1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

sonneke44

11 apr 2008, 16:41

lukakobe schreef:Beste Astrid en Patrick,

Jullie hebben de goede voor ogen. Ik was luitenant daar in Brakel en ik heb inderdaad eens een kogel aan mij zien voorbijgaan (letterlijk en figuurlijk). Dat is mij nog eens overkomen in Leopoldsburg met een artilleriegranaat die ontplofte op een paar tientallen meters van mij af. Geluk gehad. Trouwens, die hele periode in Brakel mag ik bij de gelukkige tijden rekenen.

De groeten
Beste Diederik,

ik geloof dat Brakel bij velen van ons alleen maar goede herinneringen oproept. Ook voor mij is dat een heel mooie tijd geweest waar ik met heel veel plezier aan terugdenk.

groetjes, Sonja (die al uitkijkt naar de Reunië morgen)

danys

11 apr 2008, 21:49

Hallo Astrid,

We zullen mekaar ginder wel eens tegengekomen zijn, maar ja tis ook al zo lang geleden hee. De naam Nina doet wel een belletje rinkelen, die zal inderdaad op het bureel van de bsm gezeten hebben. Zoals ik al zei zat ik de meeste tijd op den Boc.
Twas maar iets meer dan 9 maand dat ik ginder in Brakel was, maar het zal mij altijd bijblijven als een hele speciale tijd. De kameraadschap bij de kroo's was zeer groot en ook met de meeste beroeps klikte het. Als ik dat hier allemaal lees waren de beroeps eigenlijk ook een grote familie. Toendertijd besefte ik niet ten volle waar we ginder mee bezig waren, wat wilt ge ne snotneus van pas 18 jaar, 3 latten op de schouder en nog groen achter de oren. Waar is de tijd.
Voor wie naar Westende gaat, hopelijk een hele goeie reunie ginder.

Wie weet er welke kazernes er dit jaar een opendeur houden ? Mijn jongste zoon van zes is nogal geinteresseerd en ik zou er graag ook een paar bezoeken.

Alvast bedankt en groeten vanuit Lokeren,

Dany

lukakobe

12 apr 2008, 10:42

sonneke44 schreef:
Rhani schreef:Dany sorry maar ik ben erg verstrooid, er is weer een fout geslopen in mijn mail, zoals gisteren. Je vroeg of ik in '86 in de St Bij zat, en ik typ '89. Het doet er niet toe want toen zat ik ook al in het CTR.

sorry
Astrid

Aan Van Rillaer,
Patrick zei me gisteren dat hij zich een voorval herinnerd van op de schietstand. U hebt toen veel geluk gehad, er was een schot gelost en die kogel vloog rakelings langs uw hoofd. Was dat zo ?
Patrick zei dat hij u ook goed gekend heeft en doet de groeten terug

groetjes
Astrid
Hoi Astrid,

Zat Nina ook niet bij de BSM? Of was zij toen al weg? Ikzelf was, toen ik in blijde verwachting was van mijn dochter Grace (intussen ook al 25) wel op het bureau bij Wilfried Himschoot. Ik was blij dat ik daar wegkon want Wilfried en de Bij Cdt ... Bob Van Maele .. waren geen vrienden hoor :oops:
Bob was een goede vriend van Michel Coryn. Michel heb ik teruggezien op de Reunië in Brakel, in 2004. Hij is volgens mij niet meer bij het leger maar is advokaat geworden.

Trouwens .... mocht er iemand weten hoe het met Bob Van Maele gegaan is ... laat het effe weten aub!!

groetjes, Sonja
Beste Sonja,

Bob Van Maele ben ik onlangs tegenkomen in Middelkerke. Is nog altijd ongeveer dezelfde. Maar dat zijn wij ongeveer allemaal, denk ik.

Diederik

sonneke44

13 apr 2008, 20:04

Goede avond iedereen,

Ja, de tijd vliegt snel hé. De Reunié van 43A zit er weer op. En ... het was heel fijn. Veel bekende gezichten weer gezien enne ... blijkbaar lezen heeeeeeel veel ex-43A'ers dit forum want ik hoorde dikwijls roepen ... daar se ... ons sonneke44. Alleen ... ze reageren niet allemaal hé. Wel jammer hoor.

Via deze weg wil ik toch de mensen bedanken die deze reunié georganiseerd hebben . Jammer dat de muziek een beetje TE was en de dansvloer veel te klein. Volgend jaar beter???

Lukakobe ... dank je wel voor de gezellige babbel. Ik heb er echt van genoten

pappafreddy ... bedankt voor het aangename gezelschap. 't was heel fijn om jou en je vrouwtje persoonlijk te leren kennen.

En voor al de stille genieters van dit forum ... Guido en Suzy Fannes, Gino en Annie, Alain en de vele andere ..... tof jullie allemaal terug gezien te hebben. Ik hoop dat we via deze weg meer kontakt met elkaar zullen hebben.

