1971-72 - 43A Brakel
-
sonneke44 - Lid geworden op: 12 nov 2007, 22:51
Zeg Dany,danys schreef:nog vanop den boc. Maar de naam van de kroo op de foto ben ik niet meer zeker van. Twas er vermoedelijk een van een latere lichting.
Spijtig van de slechte kwaliteit zenne maar da was nog met een pocket kameraatje in dienen tijd.
als ik die foto's zo zie ... veel werken deed je daar niet hé op de BOC
By the way ... ik zie net dat je van Lokeren bent. Daar komt mijn familie langs vaderkant vandaan en de meeste wonen nog in de streek. De familienaam De Ruysscher zal daar wel niet onbekend zijn vrees ik. Lokeren, Daknam (of zoiets), Sinaai ... mijn vader was de oudste van 16 !!! Opa deed goed zijn best!!!
groetjes, Sonja
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Hallo Sonneke,
Ja die foto's zullen genomen zijn op een moment dat het wa kalmer was hee..... ge kent da. Trouwens we hadden maandelijks gemiddeld ons 5 wachten op den boc, af en toe wacht in de kazerne, van dienst bij de batterijcommandant, een paar keer ooffr van week of begeleiding volksmarsen (da was pas vervelend... 's morgens meerijden en ginder ne gansen dag niets te doen, 's avonds terug met de bus mee naar de kazerne. Dan liever op den boc zenne. ) Zo ne wacht op den boc, da was 24 u zoals bij alle wachten hee, overdag ging da nog maar 's nachts was da om de 2 u die linechecks en voor de rest niets (soms ne keer wisselstukken aanvragen) dus briefjes schrijven naar huis of video kijken was de boodschap. Ge had wel nog uwe klap zolang de rest wakker was maar als Boa waren we verondersteld van wakker te blijven de ganse nacht. In mijn laatste maand in Brakel hadden we een Phase one en de schildwacht had het evaluatieteam binnengelaten zonder iemand te verwittigen, de boa van dienst was de enige die paraat was en kon dus de ganse uitleg geven ivm de status van de batterijen. Daar is achteraf nog een heleboel ambras over geweest en het systeem van postcommandant gecombineerd met Boa gingen ze toen aanpassen, zodat er steeds een officier of onderofficier (beroeps) aanwezig was. Voor de rest was het ginder wel plezant in het verre Brakel. Heb er nog verschillende kameraden aan overgehouden.
Inderdaad ik woon in Lokeren maar ben oorspronkelijk van "Deiremonne" (Dendermonde dus) maar ik heb mijn vrouwke ginder gevonden en daar dus blijven hangen hee. Daknam das trouwens nie ver van waar ik woon. De naam De Ruysscher is in ieder geval gekend in de streek.
Groetjes,
Dany
Ja die foto's zullen genomen zijn op een moment dat het wa kalmer was hee..... ge kent da. Trouwens we hadden maandelijks gemiddeld ons 5 wachten op den boc, af en toe wacht in de kazerne, van dienst bij de batterijcommandant, een paar keer ooffr van week of begeleiding volksmarsen (da was pas vervelend... 's morgens meerijden en ginder ne gansen dag niets te doen, 's avonds terug met de bus mee naar de kazerne. Dan liever op den boc zenne. ) Zo ne wacht op den boc, da was 24 u zoals bij alle wachten hee, overdag ging da nog maar 's nachts was da om de 2 u die linechecks en voor de rest niets (soms ne keer wisselstukken aanvragen) dus briefjes schrijven naar huis of video kijken was de boodschap. Ge had wel nog uwe klap zolang de rest wakker was maar als Boa waren we verondersteld van wakker te blijven de ganse nacht. In mijn laatste maand in Brakel hadden we een Phase one en de schildwacht had het evaluatieteam binnengelaten zonder iemand te verwittigen, de boa van dienst was de enige die paraat was en kon dus de ganse uitleg geven ivm de status van de batterijen. Daar is achteraf nog een heleboel ambras over geweest en het systeem van postcommandant gecombineerd met Boa gingen ze toen aanpassen, zodat er steeds een officier of onderofficier (beroeps) aanwezig was. Voor de rest was het ginder wel plezant in het verre Brakel. Heb er nog verschillende kameraden aan overgehouden.
