ook met hart en ziel, omdat ik wist dat de tijd zo sneller voorbij ging. Ik had namelijk geen tijd om te zittten kniezen over de datum dat ik zou gaan afzwaaien...alleen sommige weekends duurden voor mij echt te lang.....
Iets dat men met tegenzin doet, kan zeer frustrerend werken en is slecht voor de zenuwen.
Met alle respect voor je werk die je er deed Hawk, dat is echt gemeend!
Tschüß!
Der Peet
-
BLACKJACK - Lid geworden op: 30 dec 2006, 09:48
Mensenlief toch, wat een reactie
wat ik wilde zeggen was : het is niet omdat je zelf het goed hebt dat iedereen het automatisch ook zo heeft.
Dat heeft niets met belachelijk maken of vloer aanvegen te zien.
'Tegen je gebruiken' asjeblieft zeg, inderdaad 'te onnozel om dood te doen.'
Als jij je daardoor persoonlijk geviseerd voelt, ja......
daar kan ik niks aan doen.
Daarbij waarom dient ne nick.
En zoals reeds eerder gezegd is dit nu toch de allerlaatste keer .
wat ik wilde zeggen was : het is niet omdat je zelf het goed hebt dat iedereen het automatisch ook zo heeft.
Dat heeft niets met belachelijk maken of vloer aanvegen te zien.
'Tegen je gebruiken' asjeblieft zeg, inderdaad 'te onnozel om dood te doen.'
Als jij je daardoor persoonlijk geviseerd voelt, ja......
daar kan ik niks aan doen.
Daarbij waarom dient ne nick.
En zoals reeds eerder gezegd is dit nu toch de allerlaatste keer .
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Mensen, mensen gaan we weer ruzie maken, nee toch. Volgens mij was iedere job belangrijk, kantoor of andere. Iedere job had z'n voordelen en nadelen. Kantoorjob je zat altijd opgesloten tussen 4 muren, job op de site was in de winter kouw lijden. Mensen heb ik daar kouw geleden en in de zomer was het dan weer te warm. Niemand kon zijn job zelf kiezen, het werd opgelegt. Ik wou toen in ieder geval geen kantoorjob doen, was te graag buiten. Op de tac-evals was het in de winter altijd koud en nat.
Ik was graag op de site, maar was ook graag vrij.
Er is gevraagt wie er in mijne tijd RSM was, ik herinner mij alleen nog chef Jacobs, is later ook nog met een VBV getrouwd. Naar het schijnt ondertussen ook gescheiden, heb ik wel van horen zeggen.
Ik denk niet dat het hier de bedoeling is om iemand belachelijk te maken en niemand mag zich persoonlijk aangevallen voelen.
Zoals ik al geschreven heb, we zijn allemaal volwassen mensen. Er is al genoeg oorlog en misere in de wereld.
BLACKJACK als je een foto zou terug vinden zou ik die heel graag willen zien, kun je er eens achter zoeken a.u.b.
Dat je mij niet herkent op de foto met mijne hond is normaal na 30 jaar. Jij noemt Nick als het goed begrepen hebt. Er zit mij iets in mijn herinnering van iemand in Essentho, enfin de naam Nick roept bij mij iets op. Als jij die persoon zou zijn heb ik aan jou nog een speciale herinnering. Zou het kunnen....
Ik was graag op de site, maar was ook graag vrij.
Er is gevraagt wie er in mijne tijd RSM was, ik herinner mij alleen nog chef Jacobs, is later ook nog met een VBV getrouwd. Naar het schijnt ondertussen ook gescheiden, heb ik wel van horen zeggen.
Ik denk niet dat het hier de bedoeling is om iemand belachelijk te maken en niemand mag zich persoonlijk aangevallen voelen.
Zoals ik al geschreven heb, we zijn allemaal volwassen mensen. Er is al genoeg oorlog en misere in de wereld.
BLACKJACK als je een foto zou terug vinden zou ik die heel graag willen zien, kun je er eens achter zoeken a.u.b.
Dat je mij niet herkent op de foto met mijne hond is normaal na 30 jaar. Jij noemt Nick als het goed begrepen hebt. Er zit mij iets in mijn herinnering van iemand in Essentho, enfin de naam Nick roept bij mij iets op. Als jij die persoon zou zijn heb ik aan jou nog een speciale herinnering. Zou het kunnen....
My dog is my live
-
Emteechauffeurke - Lid geworden op: 27 feb 2007, 17:10
Gut muening!
Een aantal berichten terug had onze vriend Blackjack het zijdelings over de verbindingskabels. Ikzelf heb er nooit moeten mee sleuren. En het waren absoluut geen VOBeekes van2,5 karee!!Ik meen mij te herinneren dat de dikste wel rond de 6cm diameter waren en naar de redelijke lange kant.
Ik heb ooit eens een mobility meegemaakt, je weet wel de site opkuisen en ergens anders terug ineen zetten, amai daar werd wat afgevloekt bij die gasten die ze moesten oprollen. Met alle kabels bijeen kon je een middelgroot dorp van elektriek voorzien!