Alvast tot kijk. Ik kijk nu al uit naar de volgende keer .... in Brakel (hoorde ik).

Iedereen nog een fijne avond gewenst.
groetjes, sonneke

papafreddy

13 apr 2008, 21:10

sonneke44 schreef:Goede avond iedereen,

Ja, de tijd vliegt snel hé. De Reunié van 43A zit er weer op. En ... het was heel fijn.
Via deze weg wil ik toch de mensen bedanken die deze reunié georganiseerd hebben . Jammer dat de muziek een beetje TE was en de dansvloer veel te klein. Volgend jaar beter???

pappafreddy ... bedankt voor het aangename gezelschap. 't was heel fijn om jou en je vrouwtje persoonlijk te leren kennen.

groetjes, sonneke
Hallo sonneke

Ik ben blij dat je goed thuis bent gekomen.
Ja de tijd vliegt snel he, gebruik hem goed he.
Het was van weerszijden aangenaam, jullie gezelschap.
Jammer dat ik de klein nie zo heb horen taterren, nou zeg op zijn hollands he, weet je wel! Nou zeg dat vond ik leuk.
Jammer van de muziek en de dansvloer, zo hebben we nu eens niet samen kunnen dansen of onze benen strekken.

MVGr.
PapaFreddy

lukakobe

14 apr 2008, 16:54

Reunie 43A... Voor mij was het ongelooflijk sommige gezichten na 25 jaar nog te herkennen. Het kan niet anders of er moet een speciale band bestaan. Soms had ik het gevoel weer op die berm van de D site te staan. Ik krijg nu al de kriebels als ik aan Brakel volgend jaar denk. Sonneke, Papa, bedankt voor de babbel. En voor de anderen die daar aanwezig waren en die op dit net zitten zonder dat ik er weet van heb: hou jullie vast aan de takken van de bomen.

Diederik

pioneer

14 apr 2008, 17:43

lukakobe schreef:Reunie 43A... Voor mij was het ongelooflijk sommige gezichten na 25 jaar nog te herkennen. Het kan niet anders of er moet een speciale band bestaan. Soms had ik het gevoel weer op die berm van de D site te staan. Ik krijg nu al de kriebels als ik aan Brakel volgend jaar denk. Sonneke, Papa, bedankt voor de babbel. En voor de anderen die daar aanwezig waren en die op dit net zitten zonder dat ik er weet van heb: hou jullie vast aan de takken van de bomen.

Diederik
Dag Luitenant lukakobe,wacht tot je effectief terug op de Delta-site staat
dan krijg je pas kriebeltjes,ik kan het weten want ik heb er juist opgestaan.

Groetjes

sonneke44

14 apr 2008, 18:56

lukakobe schreef:Reunie 43A... Voor mij was het ongelooflijk sommige gezichten na 25 jaar nog te herkennen. Het kan niet anders of er moet een speciale band bestaan. Soms had ik het gevoel weer op die berm van de D site te staan. Ik krijg nu al de kriebels als ik aan Brakel volgend jaar denk. Sonneke, Papa, bedankt voor de babbel. En voor de anderen die daar aanwezig waren en die op dit net zitten zonder dat ik er weet van heb: hou jullie vast aan de takken van de bomen.

Diederik
Hetzelfde geldt voor mij Diederik. Die eerste blik en .... bingo!!! Direkt de herkenning. Soms geeft dat wel een griezelig gevoel. Enne ... wat Brakel betreft ... als er zich geen problemen voordoen, dan ben ik er zeker weer bij.

groetjes, sonneke

motorijder.

14 apr 2008, 19:27

hallo ik vond het ook plezant om er voor de eerste keer bij te zijn op de reunie.mijn benen zijn nog stijf van dat dansen,ben er ook geen 18meer.
hallo ik ben vermussche jean-marie,wie kent mij nog,ik zat in 43A in 1980.

Emteechauffeurke

15 apr 2008, 08:06

Goeiemorgen!!

Zo als ik hier kan lezen heeft de reunie voor velen deugdgedaan!! :P :P
Tot mijn supergrote spijt kon ik niet aanwezig zijn, maar volgend jaar misschien in Brakel??
Precies 30 jaar geleden was Brakel zich aan het voorbereiden op onze komst, ondertussen had Sonneke haar eerste weken er op zitten !!

Zoals onze vriend Pioneer schreef is de Delta-site voor ons zo en beetje heilige grond..vroeg of laat hoop ik er toch nog eens op te staan !!

GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

lukakobe

15 apr 2008, 11:01

Jean-Marie, nadat we elkaar eens "gezien" hadden, nu echt kennis gemaakt. Toch eigenaardig dat totaal onbekenden van toen, elkaar vandaag in dergelijke omstandigheden weer tegenkomen met een gemeenschappelijke achtergrond. Leuk.
Pioneer, wie je ook bent, heb je een beetje grond van de Delta meegebracht om op de schouw te zetten?

