LEGERDIENST 62 A TE LOMBARDSIJDE-ESSENTHO EN KORBACH DEEL 2

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

radio-operateurke

28 aug 2008, 18:09

't zal dat probleem zijn, Peet. Ik sleep ook dat kleine logo'tje mee. Ik probeer nog wel eens en laat dan iets weten. Prettige dag verder.

Danny.

28 aug 2008, 18:57

Die aangegeven site is tamelijk moeilijk te openen.
Ik begrijp de bedoeling van de maker niet, is dat eerste blad een oefening op het wijzigen van de muisaanwijzer?
Waarom niet direct met dat tweede blad starten?

Wie de melding bovenaan links niet ziet dat men eerst de functietoets F11 moet gebruiken om verder te gaan is eraan voor de moeite

Afbeelding

Daarna kan men verder naar de verschillende rubrieken

Afbeelding

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.

14 sep 2008, 18:52

Eigenaardig, geen bezoekers meer ?
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Peetje Maurice

14 sep 2008, 20:28

Van: vivke0

Ik denk dat jullie gaan verschieten, het is om de huilen als je die prachtige kazerne nu ziet.
Viv

(dixit vivke0)

Toch nog bezoekers hoor! De laatste tijd gaat het hier niet goed wat betreft de postings.

Bovenstaand bericht kreeg ik in mijn mailbox. Als het werkelijk zo erg is, dat we zouden gaan huilen "als we die prachtige kazerne" nu zouden zien, dan kunnen enkel foto"s dat bewijzen.
Dus de vraag aan vivke0 om eens wat foto"s te plaatsen om eens te kunnen zien hoe de kazerne er nu uitziet!
Ik zou naar Essentho rijden, doch voor de moment en ook voor de komende maanden geen tijd, dit wegens beroepsbezigheden.

Met vriendelijke groeten!

Der Peet :wink:
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)
Gast

21 sep 2008, 00:35

Hallo mannen van de artillerie, sinds kort kunnen jullie ook nog eens een kijkje nemen op een gemeenschappelijke site over het wel en wee in het leger. Bedoeling is dat verschillende eenheden er op vriendschappelijke basis met elkaar omgaan. Ook de artillerie werd sinds kort toegevoegd. Ga alvast hier ook eens een kijkje nemen...moet kunnen...en uiteraard verzorgen we hier ook op seniorennet nog eens de dienst. Leve mijn nieuwe pc !!! Groeten aan de jongens van Lombardsijde !
Regis Ultima Ratio...of 's Konings laatste hoop. :wink:

http://www.uda.be/vve_uda.html

Jos54

22 sep 2008, 21:43

hoi de hawkys, de zomer (?) is voorbij, terug tijd om te mailen. onlangs toevallig kontakt gehad met een duitse hawker die zo waar op onze b-site in Freienhagen heeft gezeten. leuk gesprek mee gehad. nu weet iedereen dat HAWK de afkorting is van Homing All the Way Killer, altijd raak dus, of t waar is?. maar weet je wat die Duitsers daar van gemaakt hebben? Heute Alles Wieder Kaput . Enig sarcasme mag er zijn, maar het zijn de Duitsers toch niet meer van vroeger, of zou ik mij kunnen vergissen? tis er toch wel heel goed voor op vakantie te gaan. groeten Jos Korbach 73/74 B-by
Gast

30 sep 2008, 00:29

Neen Jos, het zijn nog steeds dezelfde Duitsers van vroeger, enkel zitten ze niet meer onder het juk van ene Hitler...Ik zou ze niet te eten willen geven die arme drommels van weleer die niets liever zouden gehad hebben dan gewoon verder geleefd te hebben met hun gezin ver van alle oorlogsgeweld....ook al stonden ze uit schrik Heil...enz te roepen. Laten we deze donkere bladzijde maar omdraaien...
Gr Willem

echt woar

01 okt 2008, 19:22

Duits den duits hihi,ja dan voor de zottigheid eens kijke bij flarak hé flarak.de en :-) tot de volgende ...

