Legerdienst Siegen
-
FransV - Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:55
Denk dat wij de laatste waren van bataljon Bevrijding69-70. Zijn toen met alles naar Leopoldsburg getrokken. Ik denk september 69. AMX chauffeurs die ik me nog herinner: joske Wuyts uit Putte bij Mechelen, zuster had café Crossroads dacht ik; Frank Wiewautersuit Lokeren, Albert Verstraeten van St-Niklaas aan voetbalplein, Willy Voeten uit Hoogstraten , Gilbert uit Kallo, Willy van Gent, er waren er nog maar dan zal ik eens op foto moeten kijken . Ooms uit Geel. Ikzelf Verbraeken Frans toen uit Beveren
vandaag nuchter de dag doorbrengen
-
Witse - Lid geworden op: 08 jul 2004, 17:22
willy-m wie was uw schoonbroer en wat deed hij en van waar is hij ? ik was carpat BV van 1958-1961 magazijnier met sergeant Dupont van onderdelen in de garage,misschien kent uw schoonbroer hem alsook Sergeant Everaert,Louis,Sels allemaal mekaniekers in de garage.
Ook Louis Maes wapenmagazijnier.Heb je geen foto van hem ?
Ook Louis Maes wapenmagazijnier.Heb je geen foto van hem ?
-
visser
Ik ben op zoek naar " Karpaten " uit de jaren 1953 - 1954 . Ik ben afgezwaaid eind Februari 1954 . Was ingedeeld als Sergeant-milicien , 1ste sectie , 1ste Companie , 1ste Bataljon Prins Boudewijn . Wat mij het beste is bijgebleven was het volgende feit : Een Onder-Officier van mijn cie werd betrapt met een milicien , samen in één kamer terwijl ze , je weet wel , aan het vrijen waren . Beiden hebben we daar niet meer gezien . Vele jaren later heb ik die O/Off. in Brussel eens gezien in burger . Hij was gedegradeerd tot Korporaal en heeft waarschijnlijk het leger verlaten . Hij was een oud Korea-vechter .
Hopelijk krijg ik reactie op deze oproep .
Je kunt mij ook mailen via mijn site :
www.gusverdender.be
Groetjes.

Hopelijk krijg ik reactie op deze oproep .
Je kunt mij ook mailen via mijn site :
www.gusverdender.be
Groetjes.
-
visser
Hallo,Jeronimo ,jeronimo schreef:hallo,
Zitten er dan geen karpatten van de klas 53, allen die reageren zijn nog jonge mennekes.
groetjes
Ik was van de klas 52 , maar afgezwaaid in Siegen eind Februari 1954 . Heb zojuist een oproep geplaats .
Hopelijk krijg ik op deze een reactie .
-
jeronimo - Lid geworden op: 23 jan 2005, 22:18
Hallo visser,
Op blz 4 van deze topic heb ik zowat in 't kort mijn karpattentijd neergepend maar ik heb wel een speciale legerdienst meegemaakt.
Na mijn infanterie opleiding wist men niet wat te doen met mij,
na 8 dagen in een volledig verlaten blok van de eerste kie mocht ik naar de zware wapens en leren schieten met de Mi . 50 ( zonder kogels )
daags voor we met scherp gingen schieten wist men eindelijk dat ik naar de chauffeursopleiding moest. Na een tweede poging had ik dan mijn rijbrevet en kon ik ( alleen) naar verviers, naar het 14e linie bataljon,
daar kwam ik in een bijna lege kazerne, ze waren weg op maneuvers.
Na drie maand zonder auto hadden we batalonsverhuis en trokken
naar de kazerne "la Chartreuse" in Luik en daar kreeg ik een "fordjeep"
Daar hadden we een kamp in Beverlo en eentje in Vogelsang.
Toen ik juist 12 maanden dienst had werdt de eenheid ontbonden
en werden we verdeeld zo 'n beetje overal, ik ging naar Siegen bij de karabiniers in de staf kie. iedereen had daar een speciale dienst en als chauffeur moesten we ook geen wacht doen.
Daar heb ik eigenlijk leren rijden, met kapitain Toisoul trokken we de baan op en naar Trubbag waar we op de tankpiste ons konden uitleven.
