Veldartillerieschool Brasschaat KROO opleiding

Zoek je maten uit je legertijd? Wil je herinneringen ophalen met andere die in dezelfde kazerne lagen?

Raymond1

19 jan 2009, 13:09

Ik was er net 3 jaar eerder, nl. van mei '63 tot april '64.

nazdak

23 jan 2009, 19:51

Hallo allemaal,
Vandaag tel. gekregen van Herman .....
"Nooitgedacht" zou ik zo zeggen. Ik kruip stante pede in mijn archieven om foto's te zoeken. Ondertussen al ctct gezocht met den Bob Van Geffen.
Ik herinner mij nog Chef Jooris in de school, Chef Joris in den " Dem "...
Chef Van Caeckenberghe ( artiest in de poesjenellen in A'pen ) Adj. Van Wouwe, Kapitein Hennen, later opgevolgd door Kpt...(vergeten )...
Café " Bij Annie " Café 't Zwaantje ", Café " Golden Campina " waar de dochter Joke ( schoon meiske ) de attractie was, naast de carambol- biljards.....
Onze ( bijna dagelijkse ) avondtochten met de bus naar Antwerpen, waar wij op de Rooseveldtplaats in de ondergrondse w.c.'s ons verkleedden in burger om uit te gaan. Mariake ( madam kak ) kreeg toen 20 fr om ons militaire kledij bij te houden......
Mannekkes, dat wordt nog herinneringen ophalen geblazen.
Tot later...
Georges
Do'nt worry, be happy !

nazdak

23 jan 2009, 20:01

Ja sorry, in al mijn enthousiasme vergeet ik mij nog kenbaar te maken...
Georges Decoster, in dienst van 02/05/66 tot 30/07/67...
Stamnr: 66/32308 ( heb mijn metalen i.d.plaatje nog ! )
Ja, ik heb nog 15 maanden geklopt, 6 in de school en 9 in den " Dem " als Wachtmeester "Mi"....misschien gaat er een belletje rinkelen.
Marc Coussement, Bob Van Geffen, Guy Cielen ( Limburger die ik ooit zijn haar te kort knipte...) ene Meurs ( voornaam vergeten )...allen in de school...

C.U.
Do'nt worry, be happy !

Herman45

23 jan 2009, 20:37

Beste Georges ,

het is u vergeven , het is Seurs en niet Meurs . Ik hoop dat ge u ineens ook 40 jaar jonger voelt , zoals een van ons kameraden me vertelde !!

Groetjes en hopelijk tot op de Reunie in September .

Herman45
REGIS ULTIMA RATIO

nazdak

23 jan 2009, 21:36

Herman, jij was toch die rappe gast van toen hé ??? " Die Limburgse Gems " die niemand kon volgen......
Kijk, dit is natuurlijk geen chatbox, maar om de grijze massa te helpen, ...op mijn kamer sliep ook een gast die saxofoon speelde, die had zowaar een pick-up mee met de eerste platen van de Stones.Ik was diegene die plastic-schaalmodellen maakte van vliegtuigen...ik sliep in de school in het eerste bed links van de kamer....weet het nummer niet meer, evenmin verdiep of gelijkvloers. Denk ook dat de " Cielen " er sliep....Jos, ik heb ooit je haar eens moeten kortwieken met een manuele tondeuse....een ramp !!! Heb dat weken aan een stuk moeten horen....
Foto's volgen ...
Groetjes
Do'nt worry, be happy !

Herman45

23 jan 2009, 23:39

Georges ,

ik ben niet van Limburg , maar van Oost-Vlaanderen . Ik denk dat er in Brasschaat wel veel vluggere waren dan ik . Je hebt het misschien over Armand C. van Tienen . Er was ook nog een Herman M. van Antwerpen .
Ik heb op kamer 14 gelegen ( gelijkvloers ) , en jij op kamer 23 ( 1e verdiep ) . Het kan zijn dat , na de eerste 2 maand algemene opleiding , er een verhuis van kamers geweest is .
Jaren later , op mijn werk , werd ik wel soms " Speedy " genoemd . Was ik zo een rappe ? of waren de andere ........ ??