Jos54

06 okt 2008, 22:23

aan echt woar, bedoel je de de FlarakGrp 38 & 14 en vele andere.(Flugabwehrraketengruppe)? dan ken je dit zeker oook: http://www.hawkies.de/history.php?
die van het 38ste zaten op de B-batterij en waren gekazerneerd in Arolsen. groeten

Jos54

07 okt 2008, 20:22

helaba, ken jullie deze al:
http://nl.milpedia.org/wiki/Belgisch_militair_jargon.
klopt wel niet helemaal, maar tis wel lachen geblazen. groeten

Peetje Maurice

07 okt 2008, 21:35

Beide links van Jos54 zijn zeer interessant, doch men doet er goed aan niet af te wijken van het eigenlijk onderwerp.
Er is veel te lezen over diverse oorlogen en heersers! Allemaal interessant hoor.
We kunnen niet ontkennen dat wij, de "mannen" van Essentho, Korbach een luxeleventje hebben geleid in de kazerne, een luxeleventje dat achteraf zou blijken tot niets heeft gediend. God zij dank hebben wij geen oorlogen meegemaakt!
De bijzonderste taak voor de meeste miliciens en de beroeps in Essentho was niets meer dan zuipen, sommigen tot ze er bij neervielen.
Gelukkig waren ze niet allemaal zo, zo heb ik er veel zaken bijgeleerd en gelukkiglijk heb ik de opgedane kennis nooit in praktijk moeten omzetten. We speelden dus een beetje, met raketjes, met Highpowers en andere tuigen, niet de launchers vergeten natuurlijk, de CWAR, de PAR, de BCC, ik vraag me af, moesten we dat eens in oorlogsgeweld moesten beleefd hebben, och mens, we waren op nog geen twee minuten naar het andere en wellicht ook betere rijk geschoten. Ik heb altijd grote twijfels gehad over de zin van die Hawktoestanden.
Vrienden, nog een goede avond toegewenst, slaap lekker en droom van mooiere dingen. Alhoewel, we mogen toch niet vergeten, hoe belangrijk vriendschap onder elkaar, het eeuwig klaar staan voor elkaar, dat deze zaken van onschatbare waarde geweest zijn, maar op militair gebied heb ik nooit in die Hawktoestanden gebeurd, na al hetgeen ik in 1974 meegemaakt heb!
Met vriendelijke groeten,
Humor en geduld zijn de kamelen waarmee je door alle woestijnen kunt gaan (Ph. Bosmans)

echt woar

09 okt 2008, 17:42

Ah ..?Der Peet ..
Ja kon niet uitblijve hé ,wat betreft die luxe ... ,dienstplichtig waren we alle ... Jij -Ik- andere ... weet niet of je er ééns bij stil gestaan hebt ... de
denk wel ..zeer goede keuken ... draaide met ... juist luxe gedwongene...
de refter ...waar jij met je luxe kont opzat ... en onderhouden ...juist weeral ..die luxe ... wie naar Rhoden moest ... en nu! Ondanks zuipgedrag
der weeral luxe miliciens waar jij al dan niet deel wou uitmaken - dat was 's morgens wekken door RP om container waar koffie in geserveerd werd mijn beste ... enz enz ...zodoende om ... om ...wie op site zat ... toch naar behoren ... en dan pas kan men spreken van luxe ...maar we deden het waarom ..heb jij liever kouwe - of aan jou om ..ik citeer géén Bosmans en zing géén Brel maar hahaha gedomme geloof dat jij was/bent een raar vel . Voila

