1971-72 - 43A Brakel

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

hendrikvp

22 sep 2008, 20:25

en nog een paar van mijzelf op wacht?????
Afbeelding

wree mannen hé die belgen

hendrikvp

22 sep 2008, 20:28

tijdens de break
Afbeelding

hendrikvp

22 sep 2008, 20:29

Afbeelding

launcherke

03 okt 2008, 18:22

hey manne,

Ik heb via een vriend deze site gevonden.
eindelijk nog eens wat nieuws uit de goeie ouwe tijd.

Ben in Brakel geweest van '82 tot '90.

Eerst in het 1 ste PL TTR en nadien naar de B bat verhuisd.

Ik heb ook slecht nieuws, misschien zijn er sommige onder u die het al gehoord of gelezen hebben, maar de Guy Neven is overleden. :cry:
Heb dit gelezen op het intranet, de begrafenis vindt plaats volgende week maar de datum is mij ontgaan.
:?

Hieronder nog een link waar je vanalles vindt over Brakel

http://groups.msn.com/essenthokorbach62 ... chten.msnw

de groeten aan alle Hawkisten

Erik V :wink: :wink:

Patrik

03 okt 2008, 20:45

Dag Launcherke,

spijtig genoeg moet ik u melden dat Guy Neven reeds vorige week donderdag begraven is. Hij logeerde bij ons in de Kazerne van Helchteren. Een paar pagina's geleden werd er gevraagd naar Jef Schuurmans, die is aan zijn laatste dagen bezig hier in Helchteren. Hij is WHM ( waker hondenmeester) en zit in het wachtpeloton.
Groetjes

launcherke

07 okt 2008, 19:40

hey Patrik,

Dank u voor de info, ik had Danny Jeurissen gezien vorige week.
hoe is uw familienaam?

erik

Emteechauffeurke

08 okt 2008, 10:15

Beste Hendrikvp!

Even een vraagje ivm die refterfoto! Was dat het verhoogde gedeelte waar de BV's aten ??Dat was gans achteraan de refter miliciens!
In ieder geval weer eens te meer mooie fotos die de nodige herinneringen oproepen! :P Wat dat kleine " Terraske " met die tuintafel en stoeltjes aan de refteringang betreft kan ik mij niet herinneren of dat daar nog in mijn tijd stond!
Ondertussen presies 30 jaar geleden was ik de dagen aan het aftellen,
want op 27-10-78 zwaaide ik af! :wink:

GRTZ,EMTEEKEN
Suuuupppeeers yes!!!!!

pioneer

08 okt 2008, 12:25

De dag dat jij ging is den deze daar aangekomen,in april 2009 is het bij mij 30 jaar.
Grts Eddy

Emteechauffeurke

08 okt 2008, 13:33

pioneer schreef:De dag dat jij ging is den deze daar aangekomen,in april 2009 is het bij mij 30 jaar.
Grts Eddy
Hoi beste Pioneer!!

Dan hebben wij mekaar daar gekruist!! :oops: :oops: Wat ik nog weet van die dag is dat dat wij kip-ananas met krokketjes als afscheidsmaaltijd kregen....de ironie wil dat wij HETZELFDE als verwelkomingsmaaltijd kregen 6 maanden eerder!! :lol: :lol: Ik denk dat ook jij die eer te beurt viel!! Ik kan mij moeilijk indenken dat de kok van dienst verschillende menu's klaarstoomde die dag!!
Mijn auto stond volgetankt klaar om weg te ritsen...de avond tervoor waren wij en masse met de auto 's in het industrieterrein gaan tanken!!
Ik denk bij garage Fischer of zoiets?? Wij gingen daar met Magirussen voor te repareren! Oei weer memories!! :P

GRTZ,EMTEEKEN :wink:
Suuuupppeeers yes!!!!!