Inderdaad ik woon in Lokeren maar ben oorspronkelijk van "Deiremonne" (Dendermonde dus) maar ik heb mijn vrouwke ginder gevonden en daar dus blijven hangen hee. Daknam das trouwens nie ver van waar ik woon. De naam De Ruysscher is in ieder geval gekend in de streek.
Groetjes,
Dany
-
motorijder. - Lid geworden op: 03 apr 2008, 08:24
hallo ik heb ook in brakel gezeten in het jaar 1980 ik was er stv en zat in de delta batterij.mijn naam is vermussche jean-marie en ben 46j .ik woonde destijds in leffinge .west- vlaanderen nu woon ik aan zee in middelkerke.zijn er nog mensen van mijn lichting ,of mensen die mij kennen.groetjes jm
hallo ik ben vermussche jean-marie,wie kent mij nog,ik zat in 43A in 1980.
-
Rhani - Lid geworden op: 12 mar 2008, 12:54
Hallo,
Aan iedereen die Patrick Claeys kent, enkele weken geleden las ik iets over Patrick (CLAES) die met een vbv samen zou zijn. Dat ben ik, Astrid Van Gysel. Hij is gescheiden van Linda Simons. Later hebben wij elkaar terug ontmoet en sindsdien (15 jaar) zijn wij een gelukkig koppel. We hebben samen een dochter van bijna 12 jaar, Rhani. Patrick is gekazerneerd te Leopoldsburg (2/4L) en ik te Helchteren (2A).
Dat was het voorlopig
Astrid
Aan iedereen die Patrick Claeys kent, enkele weken geleden las ik iets over Patrick (CLAES) die met een vbv samen zou zijn. Dat ben ik, Astrid Van Gysel. Hij is gescheiden van Linda Simons. Later hebben wij elkaar terug ontmoet en sindsdien (15 jaar) zijn wij een gelukkig koppel. We hebben samen een dochter van bijna 12 jaar, Rhani. Patrick is gekazerneerd te Leopoldsburg (2/4L) en ik te Helchteren (2A).
Dat was het voorlopig
Astrid
-
He Astrid,Rhani schreef:Hallo,
Dat was het voorlopig
Astrid
Tof zeg je hier ook te zien. Ik ben zeker dat je me nog kent!!! Hoe gaat het met je zus Suzy en schoonbroer Guido???
ik wist helemaal niet dat Patrick en jij een koppel waren!!! Zo zie je maar weer eens he hoe klein de wereld is.
Je bent ook nog steeds in militaire dienst zie ik. Leuk!!!
Ga je zaterdag soms naar de Reunie van 43A in Westende?? Ik wel.
Samen met mijn vriend Edwin en mijn jongste dochter Anne-Greth.
Ik herinner me nog heel goed je kamer in Brakel. Er was regelmatig controle van de kamers van de VBV's door de RSM en de 2de Cdt. en daar moest, als sergeant, altijd bij zijn. Je kamer zag er altijd heel leuk uit met al die knuffels op je bed.
Zeg, als je me privé wil mailen kan dat hoor. Ik ga er nu vandoor want mijn vriendin is er.
groetjes, Sonja
-
Hallo Sonja, een foutje met versturen van mijn berichtjes. Het tweede is eerst verstuurd.
Met Suzy en Guido is alles ok, ze zitten in Evere. Ik ken jou natuurlijk nog en weet het ook nog van die controles op de kamers. Ik was toen amper 18 jaar. Waar is de tijd he ? We zijn allemaal een jaartje ouder.
Morgen heb ik meer tijd, dus tot dan.
Ook groetjes aan Van Rillaer, was u toen Lt in die tijd ? Ik doe de groeten aan Patrick.
Astrid
Met Suzy en Guido is alles ok, ze zitten in Evere. Ik ken jou natuurlijk nog en weet het ook nog van die controles op de kamers. Ik was toen amper 18 jaar. Waar is de tijd he ? We zijn allemaal een jaartje ouder.
Morgen heb ik meer tijd, dus tot dan.
Ook groetjes aan Van Rillaer, was u toen Lt in die tijd ? Ik doe de groeten aan Patrick.