Peetje Maurice

09 okt 2008, 21:38

echt woar schreef:Ah ..?Der Peet ..
Ja kon niet uitblijve hé ,wat betreft die luxe ... ,dienstplichtig waren we alle ... Jij -Ik- andere ... weet niet of je er ééns bij stil gestaan hebt ... de
denk wel ..zeer goede keuken ... draaide met ... juist luxe gedwongene...
de refter ...waar jij met je luxe kont opzat ... en onderhouden ...juist weeral ..die luxe ... wie naar Rhoden moest ... en nu! Ondanks zuipgedrag
der weeral luxe miliciens waar jij al dan niet deel wou uitmaken - dat was 's morgens wekken door RP om container waar koffie in geserveerd werd mijn beste ... enz enz ...zodoende om ... om ...wie op site zat ... toch naar behoren ... en dan pas kan men spreken van luxe ...maar we deden het waarom ..heb jij liever kouwe - of aan jou om ..ik citeer géén Bosmans en zing géén Brel maar hahaha gedomme geloof dat jij was/bent een raar vel . Voila
Ik heb niets begrepen van al wat je hierboven hebt geschreven. Beste vriend, zou het eens mogelijk zijn om je eens fatsoenlijk uit te drukken, want aan al hetgeen je schrijft kan denk ik geen mens uit, of ben je het nederlands niet machtig?????????????????????????

Met vriendelijke groeten

radio-operateurke

11 okt 2008, 12:42

Hallo Peet, blij dat "echt woar" toch nog een reactie kan uitlokken op ons forum. Denk gewoon aan je Bosmansspreuk en laat je niet opjagen. Allen een prettig en liefst "humorvol" weekend gewenst en als er nog reacties zijn over ons 62A Essentho verblijf van toch enkele duizenden mensen gedurende de hele Hawkperiode, graag op dit forum por favor. :wink: :wink: :wink: :P

Peetje Maurice

11 okt 2008, 18:49

Radiooperateurke heeft gelijk! Ik had het eerder "humoristisch" moeten bekijken! Het zou natuurlijk kunnen dat "echt woar" geen nederlands spreekt of die taal niet machtig genoeg is.
Dan mag hij gerust in een andere taal schrijven!
We moeten proberen terug over te gaan tot de orde van de dag, namelijk onze belevenissen gedurende onze "Hawk" periode, met zijn hoogtes en zijn laagtes. Voor de meesten zullen dat wellicht tijden geweest zijn die ze zo spoedig mogelijk van hun harde schijf hebben gewist. Voor de anderen is dit pure nostalgie. Ik heb in ieder geval nog heel veel herinneringen, goede, ook minder goede.
Aan alle vrienden, die destijds die periode daar in het verre Essentho hebben meegemaakt, doet er niet toe welk jaar, jullie zijn van harte welkom hoor.
Kameraden, aan alle Hawkers een deugddoend weekend toegewenst! Rond deze tijd (18u39) zaten de meesten op een zaterdagavond in de kantiene, er was in die tijd ook een avondmis in de cinémazaal, ik geloof dat het om 17 uur was. En ik moet zeggen, er was altijd veel volk, de meesten waren beroeps, die de viering opgedragen door vriend Johan aanhoorden.
Het bijwonen van de wekelijkse eucharistieviering stond toen ook al op een laag pitje. De meeste miliciens trokken zich er niets van aan. Maar ondergetekende was altijd trouwe bezoeker, ik had daar behoefte aan, omdat dit me sterkte gaf om die eerder grauwe periode te kunnen overbruggen!
Na de viering ging ik altijd even naar de kantiene, er werd geen enkele opmerking gemaakt door een kameraad-milicien dat ik naar de mis was geweest, dit heb ik altijd geapprecieerd! Van de dertien miliciens op de kamer bij ons was er slechts ene die naar de viering ging...
De pastoor van ons dorp stuurde me wekelijks het toenmalig "Kerkelijk leven" omdat ik als misdienaar in zijn parochie een bijzondere plaats innam in zijn hart! En na het kantienebezoek op zaterdagavond was het dan tijd voor de "cinéma" en zo verging dat iedere week.

Met vriendelijke groeten,