pioneer

08 okt 2008, 14:14

Dag Emtee,
Wij zijn s'avonds pas aangekomen eerst met den beruchten trein en dan op de bus richting Brakel.Jij bent waarschijnlijk wel afgezwaait met een collega van mij,namelijk Flor Aerts hij was van de Charlie batt.,
als je jezelf een grote brede kerel kan herinneren dan heb je de Flor gezien,hij heeft een paar maanden later nog meegedaan aan het Europees kampioenschap armworstelen,en is ook 2x na mekaar Europees kampioen geweest.Wij noemen hem op het werk "Mister Proper".
Hopelijk leest hij dit niet anders kan ik mijnen arm weer een paar dagen niet gebruiken.
Grts Eddy

Emteechauffeurke

08 okt 2008, 17:54

Hoi Pioneer!

Ja ik heb dus zoals je al las die buwuste dag om ong. 17:30Uur het kwartier verlaten om naar huis te vertrekken per auto met OV! Ik heb in extremis nog getuige kunnen zijn van de aankomst van de bus waar jij dus moet opgezeten hebben! :P Dus bijgevolg tussen je aankomst en mijn vertrek moeten toch nog denk ik een 3 tal kwartiertjes hebben gezeten dat wij daar beide hebben vertoeft!
Wat die struise gast van de Charlie betreft die kan ik mij niet zo direkt meer herrinneren! Wie ik mij van de Charlie nog wel herrinner is ene Jan Viroux uit Edegem en ene Engelborghs uit Herent bij Leuven. Jan is ook diezelfde dag afgzwaait! Die andere heeft nog de daaropvolgende maand november gedaan!!Vermits ik bij den Delta was hadden wij weinig contact met andere batterijen!!Ik toch!!

Suuuupppeeers yes!!!!!

Emteechauffeurke

08 okt 2008, 18:00

Hallo!

Misschien nog even een fotooke van toen !! Die gast in burger is den deze en de gast in den depanneur is die Engelborghs uit HerentAfbeelding

Suuuupppeeers yes!!!!!

danys

10 okt 2008, 08:53

Hallo iedereen,

Op de vorige pagina heb ik het adres opgegeven van een website van 62a, nl www.anciens62a.net. Daar staan ook luchtfoto's op van actieve sites van het 62ste. Bestaan er ook zulke luchtfoto's van 43a ? Kan er hier iemand op antwoorden ?

Alvast bedankt en groeten vanuit Lokeren.

Dany

Emteechauffeurke

10 okt 2008, 17:07

danys schreef:Hallo iedereen,

Op de vorige pagina heb ik het adres opgegeven van een website van 62a, nl www.anciens62a.net. Daar staan ook luchtfoto's op van actieve sites van het 62ste. Bestaan er ook zulke luchtfoto's van 43a ? Kan er hier iemand op antwoorden ?

Alvast bedankt en groeten vanuit Lokeren.

Dany
Hoi beste Danys!

Normaal gezien staan er op de wikipedia bij de Hawk luchtfotos van onze sites uit Brakel. Maar nu weet ik niet goed meer of deze van destijds waren of deze ontleend zijn aan Google-Earth? Wat Google-Earth betreft deze zijn niet zo heel actueel maar alleszins ver van na dat deze opgedoekt waren! Zo zie je op onze D-site helemaal geen enkel gebouw meer zelfs ons wachtkotteke von damals ist weg!!! :evil: :?
Verder weet ik ook niet of er alsnog luchtfotos zijn van toen!Misschien in de militaire archieven maar deze zijn voor ons taboe hee..!!In ieder geval moest ik er tegenkomen hoor je het wel!!

GRTZ,EMTEEKEN

PS:30 jaar geleden nog juist 17 dagen te gaan vandaag!!!!
Suuuupppeeers yes!!!!!

pioneer

10 okt 2008, 20:56

Er staat nog één wachtkotje onderaan waar vroeger de radar stond
de rest ligt een beetje verder aan de poort,ben er onlangs geweest.
al de fundaties liggen er ook nog.