Astrid
-
danys - Lid geworden op: 04 jun 2007, 21:59
Beste Astrid,
Was je bij de staf en diensten in 86, en zo ja toch toevallig niet op het bureel van de batterijcommandant. Daar zaten toen ook 2 vbv's, de namen ben ik niet meer zeker van. Ik heb daar nog meerdere keren van dienst geweest om typwerk te doen in da klein kotje waar de 2 plantons zaten. Voor de rest zat ik meestal op den Boc.
Groeten,
Dany
Was je bij de staf en diensten in 86, en zo ja toch toevallig niet op het bureel van de batterijcommandant. Daar zaten toen ook 2 vbv's, de namen ben ik niet meer zeker van. Ik heb daar nog meerdere keren van dienst geweest om typwerk te doen in da klein kotje waar de 2 plantons zaten. Voor de rest zat ik meestal op den Boc.
Groeten,
Dany
-
Beste Dany,
Ja ik zat in de St Bij, maar in '89 werkte ik in het CTR, telex. Later voordat ik muteerde naar 2A ben ik 1 jaar planton geweest in de Bij. Er heeft jaren een vbv gewerkt die Marijke heette. Ze was van Brugge.
groetjes
Astrid
Ja ik zat in de St Bij, maar in '89 werkte ik in het CTR, telex. Later voordat ik muteerde naar 2A ben ik 1 jaar planton geweest in de Bij. Er heeft jaren een vbv gewerkt die Marijke heette. Ze was van Brugge.
groetjes
Astrid
-
Dany sorry maar ik ben erg verstrooid, er is weer een fout geslopen in mijn mail, zoals gisteren. Je vroeg of ik in '86 in de St Bij zat, en ik typ '89. Het doet er niet toe want toen zat ik ook al in het CTR.
sorry
Astrid
Aan Van Rillaer,
Patrick zei me gisteren dat hij zich een voorval herinnerd van op de schietstand. U hebt toen veel geluk gehad, er was een schot gelost en die kogel vloog rakelings langs uw hoofd. Was dat zo ?
Patrick zei dat hij u ook goed gekend heeft en doet de groeten terug
groetjes
Astrid
sorry
Astrid
Aan Van Rillaer,
Patrick zei me gisteren dat hij zich een voorval herinnerd van op de schietstand. U hebt toen veel geluk gehad, er was een schot gelost en die kogel vloog rakelings langs uw hoofd. Was dat zo ?
groetjes
Astrid
-
lukakobe - Lid geworden op: 18 feb 2008, 20:14
Beste Astrid en Patrick,
Jullie hebben de goede voor ogen. Ik was luitenant daar in Brakel en ik heb inderdaad eens een kogel aan mij zien voorbijgaan (letterlijk en figuurlijk). Dat is mij nog eens overkomen in Leopoldsburg met een artilleriegranaat die ontplofte op een paar tientallen meters van mij af. Geluk gehad. Trouwens, die hele periode in Brakel mag ik bij de gelukkige tijden rekenen.
De groeten
Jullie hebben de goede voor ogen. Ik was luitenant daar in Brakel en ik heb inderdaad eens een kogel aan mij zien voorbijgaan (letterlijk en figuurlijk). Dat is mij nog eens overkomen in Leopoldsburg met een artilleriegranaat die ontplofte op een paar tientallen meters van mij af. Geluk gehad. Trouwens, die hele periode in Brakel mag ik bij de gelukkige tijden rekenen.
De groeten
-
Hoi Astrid,Rhani schreef:Dany sorry maar ik ben erg verstrooid, er is weer een fout geslopen in mijn mail, zoals gisteren. Je vroeg of ik in '86 in de St Bij zat, en ik typ '89. Het doet er niet toe want toen zat ik ook al in het CTR.
sorry
Astrid
Aan Van Rillaer,
groetjes
Astrid
Zat Nina ook niet bij de BSM? Of was zij toen al weg? Ikzelf was, toen ik in blijde verwachting was van mijn dochter Grace (intussen ook al 25) wel op het bureau bij Wilfried Himschoot. Ik was blij dat ik daar wegkon want Wilfried en de Bij Cdt ... Bob Van Maele .. waren geen vrienden hoor
Bob was een goede vriend van Michel Coryn. Michel heb ik teruggezien op de Reunië in Brakel, in 2004. Hij is volgens mij niet meer bij het leger maar is advokaat geworden.
Trouwens .... mocht er iemand weten hoe het met Bob Van Maele gegaan is ... laat het effe weten aub!!
groetjes, Sonja