Diederik

Emteechauffeurke

15 apr 2008, 12:41

lukakobe schreef:Jean-Marie, nadat we elkaar eens "gezien" hadden, nu echt kennis gemaakt. Toch eigenaardig dat totaal onbekenden van toen, elkaar vandaag in dergelijke omstandigheden weer tegenkomen met een gemeenschappelijke achtergrond. Leuk.
Pioneer, wie je ook bent, heb je een beetje grond van de Delta meegebracht om op de schouw te zetten?

Diederik
Hoi Diederik!!

Aan mijn botinne von damals hangen nog een aantal minuscule zandkorreltjes.....misschien nu evenveel waard als maanstof???? :idea: :idea: Oker- terra-cottaachtige tint!!

GRTZ,
EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

Rhani

15 apr 2008, 12:44

Hallo Sonja,

Ik weet niet meer of Nina als planton in de St Bij gewerkt heeft. Coryn die ken ik ook nog ja, en Himschoot ook natuurlijk.

Zeg ik wist niet dat je nog een derde kind had, Anne-Greth, ik kan niet op de naam van je zoon komen maar Grace heb ik natuurlijk ook gekend in Brakel. Is Guido (mijn schoonbroer) niet haar Peter ? Door dat we allemaal een andere richting uit gegaan zijn na Brakel verlies je elkaar uit het oog he ? Ik heb ook gehoord dat de volgende reunie in Brakel zou zijn, nu nog Patrick overtuigen om te gaan. Dan nemen we ook onze dochter mee. Ik ben maar 1 keer op een reunie geweest en dat is al 12 jaar geleden, toen was ik in verwachting van Rhani. Dus wordt het tijd om nog eens te gaan. Ben benieuwd hoe het stadje er nu zal uitzien.

P.S. Ik heb (nog) geen internet thuis dus kan alleen maar op het werk gebruik maken van de computer. Dus kan alleen maar reageren tijdens mijn middagpauze.

groetjes Astrid

Rhani

15 apr 2008, 15:30

Hallo Dany,

De jaren dat ik in Brakel verbleef waren niet allemaal even mooi, dat zal wel voor iedereen zo geweest zijn he ?. Ik heb een periode gekend dat ik het moeilijk had en heb dan ook mutatie gevraagd en uiteindelijk niet gekregen. In '91 ben ik dan naar 2A gemuteerd en was snel aangepast. Het was wel zo dat we in Brakel allemaal 1 grote familie waren. Ik heb bij de miliciens ook veel vrienden gemaakt. Het kon ook niet anders want je ging soms enkele maanden niet naar Belgie en dan had je alleen maar elkaar. Ik heb hier al eens laten vallen dat de jonge gasten tegenwoordig zoiets niet kunnen meemaken zoals wij vroeger. De meeste jonge Mil gaan elke dag naar huis of toch elk weekend. Wat zou nu het leukst zijn ????

groetjes Astrid

danys

15 apr 2008, 15:56

Hallo Astrid,

Ja dat geloof ik best dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn was ginder in Brakel. Wij dienstplichtigen waren er na onze dienst vanaf, maar jullie beroeps zaten ginder min of meer toch vast voor een aantal jaren. Ok de meeste mensen zullen zeggen dat je er voor gekozen had om bij het leger te gaan maar niet iedereen kiest er echt voor om zoveel km van thuis te zijn hee.

Ik weet nog goed dat ik de eerste keer op verlof kwam na 5 weken, kittzak en extra tas vol vuile was. Er waren er natuurlijk ook die met de wagen kwamen en die elk weekend naar huis reden.

Ik heb er nooit geen spijt van gehad dat ik ginder zat, zover van huis. Twas voor mij ook een serieuze aanpassing, da besefte ik maar al te goed. Van school gekomen op 18 j en blij dat ik naar het leger kon om mijn dienst te vervullen, we moesten toch gaan dus maar beter het beste van maken hee. Ik besef ook wel dat ik het als Kroo een pak gemakkelijker had dan de miliciens.
Alleen spijtig dat niet iedereen gelijk voor de wet was, als ge ne langen arm had dan zat ge hier in de Westakkers en kon je elke dag naar huis, maar zo wou ik het niet. Ik kon het ook nie echt vergelijken met de legerdienst die mijn vader en ooms gedaan hadden. Nog meer weken van huis, nog langere dienst. De tijden veranderen hee.

Voor mijn 2 zoontjes (6 en 11 jaar) vind ik het spijtig dat zij niet kunnen meemaken wat ik heb meegemaakt. Ok twas niet allemaal goed, vooral de maand opleiding in Turnhout was lastig maar da hebben we ook overleefd.

Groetjes uit Lokeren,

Dany