Groetjes Herman
REGIS ULTIMA RATIO

Luc.Moran

31 jan 2009, 12:52

Beste Herman en ex-kroo's 1966 Brasschaat,

Daarnet al een foto doorgestuurd zonder begeleidend bericht.
Het is mijn eerste keer en oude mensen leren blijkbaar niet zo vlug meer.
Ik hoop dat het nu een beetje lukt.
Hopelijk herkennen sommigen zich op de foto's.
Ik wacht nu eerst op het resultaat, en dan stuur ik er nog een paar.

Lucien MOREELS

Afbeelding

Luc.Moran

31 jan 2009, 13:19

Beste Herman, en Nazdak (?)

Nog een foto hieronder van de kamer waar ik ook heb toe behoord.
Ik denk dat dit mijn 1e kamer was. En ik denk dat we pas na 4 maanden heringedeeld werden...kan dat ?

Nazdak,
- Ik merk dat jij van Steenokkerzeel bent. Bij ons lag een zekere Meeus, beste vriend van ene Roels. Hij was fruitkweker meen ik mij te herinneren. Zegt dat u niets?
- En wat die rappe gasten betreft : Romain Reynvoet deed in elk geval aan atletiek. Hij was een 800 m-loper.

Graag een reactie.

Lucien

Afbeelding

Luc.Moran

31 jan 2009, 13:32

Wie herkent zich hierop nog ?

Lucien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nazdak

02 feb 2009, 20:11

Chef Joris als instructeur bii de mitrailleur, overige foto's vele bekende gezichten, maar daar nu nog een naam opplakken....
Danni Meeus inderdaad nummer 8 hierboven...ik probeer hem te contacteren, woont waarschijnlijk in Duffel, was de zoon van Groente-en Fruittransporteur in Steenokkerzeel....
Arens en de Bel( met kleine "d") meen ik ook te herkennen....
Ik probeer ook nog een paar foto's te scannen.....
Tot later
Do'nt worry, be happy !

Luc.Moran

03 feb 2009, 11:44

Hallo iedereen,

Ergens lees ik daar van een oefening met verdwaalde scrapnels...
Ja dat was nogal een evenement : direct stopzetting van alle activiteit.
Ikzelf deed op dat ogenblik in het schootsbureel de veiligheidscontrole. Maw vooraleer de gegevens (verlegging, lading enz) naar de stukken werden doorgegeven moest ik de gegevens uitzetten op kaart om te controleren of de projectielen binnen het veilige schootsgebied vielen. Onmiddellijk kregen we (degenen die de berekeningen gemaakt hadden en ikzelf) de inspectie over de vloer om te zien of ik wel correct de controle gedaan had en de anderen de correcte berekeningen.
De berekeningen en controle bleken in orde. Waren de gegevens verkeerd doorgegeven ? of aan de stukken verkeerd begrepen ? of aan de stukken verkeerd ingesteld ? Wie zal het zeggen ?
Later werd in een rapport gemeld dat "de scherven bijzondere ballistische eigenschappen hadden" en daardoor zover buiten de veilige zone waren gevlogen...

Was het een sigarenfabriekje dat getroffen was ? Dat weet ik niet meer...

mvg
Lucien

Herman45

15 feb 2009, 11:22

Foto genomen op 6 mei 2008 , in het Artilleriemuseum van Kamp Brasschaat .

Afbeelding
REGIS ULTIMA RATIO

nazdak

16 feb 2009, 18:44

Probeersel, weet niet of het lukt, heb problemen met resizen van TIF naar JPEG......
Ikzelf op de loop van M 108
Do'nt worry, be happy !

nazdak

18 feb 2009, 20:37

Met innige deelneming,
Wat is me dat hier voor ongelooflijk klotegezever om hier een fotooke te publiceren...
Herman, met alle respect jongen,....
Laat ons liever op facebook gaan...zoveel eenvoudiger en aangenamer als dit...
Groetjes aan allen, mij niet meer gezien...
Do'nt worry, be happy !

Herman45

19 feb 2009, 10:03

Beste , ik heb nog geen problemen gehad om foto's te plaatsen .
We komen er wel uit . Hier uw scan 10 .
Het zit hem misschien in een klein detail . NB. Ik heb geen ervaring met facebook !!

Afbeelding
REGIS ULTIMA RATIO