In Siegen , onder leiding van kolonel" Framboetje"was het er een luilekkerland tot we een nieuwe korpsoverste kregen, "kolonel Jadoul", die zou de tucht er weer inkrijgen maar het werdt een" schrikbewind".
' n Geluk dat ik die maar een maand moeten "lijden" heb.
Zo, 'k was blij mij weer eens 20 jaar gevoeld te hebben.
Op blz 4 van deze topic heb ik zowat in 't kort mijn karpattentijd neergepend maar ik heb wel een speciale legerdienst meegemaakt.
na 8 dagen in een volledig verlaten blok van de eerste kie mocht ik naar de zware wapens en leren schieten met de Mi . 50 ( zonder kogels )
daags voor we met scherp gingen schieten wist men eindelijk dat ik naar de chauffeursopleiding moest. Na een tweede poging had ik dan mijn rijbrevet en kon ik ( alleen) naar verviers, naar het 14e linie bataljon,
en werden we verdeeld zo 'n beetje overal, ik ging naar Siegen bij de karabiniers in de staf kie. iedereen had daar een speciale dienst en als chauffeur moesten we ook geen wacht doen.
Daar heb ik eigenlijk leren rijden, met kapitain Toisoul trokken we de baan op en naar Trubbag waar we op de tankpiste ons konden uitleven.
In Siegen , onder leiding van kolonel" Framboetje"was het er een luilekkerland tot we een nieuwe korpsoverste kregen, "kolonel Jadoul", die zou de tucht er weer inkrijgen maar het werdt een" schrikbewind".
Zo, 'k was blij mij weer eens 20 jaar gevoeld te hebben.
-
padi - Lid geworden op: 15 sep 2004, 22:21
Hallo mijn nam is pauwels dirk
Ik lees hier juist dat er verschillende mensen in SIEGEN bij de 2° Artillerie (lagen) gestationeerd waren. Ik was daar ook: van okt '62 tot in '85 in Ludenscheid. Daar ben ik weggegaan om naar België te komen.
Na mijn aankomst in SIEGEN ben ik te werkgesteld op de S4 bij Cdt.BOVEN en moest ik werken in het magazijn S4 te samen met Brig.ARTOOS. Fokke in denk dat gij die wel zal kennen, daar jij daar ook gewerkt hebt.Mij zal je niet kennen ,denk ik, omdat jij dan wel al zal afgezwaaid geweest zijn. Ik ben 23 jaar in 2 A geweest, en ik moet zeggen , het deed echt goed, nog eens wat nieuws te horen van mensen die daar ook geweest waren
groeten
Ik lees hier juist dat er verschillende mensen in SIEGEN bij de 2° Artillerie (lagen) gestationeerd waren. Ik was daar ook: van okt '62 tot in '85 in Ludenscheid. Daar ben ik weggegaan om naar België te komen.
Na mijn aankomst in SIEGEN ben ik te werkgesteld op de S4 bij Cdt.BOVEN en moest ik werken in het magazijn S4 te samen met Brig.ARTOOS. Fokke in denk dat gij die wel zal kennen, daar jij daar ook gewerkt hebt.Mij zal je niet kennen ,denk ik, omdat jij dan wel al zal afgezwaaid geweest zijn. Ik ben 23 jaar in 2 A geweest, en ik moet zeggen , het deed echt goed, nog eens wat nieuws te horen van mensen die daar ook geweest waren
groeten
-
Fokke - Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Waw! Iemand van ongeveer mijn generatie! Dirk, die brigadier Artoos van het magazijn S4 ken ik niet bij naam maar ik ben ook niet zoveel in het magazijn geweest. Wel was er een milicien van mijn batterij die daar "werkte" (het was een brouwersingenieur) en af en toe wat meebracht. Ik was, wat je zou kunnen noemen de privéchauffeur van toen Kapitein Boven, tenminste als het over oefeningen ging. Ik was ook radio-operateur. Kapitein Boven was een fijne mens en verzoende mij met de hardheid van de kazerne. Heel dikwijls moest ik met hem naar Vogelsang voor drie dagen en moest hem dan in de vroege morgen thuis afhalen waar ik een heerlijk ontbijt kreeg.padi schreef:Hallo mijn nam is pauwels dirk
Na mijn aankomst in SIEGEN ben ik te werkgesteld op de S4 bij Cdt.BOVEN en moest ik werken in het magazijn S4 te samen met Brig.ARTOOS. Fokke in denk dat gij die wel zal kennen, daar jij daar ook gewerkt hebt.Mij zal je niet kennen ,denk ik, omdat jij dan wel al zal afgezwaaid geweest zijn. Ik ben 23 jaar in 2 A geweest, en ik moet zeggen , het deed echt goed, nog eens wat nieuws te horen van mensen die daar ook geweest waren![]()
groeten
Ik ben veel namen vergeten maar de chef van de chauffeurs was luitenant Desmedt.