GRTZ,
ROBERT
Een aantal berichten terug had onze vriend Blackjack het zijdelings over de verbindingskabels. Ikzelf heb er nooit moeten mee sleuren. En het waren absoluut geen VOBeekes van2,5 karee!!Ik meen mij te herinneren dat de dikste wel rond de 6cm diameter waren en naar de redelijke lange kant.
Ik heb ooit eens een mobility meegemaakt, je weet wel de site opkuisen en ergens anders terug ineen zetten, amai daar werd wat afgevloekt bij die gasten die ze moesten oprollen. Met alle kabels bijeen kon je een middelgroot dorp van elektriek voorzien!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
anneke57 - Lid geworden op: 27 jul 2007, 14:31
[Herinner ik mij jullie nog? Jawel, Vivke, Fifi noemde iedereen je toch toen, jij was wel 'een speciaal pateeke', om het zo te zeggen.
Het spijt mij te horen Ann dat jij kanker hebt gekregen.
Ik kan me zeer zeker wel indenken wat het is, ik heb zelf een drie jaar jongere zus verloren aan deze smerige ziekte, en ik weet welke hel ze moeten doorstaan heeft.
Door wat krijgt men zoiets ? Onze verpeste voeding, verontreinigde lucht, werkomstandigheden ... Feit is dat die toendertijd straling zeker niet goed was.
Eenmaal heb ik geweten dat een nog zeer jonge wachtmeester ons waarschuwde voor de gevaren van die straling, vooral van die van de highpower.
Helpt het te piekeren ? We zijn natuurlijk allemaal mensen met gevoelens, maar wat ik wil zeggen is dat je jammer genoeg niet terug kan keren om de zaken te veranderen.
Hallo Blackjack,
het spijt me dit te moeten horen van je zus....ik weet wat je zus moet doorgemaakt hebben.....maar blijf aub optimistisch....dat doe ik ook....het is zoals je zegt men kan de zaken niet veranderen.....
groetjes ann
Het spijt mij te horen Ann dat jij kanker hebt gekregen.
Ik kan me zeer zeker wel indenken wat het is, ik heb zelf een drie jaar jongere zus verloren aan deze smerige ziekte, en ik weet welke hel ze moeten doorstaan heeft.
Door wat krijgt men zoiets ? Onze verpeste voeding, verontreinigde lucht, werkomstandigheden ... Feit is dat die toendertijd straling zeker niet goed was.
Eenmaal heb ik geweten dat een nog zeer jonge wachtmeester ons waarschuwde voor de gevaren van die straling, vooral van die van de highpower.
Helpt het te piekeren ? We zijn natuurlijk allemaal mensen met gevoelens, maar wat ik wil zeggen is dat je jammer genoeg niet terug kan keren om de zaken te veranderen.
Hallo Blackjack,
het spijt me dit te moeten horen van je zus....ik weet wat je zus moet doorgemaakt hebben.....maar blijf aub optimistisch....dat doe ik ook....het is zoals je zegt men kan de zaken niet veranderen.....
groetjes ann
my doggy is my baby
-
ja vivke....en de roddelmolen gaat nog verder hoor.....ik denk dat da nooit ga veranderen.....maar daar trek ik mij niks van aan....de mensen die me graag hebben zijn welkom....de rest kan vertrekken.....zo denk jij er ook over he.....sedert ik op deze forum ben voel ik mij heel goed....want sedert ik weg ben van 62A was het nooit meer hetzelfde....en eens ik gekazerneerd was in België was het helemaal gedaan met de leute.....daar is het werkelijk ieder voor zich....daarom droom ik nu veel van Essentho....dat fleurt mij op.....want daar hingen de mensen nog aaneen....we hadden zelfs een zeer goed contact met de miliciens....en da geroddel??....daar trok ik mij toen ook niks van aan....wij weten beter ...he vivke.....vivke schreef:Nee hoor Jack wij laten ons niet afschrikken. Ik wou maar zeggen dat er in het leger veel geroddeld werd zonder dat er iets van aan was. Iedereen was tenslotte nog heel jong hé.
Ann en ik hebben ons daar kostelijk geamuseerd, op de site vooral met streken uit te halen. Wij hebben in ieder geval heel mooie herinneringen en die pakken ze ons niet meer af. De slechte die verdringen wij de goede houden wij met beide handen vast.
Zou toch graag willen weten wie gij zijt, maar ja....
my doggy is my baby
-
allemaal ne dikke kus van mij
ann
my doggy is my baby
-
Goeiemorge Anneke,
Awel gij hebt da schoon gezegd, zo denk ik er ook over. Als milicien had ik ook een goeie verstandhouding met het beroepskader, wij hielpen mekaar, en als het er op aankwam trokken wij aan een zeel ! De dagen voor mijn afzwaai hadden sommigen er het heel moeilijk mee!