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
-
erdero - Lid geworden op: 03 apr 2004, 23:13
´Beste vrienden , eindelijk zou ik zo zeggen,deed reeds een oproep op skynet en op telenet maar nooit antwoord gekregen.Zijn er echt geen internettende karabiniers van klasse 68 ?Heb wel met plezier voorgaande reacties gelezen maar geen lotgenoten gevonden.Was in Siegen van sep. 68 tot aug 69 in de derde compagnie ( de beste )
onder com sbh Verhelst , luit. Van Zutendaal en Van Tomme .Na de 3 maanden basisopleiding nog 3 maand doorgedreven opleiding voor "de wistofus"(wisselbeker voor stormfusilier) dat sommigen onder ons wel nog kennen,dan de wedstrijd die ikzelf mocht meebeleven en dan 2 weken wacht in BUREN het nato-munitiedepot.Dat dus voor de eerste 7 maanden.Gezien ik tijdens de opleiding geen wacht gelopen had kreeg ik als specialedienst een witte helm en dito gordel en mocht ik mijn laatste maanden slijten als RP aan de poort van de kazerne.Ik werd voor die dienst wel overgeplaatst naar de steuncompagnie waar we een kamer voor 4 kregen (luxe).Ik weet ook nog dat we regelmatig op bezoek gingen bij bevrijding om er friet met een reuze rolmops tegaan eten.Ik zal die periode altijd als de mooiste tijd van mijn leven blijven bedenken maar moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik blij was dat mijn tijd erop zat.Daar ik de "wistofus" zelf meegedaan had kwam ik niet in aanmerking voor een "kamp" meetemaken maar ik heb in 70 of 71 mijn legervriend Freddy De Paepe ( die ik soms nog wel eens zag ) naar Leopoldsburg gebracht en dat moet de laatste keer geweest zijn dat ik de vrienden nog terug zag.Dus als iemand van mijn klasse en cie dit lezen worden ze vriendelijk en DRINGEND verzocht contakt optenemen met erdero@pandora.be. Groeten aan al de voorgangers en nakomers van de Karpatten en ook aan alle anderen natuurlijk 
-
Herman45 - Lid geworden op: 24 mar 2006, 22:35
Hallo ,
op dit forum al veel gelezen over Siegen , 2A , Bn Bevrijding en de Carpatten , doch direkt nog geen bekenden tegengekomen .
Na mijn opleiding tot KROO in de Vasch Brasschaat van 3 mei 1966 tot 26 oktober 1966 heb ik mijn verdere legerdienst vervuld in Siegen in 2A tot 28/4/1967 en dit in de Transmissieafdeling bij Kapt. Comd. Sodermans ( toffe man ) en Adjudant Chef ( Pietje ) Verhoeft .
Van de opleidingsperiode in Brasschaat heb ik nog een lijstje met namen van mijn 5 kamergenoten . Van de periode in Siegen heb ik maar 1 naam van mede KROO's ( A. Cologne ) en van 1 KRO Lt Dochy .
Als KROO hadden we het geluk dat we mochten eten in de refter van de onderofficieren , we hadden daar een zeer goeie kok nl. Jos Van den Langenbergh . Als er manoeuvers waren kon die man eenpansgerechten klaarmaken om duimen en vingers af te likken ( en dit voor de ganse groep soldaten en leiding )
De oefeningen in Elsenborn , Wahn enz. blijven een goede herinnering .
Zijn er mensen die ook nog iets weten over deze periode , reageer gerust .