GRTZ,
ROBERT
Awel gij hebt da schoon gezegd, zo denk ik er ook over. Als milicien had ik ook een goeie verstandhouding met het beroepskader, wij hielpen mekaar, en als het er op aankwam trokken wij aan een zeel ! De dagen voor mijn afzwaai hadden sommigen er het heel moeilijk mee!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
monske2006 schreef:dat is waar monske...ik weet nog dat in andere eenheden de miliciens het niet zo goed hadden...kuisen, kuisen, en nog eens kuisen....echt iets leren deden die jongens niet....nl in 17RA Altenrath...daar heb ik jongens leren kennen die gestudeerd hadden....en die daar met ne borstel of ne dweil rondliepen....of jongens die voor kok hadden geleerd...die mochten het gras tussen de stenen uit halen.....om maar een paar voorbeelden op te noemen....en in de tijd van viv en mij was er ook nog respect...viv en ik praatten graag met de miliciens, want die hadden ook leerrijke verhalen...Peetje Maurice schreef:vivke schreef: Allemaal mooie herinneringen....
Waar is de tijd naartoe
We zijn nu allemaal vijftigers en dat is alles wat ons rest, mooie herinneringen.
Hallo allemaal,
Denkt eens terug aan al het mooie dat we hebben meegemaakt, en zijt blij dat je mocht meedoen als milicien aan een ACTIEVE dienst, en niet zoals vele in het leger met alle dagen hetzelfde en vele karwijen. Ook hadden we geen last van MP en in mijne tijd (1968)was er noch veel respect tussen BV en miliciens.
Ik denk dat we op dit forum wel te maken hebben met mensen die met een goed gevoel terugdenken aan al het mooie en die paar slechte momenten die zijn toch vlug vergeten. Ik weet als ik in verlof ging ( na 10 weken) ik toch weer blij was om terug te keren en de vrienden daar weer te zien.
groetjes[/b]
my doggy is my baby
-
in Marsberg gingen we dikwijls eten in "der hahnenteller" in marsberg...daar heb ik veeeeeeeel jägerschnitzels mit pommefrite und mayo gegeten....da was daar byzonder lekker....k heb er nog smaak van...na 27 jaar.....mmmmmmmmmmmmmEmteechauffeurke schreef:Hallookes,
Hier een paar berichtjes terug vermeld onze Peet het cullinaire hoogstandje
Sauerkraut mit kartoffelnsalat, awel daar heb ik nu eens echt goesting voor!!
Dat brengt mij terug in de tijd nl. elke zaterdagnammiddag stond er bij ons in Brakel aan het sportveld een kraam met Deutsche Bratwurst en Frankfurter sauciskes enz.Mit zwiebelen und curryketcup sausse yumie, yumie bitte!!??
Wanneer wij terug uit de refter kwamen na het middageten, deden wij een rush richting dat kraam om zeg maar de gaatjes te vullen. Tot op de dag van van vandaag gaat dat bij mij er nog wel in!! Karrekollen had die gast nie bij geloof ik!
Allee hatt's alles gutte gesmeckt??
GRTZ,
ROBERT
my doggy is my baby
-
vivke - Lid geworden op: 16 jan 2006, 19:22
Dat is mijn vriendin sè zo ken ik haar. Wij trekken ons inderdaad nergens iets van aan hé Ann, hebben we trouwens nooit gedaan. En inderdaad, wij hadden nog respect voor de miliciens, hebben ze trouwens altijd als ons gelijke behandeld.
Ik heb ook gekuist hoor en patatten gejast, een berg ik kon er niet overheen zien. Was trouwens de eerste twee jaar vaste klant op het appél gestraften, kon mijne mond niet houden.
Ann zit ge op uw werk, wel ik denk aan u.
Tot een van deez hé
Ik heb ook gekuist hoor en patatten gejast, een berg ik kon er niet overheen zien. Was trouwens de eerste twee jaar vaste klant op het appél gestraften, kon mijne mond niet houden.
Ann zit ge op uw werk, wel ik denk aan u.
Tot een van deez hé
My dog is my live
-
Vivke en anneke!!
Jullie zijn precies mijn soulmaatjes!!Een dezer via een peebeeeke gaan wij eens nader kennismaken!! ennue.. zonder bedoelingen hoor!!
GRTZ,
ROBERT

Jullie zijn precies mijn soulmaatjes!!Een dezer via een peebeeeke gaan wij eens nader kennismaken!! ennue.. zonder bedoelingen hoor!!
GRTZ,
ROBERT
Suuuupppeeers yes!!!!!
-
radio-operateurke - Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:58
Jawohl Anneke, maar de Duitse "zoete" mayonaise lustte ik toch minder, in weerwil met de heerlijke braadworsten die men verkocht in kraampjes langs de weg; (dikwijls gestopt om er een "soldaat" te maken.) Van roddels niets aantrekken, groot gelijk, wie meest roddelt heeft zelf meest te verbergen. Chef Jacobs was bij mij in de D-batterij, had een snor. Zal later adj. geworden zijn en waarschijnlijk ook RSM, volgens Vivke. Wij gingen zelf niet zoveel buitenshuis eten, omdat in die periode het eten in de refter best te eten viel. En "werk" nu maar lustig verder op het forum. Groetjes, speciaal voor alle meiskes deze keer.....