Groetjes Herman45
op dit forum al veel gelezen over Siegen , 2A , Bn Bevrijding en de Carpatten , doch direkt nog geen bekenden tegengekomen .
Na mijn opleiding tot KROO in de Vasch Brasschaat van 3 mei 1966 tot 26 oktober 1966 heb ik mijn verdere legerdienst vervuld in Siegen in 2A tot 28/4/1967 en dit in de Transmissieafdeling bij Kapt. Comd. Sodermans ( toffe man ) en Adjudant Chef ( Pietje ) Verhoeft .
Van de opleidingsperiode in Brasschaat heb ik nog een lijstje met namen van mijn 5 kamergenoten . Van de periode in Siegen heb ik maar 1 naam van mede KROO's ( A. Cologne ) en van 1 KRO Lt Dochy .
Als KROO hadden we het geluk dat we mochten eten in de refter van de onderofficieren , we hadden daar een zeer goeie kok nl. Jos Van den Langenbergh . Als er manoeuvers waren kon die man eenpansgerechten klaarmaken om duimen en vingers af te likken ( en dit voor de ganse groep soldaten en leiding )
De oefeningen in Elsenborn , Wahn enz. blijven een goede herinnering .
Zijn er mensen die ook nog iets weten over deze periode , reageer gerust .
Groetjes Herman45
Laatst gewijzigd door Herman45 op 19 jul 2013, 21:22, 2 keer totaal gewijzigd.
REGIS ULTIMA RATIO
-
visser
jeronimo schreef:Hallo visser,
Zo, 'k was blij mij weer eens 20 jaar gevoeld te hebben.[/quote
Hallo Jeronimo ,
Blij een reactie te hebben gekregen op mijn bericht .
Blijkbaar heb je meer verhuisd en niets moeten doen in je legederdienst.
Even ik 't kort mijn legerdienst .
Eerst 2 maanden Turnhout Kazerne Maj. Blairon , dan 4 maannden opleiding O/Off. in Gent in de Leopoldskazerne . Dat was zwaar met een Korporaal die juist terug was van Korea . Ben toen overgeplaatst naar Siegen , 1ste Karabiniers Prins Boudewijn . Ben daar 15 maanden geweest . Heb 4 keer Vogelzang meegemaakt , ook eens in de winter . Moesten daar eens van een oefening ontzet worden met tanks omdat de sneeuw te dik lag . Ben in Vogelzang afgezwaaid juist met Carnaval in Aalst . Dat werden 3 zware dagen . Een paar jaar nadien moest ik voor 1 maand naar Leopoldsburg . Ik Siegen heb ik ook les moeten geven aan nieuwe recruten omdat er niet genoeg Beroeps waren . In Siegen zelf mochten wij maar in 2 café's een pintje gaan drinken , dus bleven wij hangen in de O/Off-mess. Volgens ik hier gelezen heb , zijn die gebouwen totaal verwoest . Ik heb nog vele foto's van die tijd . Zal er eens van inscannen en een pagina aanmaken met de foto's .
Mijn website is : www.gusverdender.be . Bezoekt hem maar eens , want blijkbaar zijn er weinige van onze tijd die een pc gebruiken .
Het beste en tot wederhoren .
-
dummy - Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Beste lezer,
Is er iemand full-track chauffeur geweest in SIEGEN 03/68 tot eind 10/68.
Met opleiding in Leopoldsburg 11/67 tot 02/68.
Een klein relaas van mij staat op pagina 6 (legerdienst in Siegen).
Ballegeer(west-vlaaming)-Van Nuffelen(Betekom)-Journé(gentenaar),ne voetballer van Denderleeuw.Allen full-track chauffeurs.
Groeten van Tuur (Leuven)
Is er iemand full-track chauffeur geweest in SIEGEN 03/68 tot eind 10/68.
Met opleiding in Leopoldsburg 11/67 tot 02/68.
Een klein relaas van mij staat op pagina 6 (legerdienst in Siegen).
Ballegeer(west-vlaaming)-Van Nuffelen(Betekom)-Journé(gentenaar),ne voetballer van Denderleeuw.Allen full-track chauffeurs.
Groeten van Tuur (Leuven)